Problem s mjenjačem/getribom

greensky

New member
AX 1.1, '91 godište, 148 000 km...

Kod onog prvog zahladnjenja nisam imao ovih problema no nedavno nakon servisa nevezanog uz getribu (bar ne direktno), počeo mi je mjenjač jako zapinjati u svim brzinama, krči i zapinje i teško mi je voziti tako...

Inače na tom servisu sam mijenjao prednje diskove, pločice, manžete i ležajeve kotača..

ajmo ukratko pobrojati činjenice:

1) kad je vani suho vrijeme mjenjač krči, bilo vani -10 ili +15, mogu prebaciti u svaku brzinu ali potrebna je sila
2) kad se recimo vozim, mjenjač normalno zapinje i odjednom počne padati kiša, mjenjač postane kao da vručim nožem režem maslac, toliko je lagano mjenjati brzine i ništa ne zapinje niti ne krči :confused:
3) prije tjedan dana sam otišao u samoposlužnu autopraonicu i mjenjač je krčao, nakon pranja auta ponovno lagano šaltanje, dok sam došao do doma auto se posušio i opet je počelo zapinjati?!?!? auto tada nisam prao odozdola

na što sve ovo upućuje? tako da znam postupiti jer mi je teško voziti i stalno paziti hoću li ubaciti u brzinu!

Ima li netko ideju što mi je najbolje napraviti i koji je vjerojatno uzrok?

(prije 4 mjeseca sam bio kod mehaničara da mi pogleda koliko imai ulja u getribi i nije bilo dovoljno, kaže da je izvadio sitnu metalnu špenu i nadolijao ulja koliko je falilo). Nakon toga je sve bilo ok do prije mjesec dana kad su problemi počeli.

Hvala svima na odgovorima!
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
1) kad je vani suho vrijeme mjenjač krči, bilo vani -10 ili +15, mogu prebaciti u svaku brzinu ali potrebna je sila
2) kad se recimo vozim, mjenjač normalno zapinje i odjednom počne padati kiša, mjenjač postane kao da vručim nožem režem maslac, toliko je lagano mjenjati brzine i ništa ne zapinje niti ne krči
3) prije tjedan dana sam otišao u samoposlužnu autopraonicu i mjenjač je krčao, nakon pranja auta ponovno lagano šaltanje, dok sam došao do doma auto se posušio i opet je počelo zapinjati?!?!? auto tada nisam prao odozdola
Vidi položaj komandi (polugica) za šaltanje i jesu li namašćene. Provjeri hod ručice mjenjača. Hod bi trebao biti jednak između prve-treća; druge-četvrte.

(prije 4 mjeseca sam bio kod mehaničara da mi pogleda koliko imai ulja u getribi i nije bilo dovoljno, kaže da je izvadio sitnu metalnu špenu i nadolijao ulja koliko je falilo). Nakon toga je sve bilo ok do prije mjesec dana kad su problemi počeli.
Ovo struganje nema veze s uljem. ALI u praksi se ulje u getribu ne doljeva, nego ide kompletna izmjena.
Zatim, getriba ne troši ulje osim ako negdje pušta (na kakvoj brtvi ili smeringu). Je li provjerio gdje pušta?
Koje ulje je dolio? Trebalo bi ići 75W-90.
 

greensky

New member
Vidi položaj komandi (polugica) za šaltanje i jesu li namašćene. Provjeri hod ručice mjenjača. Hod bi trebao biti jednak između prve-treća; druge-četvrte.
Hod je jednak, upravo sam provjerio.. međutim ne mogu sada vidjeti te polugice (kiša pada pa da se ne zavlačim sad...) nedavno sam gledao i izgledale su namašćene makar više je to ličilo na crno prljavo masne grudice kad razmislim.. možda je tu problem!

Èime se podmazuju te polugice? moram li nabaviti neku klasičnu strojarsku mast ili mogu privremeno WD-om koji imam doma trenutno?

Ovo struganje nema veze s uljem. ALI u praksi se ulje u getribu ne doljeva, nego ide kompletna izmjena.
Zatim, getriba ne troši ulje osim ako negdje pušta (na kakvoj brtvi ili smeringu). Je li provjerio gdje pušta?
Koje ulje je dolio? Trebalo bi ići 75W-90.
Znam da se ulje u getribi ne bi smjelo mjenjati, niti trošiti. Rekao mi je da je nedostajalo ulja i da je prilkom uklanjanja te špene malo nadolijao.
Pošto nije moj mehaničar nego sam slučajno taj put bio kod njega nisam ni pitao koje je ulje stavljao niti koliko je falilo niti pušta li negdje. Ja sam nakon toga gledao više puta pod auto i koliko vidim nigdje ne curi niti ne pušta ulje na getribi, sve suho.
 

