Problem pri paljenju vrućeg motora

misa

Active member
To "CAK" je automat alnasera...cesca pojava kod V6 xm-ova zbog temperature koju trpi alnaser zbog samog polozaja V6 motora.

A to sto se gasi tabla znaci da auto ostaje bez struje....u tvom slucaju zato sto automat alnasera zaglavi i sva struja ode u pokusaju da alnaser pokrene motor a ne moze jer je automat zaglavio i blokirao ga.

Druga solucija ti je brava ili tzv.(Bosch brava)...u narodu.

Mada mislim da je automat alnasera ipak.Tipicni simptomi za njega...pod uslovom da je sistem za punjenje akumulatora dobar i da je sam akumulator u dobrom stanju.


U vezi problema paljenja vruceg motora...nikako da mi kazes da li si proverio ono sto sam ti napisao pre par meseci.

Bez toga ne mozemo dalje.
 

brankoXM

Member
sve tjem da isprobam po tvom spisku i da bacim na papir rezultate i da napisem ovde.letos nisam stigao,ali sad ce da dodje na red.sad sam dosao s puta vozio sam celu noc(ne xm-a,ladu karavan :) ),od sutra pretresam jedno po jedno.akumulator mi je zivi mrtvac njega cu da kupim takodje ovaj u xm-u je u njemu 7 godina a dosao je s autom polovan.skidam mu kapu,dobro je izdrzao. ako pod automatom anlasera podrazumevas ono sto narodski zovu bendiks,ne lici ni na to nekako je tiho i tanko,vise cakce kao neki tih automat zmigavaca,ali samo jedanput.mada sta znam mozda je i to sto ti kazes.ipak,kako sipam ladnu vodu na komutator tog trenutka oce da vergla.cujemo se nakon sto odradim ovo sto si napisao
 

brankoXM

Member
raport : ventilacija rezervoara proverena-radi.ventil na njoj zatvara u oba smera kad motor ne radi,a kad radi otvoren je. danas sam uradio ono sto je odavno trebalo-izmestio sam komutator,sad je na kosu pored levog amortizera.uocene promene-sada vise nije vreo u radu,grejao se vise od toplote motora nego od svog rada,i najvaznije-posle mnogo godina sada mogu da zaverglam vruc motor bez hladjenja komutatora vodom:) :) :) znam da kod drugih radi i onde gde ga je fabrika postavila,i da bi to tako i trebalo,ali kod mene je ovako.ostale stvari ne mogu da proverim danas jer idem neplanirano na put.evo i slike celog mot.prostora.i reci mi kako se zove onaj deo na dovodu goriva sto ti i mas a kod mene su umesto njega ubudzili filter goriva.da ga kupim

i,da-treba li kad dam kontakt da se cuje benz.pumpa,kod mene se ne cuje nista.i jos nesto,danas sam stavio nov akumulator,i osim duplo brzeg verglanja,nema nekih promena,tako da je on eliminisan kao uzrok problema
 

misa

Active member
Moram da pogledam kako se tacno zove ali ionako ga kupujes polovnog pa objasni gde se nalazi i znace ljudi sta trazis.

Ako je filter goriva stavljen tu...ko zna sta je tamo gde treba da bude i kako je sve to vezano i bypass-ovano.

Kad sam te pitao jel auto ima plin...rekao si ne.Medjutim auto je imao plin ocigledno pre nego sto je dosao kod tebe.Nisam te pitao slucajno jel auto ima plin.

Na slici iza tog "Frad" filtera se vidi racva i blindirano crevo i pored LHM tanka se isto vidi blindirano crevo kako izlazi iz racve(ta creva su sluzila za grejanje isparivaca za plin).

Samim tim sto je auto vec imao plin dodatno komplikuje situaciju.Pitas se zasto...zato sto ga je ko zna ko ugradjivao i ko zna ko cupao napolje.Ne zbog estetike nego zbog struje koja se mora malo preusmeravati da bi i plin dobio neophodnu struju i da bi se dizne gasile dok auto radi na plin.

Samim tim kad se taj isti plin cupa napolje,instalacija se mora ponovo vezati kako je bila da bi auto sad radio i na benzin.

Pitao si da li treba da cujes pumpu za gorivo kad das kontakt...odgovor je da.
Ako je ne cujes onda je to vrlo moguc razlog zasto auto dugo vergla.

Mozda je instalacija,mozda dzek gubi kontakt...mozda relej nije dobar...sve to treba ispitati i to treba da ispita neko ko zna sta radi i ko ima sve moguce seme za taj motor i da ide pin po pin.A mozda je i neka banalna stvar do koje treba doci.Mozda je i instalacija raskupusana zbog plina pa to samo treba sastaviti.

Sad posto smo ustanovili da ventil za ventilaciju rezervoara radi...sumnja pada polako na regulator pritiska goriva i map senzor koji je na tvoju muku integrisan u motorni racunar.Ako je on crkao ...a nadam se da nije...mora drugi ecu da se nadje.

Kreni od onoga sto sam ti savetovao pre par meseci pa cemo da vidimo za dalje.
 

brankoXM

Member
prvo,hvala na odgovoru.
jeste imao je plin,tako sam ga kupio,ali nema ga vec par godina.jako je lepo radio i vukao na plin,ali sam ga izvadio pre nekoliko godina kad su poceli ove zezancije sa atestima i upisivanjem u saobracajnu,plin je ko zna kad ugradjen i nije imao nista od papira trebalo je sve iznova aja nisam hteo,jer jako retko vozim kola pa mi ne predstavlja problem sto je na benzin.pa sam izvadio plin napolje ,privremeno zatvorio ona creva dok ne nadjem elegantnije resenje i to tako i ostalo.prekidac u kabini mi stoji na benzinu i vozim tako.struju nisam dirao.
e sad razmisljam u vezi benz pumpe,mozda nije logicno da ona zeza,niti pak bilo sta sa gorivom,jer auto duze vergla ako ga ugasim vruceg i ostavim 10 min pa palim,ali zato ako se ne pali 10 dana recimo i stoji na -15 stepeni,upali na cvrgu,skoro i da ne zavergla kako okrenem kljuc motor radi.mislim da bi simptomi bili obrnuti ako je do dovoda goriva.slabije stojim s tim elektro stvrarima,da je kec lada ili jugo nasao bi mu zezalicu za 15 minuta :) juce sam probao nov akumulator od drugog auta.sutra cu da kupim novi i da provozam dan dva da vidim hoce li se skratiti malo to verglanje.ako ne bude strasno,necu nista ni da diram vise,s tim sto cu da isproveravam jedno po jedno sa tvog spiska.posao svaki dan pa se ne stize.bitno da sad ne palim kola pomocu flase ladne vode tj moze i vruc da vergla,to mi bio bas problem,pre neki dan u svatovima vadim flasu iz gepeka i polivam komutator :) pozdrav pa cujemo se cim jos nesto uradim,odoh da spavam ne vidim na oci vozio sam celu noc:angel: ps:ici cu od prostih i jeftinih stvari ka onim skupljim i tezim,sutra cu da pronadjem skinem i ocistim senzor radilice,sta me kosta.ako je to onaj sto se vidi na zvonu pored poluge na kojoj je sajla kvacila
 

misa

Active member
Posto kazes da je prekidac za plin ostavljen...slikaj ga da vidim o kakvom se prekidacu radi.Mislim da je on uzrok problema.

Jos jedna stvar...sta ti je gasilo dizne dok je auto radio na plin...emulator ili relej.Pretpostavljam da je bio venturi plin.

Jel ti se i pumpa gasila dok auto radi na plin ili samo dizne?

Odakle je dovedena struja za prekidac...sa brave ili sa nekog osiguraca is kutije sa osiguracima ispod volana?
 

brankoXM

Member
ok slikam prekidac sto pre.odakle je dovedena struje za prekidac to ne znam,ali videcu da ispratim kablove od prekidaca. sta je gasilo dizne i benz pumpu kad radi na plin,i da li ih je nesto gasilo to ne znam,ali videcu da pronjuskam malo ispod haube mozda vidim nesto.i jeste bio je venturi plin

evo slike

e sad ja sam sao izvadio plinski uredjaj,drugo nisam dirao,cudi me kako radi na benzin kad bi trebao da prebaci na plin(kojeg nema) kad obrtaji predju 2000,tako je bilo kad sam imao plin.a on nastavi da radi na benz.mada,ne verujem da mi to pravi probleme jer i kad prebacim na polozaj''samo benzin'' isto se sve desava sto se tice dugog verglanja kad je vruc
 

