Pomoć pri kupnji

vborovic

C5 modifikator
Poznati problemi na C5 II

Htio bih iskoristiti svoje vrijeme i djelomično znanje o ovom autu, da na jednom mjestu navedemo probleme s kojima se vlasnici susreću, te koliko je jednostavno (jeftino) iste i riješiti. Ovo ne bi trebalo smatrati kao javno blaćenje modela, za kojeg u 2 godine vožnje imam samo riječi hvale, nego samo da svi novi potencijali vlasnici (ali i oni koji to več jesu) budu upoznati sa onime što se drugima događalo ... prvo, oko samog naziva modela, ljude i dalje zbunjuje koji je koji, pa da utvrdimo, aktualni model (još uvijek polovicom 2015.) C5 je pod oznakama:

Kod:
C5 II (jer se linija 2005 vodi kao redizajn ili facelift)
C5 Mk3 (jer je kronološki treći dizajn)
C5 X7 (nemam pojma ... :D )
C5 2008 (jer je izašao te godine)
Svi drugi komentari su dobro došli, ali molim bez ulaženja u rasprave, nego samo taksativno navesti, ukoliko znate za neki problem, koji je i kako se rješava (link gdje je rješenje, da li na konkretan rezervni dio, YT ili nešto treće, ukoliko je moguće).

Pretpostavka je da ste upoznati sa uputama za ovaj model, ja ne objasnjavam ono što tamo vec piše, nego detalje kojih tamo nema, a u određenim situacijama su više nego banalni.

Za kategorije koristim Citroen-ovu službenu klasifikaciju:

Kod:
Dovod goriva motora
Mjenjač / Prijenos snage
Ovjes / Upravljač / Kočnice
Karoserijska oprema
Unutrašnja oprema
Elektrika
Ovjes / Upravljač / Kočnice

Tourer - Hidroaktivni ovjes - stražnji dio padne i ne želi se dići (djelomično/u cijelosti)

Tourer Exclusive (na nekim drugim tržištima i VTR+ određeni modeli) imaj mogućost spuštanja stražnjeg dijela vozila radi lakšeg utovara/istovara. Vlasnici mogu naći da je auto nemoguće dići (obično zaglavi u spuštenom režimu), a najčešće se radi o stražnjem senzoru (jednom od dva) visine, koji daje krivi podatak ECU/BSI uređaju, koji ne želi regulirati stražnji kraj. Mogu otići i žice (korozija), te se samo izgubi kontakt, a može doći do zaglavljivanja samog senzora, pri čemu se on treba zamijeniti.

Ovo obično izgleda strašno, na izgled, ali je rješenje zapravo vrlo jednostavno. Obično se radi o vozilima koja su često vožena pod opterećenjem, kao i o podlozi koja baca blato i ostalu nečištoću po podvozju više nego uobičajeno (bez redovnog čišćenja).

Elektrika

Akumulator

Ne toliko da je problem u samom akumulatoru, koliko to da njegova starost može uzrokovati nepredviđene probleme na raznim električnim dijelovima. Obično je prvi simptom brzo uključivanje tzv. Economy Mode-a ... ako je akumulator dobro napunjen, to bi trebalo držati cca. 30 minuta ... vlasnicima se često dogodi da čim sjednu za volan, nakon jedne noći, da ih dočeka Economy Mode ... pokušati napuniti akumulator sa punjačem, ili zamijeniti postojeći novim (prvi problemi mogu se pojaviti nakon 3 godine starosti, 4 i više je već kranje vrijeme za zamjenu, kako bi se izbjegli potencijalni "gremlini").

Od drugih simptoma, razno razni kvarovi koje pokazuje instrument ploča (ili dijagnostika), a koji su zapravo lažna uzbuna, ne stvarni kvar.
 
Posljednje uređivanje:

fullcool

New member
Re: Poznati problemi na C5 II

U cilju da ti pomognem moram ti reći da si fulao naziv teme i uvod vezano za modele.
Za razgovor o economy modu, moraš pročitati iz korisničkog uputstva šta to zapravo znači.
Dalje nemam što reći jer sam kažeš da ne želiš rasprave pa ću se isključiti iz daljnje moguće rasprave, zaključno sa ovim postom :whistling:
 

vborovic

C5 modifikator
Re: Poznati problemi na C5 II

Slobodno predložiš na PM, kao i bilo tko drugi, bilo što ako smatraš da sam fulao, budem uvažio ... a za economy mode, ja znam jako dobro što je, ne navodim specifikacije što bi on trebao raditi, to si svatko kako sam kažeš može pročitati, nego koje su posljedice slabog akumulatora, odnosno, da ljudi voze auto do iznemoglosti (što se tiče struje akumulatora), i onda se čude zašto dobivaju lažne uzbune, a isto tako se i serviseri čude kada ne mogu ponoviti greške za koje se vlasnici kunu da ih imaju ...

