Preporuka majstora za hrđu

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Već sam bio pitao, ali da pitam opet.
Koga bi preporučili da se sredi površinska hrđa na podu auta? Treba mi za VTS, ne morate imati vi iskustva, jel bar znate nekoga da je na dobrom glasu?
 

Cutac

Prèkaroš
Ma hebeš tehnički, želim srediti radi sebe.
Navodno bi čak moglo biti da samo boja trune jer je karoserija pocinčana, ali želim da stručnjak to vidi.

Sutra ću se pitati frendove jel netko zna nekoga u blizini, a da valja.
Ja znam dvojicu, ali oni rade tek toliko, nisu jako kvalitetni.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Ma to mozes rijesiti sam, bar bi se iz slika reklo! Pocisti hrdju pripremi i posprejaj nemora ista boja ni bit, ozdal se i ne vidi!
 

Cutac

Prèkaroš
Ne želim riskirati, nisam stručan u tome.
Za boju mi je sasvim svejedno, može biti i šareno, samo da se hrđa skine i dobro zaštiti. Problem je što to ovako izgleda.
Crveno je limarija, narančasto hrđa.


Karoserija bi trebala biti pocinčana, kako je onda pohrđalo? I jel moguće da boja trune pa tako izgleda?
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
:D temeljit si nema sta! Moze ti to rjesit svaki auto limar, nije neki zahvat!

Samo mu ponesi ovaj grafikon
 

Cutac

Prèkaroš
Moze ti to rjesit svaki auto limar, nije neki zahvat!
E, ali pitanje je kakav je limar. Da ne bih naišao na nekog koji samo prefarba da se ne vidi. Htio bih kod nekog provjerenog.
Budem Javora zvao, znam da mi je pričao da imaju svog limara.
 

Cutac

Prèkaroš
Zar nije svaki trag hrđe nešto što se mora srediti?
Ajd ići ću bolje fotkati, ali jel može biti da limu nije ništa nego da se lak raspada?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Lak nema željeznih čestca u sebi i sam po sebi ne hrđa. Ali može biti samo površinski (ispod laka).

Ovo dostupno bi ja pobrusio, pretvarač hrđe preko i zaštita. A ovo šta nije dostupno, a sumnjaš... isto natrpat pretvaračem i bok. Još uzet vozak pa ga natrpat po svim mogućim rupicama.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Genijalna stvar. Izguglaj (rust converter). Pobrusiš sve što je labavo i što se raspada, ove stabilnije djelove ne moraš.
I onda premažež sa tim čudesom i on hrđu pretvara u nekakav tamni zaštitni sloj koji je stabilan. On se dalje može farbati ili štititi ako želiš...

Imaš u Ri Bauhausu neki talijanski (malo pakiranje) i domaći (veliko), mogu samo potvrtiti da i jedan i drugi šljakaju.
Makar sam najviše do sad koristio Brunoxov koji bi naručio preko neta.

Koliko i sa čime?
Imam iz lidla ove male četke, s njima pobrusim malo i piči... velim, samo nestabilno skidaš. Ostalo riješava converter.


Ovaj moj?
Ne, postoje namjenski voskovi za šupljine u karoseriji. Ima ih za kupiti u većini trgovina sa bojama/lakovima... samo za njega treba poseban pištolj za kompresor (koliko sam skužio), sa dugim nastavkom.
 

Cutac

Prèkaroš
Èek, ozbiljno postoji nesto sto hrdju pretvara u ne-hrdju?
Sa time ako zalijem hrdju, vise nije hrdja, a ako zalijem nesto drugo, nikakve promjene?

Pa onda cu sam to napraviti. Drot kefom očistim, zalijem time i čime da zaštitim?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, velim ti da je genijalna stvar. Svaki vlasnik +5g. auta bi trebao to imati.
Ako hrđa nije dubinska (probija s unutarnje strane), onda je ovo odlično riješenje.

Skineš šta možeš, odmastiš još benzinom ili slično i gore converter. Dobiti ćeš nekakvu tamni sloj, tipa prljava epoksidna smola. Taj sloj više sam po sebi ne moraš štititi.
On je dosta tvrd, otporan i ne hrđa.

No uvijek za dojam možeš to preć nekim lakom, zaštitom, to je na tebi... ja obično pustim kako je jer se ionako koristi na ne baš vidljivim mjestima.

Evo točno ovaj sam bio kupio, duuugo je trajala bočica iako je mala.
No sada ih ima i kod nas za uzeti (Bauhaus sam spomenuo) u manjim količinama. Mnogi to sada nude, mislim da sam vidio i Sonaxov converter

Bilo ga je i prije za kupiti, ali industrijska pakiranja tipa litra za nekih 400kn i slično... pa nije baš bio popularan.
 

Cutac

Prèkaroš
No uvijek za dojam možeš to preć nekim lakom, zaštitom, to je na tebi...
Ma hebeš dojam :D Dojam je da nema hrđe, a taj je najbitniji!

Hvala Ivane, najljepša ti dala!

Ajd još samo reci koji bi preporučio konverter? I još da provjerim, iznutra mogu proći šmirglom i zaliti? Ako je hrđa, sredi ju, a ako nije bilo, ne napravi štetu?

Sa time ću onda proći na sva tri auta i dosjede za dizalice jer su na svakome oštećeni.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Evo gore sam dopisao ovaj Brunoxov. ALi ima dosta proizvođača, svi koje sam isprobao šljakaju.

Di biš iznutra šmirglao?
Najbitnije je da prije nanošenja nema prašine, labavih dijelova i slično.

A converter može i na goli zdravi lim, samo će ga zaštititi. Restauratori i limari to redovno koriste. Recimo varene spojeve prelaze s njim za zaštitu, uvlači se u sve pore i drži...
 

Cutac

Prèkaroš
Di biš iznutra šmirglao?
Pogle sliku gdje su upitnici.

A converter može i na goli zdravi lim, samo će ga zaštititi. Restauratori i limari to redovno koriste. Recimo varene spojeve prelaze s njim za zaštitu, uvlači se u sve pore i drži...
E to mi je palo na pamet dok sam se tuširao. Super, odlično!

A koje četkice da uzmem? Koji materijal i koji oblik?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Za skidanje hrđe?
Sa one gore slike ja najviše koristim gornji desni i donji lijevi ovisno o površini.

Ono “unutra” bi ja sa kompresorom ispuhao ako je teško očistiti... pa možda konverter u neki stari sprej (bočica staklopera?) pa probati našpricati. Ili četkicom za zube nanjeti ako stane
 

Cutac

Prèkaroš
Ok.

Znači kupiti konverter, očistiti hrđu(makar ne moram 100%) i nanijeti konverter da pokrije sve lijepo?

To onda sutra radim.

Unutrašnjost ću čistiti dezinfekcijskim maramicama. Vlažne su, a alkoholne pa će ispariti brzo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Tako je, nestabilno skidaš, stabilno čistiš i mažeš.
Pustiš sat vremena i diviš se rezultatu.
 
Na vrh