Problemi 2,2 HDi, gubitak snage, obilan dim, bučan rad

DORO-MORO

New member
Nakon prometne nezgode popravio sam limariju a citroen c5 II 22 hdi 16 v 2004 g plavo dimi.
Vozio sam po autocesti put mora i nisam primječivao da mi raste temperatura motora ili nešto drugo sve je bilo uredu.
U nekim momentima u vožnji auto se zagrcnuo kao da ima loše gorivo ili voda u gorivu i dalje nastavio kao da ništa nije bilo ali je dimio plavi dim.
Nakon prijeđenih 50 km u posudi za rashladnu tekučinu motora falilo je 3 litre tekučine pa sam nadolijao vodu.
Dalje sam pratio potriošnju vode tj tekučine i primjetio da stalno troši vodu tojest tekučinu koju sam uzastopno nadoljevao.U jednom trenutku na displeju mi je zasvjetjela konrtolka crveno stop te tempereture motora je otišla u crveno polje tj u maksimum. stao sam i nadolijao sam vodu oko 5 litara i sve je daslje bilo u redu ali pri paljenju auta vetilator kilera je konstantno radio u drugoj brzini i nije se gasio te je auto i dalje bjelo dimio.
Kako vozilo nisam servisirao u ovlaštenom servisu citroena isti su mi sugerirali da vozilo odvedem gdje su mi popravljali liariju i mehaniku te da je navjerojatnije u pitanju hladnjak ispušnih plinova zašto bjelo dimi i troši vodu a što stalno ventilator radi u 2 brzini da je otišao modul za hlađenje auta.
Pri prvom jutarnjem paljenju auta jedva sam ga upalio te je isti bjelo dimio te nije primao gas veče se pri dodavanju gasa na oko 2000 obrtaja kada se otvorila kao neka klapna gušio i ugasio se.
Pri ponovnom paljenu ostavio sam ga da radi nekih 10 minuta u leru i nakon toga se ustabilio i počero je primati gas ali je i dalje konstantno dimio i trošio vodu
Sa današnjim danom zovu me iz servisa koji nije ovlašteni za citroen da je najvjerojatnije probio diftung glave pošto je vozilo bilo na boku pri nezgodi te da treba otvarati motor mjenjati diftung hoblati glavu i da je to razlog zašto ima problem sa modulom za hlađenje motora.
Auto ima 100 000 km prvi vlasnik nisam ga nikad ganjao i ne vjerujem da bi probila glava motora.
Auto dobro vuče ima kompresiju ne troši ulje, nivo ulja se ne diže, u vodi nema tragova ulja te se u posudi za hlađenje ne vidi da bi kompresija probijala u posudu.
Neznam dali je neko imao iskustva o kakvom se kvaru radi po svemu opisanom jer se bojim da mi ovi samo žele pobrati lovu za kvar koji se uopče nije dogodio.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: citroen c5 II 22 hdi 16 v plavo dimi

Sa današnjim danom zovu me iz servisa koji nije ovlašteni za citroen da je najvjerojatnije probio diftung glave pošto je vozilo bilo na boku pri nezgodi te da treba otvarati motor mjenjati diftung hoblati glavu i da je to razlog zašto ima problem sa modulom za hlađenje motora.
Auto ima 100 000 km prvi vlasnik nisam ga nikad ganjao i ne vjerujem da bi probila glava motora.
Auto dobro vuče ima kompresiju ne troši ulje, nivo ulja se ne diže, u vodi nema tragova ulja te se u posudi za hlađenje ne vidi da bi kompresija probijala u posudu.
Neznam dali je neko imao iskustva o kakvom se kvaru radi po svemu opisanom jer se bojim da mi ovi samo žele pobrati lovu za kvar koji se uopče nije dogodio.
Plavi dim - gori ulje (prsten klipa pušta ulje u cilindre, ili ventili propuštaju ulje, ili napuknut dihtung).
Bijeli dim - izabran novi papa, odnosno gori antifriz tj. voda. (napuknut dihtung)

Prilično sam siguran da je tebi brtva glave otišla, ali to nužno ne mora značiti da je došlo i do miješanja ulja i vode, jer ti je vjerojatno do oštećenja došlo blizu kompresijskog prostora cilindra i prve rupe rashladne tekućine, koja je očito daleko od kanala za ulje. Zato ti on ne troši ulje, nego vodu.

Prema opisanome tebi voda sigurno ulazi u cilindar i kompresija kroz pukotinu nabija tlak u rashladni sustav, pa dio vode baca na čep ekspanzione, a dio vode ulazi u cilindar i pretvara se u vodenu paru. To je taj dim koji vidiš.