A ovo ne bude znanstvena diskusija do u detalje, nego samo kratki pregled uzroka i posljedica, ja nisam serviser da dajem odgovore na pitanja koja zahtjevaju par radnih sati pod haubom.

Elektrika

Tourer - Motorizirani poklopac prtljažnika

Iako bi se mislilo da nema tu što otići, ili rad ili ne radi, vlasnicima se događa situacija da se vrate na zaključano vozilo sa podignutim prtljažnikom. Naravno da nije ugodno znati da postoji mogućnost da si auto sam otvori propuh kad god mu se prohtije, ali uzrok tome prvo treba tražiti u spoju žica koje vode od prtljažnika do karoserije (kroz gumenu brtvu). Najčešće se tu ošteti izolacija žica, pa se stvara kratki spoj, koji može onemogućiti rad motoriziranog prtljažnika, ili, gora posljedica, otvoriti ga ničim izazvan.

Karoserijska oprema

Prednja svjetla za maglu, strana vozača

Ako se unutrašnja strana često rosi, vrlo vjerojatno se radi o serijskoj grešci na izolaciji maglenke (ako isključimo fizičko oštećenje od kamena ili sl. ... osobno sam do sada kod nas i vani vidio sigurno preko 10 istih automobila sa tim problemom, a i sam imam isti problem na svojem). Probati nabaviti zamjensko kučište maglenke, ili da je noviji Valeo proizvod (star 1-2 god).

Unutrašnja oprema

Navigacijski uređaji (svi modeli sa USB priključkom)

Ljudi stave na USB stick muziku, stave ga u USB priključak na autu, a nav uređaj ne trza. Vrlo vjerojatno niste formatirali USB stick na FAT32 (exFAT, NTFS, bilo što drugo nije podržano), i zbog tog razloga nav uređaj ne vidi stick. Određeni eksterni diksovi također ne budu radili, jer vuku previše struje iz USB utičnice, a opet nedovoljno koliko im je potrebno za normalni rad.

Od nav uređaja do nav uređaja postoji i ograničenje koliko fajlova se može reproducirati, odnosno koliko ih uređaj može "dohvatiti", otprilike se radi o oko 500 fajlova.

Iako MyWay (RNEG) ima BT povezivost sa mobitelom, ona nema BT mogućnost reprodukcije glazbe (streaming), a FW nadogradnja ovo ne može riješiti, kako neki misle.

Mjenjač / Prijenos snage

Automatski mjenjač AM6 - Nemogućnost prebacivanja iz Parking položaja

Ako primjetite da teško (ili uopće ne možete) prebaciti mjenjač iz Parking položaja u nešto drugo uz pritisak na kočnicu (uz upaljen kontakt ili pokrenut motor naravno, da se može uopće odblokirati), mogući uzrok je mikroprekidač na papučici kočnice, koji registrira da li je ona pritisnuta ili nije. Ako je on neispravan (ili ožičenje na koje se on veže), mjenjač ne bude registirao da treba odblokirati polugu. Jednostavna provjera je sa stop svjetlima, ako ona rade pritiskom na kočnicu, taj senzor radi kako treba i nije uzrok. Ako ne rade, onda ga treba mijenjati. Ako on nije uzrok, slijedeći korak bio bi rastavljanje pokrova mjenjača, da se može doći do klina koji to odbravljuje, i provjeri elektornika na koju je vezan.
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
Re: Poznati problemi na C5 II

a za economy mode
on prebaciva u štedni režim čim je problem sa baterijom stara, dotrajala. ili je nešto bilo uključeno dok je motor ugašen.
Tako bih ja opisao economy mode. :grin:
 

vborovic

C5 modifikator
Re: Poznati problemi na C5 II

Ulovili ste se krive stvari, ne tumačim ja što je Economy Mode, nego što ga uzrokuje, odnosno njegovo češće aktiviranje nego uobičajeno ... a ljudi to ne znaju prepoznati ... radi se o padu napona od 0,0x volti, dovoljno da auto "poblesavi", a opet nedovoljno da upućuje na to da bi akumulator mogao stvarati probleme u radu elektronike

Unutrašnja oprema

Navigacijski uređaji / radio prijamnik

Ako primjetite slabiji signal radio stanice (u usporedbi sa nekim drugim vozilom na istoj lokaciji), nego što je to znalo biti prije, ili slabiji prijam GPS satelita (6-7 bi trebalo biti normalno na našem području, a ne 1-2), vrlo vjerojatno je problem u krovnoj anteni (dvostruka, FM + GPS, ili samo FM ako nema nav uređaja u vozilu). Uzrok je najćešće korozija kablova/konektora unutar pokrova antene na krovu (miniwash pranje antene bi trebalo izbjegavati), popravak relativno jednostavan, ali može biti potrebno skidanje unutarnje stropne obloge kako bi se došlo do instalacije.

Za GPS postoji jednostavnije rješenje: Fakra GPS antena (OEM), koja se može montirati s unutarnje strane vozila (iza središnje konzole npr), košta oko 70 kn (eBay i slični online izvori), primjer proizvoda:

 

vborovic

C5 modifikator
Re: Poznati problemi na C5 II

Dovod goriva motora

Pumpa za ulje - Niski tlak

Pri pokretaju vozila, ako Vam se na instrument ploči pokaže poruka: "Warning: Oil pressure", najbolje je odustati od pokretanja motora, jer najčešće se radi o kvaru na instalaciji pumpe za ulje, ili na samoj pumpi. Postoje dva modela te pumpe, cijena 70 ili 140 € (ovisno o tipu motora), te popravak još uključuje i novo ulje (ili vraćanje starog, što nije preporuka, osim ako je bilo nedavno zamijenjeno). Kako bi se izbjeglo daljnje komplikacije na autu, ne pokušavati pokretati motor s tom porukom, ako se sigurno ne utvrdi što je otišlo u sustavu podmazivanja motora.

Šta kad se stavi nova baterija a sve ostane isto???
Vrlo dobro pitanje, onda se pokuša sa BSI reset procedurom (koja naravno može i prethoditi samoj promjeni akumulatora kao prva kontrola, ali bi se trebala osigurati 100% napunjenost akumulatora prije pokušavanja), s kojom se na autu "brišu" pogrešni zapisi i banalne greške, te ostane samo ono što je stvarno kvar (otprilike kao i kod PC računala nakon resetiranja). Ovo ne rješava konkretne probleme, nego samo one koji su zapravo "gremlini", lažne uzbune. BSI reset je procedura postupnog pokretanja vozila nakon što mu se odspoji akumulator, traje 1-2 sata korak po korak, ne želim ju navoditi ovdje da me poslije netko ne proziva da sam mu zeznuo auto (ima linkova na internetu za to više nego dovoljno: Citroen BSI reset).

BSI reset bude razdesio sve postavke na radio/nav uređaju, određena podešenja parametara rada vozila (koji se daju podesiti preko instrument ploče), i automatsku regulaciju visine stakla (treba ih ponovno inicijalizirati).

Za detaljniji uvid u probleme, svakako se predlaže povezivanje auta sa Lexia/DiagBox uređajem (univerzalne OBDII čitače, pogotovo one kineske, slobodno zaboravite), jer su davno nestala vremena kad se nešto konkretno moglo na autu obaviti bez dijagnostičkog računala.

Elektrika

Stražnja stop svjetla (vanjski, karoserijski blok)

U slučaju da cijeli vanjski stražnji svjetosni blok ne svijetli (dakle, stop svjetlo/pozicija i žmigavac), najčešće se radi o kvaru na uzemljenju, koji se jednostavno rješava s drugim jačom žicom na točki uzemljenja (ispod unutarnje obloge prtljažnika koja se lako vadi van), te se spaja na konektor stop svjetla. Prema pisanju drugih vlasnka vozila, izgleda da je postojeće uzemljenje preslabo za opterećenje do kojeg dolazi na stop svjetlu, te s vremenom pregori žica.
 

charllie

Active member
Fala kolega Zagorec,stvarno se trudis,no posto ja imam i jednog C5 karavana citam teme o njemu al me srdi da ga niko ne fali ili pise o dozivljajima(lepim trenutkima) kaj je dozivel.Dok sam mel Xm-e sam vecinom pisal samo lepo o njima jer sam za 15 let druzenja z njima dost dozivel,dejte decki nekaj dobroga i lepega pisite o njima ipak su to jos navek malo posebniji auti.:angel:
 