Dalibor

Dado Tornado
ovo kaj ti je mjenjal diskove i ostalo nebi trebalo imati veze sa slučaj mjenjač...
vjerojatno je ovaj majstor s uljem nešto zauljio.
možda pregusto ulje. vjerojatno je nadolio, ili komplet od nule ulio inin hipenol, jer si je reko "ma tu sve ide, kak nebi ina"...
hipenol je u svim svojim verzijama dosta gusto ulje.
cijenom je isplativo, i zahvalno u starijim autima koji kapaju na 100 mjesta, ali nije baš za zimu, a ni za aute koji su predviđeni za rjeđe ulje.

75w90 jer je auto u godinama, kao nov možda je išao i sa75w80...
hipenol je 80w90 il čak 85w90...
ide 2 litre.
 

greensky

New member
ovo kaj ti je mjenjal diskove i ostalo nebi trebalo imati veze sa slučaj mjenjač...
hmm nešto me i tu kopka jer je spominjao da se za promjenu manžeta skidaju obje poluosovine, a onda se možda i ulje iz getribe ispušta? Znam da je kod Citroena homokinetički u kompletu sa poluosovinom pa postoji li mogucnost ipak ima sve to veze s getribom?

vjerojatno je ovaj majstor s uljem nešto zauljio.
možda pregusto ulje. vjerojatno je nadolio, ili komplet od nule ulio inin hipenol, jer si je reko "ma tu sve ide, kak nebi ina"...
.
Zato sam i bio prvi i zadnji put kod tog majstora, tipičan stav "to je stari auto, to se tak mora čut, tu možeš sve utrpat!" užas, poznanik od starog pa stari nagovorio i sredio nisku cijenu..

Sve mi se nekako čini da bi ipak polugice mogle biti uzrok, pošto i najmanja kišica rezultira laganim mjenjanjem, možda da se radi o pregustom ulju imao bih problema kod hladnog vremena neovisno o vlazi u zraku ili vlaga uopće ne bi imala utjecaj?
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Ako izvadis poluosovinu iscurit ce ti ulje iz mjenjaca
He.he, ova informacija daje temi sasvim novi zaplet, ako uzmemo u obzir da je mehaničar reka greensky-u da je "samo malo dolio ulja". :)

Sad već svi slutimo da je nešto zaj3ba čim ide s tim autoritativnim "to je star auto", "to tako mora biti"... :(
 

RI-222

Member
Jedino nisam siguran koliko izade ulja kad maknes poluosovinu ,jer sam u subotu skidao amortizere i malo sam povukao poluosovinu pa mi je pocelo curit ulje ali sam odmah vratio nazad i naravno prestalo je curit(sva sreca da mi je iscurilo ulje jer je bilo bijele boje tako da moram stavit novo ulje:) )
 

greensky

New member
He.he, ova informacija daje temi sasvim novi zaplet, ako uzmemo u obzir da je mehaničar reka greensky-u da je "samo malo dolio ulja". :)

Sad već svi slutimo da je nešto zaj3ba čim ide s tim autoritativnim "to je star auto", "to tako mora biti"... :(
uzmi samo u obzir da se radi o 2 različita servisa u razmaku od 4 mjeseca kod 2 različita mehaničara!

1 servis - nadolijevanje ulja u getribu prije 4 mjeseca (loš majstor, veze nema s citroenima)
2 servis - promjena diskova, pločica, manžeta itd.. prošli mjesec (legenda majstor)

sve ovo je počelo nakon ovog 2. servisa koji nema direktne veze sa getribom kod majstora koji voli citroene i kuži se u njih svaki posao napravi kak se spada

eto malo se sve očito pomiješalo pa da uvedem reda nazad :p

Ako izvadis poluosovinu iscurit ce ti ulje iz mjenjaca(provjereno na mom ax-u) :)
hehe dobro znati.. ali znam da ovaj majstor koji je radio na poluosovinama nije mijenjao niti pogubio ulje koje je iscurilo, već ga je onda sigurno samo vratio nazad
 

Zekan

New member
ja isto iman 1.1 iz 91.
se noramalno samo i drugoj tu i tamo cujem: krr, ali se druge brzine ok..ali cuo sam da na ax-ima najcesce mjenjaci prolaze, da su dosta nekvalitetni za razliku od ostalih..
 

greensky

New member
Evo samo da se javim.. na kraju sam danas ostao u defektu, vozim u 3. prebacujem u 2 na strmom brijegu i hop nemogu prebaciti u drugu... ostalo u 3. a mjenjač pleše ko striptizeta oko štange i jbg zovi majstora.

Doslovno pukla kratka polugica, nova 150 kn... promjenio i nestali svi problemi, mjenjač kao novi, nestalo zapinjanje, struganje itd.. što pokazuje da je getriba ipak u dobrom stanju :)

zanimljivo je da sam taman išao doma podignuti auto i pogledati i podmazati te polugice..

Svaka čast ekipi koja je odmah prepoznala o čemu se radi!

pozz
 

greensky

New member
a ta kugla je plastična, ili?
sve je zaliveno u jednom komadu čelika koliko sam vidio, napuknula je ta čašica pri vrhu na samom kraju i onaj "selen" koji je unutra je ispao ili puknuo...bilo je sve premazano s mašću pa nisam prtljao i gledao.
 
Na vrh