Posuda za rashladnu tekućinu

robert098

Member
Dečki trebam pomoć. Trebam krenuti danas na put. Sinoć dok sam radio provjerio sam razinu ulja i sipao tekučinu za vjetrobranska stakla i vidio nešto što ne kužim.... Dakle, kod C Crossera, sa lijeve strane iza posude gdje se usipava tekučina za prane vjetrobranskog stakla postoji još jedna bijela posuda koja ima sličan smijašan čep kao i ova za pranje stakla i na njoj piše "COOLANT" .. Hm??? Da. I posuda je posve prazna. Dali tu ide nekakava rashladna tekučina ili što. Na hladnjaku vidim da ima ogroman čep, gore i tu se vjerojatno sipa rashladna tekučina a što je ovo ne znam. Budući da je takav čep (Običan koji se samo nasadi) predpostavljam da posuda nije pod pritiskom a čemu služi ne znam, prvi put vidim tako što.:oops:
 

robert098

Member
piše da ide rashladna tekučina, ali koja? I koji je to sistem, običan čep a na hladnjaku direktno veliki... Pa zar tu nije veliki pritisak??
 

gambler072

C5 enthusiast
Daj na slike, mozda neko odgonetne.
U autu imas posude/otvore za sipanje
kocionog ulja
motornog ulja
rashladne tekucine za motor
sredstva za pranje stakla
(lhm/lds ulja), posto smo na citroenovom forumu :)
ulja za servo volan (ne svaki auto)

Jos nisam vidio auto gdje na 2 mjesta mozes sipati tekucinu za isti sistem
 

Doomsday

U prolazu...
Opa...!

Ovo bi potencijalno moga bit gadan problem...

Po svemu sudeći, to je broj 2, ekspanziona posuda rashladne tekućine motora...

I vrlo vjerojatno ne bi ni pod razno smila bit prazna...

Pogledaj malo po njoj ima li MIN i MAX oznake... I ako nisi siguran koji je antifriz unutra, odi kod servisera i zamijeni komplet rashladnu tekućinu, uz ispiranje stare ako je ikako moguće...

Prije izmjene neka pokuša vidjet pušta li negdje... Kad promjeniš prati nivo u toj posudi, ako pada dolijevaj dok ne pronađeš di gubi, dolijevaj gotovu mješavinu antifriza i destilirane vode, ne samo destiliranu jer će ti vremenom uništit hladnjak sama voda, antifriz je osim zaštite od niskih temperatura i antikorozivna zaštita također...

Valjda...

:D
 

robert098

Member
Ma ja sam teletabis. Gledao po mraku pod svjetlom mobitela pa nisam vidio. U jutro prije puta navratio do majstora, otvorili haubu i sve ok. Rashladna tekucina izmedu min i max, frajer mi objasnio sto je i kako i kojim to principom kod njega funkcionira. Hvala na savjetu i trudu. Mogu reci da nisam požalio sto san kupio taj autić, auto je zvjer.
 

ike3722

New member
Pozdrav. Mislim da imam problem na svom crossu.
2.4 benzin+lpg, 2009. Ima 198tkm. Naime neki dan mi upalio ventilator hladnjaka i drzao ga upaljenim. Pogledao temp bila je preko polovice. Cak kockicu prije predzadnje crte. Provjerio posudu tekucina na max. Otvorio cep hladnjaka nakon hladenja motora. I nema tekucine. Dolio skoro 1.5l i sad je temp normalna, ali me brine to sto mi se spremnik napunio tekucinom skroz do vrha. Crijeva nisu kruta na dodir. Ima netko pretpostavku? Btw ja sam dao ugraditiplin u 3 mj. Pa da nisu oni nesto zeznuli.
 

sir.Oliver

Well-known member
osjeća li se miris sagorelog benzina / LPG ? jel posuda masna ? i na kraju nešto , što sam zapravo trebao pitati kao prvo , jesi li odzračio sustav ?
 

ike3722

New member
osjeća li se miris sagorelog benzina / LPG ? jel posuda masna ? i na kraju nešto , što sam zapravo trebao pitati kao prvo , jesi li odzračio sustav ?
Nisam odzracio. Kak to napraviti? Ne osjeti se miris sagorijevanja. A sama tekucina tj antifriz je masan sam po sebi.
 

Milosh

Test
Ono što sam ja vidio na svom bivšem Citroenu benzincu (THP motor) je da im je logika takva da prilikom detekcije raznih grešaka na motoru on pali ventilator. Imao sam grešku senzora položaja bregaste a on je palio ventilator. Ne tvrdim da je i kod tebe tako, ali ako ništa drugo ne nađeš, otiđi negdje na PSA dijagnostiku da vidiš ima li grešaka u motornom ECU.
 

ike3722

New member
nisi shvatio , mislio sam da li u antifrizu ima ulja ? ima li emulzije na čepu za dolivanje ulja ?
Nema.
Antifriz nema ulja, prirodne je boje, nema mirisa sagorijevanja, na čepu nema emulzije zamijenio sam čep na kileru pa ću vidjeti ako neće puniti više
 
Posljednje uređivanje:

sir.Oliver

Well-known member
nemoj zaboraviti dobro odzračiti sustav za hladjenje . ( znači grijanje kabine na maximum . auto neka radi u mjestu sve dok se ne uključi ventilator . ako imaš na kućištu termostata vijak za odzračivanje sustava , iskoristi i njega . odvrni i čekaj dok ne bude išao antifriz bez mjehurića )
 
Jesu li tragovi skorenog antifriza na spojevima crijeva oko hladnjaka znak neceg ozbiljnog?
Kod mene su ti tragovi vidljivi vec godinama, ali nisam obracao pozornost.
Niti u servisu smatraju to necim bitnim.
Ali mene kopka sto moze biti razlog.
Ne gubi rashladnu tekucinu, bar ne nesto znacajno i ocito.
 
Na vrh