Općenita iskustva s kvalitetom i vrstom guma

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

1587 VTS

New member
Jeli to za one šta bi metnili, a da ne uđe?
Bas tako! Ljudi zimska je zimska, ljetna je ljetna, niko od bolje upucenih ne preporucuje cjelogodisnje. To je neki osrednji kompromis koji ne daje maksimum ni zimi ni ljeti. Stavite kvalitetnu gumu, na tome se ne stedi. Guma je jedina veza auta s cestom. Sta ti vrijede dobre kocnice, dobar ovjes i snazan motor, ako ti gume ne valjaju. Glava je u pitanju. U najboljem slucaju, da se dogodi i najmanja steta, popravak lima moze stajat skuplje nego nove gume. A da ne pricamo o gorim stvarima. Ako niste do sad i ako ste u mogucnosti, probajte continental. Ko je jednom proba, uvijek je vozi ;) Ubit ce nas zmix sta mu zakrcavamo topic s gumama :thinking:
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
ma neće..sam je započeo :D:D:D
A u vezi cjelogodišnjih se slažem..kompromis ! Ali,za one kod kojih snjeg nije ćesta pojava,al ga zna biti tu i tamo, dobar kompromis :D il za one kojima se neda zajebavat s dva kompleta guma,il ih nemaju di držat..
Ja ih vozio i bio zadovoljan( bolje su od jeftinih ljetnih i od jeftinih zimskih)... na "goodyear" vector "four seasson" mislim..al da su kompromis-jesu !
 

deda

New member
M+S je zimska guma,o kakvim bakraćima pričate? Cjelogodišnja guma mora imati M+S oznaku,jer kako bi se onda priznala i da je zimska.Dali ima samo M+S oznaku ili pahuljicu ili jedno i drugo svejedno.
Glupim amerima je to cijelogodišnja guma i zato dolazi do zbrke,jer oni nemaju zimske gume,nego samo cijelogodišnje pa makar je to i slik.
 

Vedran

New member
Sta ti vrijede dobre kocnice, dobar ovjes i snazan motor, ako ti gume ne valjaju. Glava je u pitanju. U najboljem slucaju, da se dogodi i najmanja steta, popravak lima moze stajat skuplje nego nove gume. A da ne pricamo o gorim stvarima. Ako niste do sad i ako ste u mogucnosti, probajte continental. Ko je jednom proba, uvijek je vozi ;)
Samo jedna iskustvena rečenica pa bježim iz topica:grin:

Redosljedom nabrojanog, prvo i najvažnije ovjes (pod tim ne mislim na tvrde i spuštene aute jer to je za krug i ništa više- po gradu se ne vozimo po biljarskom stolu...), onda dobre bremze, a tek onda gume...malo je to precijenjeno jer normalnim pilotima i uvjetima korištenja nam je svejedno jel negde prođeš 64 km/h ili 68 km/h zbog guma, a i često puta čujem kak ove gume ne valjaju i ovo-ono, a korekcijom putanje ili ne kočenjem s volanom (premotavanje) bi mogao ići puno brže i sigurnije.
Da se ne shvatimo krivo, gume su važne, ali kakve imaš tak ideš i bok...bitno da su crne i okrugle:rolleyes:
Kontinentalići nisu loši, ali isto tak nisu niti bogznakaj spektakularno superiorni u odnosu na npr. istoklasni model Pirellija i sl. Važnje je da su kolko-tolko nove tj da su još gumene,a drvene

Sorry na oftopiku:cool:
 