brankoXM

Member
da,svetli,a svetli i kad verglam.kad je na polozaju benz pa gas,svetli crvena dioda za benzin i trepce narandzasta,a kad je u polozaju samo benzin,svetli crvena,kako i treba da bude.u oba polozaja pri verglanju,sve svetli kao na konaktu.sad isao da probam :)

nego,nesto razmisljam kako da smanjimo broj osumnjicenih i dodjemo do ubice :) setih se da sam pre neki dan skideo crevo od dovoda goriva pre onog filtera sto ga neko nabudzio gde mu nije mesto,o probao sam da dam kontakt da vidim hoce li da krene gorivo malo,jer mozda pumpa radi ali je ja ne cujem.i nije poslo nista kad dam kontakt.mene zanima da li treba da podje.nisam nikad petljao oko tih pumpi pa ne znam bas detaljno kako funkcionise taj dovod goriva.da li na kontaktu pumpa treba da radi non stop,ili ima neki tajmer relej itd pa je ugasi posle par sec kad nabije pritisak.uglavnom,kod mene na kontaktu ne ide gorivo iz creva
 
Posljednje uređivanje:

misa

Active member
Treba da radi pumpa kad das kontakt par sekundi(2-3 sec) i da stane i kad palis auto ponovo krece sa radom.Kod nekih krece da radi samu u polozaju za verglanje...ali to nije slucaj ovde.

Pogledaj kod nekog plinadzije ili dobrog elektricara da ti skine taj prekidac i da poveze sve kako treba da bude fabricki.
Mislim da te taj prekidac *ebe i da zbog toga pumpa ne radi kad das kontakt...pod uslovom da su kontakti na dzeku koji ide na kuciste pumpe ok.

Proveri relej NA ili U onom kucistu sa suvozaceve strane da li ima struju kad das kontakt...takodje imas dva dzeka ispod LHM tanka koji hoce da prave problem.

Na kraju krajeva...probaj da prespojis pumpu direktno na kratko da vidis da li je problem u tome.

...Ali definitivno pumpa treba da se ukljuci kad das kontakt na par sekundi i da stane ili da radi non-stop kad das kontakt i da ima struju u kontinuitetu dok verglas(i ona i dizne).

Hoce dugo da vergla i da zeza kad ne valja komutator paljenja...ali ti nemas dovod goriva.

Nema dovod goriva...nema ni paljenja.
 

brankoXM

Member
ali kako radi posle auto ako nemam dovod goriva.sem ako radi pumpa kad upalim ali ne radi na kontaktu tj kod paljenja. bas cu sutra da pretresem malo tu pumpu.jel moze da joj se pridje iz gepeka ili odozdo ili kako? dzekovi ispod lhm tanka znam gde su,a gde su tecno ti releji sa suvozaceve strane? pod haubom ili u kabini
 
Posljednje uređivanje:

misa

Active member
Pa ovako...umesto da pumpa nabije pritisak i auto upali pri verglanju...ona nabija pritisak dok auto vergla i zbog toga mu duze treba da upali jer u isto vreme i ona pokusava da nabije pritisak i dizne otvaraju...i samim tim sto dizne otvaraju dok pumpa nabija pritisak,gubi se pritisak goriva u rail-u potreban za paljenje.

Ili...posto kazes da auto na prvo paljenje kad prenoci upali bez problema...relej kad se ugreje izgubi kontakt i onda zeza dok se ne ohladi.Ili to ili je los komutator.Kazes da je komutator nov.Koje je marke?Mozda je on los...nema veze sto je nov.

Imas 2 releja...relej pumpe i glavni injection relay.Prvi radi na kontakt i prestane posle par sekundi a kad je kljuc u trecem polozaju onda se aktivira injection relay i onda on preuzima dalji rad ubrizgavanja.

Ocigledno je da posto pumpa ne radi kad das kontakt da te zeza relej pumpe.

Mozda ne on sam,zato sam ti rekao da imas dva konektora ispod LHM tanka.Mozda oni gube kontakt koji treba da prenesu na relej pumpe goriva.

A mozda je to sve zbog prekidaca plina(jer i unutar njega ima relej)...malo je nezgodno ovako on-line davati uputstva i savete kad radis na nevidjeno ali jbg.

Do kucista pumpe i konektora dolazis tako sto podignes zadnje desno(suvozaveva strana) sediste i sve ti je tu.Pregledaj konektor kakav je...njegovi kontakti ...lose je napravljen uvek je potencijalni problem.
 