Osobno taj motor više ne bi palio i molio bih boga da nije došlo do većih oštećenja koja su nepovratno uništila motor. Voda, za razliku od zraka, nije stlačiva i dok uđe u cilindar se ponaša kao da si ubacio kamen u njega. Oštećuje klip, glavu, ventile. Horor jedan.

Više ne pali motor nego ga odšlepaj do prvog servisa.
 

deda

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

Nažalost ovo što je Bjeli vuk napisao ,bilo bi 100%,ali uzrok? Auto je radio bez vode i pregrijao se motor i sjebo karike i klipove, tj zavuko je i nema spasa,mislim da ti se uopće ne isplati popravljati nego naći drugi motor.Ovo mi smrdi da kad su ti složili auto i pustili da radi,vjerojatno ga i probali vozit,niko nije provjeravao da nije slućajno iscurio antifriz kod prevrtanja auta, to se jako ćesto zna dogoditi kod takvih nesreća,a slepci u servisima uopće to ne provjeravaju,jedino ako ti auto nije radio neko vrijeme još dok je bio na boku.Malo se raspitaj što su radili sa autom,samo ćeš im teško to dokazat.
 

Olaf

New member
Takoder pregledat izmjenjivac EGR ventila jer je bilo slucajeva da pukne pa tu pocne vuci vodu u cilindre
 

deda

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

Ak je povukao još i vodu u cilindre,još postoji mogućnost da je voda klepnula klipnjaće.Jel se ćuje kaj da drukćije radi,da je bućniji?
 

Olaf

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

neki modeli imaju i s prednje strane izmjenjivac, na hladnjaku vode ali na strani motora, treba provjeriti te izmjenjivace prvo a onda skidat glavu i to...evo ti slike od oba izmjenjivaca;
1. izmjenjivac sa straznje strane motora, broj 21


2. izmjenjivac s prednje strane, broj 1
 

Zmix

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

Nakon prometne nezgode popravio sam limariju a citroen c5 II 22 hdi 16 v 2004 g plavo dimi.
Vozio sam po autocesti put mora i nisam primječivao da mi raste temperatura motora ili nešto drugo sve je bilo uredu.
U nekim momentima u vožnji auto se zagrcnuo kao da ima loše gorivo ili voda u gorivu i dalje nastavio kao da ništa nije bilo ali je dimio plavi dim.
Nakon prijeđenih 50 km u posudi za rashladnu tekučinu motora falilo je 3 litre tekučine pa sam nadolijao vodu.
Dalje sam pratio potriošnju vode tj tekučine i primjetio da stalno troši vodu tojest tekučinu koju sam uzastopno nadoljevao.U jednom trenutku na displeju mi je zasvjetjela konrtolka crveno stop te tempereture motora je otišla u crveno polje tj u maksimum. stao sam i nadolijao sam vodu oko 5 litara i sve je daslje bilo u redu ali pri paljenju auta vetilator kilera je konstantno radio u drugoj brzini i nije se gasio te je auto i dalje bjelo dimio.
Kako vozilo nisam servisirao u ovlaštenom servisu citroena isti su mi sugerirali da vozilo odvedem gdje su mi popravljali liariju i mehaniku te da je navjerojatnije u pitanju hladnjak ispušnih plinova zašto bjelo dimi i troši vodu a što stalno ventilator radi u 2 brzini da je otišao modul za hlađenje auta.
Pri prvom jutarnjem paljenju auta jedva sam ga upalio te je isti bjelo dimio te nije primao gas veče se pri dodavanju gasa na oko 2000 obrtaja kada se otvorila kao neka klapna gušio i ugasio se.
Pri ponovnom paljenu ostavio sam ga da radi nekih 10 minuta u leru i nakon toga se ustabilio i počero je primati gas ali je i dalje konstantno dimio i trošio vodu
Sa današnjim danom zovu me iz servisa koji nije ovlašteni za citroen da je najvjerojatnije probio diftung glave pošto je vozilo bilo na boku pri nezgodi te da treba otvarati motor mjenjati diftung hoblati glavu i da je to razlog zašto ima problem sa modulom za hlađenje motora.
Auto ima 100 000 km prvi vlasnik nisam ga nikad ganjao i ne vjerujem da bi probila glava motora.
Auto dobro vuče ima kompresiju ne troši ulje, nivo ulja se ne diže, u vodi nema tragova ulja te se u posudi za hlađenje ne vidi da bi kompresija probijala u posudu.
Neznam dali je neko imao iskustva o kakvom se kvaru radi po svemu opisanom jer se bojim da mi ovi samo žele pobrati lovu za kvar koji se uopče nije dogodio.
U prevodu, sad ga možeš ****t'!
 

