Konačno sam sredo glupi prozor
Namučio sam se iako je sami posao trajao kratko.
- Odvrnuo sam šarafe na tapacirungu/plastici (ukupno 3 - dva sa strana i jedan dole ispod zvučnika)
- Skinuo onaj okvir oko kvake za otvaranje vrata, skinuo onu plastiku za koju se drže vrata kada se otvara ili gdje su prekidači za otvaranje) i skinuo onaj ukras što je na rubu prozora. To je sve bilo jednostavno i brzo.
-Malo se namučio sa skidanjem ručice dok nisam skontao kako ide, ima onaj osigurač koji se odozgo izvuče šarafcigerom ili nekom kukicom, samo se zakači i povuče uvis, prije toga gurati plastiku vrata unutra da se napravi prostora da se zavuče farafciger.
Problem je bio što nikako nisam mogao odvojiti tapacirung vrata. Vukao sam i vukao i ništa. Pogledam klipove sa jutjuba i svi to relativno lako odvoje, malo se pomognu onim alatom za rastavljanje unutrašnjosti- polugicama plastičnim i to je to, bez puno sile ide, medjutim kod mene kao zavareno. Sve sam te plastike polomio i pokrivio. Bio sam ubjedjen da ima još šerafa pa sa pokušavao skinuti one plastične ukrase na vratima koji se uopšte ne skidaju (kako se kasnije ispostavilo) i na kraju odustao i dogovorio da ponovo pokušam sa kolegom koji je to mjenjao na drugim autima. I on se napatio sa odvajanjem i na kraju uspio tako što je uzeo neki veliki gumirani šarafciger koji nam je poslužio kao poluga i uz dosta sile smo uspjeli dovojiti.
Krenuli smo odozdo i kako je išla jedna po jedna žabica išlo je lakše. Kaže da nikada nije teže skinuo tapacirung. Kažem ja jbg citroen je to nije fuš kao mercedes ili audi.
- Sledeći korak skidanje onog nekog materijala koji služi kao poklopac da voda i vlaga iz vrata ne bi prodirala unutra, nema duplog lima već taj neki materijal koji liči na neku savitljivu pjenastu plastiku. Nezgodno jer je savitljiv i morate pažljivo odljepljivati da ga ne poderete. Dobra stvar je što je čudno neko rastezljivo i ljigavo ljepilo korišteno, koje je ponovo polsužilo da se zaljepi to uz malo pritiska.
- Rastavio mehanizam koji je pričvršćen sa po par šarafa na 3 mjesta. Desno kod same ručice za podizanje, na vrhu vrata i treće mjesto dva šarafa što drže samo staklo.
- Kada sam izvukao mehanizam ljepo se vidi da se sva sajla rascvjetala i da drži na 2 niti. Prozor vam mora neko držati ili ga uljepite onom trakom za zid za krečenje da ne spadne
Drugi problem kreće sa traženjem novog mehanizma. U 4 poznatije radnje u BiH nema i ne može se naručiti, u jednoj se može naručiti onaj sa motorm koji mi ne odgovara.
Tražim po otpadima, problem što neće baš da prodaju jer često prodaju sa vratima sve komplet, ili ako hoće je elektronski ili ne znaju koji je, jer je izvadjen i rastavljen, pa se ispostavi da je elektronski a ubjedjuju me da odgovara samo da kupim bez motora, pa se ispostavi da ipak ne odgovara itd. Krajnje neozbiljno...
I iskreno nisam znao da su tako skupi, od 60-75 eura je cijena novih (mislim nije to neka lova ali sam očekivao manje za ručni mehanizam) a slično traže za polovne.
Na kraju nadjem radnju u sarajevu koja se bavi samo prodajom i servisom podizača i ljudima ljepo uslikam i objasnim i oni meni ljepo objasne sta i kako i predlože da repariraju. Posaljem im i poprave mi za nekih 12 eura tj zamjene sajlu i par nekih plastikica, sve ljepo podmažu i vrate nazad.
U medjuvremenu izgubim osigurač od ručice i nema šanse da ga nadjem. Pola sata od nekog federa pravio novi. Na kraju uspijem.
Danas to konačno ugradim. Kako je bio na sucnu par dana sa tom trakom na prozorima divno i krasno su ostale kastrofalne fleke od ljepila koje se nisu dale oprati a ne imadoh benzina i razredjivača pri ruci pa sam uspio očistiti žiletom. Eto
Ko ovo sve pročita ima pivo