ZlatkoC4

Well-known member
posto ja imam i jednog C5 karavana citam teme o njemu al me srdi da ga niko ne fali ili pise o dozivljajima(lepim trenutkima)
onda slabo čitaš evo ja upravo jučer nahvalio led lampice na c5 karavanu od vborovica:grin:

Šalu na stranu taj auto je lađa i krstarica, udoban i prestižna izgleda, bar ovaj od vborovica, dokazano i provjereno. tetirala ga jedna crna maca:grin:
 

vborovic

C5 modifikator
testirala ga jedna crna maca
Ja i dalje tvrdim da je to radi 3M paste za poliranje bilo ... :D

@ charlie - Nije namjera pokopati model, naprotiv, nego da se određeni poznati kvarovi prikažu kao nešto lako popravljivo, ak se prepoznaju na vrijeme (u većini slučajeva uz minimalan alat, ili barem bez potrebe za servisom).
 

vborovic

C5 modifikator
@ iVar - Mislim da nema potrebe, ti si naveo poruku i post, bolje da ljudi tamo pročitaju cijelu priču, nego da ja sumiram ... :cool:

Karoserijska oprema

Tourer - perač stražnjeg stakla

Cjev koja je dovod tekućine pranje za stakla na stražnje staklo je plastična, te zbog krtog materijala i jako malo slobodnog hoda popuca prije ili kasnije (meni nakon 4 godine, i to na sva mjesta unutar par dana, nekima drugima već nakon 2 godine, vjerojatno vezano uz broj otvaranja prtljažnika). S obzirom da je ona rebrasta, teško je uočiti puknuće, osim ako se fizički ona ne razdvoji na dva dijela. Prvi indikator napuknuća (ako se ne gleda sama cijev) je tekućina za pranje po karoseriji auta, i slijeva se niz otvor prtljažnika. S obzirom da jedan mlaz izbaci dosta tekućine van, ovo ne bi bilo loše čim prije uočiti i popraviti. Cijev se može naručiti druga, a možda blji popravak je nabaviti gumeno crijevo prikladog promjera, te ga staviti na mjesto puknuća, odnosno razdvojiti cijev na dva dijela, te ubaciti gumeno crijevo između.
 

Vedri

New member
Pozdrav svima, i isprike ako post treba ici drugdje.
Odlucio sam se za kupnju citraca (po prvi puta) i moj trenutni favorit je ovaj auto:
http://www.ruhrdeichgruppe.de/fahrzeuge/citroen-c5-c5-tourer-20-hdi-140-fap-exclusive-leder-212214731.html
Molim za vase misljenje i da li treba posebno pripaziti na nesto.
Muci me malo "garancija" za koju mi kazu da bi trebao eventualne popravke vrsiti u njihovom servisu, sto je naravno nemoguce.
Garancija je CG Car-Garantie GmbH na 12 mjeseci. Ima li netko iskustava sa time?
Trebam li na nesto posebno pripaziti?
Unaprijed hvala na savjetima.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A vidi dal dozvoljavaju pregled u nekom drugom servisu. Ako može, pični ga u obližnji ovlašteni Citroen na pregled. Mada ni ovo nije loš znak, iako je neiskoristiva garancija.
 

Vedri

New member
hm... oni su ovlasteni servis. mislim da u blizoj okolici nema drugog servisa koji nije clan njihove grupe.
doznao sam VIN:VF7RWRHF8DL501088 i onaj drugi broj: EC724836
da li je netko u mogucnosti provjeriti povijest vozila? ne mogu se prijaviti na service.citroen.com
 

Vedri

New member
unaprijed zahvaljujem na svakoj korisnoj informaciji. moze i na pp.
kada odem tamo, moram odluciti o kupnji isti dan, pa mi je svaka informacija korisna.
 

vborovic

C5 modifikator
Pokušao sam sa tim VIN brojem koji si naveo, ne dobivam ništa natrag, jesi siguran da je dobar, da nije negdje greška u jednom slovu/brojki ?
 

Vedri

New member
VIN je ispravan. uspio sam dobiti opremu preko citroen.service
servisi ostaju upitnikom
hvala na pokusaju i dobroj volji
 
Na vrh