DORO-MORO

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

Bilo je puknuto kučište na prednjem izmjenjivaču ispušnih plinova te je tekučina za hlađenje motora ulazila u isti te tako sa zrakom ulazila u glavu motora a koji ju je bacao kroz auspuh u vidu pare. Pitanje, odgovara mi koji drugi prednji izmjenjivač plinova? Od kojeg drugog motora? ili ima zamjenski ili kako se to drukčije rješava.
Moj košta u orginalu oko 1600 kn paše li od drugog motora.
Moj je motor 2.2 hdi 16v 136 ks 2004g.
Dali se smije samo premostiti ulaz i izlaz zraka i vode putem cijevi i dal se tako smije vozit.
 

damjan

New member
Re: C5 2.2 HDi 16v plavo dimi

doro-moro,

jesi li saznao šta je sa autom? ja imam sličan problem, a svaki majstor drugačije priča.
 

matia03

New member
Slabo ubrzava i nema snage 2.2HDi

Bok

Imam od nedavno c5 2.2hdi, (98kw, 2002.) tj točnije tri tjedna i 2000km :)
Prešao sam s toleda iz 96.g s 1.9tdi motorom od 90ks.

Eh sad, stvar je u tome što auto po meni ide jako slabo kod kretanja. Imam osjećaj da bi ovaj moj toledo s 90ks popišao citroena da se stanu zajedno na crtu.

Usporedbe radi 90ks/1070kg, a ovdje je 133kg/1670kg.

Spajao sam auto na dijagnostiku i pokazao je grešku radi prevelikog pritiska turbine, ali nju sam pobrisao i sad je dobro. Prao sam intercooler i bila je puknuta gas sajla što okreće ona krila na glavi motora, nju sam isto zamijenio.
Vozio sam neki dan auto 190km/h po autoputu i kažem ide dobro, ali u prvoj i drugoj brzini je koma, ali doslovno totalno razočaranje. Znam šta je turbo rupa, ali ni to ga ne muči, i lamela isto nije skurena, niti je kuplung loš ili proklizava, jer bi znao, tak da sam i tu mogućnost isto isključio.

U 1. brzini kada krećem, moram doslovno ga razvrtiti do 3500rpm, da bi u drugoj iole potegnuo da ne ostanem zadnji u koloni, ali i drugu trebam razvrtiti dobrano, i od treće brzine se ne osjeti toliko.
Stojim na semaforu, i pored mene onaj mali matiz od 800ccm i auto doslovno na startu proleti pored mene.

K tomu imam još golfa 4 sdi od 68ks, i kad se sjednem u njega, imam osjećaj da čupa i on u startu nasprem c5.
Još sam vozio neko vrijeme mazdu 6 iz 2003 s 2.0d s 136ks i isto auto ide ubojito.

Eh sad, da Vas pitam tko je vozio taj auto, jel on inače ide tako ili treba ići puno bolje?
Ne utrkujem se sa autom, i ne očekujem da čupa asfalt, ali ovo je strašno kako slabo ubrzava u 1. i 2. brzini.

Kažem, na dijagnostici ne pokazuje grešku, i ne primjećujem ništa čudno kod rada motora, bio sam kod jednog frenda i isto kaže da auto radi dobro.

Neznam šta više raditi, lud sam od takve vožnje, kao da vozim bubu, pa ono krenem, a auto se zaguši i onda prođe neko vrijeme i krene :whistling:

Hvala
 

Mrèela

New member
Re: c5 2.2hdi pitanje koji su vozili

Druže isti problem isti auto imam,samo je moj 2004g. Ja sam stalno mislio da je do FAP filtera,delimično jeste,a največi problem je elekto ventil koji upravlja turbinom ili rasteretni ventil na samoj turbini.Èudi me da majstor nije obratio pažnju na to.
Kod mene je uradio bajpas tako da nisam morao kupovati ventil,više nemam problema.To pregledaj i 99% je to.Srećno! E da,najpre pogledaj sva ona mala crevca od vakuma,ona gumena duga su oko 5cm,vidi da nisu napukla,olabavila.:D Druže,ako misliš na startanje i da škripaju gume ,e to ne može jer na 2,2 ciroenima ima ASR protiv proklizavanja i ni na travi nećeš moći da prokližu točkovi koliko god davao gas.Ovo prvo ti proveri.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: c5 2.2hdi pitanje koji su vozili

skuplja se vlaga u kutiji zračnog filtera, pa to djeluje na MAF filter.

