Neke osnove

Franz

Well-known member
Ovakvo raskrižje vjerojatno u stvarnosti ne postoji ili je ekstremno rijetko. Međutim, povod zbog kojeg stavljam ga, osim zabave, je i izjava jednog našeg prometnog stručnjaka i, da stvar bude ozbiljnija, sudskog vještaka, jest da je znak STOP "slabiji od trokuta" i da crveni auto ima prednost nad plavim. Što vi mislite? Bez vrijeđanja, molim. 🙋😎

Mene su u AŠ učili drugačije. 😉
 

Prilozi

Milosh

Test
Crveni i plavi auto su ravnopravni u odnosu jedan na drugi, a pri tome zeleni i žuti auto imaju prednost i nad plavim i nad crvenim.
Između plavog i crvenog, plavi ima prednost jer se između njega i crvenog primjenjuje pravilo skretanja u lijevo.
 

dinko1981

Well-known member
Ja se ne sjećam takve teoretske situacije u školi, davno je to bilo, a definitivno se ne sjećam niti u praksi jer ovakva teoretska situacija je teška debilana, ali bih se složio da osoba koja ima znak stop ispred sebe mora propustiti sva druga vozila...
Crveni i plavi auto su ravnopravni u odnosu jedan na drugi, a pri tome zeleni i žuti auto imaju prednost i nad plavim i nad crvenim.
Između plavog i crvenog, plavi ima prednost jer se između njega i crvenog primjenjuje pravilo skretanja u lijevo.
Mislim da bi to pravilo vrijedilo da nema znakova ili da su znakovi isti... ali ponavljam ova teoretska situacija nema smisla...
 

Cutac

Prèkaroš
Zeleni, žuti, plavi, crveni jer plavi i crveni imaju STOP, a plavi je crvenom "desno".

Trokut je STOP na kojem moraš stati osim ako nema nikoga. Ovdje ima nekoga.
 

Citron

Active member
Mene su u autoškoli 2013. učili da znak stop i trokut imaju istu važnost (jer oba spadaju u znakove izričitih naredbi), samo se stop stavlja tamo gdje je nepregledno. Ali se svejedno primjenjuju ostala pravila, znači plavi ide ravno pa crveni za njim.
U praksi se to ne postavlja jer se znakovi ne smiju postavljati na način da vozače dovode u zablude.

Članak 4 Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama kaže:

Prometni znakovi, signalizacija i oprema na cestama mora biti međusobno usklađena te davati istoznačne informacije svim sudionicima u prometu.

Poanta tog primjera je da se ljudi na internetu prepiru i ništa više.
Meni je zanimljivije kad ima primjer sa semaforima i glavnom cestom u lijevo ili desno i onda 50% likova tvrdi da se gledaju znakovi, a ne semafori. S takvim biserima dosta dobro i stojimo po pitanju prometnih nesreća.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Ima ovakvih raskrižja samo nisu pod pravim kutom. Stop je tam gdje je manje pregledno a trokut gdje se vidi dobro na glavnu.

U praksi to nič nema smisla jer prvo ide motor, pa SUV, pa BMW u svim izvedbama i onda ostali. 😎
 

szahtila

Well-known member

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Tip je možda veći glupander i od Doktora. Sramota da je tip sudski vještak. Uzet mu licencu. Nema u zakonu toga kaj on priča.

Zakon o sigurnosti u prometu na cestama, članak 57, stavak 2: Vozač vozila koje skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera, zadržava smjer svojeg kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakon nije drugačije određeno. Pravilnik o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama, članak 23: (TROKUT): Označava raskrižje na kojem vozač mora dati prednost svim vozilima koja se kreću cestom na koju on nailazi. Znak mora biti postavljen na sporednu cestu neposredno prije njenog spajanja s cestom s prednošću prolaska. Znaku se dodaje isprekidana crta zaustavljanja (H15, H15-1 ili H15-2) koja označava mjesto na kolniku ispred kojeg se vozilo mora zaustaviti ako je potrebno propustit vozila ili ostale sudionike u prometu koji se kreću cestom s prednošću prolaska. (STOP): Označava mjesto pred ulazom u raskrižje ili označava mjesto ispred prijelaza ceste preko željezničke pruge u istoj razini na kojem je vozač dužan zaustaviti vozilo. Znaku se dodaje poprečna crta zaustavljanja na kolniku (H14, H14-1, H14-2, H14-3 ili H14-4) koja označava mjesto ispred koje se vozilo mora zaustaviti kako bi propustilo vozila ili ostale sudionike u prometu koji se kreću cestom s prednošću prolaska.
 
Posljednje uređivanje:

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ovako nesto nećemo videti, ili ce biti dva STOP, ili dva obrnuta trougla. Elem, seče putanju crveni plavom, znak STOP označava da se vozilo mora potpuno zaustaviti. Ne da mora propustiti sve, zar ne? Znači, nailazis na put sa prvenstvom prolaza i zbog recimo slabije preglednosti sa te strane, u obavezi si da se zaustavis potpuno. Sto nije slucaj sa crvenim vozilom. E sad kad krenu obojica na raskrsnicu, vaze pravila kretanja u raskrsnici. Prednost ima onaj koji ne seče putanju drugog vozila, znači plavi. No, u praksi bi verovatno bilo to da bi se plavi skroz zaustavio, crveni posto ne mora potpuno da stane, iskoristio bi to da udje u raskrsnicu prvi.
 
Na vrh