Sta sve uzrokuje puhanje ventilatora na najvecoj brzini ?

visaluteju

Well-known member
Primjetio sam da moj C4 2011 1.6 hdi 68kw jednom mjesecno ili jednom u par mjeseci upali ventilator motora na najvecu brzinu iako je kratko upaljen i vožen i vani je hladno i znam da sigurno nije zagrijan tj pregrijan. Znači dešava mi se i zimi.
Znam da se to dešava kada se radi regeneracija fap-a ali zar se to obično ne dešava poslije duže vožnje ? ili zar ne bi trebalo pisati neko obavještenje na displeju ?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Primjetio sam da moj C4 2011 1.6 hdi 68kw jednom mjesecno ili jednom u par mjeseci upali ventilator motora na najvecu brzinu iako je kratko upaljen i vožen i vani je hladno i znam da sigurno nije zagrijan tj pregrijan. Znači dešava mi se i zimi.
Znam da se to dešava kada se radi regeneracija fap-a ali zar se to obično ne dešava poslije duže vožnje ? ili zar ne bi trebalo pisati neko obavještenje na displeju ?
Regeneracija koja nije izvršena do kraja nastojat će se dovršiti prvom sljedećom prilikom - dakle moguće i nakon 10 min. vožnje, ako se za to steknu uvjeti (zapušenost veća od 80-ak % i postignuta visoka temperatura u ispuhu)...

Ako ti retrovizori imaju ugrđeni grijač, on se uključuje tijekom regeneracije DPFa (kao i grijač stražnjeg stakla), a da to vozač niti ne primjeti (ne svijeli lampica na tipki). Kad ti sljedeći put ventilator tako "bez razloga" zavrti na najjače, stavi ruku na raterovizor. Ako je topal, a ti nisi stisnuo tipku za odmrzavanje, onda je regeneracija u tijeku...

A da ne pipaš svaki put rukom, možeš ugraditi i tzv. "spy LED" i po toj lampici znati kad se događa regeneracija te omogućiti da se proces spaljivanja nakupljene čađi u saću DPFa (svakih 600-900 km - ovisno o režimu vožnje) završi do kraja i tek onda ugasiti motor.

Na nekim autima (možda noviji Focus ili Mondeo?) vozač bude obaviješten lampicom na dashboardu i/ili putem obavijesti na displayu o tome da je regeneracija u tijeku, ali na većini auta te obavijesti nema, a dobro bi bilo znati! Npr. nije pametno stajati s vozilom na nekom kolskom putu s osušenom travom između kotača, jer temperatura u auspuhu dostiže 400-500 C i u tom (rijetkom) slučaju mola bi se zapaliti suha trava ispod, odn. i samo vozilo...
To upozorenje sam pročitao u nekoj uputi za korištenje, mislim da je bio Ford, ali nisam siguran...

Ugradio LEDicu i u svoj bivši P407 2.0 HDi i u sadašnji DS5 2.0 BluHDi:
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Mirage

Well-known member
Zar ne skužiš po radu motora da je regeneracija u pitanju ja na svom 1,6 HDi uvjek skužio regeneraciju po zvuku posebice na ubrzanju.


Meni nije jasna jedna druga pričao oko te regeneracije jučer sam imao cca 120 km otvorene ceste u komadima od 60 km ljijepo krstarenje od 50-100 km/h i onda sutradan idem s posla imam 6 km o on pokrene regeneraciji i to nije prvi put pa jebemga u logiku.
 

gambler072

C5 enthusiast
Ista prica, moj bio spojen na odb2, namjerno forsiram regeneraciju, 3 i 4. brzina i obrtaji 3500+, 70km, ne pada mu na pamet da bilo sta napravi, sutra gradska voznja, on se usijao kao vulkan, odlucio da na 30-50km/h je pravo vrijeme da "opere" dpf
 

Milosh

Test
Odlučio zbog kilometraže. Ne razmišlja on "uh, sad se već dugo vozi, a termin za regen mi je za 30 km, idem ja nju napraviti malo ranije dok je sve zagrijano", već razmišlja "aha, došlo vrijeme za regen, da vidimo, jel motor zagrijan - jeste, jel ima goriva i aditiva - ima, jel zagađen vazduh u Parizu - nije, jel se vozaču žuri u wc - ne žuri, OK, pali regeneraciju!"
 

visaluteju

Well-known member
Zar ne skužiš po radu motora da je regeneracija u pitanju ja na svom 1,6 HDi uvjek skužio regeneraciju po zvuku posebice na ubrzanju.


Meni nije jasna jedna druga pričao oko te regeneracije jučer sam imao cca 120 km otvorene ceste u komadima od 60 km ljijepo krstarenje od 50-100 km/h i onda sutradan idem s posla imam 6 km o on pokrene regeneraciji i to nije prvi put pa jebemga u logiku.
Ne znam sta bi rekao, inace oduvijek imam bas ostar sluh i na autu cujem neke najsitnije promjene i zvukove i na svim ostalim uređajima, npr kad upalim klimu odmah skontam razliku u zvuku i obrtajima ali nikada nisam skontao da auto odrađuje regeneraciju u 5 godina koliko ga imam. Cak sta vise sumnjam da ovaj moj to odrađuje 😅. Kada ne bi iz nekog razloga radio regeneraciju šta mislite za koliko vremena bi se za totalno zastopao dpf normalne kombinovane voznje ?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Meni nije jasna jedna druga pričao oko te regeneracije jučer sam imao cca 120 km otvorene ceste u komadima od 60 km ljijepo krstarenje od 50-100 km/h i onda sutradan idem s posla imam 6 km o on pokrene regeneraciji i to nije prvi put pa jebemga u logiku.
On je valjda mislio da ćeš ti i sutra po otvorenoj cesti...
Jbg, trebate se dogovoriti!
:cool:
 

Mirage

Well-known member
Ma znam svima je logika tu negdje ali nisam baš uvjeren da je našao savršene uvjete u tih 6 km kada idem s posla a vani je 3 stupnja pa motoru na toj temperaturi treba 20 minuta da se ugrije na radnu temperaturu izgleda da regeneracija može krenuti i kada motor nije zagrijan do kraja.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ma znam svima je logika tu negdje ali nisam baš uvjeren da je našao savršene uvjete u tih 6 km kada idem s posla a vani je 3 stupnja pa motoru na toj temperaturi treba 20 minuta da se ugrije na radnu temperaturu izgleda da regeneracija može krenuti i kada motor nije zagrijan do kraja.
Ovisi o stupnju začepljenja. Ako je jako zaštopano, a pogotovo ako je bila započeta pa nedovršena regeneracija, BSI će ju inicirati prvom sljedećom prilikom, čak i ako nisu postignuti idealni uvjeti (450 °C u DPFu)...
 

visaluteju

Well-known member
Evo upravo sam ga uhvatio kako radi regeneraciju. Tj ventilator tuce na max pa sam opipao retrovizore i zadnju sajbu, vreli.
 

ironmladen

Member
Donator foruma
Ista prica, moj bio spojen na odb2, namjerno forsiram regeneraciju, 3 i 4. brzina i obrtaji 3500+, 70km, ne pada mu na pamet da bilo sta napravi, sutra gradska voznja, on se usijao kao vulkan, odlucio da na 30-50km/h je pravo vrijeme da "opere" dpf
Dakle obd pokazuje kad je regeneracija u tijeku?

Regeneracija koja nije izvršena do kraja nastojat će se dovršiti prvom sljedećom prilikom - dakle moguće i nakon 10 min. vožnje, ako se za to steknu uvjeti (zapušenost veća od 80-ak % i postignuta visoka temperatura u ispuhu)...

Ako ti retrovizori imaju ugrđeni grijač, on se uključuje tijekom regeneracije DPFa (kao i grijač stražnjeg stakla), a da to vozač niti ne primjeti (ne svijeli lampica na tipki). Kad ti sljedeći put ventilator tako "bez razloga" zavrti na najjače, stavi ruku na raterovizor. Ako je topal, a ti nisi stisnuo tipku za odmrzavanje, onda je regeneracija u tijeku...

A da ne pipaš svaki put rukom, možeš ugraditi i tzv. "spy LED" i po toj lampici znati kad se događa regeneracija te omogućiti da se proces spaljivanja nakupljene čađi u saću DPFa (svakih 600-900 km - ovisno o režimu vožnje) završi do kraja i tek onda ugasiti motor.

Na nekim autima (možda noviji Focus ili Mondeo?) vozač bude obaviješten lampicom na dashboardu i/ili putem obavijesti na displayu o tome da je regeneracija u tijeku, ali na većini auta te obavijesti nema, a dobro bi bilo znati! Npr. nije pametno stajati s vozilom na nekom kolskom putu s osušenom travom između kotača, jer temperatura u auspuhu dostiže 400-500 C i u tom (rijetkom) slučaju mola bi se zapaliti suha trava ispod, odn. i samo vozilo...
To upozorenje sam pročitao u nekoj uputi za korištenje, mislim da je bio Ford, ali nisam siguran...

Ugradio LEDicu i u svoj bivši P407 2.0 HDi i u sadašnji DS5 2.0 BluHDi:
Sve pohvale za led inovaciju, no je li ipak moguće to nekako isprogramirati preko obd-a? Npr. da aplikacija na smartphonu pošalje push notifikaciju 'regeneracija u tijeku'. Klinac od prijatelja se želi obogatiti na izradi aplikacija za Android, pa ako to još ne postoji, predložit ću mu da to isprogramira (iluziju o bogaćenju na izradi aplikacija ne bih razbijao 😅)
 

ironmladen

Member
Donator foruma
Mali updejt vezano uz regeneraciju i FAP: ispada da je ovo bilo aktualno prije ohohoho vremena (link na temu)
Osobno sam nabavio navedenu aplikaciju (full verziju) pa šaljem par screenshotova

U vožnji nakon cca 8 km (15 min vožnje)
Screenshot_20220620-065556_FAP.jpg

Ugašen motor.
Screenshot_20220620-065230_FAP.jpg

Na youtube videu postoje komentari vezano uz samu veličinu 'weight of soot in FAP (g/l)' pa preostaje vidjeti kako ona utječe na regeneraciju (npr. u videu se regeneracija pali kad je ova veličina na 6.0 g/l, a netko je u komentarima ispod videa napisao da mu se pali na 15.0 g/l, osobno ne znam kad će se meni upaliti, preostaje vidjeti)

Prema komentaru developera, manualno startanje regeneracije je izbačeno iz sigurnosnih razloga.
2022-06-20_14h28_34.png

Ono što me iznenadilo jest da se regeneracija (barem u mom slučaju) obavlja praktički svakih 600 km, dakle doslovno svako tankiranje, a dosad to ni po čemu nisam primijetio.
 

visaluteju

Well-known member
Ono što me iznenadilo jest da se regeneracija (barem u mom slučaju) obavlja praktički svakih 600 km, dakle doslovno svako tankiranje, a dosad to ni po čemu nisam primijetio.
Ista stvar je i kod mene, svako malo regeneracija, znas kad pocinjem misliti da nesto nije ok. I ne traje dugo. Tipa vozim se 15tak minuta i prilikom stajanja skontam da ventilator puše, retrovizori i zadnja sajba vreli, ispod auspuha vrelo. I ostavim upaljenog mozda 5 minuta i kao zavrsi
 
Na vrh