prvo si izbuši rupu od nekoliko milimetara na donjem dijelu kutije filtera zraka, zatim bi bilo dobro kada bi stavio nekakvu izolaciju na rubove kutije zraka gdje se spajanju plastični dijelovi, i treće stavi si nešto silikona ili nečeg drugu da ti vlaga ne ulazi sa unutarnje strane spoja branik-karoserija i to na liniji između blatobrana i prednjeg desnog svjetla (kada stojiš ispred auta).

i zamjeni filter zraka.

i stavi filter koji nije tako debelog papira, odnosno jeftiniji manje kvalitetan zračni filter.
kvalitetni tako dobro skupljaju prašinu da nakon kratkog vremena prestanu propuštati i zrak.
iz nekog mog iskustva.

i trebalo bi viditi MAF, možda ga treba očistiti.
 

Mrèela

New member
Re: c5 2.2hdi pitanje koji su vozili

Bok

Imam od nedavno c5 2.2hdi, (98kw, 2002.) tj točnije tri tjedna i 2000km :)
Prešao sam s toleda iz 96.g s 1.9tdi motorom od 90ks.

Eh sad, stvar je u tome što auto po meni ide jako slabo kod kretanja. Imam osjećaj da bi ovaj moj toledo s 90ks popišao citroena da se stanu zajedno na crtu.

Usporedbe radi 90ks/1070kg, a ovdje je 133kg/1670kg.

Spajao sam auto na dijagnostiku i pokazao je grešku radi prevelikog pritiska turbine, ali nju sam pobrisao i sad je dobro. Prao sam intercooler i bila je puknuta gas sajla što okreće ona krila na glavi motora, nju sam isto zamijenio.
Vozio sam neki dan auto 190km/h po autoputu i kažem ide dobro, ali u prvoj i drugoj brzini je koma, ali doslovno totalno razočaranje. Znam šta je turbo rupa, ali ni to ga ne muči, i lamela isto nije skurena, niti je kuplung loš ili proklizava, jer bi znao, tak da sam i tu mogućnost isto isključio.

U 1. brzini kada krećem, moram doslovno ga razvrtiti do 3500rpm, da bi u drugoj iole potegnuo da ne ostanem zadnji u koloni, ali i drugu trebam razvrtiti dobrano, i od treće brzine se ne osjeti toliko.
Stojim na semaforu, i pored mene onaj mali matiz od 800ccm i auto doslovno na startu proleti pored mene.

K tomu imam još golfa 4 sdi od 68ks, i kad se sjednem u njega, imam osjećaj da čupa i on u startu nasprem c5.
Još sam vozio neko vrijeme mazdu 6 iz 2003 s 2.0d s 136ks i isto auto ide ubojito.

Eh sad, da Vas pitam tko je vozio taj auto, jel on inače ide tako ili treba ići puno bolje?
Ne utrkujem se sa autom, i ne očekujem da čupa asfalt, ali ovo je strašno kako slabo ubrzava u 1. i 2. brzini.

Kažem, na dijagnostici ne pokazuje grešku, i ne primjećujem ništa čudno kod rada motora, bio sam kod jednog frenda i isto kaže da auto radi dobro.

Neznam šta više raditi, lud sam od takve vožnje, kao da vozim bubu, pa ono krenem, a auto se zaguši i onda prođe neko vrijeme i krene :whistling:

Hvala
Sada sam video da si napisao pobrisao sam gašku i sad ide,to nije nikakav majstor što ti je to tako uradio i naravno uzeo pare za to.Trebao je da ispita ovo što sam ja naveo i da utvrdi kako radi el ventil ,a da nije i neko crevo puklo.
:cool:

skuplja se vlaga u kutiji zračnog filtera, pa to djeluje na MAF filter.

prvo si izbuši rupu od nekoliko milimetara na donjem dijelu kutije filtera zraka, zatim bi bilo dobro kada bi stavio nekakvu izolaciju na rubove kutije zraka gdje se spajanju plastični dijelovi, i treće stavi si nešto silikona ili nečeg drugu da ti vlaga ne ulazi sa unutarnje strane spoja branik-karoserija i to na liniji između blatobrana i prednjeg desnog svjetla (kada stojiš ispred auta).

i zamjeni filter zraka.

i stavi filter koji nije tako debelog papira, odnosno jeftiniji manje kvalitetan zračni filter.
kvalitetni tako dobro skupljaju prašinu da nakon kratkog vremena prestanu propuštati i zrak.
iz nekog mog iskustva.

