Primjetio sam da moj C4 2011 1.6 hdi 68kw jednom mjesecno ili jednom u par mjeseci upali ventilator motora na najvecu brzinu iako je kratko upaljen i vožen i vani je hladno i znam da sigurno nije zagrijan tj pregrijan. Znači dešava mi se i zimi.
Znam da se to dešava kada se radi regeneracija fap-a ali zar se to obično ne dešava poslije duže vožnje ? ili zar ne bi trebalo pisati neko obavještenje na displeju ?
Regeneracija koja nije izvršena do kraja nastojat će se dovršiti prvom sljedećom prilikom - dakle moguće i nakon 10 min. vožnje, ako se za to steknu uvjeti (zapušenost veća od 80-ak % i postignuta visoka temperatura u ispuhu)...
Ako ti retrovizori imaju ugrđeni grijač, on se uključuje tijekom regeneracije DPFa (kao i grijač stražnjeg stakla), a da to vozač niti ne primjeti (ne svijeli lampica na tipki). Kad ti sljedeći put ventilator tako "bez razloga" zavrti na najjače, stavi ruku na raterovizor. Ako je topal, a ti nisi stisnuo tipku za odmrzavanje, onda je regeneracija u tijeku...
A da ne pipaš svaki put rukom, možeš ugraditi i tzv. "spy LED" i po toj lampici znati kad se događa regeneracija te omogućiti da se proces spaljivanja nakupljene čađi u saću DPFa (svakih 600-900 km - ovisno o režimu vožnje) završi do kraja i tek onda ugasiti motor.
Na nekim autima (možda noviji Focus ili Mondeo?) vozač bude obaviješten lampicom na dashboardu i/ili putem obavijesti na displayu o tome da je regeneracija u tijeku, ali na većini auta te obavijesti nema, a dobro bi bilo znati! Npr. nije pametno stajati s vozilom na nekom kolskom putu s osušenom travom između kotača, jer temperatura u auspuhu dostiže 400-500 C i u tom (rijetkom) slučaju mola bi se zapaliti suha trava ispod, odn. i samo vozilo...
To upozorenje sam pročitao u nekoj uputi za korištenje, mislim da je bio Ford, ali nisam siguran...
Ugradio LEDicu i u svoj bivši P407 2.0 HDi i u sadašnji DS5 2.0 BluHDi: