Skidanje kilometarsata na verziji 2

rascho

New member
Pokušao sam naći uputstva za skidanje instrument table (ono gdje je obrtomjer i kilometarsat), ali nisam uspio naći ništa. Našao sam samo uputstvo kako doći do lijevog i desnog LCD ekrana, za to se skine donji dio plastike ispod volana, ali nigdje nisam našao za taj gornji dio, pa ako netko ima neki link bio bih zahvalan da podijeli sa mnom.
Inače problem koji pokušavam riješiti je blokiranje kazaljke na kilometarsatu (koje se može privremeno riješiti lupanjem po satu odozgo) i ne radi pokazivač temperature ulja (senzor je novi).
XM je 1995 godina verzija 2 (V6 24V).
 

charllie

Active member
Koliko se sjecam i mene je zezo, kriv je bio los kontakt utikaca na satu.Iznad table su ti dva vidljiva sarafa,desno mislim dva sakriveni iza prekidaca(blenda sasvim desno) u sredini kod usmjerivaca zraka(iza poklopca-vadi njezno).Ako se dobro sjecam,displeje netreba skidati inace njih drze jos dva skrivena sarafa lijevo i desno kraj volana kad ga spustis do kraja.
Sretno i polako,ja sam ga vec skido napamet ca.20 min.:angel:
 

charllie

Active member
Dobro je to po slikama rascho,prvi link netreba al kad vidim skakvim alatom radi oko XM-a j-bo bi mu mater,ima jos 2-3 srajfa(lijevo idesno dolje)na nosacu srednje table,ne zuri i nej kopat ko ovaj lik nije alat nikad skup.Ak se ne varam ti je drugi zdesna konektor za sat probaj ga u voznji gibat pa bus videl.Trebas kaj od XM-a,stale su mi neke sitnice,vrata,zadnji branik,plastika zadnjih blatobrana,novi prednji amortizer,nosac ventilatora znjima,prednji odbojnik stanga(metalna) i jos nekaj....:angel:
 

rascho

New member
Evo danas skinut sta, ali nisam uspio riješiti problem. Izgleda da ću morati skroz rastaviti kilometarsat da bih vidio zašto zapinje. Uglavnom prema ovim slikama se skida, jedino se na slikama ne vidi jedan šaraf koji se nalazi blizu desnog lcd displeja, a ispod donje polovine ploče kod volana. Dakle mora se donja polovina malo povući naprijed i onda ispod nje je jedan skriveni šaraf. Svi drugi su prikazani na slikama.

Što se tiče dijelova trnutno mi treba samo lijevi LCD display (dot matrix na engleskom). Imaš li možda njega?
 

jurapz

New member
Treba vidjeti u cemu je problem jer je kod tebe diravi letva volana pa nije samo elektronika za citanje brzine vec ima i sajela pa moze tu glaviti nesto, probati ustekati drugu tablu da nju eliminiras mora biti od s2.
Displej se mora reparirati nema dobrog polovnog.
Nego jel letva suha, jel kapa sta ispod auta?
 

rascho

New member
Lako bi to bilo kada bih imao od koga probati. Nego meni upućuje na tablu jer nakon laganog udarca po tabli kazaljka odglavi, a ako onda ponovo udarim, ona skoči na 90 (to je vrijednost gdje zaglavi). Ne vjerujem da bi udarac po tabli pomogao, da je negdje drugo problem. Što se tiče kapanja, nisam ništa primjetio, niti sam primjetio da mi gubi neku tekućinu iz posude.

Nego što se tiče samog brzinomjera, koliko sam skužio moram skidati naprijed onu ploču sa brojevima i kazaljku, da bih došao do mehanizma, jesam li u pravu? Èini mi se da se ne može sa zadnje strane doći do mehanizma.
Što se tiče temperature ulja. Senzor sam stavio novi. Kada upalim auto na kontaktima pokazivača sam izmjerio slijedeće napone (gledano u kontakte sa zadnje strane instrumenta) gornji-lijevi oko 3V, gornji desni oko 13V, lijevi desni oko 10V. No međutim kazaljka se ne miče. Kada sam probao sa baterijom ok 1.5V, ako + priključim na gornji kontakt, a - na lijevi kazaljka se miče, dakle instrument radi. Gdje bi onda mogao biti problem?
 

jurapz

New member
Ima tabli samo nisi pitao na prava mjesta:grin: , može se prebaciti samo km/h sat ostalo da ostane tvoje, problem je jel si promjenio dobar senzor temperature ulja, sumnjam da bi instalacija mogla biti problem
 

rascho

New member
I ja pretpostavljam da je instalacija problem, zato i pitam ima li neko specifično mjesto gdje da pogledam ili baš moram pratiti žice od senzora do table i tražiti prekid?
 

rascho

New member
Da odgovorim sam sebi. Brzinomjer se lako skida. Odvrnu se 4 šarafa s prednje strane i otkače 4 zakvačke na vrhu, da bi se skinulo "staklo" (prozirna plastika) sa instrumenta. Ispod toga su 2 šarafa koja drže brzinomjer. Moguće je da sa zadnje strane postoje 3 šarafa (kod mene ih nije bilo, ali su rupe tu, tako da je moguće da originalno postoje). Svi šarafi su lako dostupni i vidljivi. Nakon toga se brzinomjer samo izvadi, lagano.
Zatim sam polemio sve sumnjive kontakte (4 koja drže instrument sa svitkom, 3 dovodna i još jedan koji mi je izgledao sumnjivo). Sada brzinomjer radi bez problema.

Samo da dodam, i senzor nivoa antifriza sam riješio na sličan način (novi košta cca 400kn). Prvo sam ga pažljivo razrezao (nije namijenjen za otvaranje) sa malom električnom brusilicom (onom što ima bezbroj nastavaka). Polemio kontakte (jedno 5 sumnjivih) i zalijepio Bison "tekućom gumom" (to je naziv ljepila, koje ostane dosta elastično nakon što se stvrdne). Već tjednima uredno radi.
 

rascho

New member
I da zaključim ovu temu :)
Pokazivač temperature ulja sam riješio zamjenom samog pokazivača na tabli. Nabavio sam tablu od verzije jedan, pa nisam htio mijenjati kompletan instrument sa obrtomjerom i temperaturom, zbog različite boje pozadine, tako da sam zamijenio samo pokazivač temperature. Drže ga dva šarafa, ali se mora odlijepiti prednji dio (folija s brojevima) da bi se do njih došlo.
 
Na vrh