i trebalo bi viditi MAF, možda ga treba očistiti.
Dalibore on je imao problem sa prevelikim pritiskom turbine,a da je protokomer ne bi on vozio 190kmh,a i dijagnostika je tako rekla,samo što je majstoru lakše da obriše grešku i uzme pare nego vakum pumpom pregleda to.Protokomer ne možeš nikako bolje zaštitit nego što je fabriški urađen, uveka ima uljnih para da dospeju tamo,a ima on onu žicu i sam sve to spali čim daš kontakt,mislim da grije na 120c,filter može da pogleda i eventalno zameni i usisa usisivačem kućište filtera,može preventivno i protokomer da očisti ali samo sa kontakt sprejom nikako wd 40 što su neki radili i crko im protokomer.Ja sam tako kod sebe uradio.:cool:
 

Konrad

New member
C5 nema zicu u mjeracu protoka zraka a Dalibor je pricao o problemu uslijed toga sto je cijev usisa zraka u blatobranu krivo tvornicki projektirana pa usisava vodu koja vremenom malo pomalo ostecuje mjerac protoka zraka (pozelene kontakti i ulijeni se i kasnije rikne skroz)

treba sve vakume pogledati...prvo i osnovno kad se stisne gas da li dijafragma otvori leptire u usisu i drzi ih otvorene ili je zglobno crijevo koje ide na nju sa elektroventila osteceno pa ne drzi vakum, realno treba vakuum pumpicu i sva vakuum crijeva pregledat...jer su to ipak godine a i vakuum crijeva su najcesci razlog zasto 2.2 hdi neide dobro...makar sad ja neznam po opisu u temi kako auto ide, drugo je kad vozis auto jer sam ih vozio godinama a drugo je kad citas opis...po meni 2.2 hdi ide jako dobro kad je sve ok
 

matia03

New member
Sutra idem opet kod majstora ujutro pa ću napisati što je bilo.
@Mrčela, nisam mislio na škripu guma, ali eto, neka bolje kreće :)...čak sam bio i gasio esp kako bih dobio učinak da mi auto bolje kreće, da ne budem zadnji :)

Danas sam malo sam gledao vakume, ali mi se sve čini da je u redu, ali sutra ću mu spomenuti da pogleda sve. Hvala na savjetu :)

Dalibore hvala na savjetu, budem i to sutra odmah pogledao, pa vjerujem pošto pada kiše zadnjih par dana ovdje u zagrebu, da bi mogao i zateći nešto vlage.

Tec, auto ide dobro, kažem vozio ga neki dan 190km/h samo da vidim dokuda će dogurati, od treće brzine pa nadalje kad se već "zaletio" ide dobro, jer po gradu ne trebam toliko "ekstremno" ubrzavati.
Jedino je problem kad s 0 krećem, čujem da turbina počne puniti, ali auto tek nakon 1-2sec krene od trenutka kad ja čujem da je turbina počela vrtjeti.
Za ovu dijafragmu sam gledao i otvara zaklopke kad se stisne gas.
Hvala na savjetu :D

Nego, na koliko bi mu turbina trebala početi puniti?
Ja koliko sam skužio po svome, tamo negdje oko 1900rpm osjetim da auto krene vući, do tada ne.

Sutra javim što je bilo kada dođem doma od mehaničara.
 

Mrèela

New member
C5 nema zicu u mjeracu protoka zraka a Dalibor je pricao o problemu uslijed toga sto je cijev usisa zraka u blatobranu krivo tvornicki projektirana pa usisava vodu koja vremenom malo pomalo ostecuje mjerac protoka zraka (pozelene kontakti i ulijeni se i kasnije rikne skroz)

treba sve vakume pogledati...prvo i osnovno kad se stisne gas da li dijafragma otvori leptire u usisu i drzi ih otvorene ili je zglobno crijevo koje ide na nju sa elektroventila osteceno pa ne drzi vakum, realno treba vakuum pumpicu i sva vakuum crijeva pregledat...jer su to ipak godine a i vakuum crijeva su najcesci razlog zasto 2.2 hdi neide dobro...makar sad ja neznam po opisu u temi kako auto ide, drugo je kad vozis auto jer sam ih vozio godinama a drugo je kad citas opis...po meni 2.2 hdi ide jako dobro kad je sve ok
C5 2,2 HDi 98 kw 133 ks ima tu žicu za samospaljivanje prljavštine.
Ja ovo ne lupam napamet već sam to sve skidao i čistio ,samo je ona mreža čelična bila prljava malo.:D:whistling:
 
Na vrh