Probilo blok motora

Gorski

Member
Pozdrav svima!
Što bi moglo uzrokovati probijanje bloka motora? Motor je 2.0 Hdi, 100 kW u C8, 2008. g. Prešao 249000 km.
Klipnjača nije pukla ali se na njoj vidi jedna zasjekotina. Motor je sada dolje i auto kod kuće. Kupio sam drugi motor u Sloveniji ali sumnjive ispravnosti.
 

sir.Oliver

Well-known member
pitanje je , šta je zapravo probilo blok , ako je klipnjača cela ? burazeru , aj ti to malo poslikaj da bi mogli tačno da ti odgovorimo . od stola je moguće samo nagadjati / teoretisati .....
 

Gorski

Member
Hm, snimio sam samo jednu fotografiju, i to prilično uskog kadra pa se ne vidi "periferija" bloka, kako bi se mogla usporediti veličina rupe.
A danas motor (i auto) otišli u jedan servis, gdje će mi ugraditi drugi motor.

Ali, i tu jednu nisam postao jer nisam duuuugo nikakve fotke stavljao na forume a, kako sada vidim, traže plaćanje prostora za čuvanje istih, jer kako ih drugačije staviti na forum!? Ili ja griješim?

U tom smislu, znaš li za početak što o tome, burazeru? :grin:
 

sir.Oliver

Well-known member
šališ se ? ja sam 15 godina radio kao mehaničar , tako da nisam vidio samo jedan motor sa probijenim blokom . u 99% slučajeva je krivac bila klipnjača ... odnosno udarac kolena radilice o klipnjaču koja se raspolovila .....
 

Gorski

Member
Vidi se klipnjača kroz rupu, i to da se pokreće gore dolje kada se okreće rukom, i ne pruža nigdje otpor. Pretpostavljam da bi i motor trebao prestati raditi kada se to dogodi, ili taj lom uzrokuje veću havariju??? Ovdje je motor radio, ali je počela svijetliti lampica pritiska ulja, i to ne konstantno već u zavojima palila se pa gasila (cca 1 km vozi sa minimalnim okretajima, do prvog ugibališta). Znam da nije bilo pametno, ali, ali... Kasno je sada.
 

sir.Oliver

Well-known member
uzmi taj motor .... osim bloka , ostatak bi trebao biti OK . ( preciznije samo kada budem video rupu i barem predpostavio uzrok )
 

Gorski

Member
Uzeti ću ga, ali kada poskidaju sa njega agregate. Injektore će također skinuti sa njega i prebaciti na ovoga kupljenog u Sloveniji, jer je bio bez injektora.
Da li je problem izvaditi ih?

Usput, znaš li gdje se ovdje nalaze upute kako postavljati slike? I, mora li se sada plaćati za spremati slike na neki server (ako se jedino od tamo mogu učitati) ili ne?
Prije, dok sam to koristio nije se moralo.
 

Gorski

Member
Ne sjećam se, nisam na to obratio pažnju. Moguće da je. Danas ću pogledati, ako dođem do motora jer je i motor i auto u Karlovcu u servisu. Vozim im danas drugi motor koji sam kupio u Sloveniji.
 
Tu primijetih da ti je nekad svijetlila lampica pritiska ulja, i da možda to ima veze s kvarom motora.
Pa sam se sjetio da bi se meni nekad na C4 uključivalo upozorenje "uljni tlak prenizak", ali baš rijetko. Je li to jednako toj tvojoj lampici?
 

Gorski

Member
Ne nekada, počela je taj put, kroz zavoje, i nakon cca 1 km sam stao. Prije lampice je javilo tekstualno upozorenje koliko se sjećam, a na kraju i simbol sa kanticom ulja i "STOP" tekstom. To sve po sjećanju, jer je prošlo već 25 dana od tada.
Nikada ranije mi se nije palila.
No, ono što nisam rekao ovdje, u poslijedjih godinu dana sam ga jako loše održavao, nikako rekao bih, i bojim se da sam sam kriv za ovo.
Prva činjenica je da nisam promjenio ulje na vrijeme. Sve hoću, hoću, još u 5. mj o.g. kupio ulje i, kako se prekrcao obavezama sve odgađao, kao ima vremena.
Poslijednji put izmjenjeno ulje lani u 10. mj, računao sam da je prešao nekih 20000 km od tada - ali vraga. Kada se to dogodilo provjerio sam kilometražu od zadnje izmjene. Prešao nešto preko 28000 km.

Isšamarao bi se sam kada sam to vidio. Uhhhh!
 

Cutac

Prèkaroš
Vrlo lako moguće. Ako si imao nisku razinu ulja, to bi objasnilo pad tlaka(zasto se preporuca tocenje 10% vise ulja u auto prije izlaska na stazu, zavisno o dizajnu kartera? ), pad tlaka bi objasnio nedovoljno podmazivanje lezaja klipnjace i njegovo zaribavanje i hop, klipnjaca se ne može okrenuti na radilici, a zapaljeno gorivo mora nekamo otici i puca klipnjaca.
 

sir.Oliver

Well-known member
ovdje mi se čini da je nešto drugo u pitanju . prema veličini i obliku rupe , rekao bih da je ili nešto " otpalo " u motoru i zakačila ga je radilica / klipnjača i probila blok ili je došlo do zaribavanja / blokiranja rišlauf ventila na uljnoj pumpi pa se stvorio veliki pritisak i došlo do pucanja bloka po magistrali .... zbog toga sam i pisao da bih želio vidjeti taj blok . kada pukne klipnjača rupa je obično kružno elipsastog oblika .... dok ova pre liči na naprslinu ...
 

Gorski

Member
Nisam uspio poslikati blok, motor je još u prtljažniku a postavili smo ga tako da smo baš zatrpali tu stranu (i svi ostali dijelovi su u prtljažniku) a nije mi bilo zgodno to raskopavati tamo.
Slijedeći tjedan idem u Karlovac pa ću svratiti u servis, nadam se da će do tada već poskidati sve sa njega i da će biti vani pa ću poslikati podrobnije.

Ne znam da li sam rekao, to mjesto gdje je rupa je bilo probijeno na način da je probijeni dio jednom stranom držao se za blok, znači nije ga skroz odlomilo, a a dotičnoj klipnjači koja se vidi kroz tu rupu kada se motor okreće vidi se zasjekotina, kao kada bi ju sjekačem zasjekao.
Bo!?
 
Na vrh