Posljednje uređivanje:

brankoXM

Member
na dzeku od pumpe kad dam kontakt postoji napon izmedju mase i pina broj dva od 6,9volti.zar ne treba da je 12.ako treba 12 onda zeza nesto pre pumpe.pumpu sam probao direktno ona radi,sam zvuk je onako fin,kulturan,lepo zvuci:). e sad gde da gledam taj relej od pumpe sto napaja pumpu,gde se on nalazi?

nadjoh relej,u kutiji gde je ecu,nisam znao koji je pa utvrdih eksperimentalno da je za napajanje pumpe kad je dat kontakt zaduzen relej na crnom dzeku,ima jos jedan na belom,on je za nesto drugo.e sad zasto ne radi pumpa kad se da kontakt? relej je ispravan ali on ne dobija pobudukad se da kontakt.izvodi 1 i 2 bi trebali da dobiju 12v ali to se ne desava.ja sam kratkospojio za probu cini mi se pinove 3 i 5,koje relej treba da ukopca ali ne moze jer nema pobudu da okine-i pumpa proradi.e sad zanima me jel taj relej zaduzen samo za rad pumpe na kontaktu,a onaj drugi kad se vegla i motor radi ili kao je to vec reseno?ako je ovaj na crnom dzeku samo za kontakt,onda je resen problem pumpe na kontaktu,samo treba da vidim zasto nema pobudu taj relej da li je neki prekid negde ili je prekinut kad je radjen plin namerno...
 
Posljednje uređivanje:

misa

Active member
Ne znam tacno sad koji su pinovi ali to od 6.9V bi trebalo da je napon za plovak.Plovak ti je integrisan u kuciste pumpe za gorivo i istim dzekom se napajaju i on i pumpa...samo na razlicitim pinovima.

Izgleda da uopste i nemas napon od 12V na pinovima za pumpu.Pored tih 6.9v na jednom pinu treba da imas na nekom od ostalih pinova i 12v koji su zaduzeni za pumpu.

Moguce da je zbog plina nesto prespojeno,cak sam i siguran da jeste.
 

brankoXM

Member
6,9 volti su bas na pinovima za pumpu,vadio sam sve komplet napolje pa sam video sta gde ide. kasnije sam utvrdio da jos na 1-2 pina ima napona ali i on je 6,9.e sad cak i taj 6,9 morao bi bar pokrenuti pumpu,ali to se ne desava.moze biti da je to takozvana lazna struja.mada,to je napon al eto narodski mi to sve zovemo struja :)

pitanje je,sta sad...
znaci,kod tebe kad das kontakt radi pumpa?
 

misa

Active member
Nece ti 6.9 v pokrenuti pumpu.

Pa ako nemas 12v na dzeku za pumpu...onda relej.On jedini salje pumpi struju kad se da kontakt...ako nesto nije prespajano zbog plina.

Kod mene radi pumpa kad se da kontakt kao kod svih Xm-ova benzinaca.
 

brankoXM

Member
nisi procitao sta sam gore pisao.nasao sam relej od pumpe ali njemu kad dam kontakt fali 12v pobude da bi pustio 12v na pumpu.kad upali motor onda dobije pobudu i ukljuci pumpu
 

misa

Active member
Procitao sam...i opet se vracamo na isto a to je relej.Da li zbog same neispravnosti ili zbog toga sto nema pobudu....on je taj koji ne salje struju na pumpu.

Odakle struja treba da dolazi do njega...treba pregledati seme.

Da ti mozda prekidac za plin ne redukuje napon posto sve ide preko njega...jos uvek.I u njemu ima relej....ustvari on je neka vrsta releja.
 

brankoXM

Member
ovako cem uradim :) kad budem vozio xma i zagreje se motor,ukljucicu pumpu da nabije malo pritisak pa cu da probam da palim vruc motor.ako bude bolje znam sta mu fali,ako bude isto,onda ne mari sto ne radi na kontaktu pumpa,nije do toga
 

misa

Active member
Ne znam...taj relej ne napaja samo pumpu.

Napaja i ventile za ler gas i ventilaciju rezervoara,pozitivnu stranu dizni(negativni impuls daje racunar oslanjajuci se na tdc senzor)i lambdu.

Probaj pa javi rezultate.Iskreno...mislim da taj relej treba da se napaja sa brave za paljenje.
 
Na vrh