1587 VTS

New member
@ Vedran Stari, sve stoji sta si rekao, slazem se, uz jednu iznimku. Osobno ostajem pri onom da mi je guma na prvom mjestu.
Primjer 1: Sta su mi znacile stvarno ucinkovite kocnice na VTS-u, kad bi se, na svaki jaci pritisak pedale, s michelinom, dok je bio na autu, odmah aktivirao abs i time produzio zaustavni put? Sad se s continentalom cak prije zaustavljam na kisi nego s michelinom po suhom na istom asfaltu. Znaci, kocnice mi nemaju kljucnu ulogu ako silu kocenja ne mogu prenijeti tj., u prijevodu, ako guma ne valja.
Primjer 2: Sta mi je znacio skladno podesen ovjes i geometrija kad sam na autocesti pri brzini od 120 km/h s istim michelinom u blagom zavoju skoro otklizao s ceste jer se stvorio vodeni klin i auto mi poceo skijat? To je bila cak i spora voznja, komparacije radi, drugi su uredno prolazili sa 150 i vise, ocito bez ikakvih problema. Vozio sam među najsporijima na cesti. Znaci opet je do gume. S continentalom sam po gorim kisnim uvjetima isao preko 180 bez ikakvih problema. O suludosti necemo ovom prilikom :)
Otkako su gume promijenjene, auto je drugi, tek su mi sad do izrazaja dosle neke osobine i kvalitete, između ostalog kocnice i lezanje.
Istina je i to da continental nije toliko superioran u odnosu na istoklasni pirelli, bridgestone i sl. Al su ujednaceni u svim kategorijama, klasama i dimenzijama. Također prema sluzbenim testiranjima u 90% slucajeva imaju najkraci zaustavni put, osobito na mokrom, a tu su vazni i centimetri. Vozio sam sve njihove ljetne, u svim uvjetima - nisu mi do izrazaja dosle nikakve slabosti. I sta mi je najvaznije, svojstva im uz to traju od pocetka do kraja, za razliku od nekih konkurenata. Zato je moj izbor continental.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
M+S je zimska guma
Točno..nisam bio dovoljno jasan kad sam rekel da M+S nije zimska guma: To je zimska guma,al su uveli i naknadno označavanje s pahuljicom,jer je dolazilo do toga da su počeli kinezi i mnogi drugi zloupotrebljavat oznaku M+S,i stavljat to na kaj god..
A cjelogodišnje su s oznakom M&S i isto tako moraju imat "pavuljicu" :D
 

deda

New member
Ne moraju imati pahuljicu,ali uglavnom meću za nepismene,odnosno jer su "strućnjaci",ponajviše novinari napravili zbrku,a sve je krenulo od tupavih Amera,jer kod njih M+S,pak imaju skoro sve gume,jer im se nikako nije moglo objasniti da trebaju imati zimske i ljetne gume.Pa vidite na vijestima da je kod njih odma kaos u prometu ćim padne malo snijega i zaledi se.Toliko su razmaženi,da bi htjeli da im cestari i griju asfalt da se njihove guzice nebi slućajno sklizale.Cijelogodišnje gume su sasvim dobre za ljude koji se puno ne voze u ekstremnim uvjetima i ne žele voditi brigu kada koje moraju imati,pogotovu u EU,jer tamo su kazne poprilićne,a nedaj bog da napraviš kakvu nesreću sa krivim gumama,ovako im nitko ništa ne može i bez brige su.
 

ledolomac

New member
na Xsari vozim s drugim kompletom cjelogodišnjih guma Goodyear-vektor.Gume se dobar kompromis za područja s blažom klimom.Nešto su bučnije u odnosu na ljetne.
 

fullcool

New member
najbolje imati dve zimske naprijed i dve ljetne nazad za po zimi, a kad dođe ljeto onda ljetne stavit naprijed a zimske nazad, i eto kopromisaROFL

možda je zmix imao tu kombinaciju:confused:

kakve ono ameri imaju gume što škripe po snijegu a ponekad i po prašiniROFL
 

deda

New member
To jedne naprijed,a druge odozada je najgore što može biti i čak izuzetno opasno.Bolje da se voziš s čelavim gumama nega ovakva kombinacija.To čak ne smiješ ni imati.
 

fullcool

New member
To jedne naprijed,a druge odozada je najgore što može biti i čak izuzetno opasno.Bolje da se voziš s čelavim gumama nega ovakva kombinacija.To čak ne smiješ ni imati.
zato i napominju uvijek "ili 4 zimske ili 4ljetne plus lanci"

kad će počet gume otkupljivat kao staro željezo, imam par tchelestonki i dotryalki za prodat. stari akumulator u bosni marka za kilu ili 3.8kn/kg
 

Zmix

New member
najbolje imati dve zimske naprijed i dve ljetne nazad za po zimi, a kad dođe ljeto onda ljetne stavit naprijed a zimske nazad, i eto kopromisaROFL

možda je zmix imao tu kombinaciju:confused:
Jeste. Zmix je imao tu kombinaciju i videli ste kako je prošao. :D
Nikad više!
 

skafetin

New member
To jedne naprijed,a druge odozada je najgore što može biti i čak izuzetno opasno.Bolje da se voziš s čelavim gumama nega ovakva kombinacija.To čak ne smiješ ni imati.
Deda potpuno se slažem sa tobom ovo je jako dobro napisano i tribali bi se ovoga svi strogo pridrzavat jel ponavljam:najgora moguca kombinacija je 2ljetne i 2 zimske
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh