Saxo : Ne dolazi napajanje na spojku kompresora

Gavran

New member
Pozdrav svima,

na Saxu 1.5D 2001.g mi je prestala raditi klima.
Konkretno, upale se ventilatori ali ne i kompresor. Mislio sam na prvu da je plin ispustio (mada bi to bilo čudno jer je do dan prije dobro hladila) ali svejedno sam otišao na punjenje. Na punjenju je radnik utvrdio da je pritisak u sustavu dobar i da nigdje ne curi, ali svejedno ju je napunio i još jednom provjerio dali curi i nije curilo nigdje. Nakon punjenja kompresor i dalje nije palio.
Probao sam spojiti direktno 12V na konektor spojke kompresora i kompresor se normalno aktivira i krene hladiti.
Sve osigurače sam provjerio i ni jedan nije izgorio.
Je li itko imao sličan problem? Ima li netko električnu shemu klime za Saxa?Postoji li možda neki relej za paljenje kompresora ili je neki od senzora riknuo? Nisam uspio naći ništa po netu.
 

Gavran

New member
@Ivan222 Na service.citroen.com nisam uspio naći ništa konkretno oko ožičenja klime. Istini za volju nije baš da je pre intuitivan izbornik i tražilica pa možda nisam sve pregledao. Od releja klime spominju neki ''ljubičasti'' i 3 releja ispod prednjih ventilatora koji bi mogli biti povezani s klimom pa ću ih pogledati danas popodne.
@Milosh Šasija je VF7S1VJXB57391774

Skinuo sam 3 releja ispod ventilatora, testirao sam ih i sva 3 su ok. Stim da ni jedan nije ljubičasti već su zeleni, žuti i crni.

Potraga se nastavlja...

EDIT OT: ovaj crni na slici izgleda nekako ljubičasto :D
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Nisam bas siguran da ti mogu puno pomoći.. Šeme za ove starije modele su dosta šturije nego za nove.

Evo staviću ti par slika pa pogledaj. Koliko ja vidim, konektor kompresora bi trebao imati samo dvije žice, masu i signal/napon koji dolazi sa dijela 8035 (termostat).

Na slici:
- dio 8020 je kompresor
- dio 8035 je termostat koji se nalazi u kabini

Te dvije žice idu kroz 20 MOT snop kablova koji je glavni snop kablova za motor a zatim se spajaju sa 10 PR glavnim snopom kablova koji ide ka kabini.

U pdf fajlu Saxo_3 vidiš kuda idu kablovi a na sličici E vidiš gdje se iza kontrolne table nalazi dio 8035 (termostat). Drugi dijelovi na toj E sličici su: 8006 - termistor na evaporatoru, 8070 - motoric od neke klapne ulaznog vazduha, 8045 - neka kontrola ventilatora.

Na sličici C vidiš gdje se nalaze dijelovi koji su na sličici E (ispred suvozača).

Ovo sve što sam napisao uzmi sa rezervom jer izgleda da ima puno varijanti ožičenja u zavisnosti od opreme i neke stavke o tvom autu sam morao nagađati/pretpostaviti. Uzmi ovo čisto kao moguću smjernicu u traženju kvara a ne kao definitivno uputstvo za popravku. Nadam se da će nešto pomoći..

Slika:


Pdf:

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=22880177393210893162
 

Gavran

New member
Milosh hvala ti na slikama i opisu.
Krenuo sam od termostata 8035, nalazi se u suvozačkom pretincu ispod jedne plastike koja se lako skida. Skinuo sam ga (zašarafljen je sa 2 vijka sa 6mm glavom) i rastavio (isto se lako otvaraplastično je kućište).

Unutra je analogni sklop za termostat sa 1 relejem. Taj relej po svemu sudeći služi za paljenje kompresora jer je su mu je kontakt spojen na B1.
E sada, kada upalim klimu taj relej ne pali, a kada ručno okinem relej, tj pomaknem mu kotvu, kompresor se upali.
Testirao sam taj relej sa 12V i normalno okida.
Sad po svemu sudeći ili je taj termostat otišao (što čisto smunjam jer ništa mi ne izgleda izgoreno) ili je negdje problem u kontroli termostata.
Možeš li postati kompletnu shemu sa slike iz posta da vidim što sve kontrolira taj termostat?
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Mogu, naravno, ali nije baš lako skontati šta ga sve "okida", kao što ćeš vidjeti.

Možda da prvo ispitaš sve druge komponente u kućištu termostata. Možda je neka od pomoćnih komponenti stradala (iako naizgled nije) pa se zato ne aktivira relej.

Ili da ispitaš sve žice koje ulaze u termostat pa vidiš kojim putem dolazi signal za aktivaciju kad upališ klimu, pa onda možeš unutar samog termostata pratiti taj signal do releja (to je pod uslovom da je sve drugo ispravno).

Ili, slično, možeš pokušati na pločici termostata da pratiš putanju signala za aktiviranje releja od releja ka van.

Ili ti je možda jednostavnije da nađeš drugi termostat pa vidiš je li do njega..

Pdf:
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=68880598652055787953

Na toj šemi, dijelovi imaju sledeće kodove:

- CA00 : kontakt brava
- BF00 : kućište osigurača u kabini
- BMF1 : kućište jakih osigurača
- 8067 : upravljanje zaklopkom dovoda zraka
- 8070 : motoreduktor zaklopke dovoda zraka
- BB00 : akumulator
- 8008 : termootpornik temperature rashladne tekućine za klima uređaj
- 8000 : sklopka klima uređaja
- 8007 : presostat
- 8048 : relej ventilatora u kabini
- 8010 : kućište temperature rashladne tekućine
- 8006 : termootpornik isparivača (ako je odvojeno)
- 8040 : komanda brzine ventilatora (ako je odvojeno)
- 8045 : modul komande ventilatora (ako je odvojeno)

Pozz.
 

topolino

Member
vjerovatno ti ne valja presostat on ti je zašarafljen na cijev od klime i na njega idu 2 žice
probaj ih direkt spojiti i kompresor bi morao proraditi.
 

Gavran

New member
Našao sam jedino ovaj preostat 8007 sa sheme, zašarafljen je u cijev koja ide od isušivača (ako se tako zove, piše na njemu AC dryer) pa do hladnjaka, i nalazi se odmah iza desnog fara. On ima na sebi 4 kontakta. Provjerio sam i između 1 i 2 je spojeno a između 3 i 4 je odvojeno, tako je i na shemi i valjda bi trebalo biti ok.
 

luka1404

Member
kod mene se kompresor pali i kad je ventilator kabine isključen. Èak i kad je ključ okrenut prije kontakta (acc/samo akumulator svijetli) kad stiščem prekidač, čujem spojku kako uljučuje/isključuje. Klima normalno radi dok i motor radi, samo moram pazit da netko nebi uključio klimu dok je ventilator kabine isključen.
 
Na vrh