D
Sad kad ste načeli temu, uvijek me zanimalo, pa da pitam, je li taj "neizravni" TPMS preko radijusa računa približno tlak ili samo izbaci upozorenje kod značajnog odstupanja kad fali npr 20 posto tlaka?
Postoje 2 vrste sustava za nadzor tlaka;
A) pasivni TPM, koji preko ABS senzora računa vrijeme okretaja kotača, pa kao što kaže @srOliver, ako je guma ispuhana onda je vrijeme okretaja u odnosu na ostale kotače drukčije i sustav zaključivda je guma ispuhana ili probušena.
Takvi sustavi su jednostavniji jer nemaju nikakav dodatni Hardware. Imaju tipku za reset TPMa pa kad su sve gume napumpane kako treba, onda ih sustav “zapamti” i na temelju tog podatka računa eventualna buduća odstupanja.
B) aktivni, koji preko TPMSenzora u felgama mjeri stvarni tlak u svakoj gumi.
Ovaj sustav je načelno precizniji, ali i skuplji (trebaju barem 4 ili 8 senzora ako su dva seta felgi), a i baterija u svakom traje oko 5 god. pa nakon nekog vremena ili broja km (baterija hibernira kad nije u vožnji) treba mijenjati senzor (ja mijenjam samo bateriju).
Ovaj sustav nema tipku za reset, jer se sustav sam “resetira” kad senzor javi ispravan tlak u gumi. Također, TPMS pokazuje pad tlaka u aktualnom kotaču, a ne općenito upozorenje.
Ovisno o vozilu, neki će na displayu pokazivati i vrijednosti tlaka, dok će drugi uz svaki kotač samo napisati OK.
Naravno, da bi sustav radio potrebno je dijagnostikom u servisu ili TPMS uređajem kod vulkanizera upisati ID svakog senzora kako bi sustav (4 antene, TPMS Ecu i BSI) uopće primao poslani signal.
Kod zamjene kotača (prednji otraga i sl.) nije potrebna dijagnostika jer sustav nakon nekog broja km “upozna” novi razmještaj kotača, odn. senzora.
Originalni TPMS su skupi (oko 100€ komad za PSA), zamjenski nešto manje (300-500 kn kod vulkanizera), a postoje i kompleti s AliExpresa za 300-tinjak kn koji (uglavnom) uredno rade, samo čovjek treba znati što kupuje i naravno, treba ih upariti s vozilom.