Ne radi ventilator kabine

Delig

New member
Pozdrav ljudi molim za pomoc, naime na Xsari 1999 1.6 prestao je raditi ventilator u kabini i nije moguce upaliti klima uredjaj. E sad pregledao sam sve osigurace i svi su ispravni, pretpostavljam da je neki relej u pitanju (onaj koji kontrolira da li je upaljen ventilator u kabini pa prema tome pali ili ne kompresor klime), ako mislite da je taj relej moze li mi tko reci koja je oznaka odnosno gdje kupiti, koliko kosta jel izmjena moguca kod kuce ili mora u ovlasteni servis ili ako nije relej sto bi moglo biti neispravno?
 

Lakii

Well-known member
Najvjerovatnije ti nije otisao relej nego tranzistorski sklop za regulaciju brzine ventilatora.
On ti se nalazi na samom ventilatoru koji bi ti trebao biti sa suvozaceve strane, odozdola u armaturi.

Ugl. skini tapecirung i na konektoru koji ulazi u ventilator izmjeri dali imas +12V. Probaj prvo taj konektor iskopcati ukopcati, da ti slucajno na njemu nije izgubio kontakt.
Ako imas napona i dobar je kontakt, onda ti je otisao tranzistorski modul.

Vec se pisalo o tome na forumu, ista stvar je ugradivana u Xsaru, Xantiu, Saxo...

Primjerice:
http://www.citroenforum.hr/citroen-saxo-131/ventilacija-ne-suraduje-1239/
 

Delig

New member
Ma evo ja razgovarao sa nekim majstorom i kaže da najvjerojatnije nije otišao trazistorski modul jel kad on ode onda ventilator radi samo na četvrtoj brzini a onih tri ne. On veli ak ne radi uopče da je otišao motor od ventilatora i da se to ne isplati kupovati novo nego polovno??!




:shock:
 

deda

New member
Spoji ga direkno sa plus i minus žicom ako radi onda je motor u redu,a modul se da popravit za 70 kn,ako promjeniš samo tranzistore i to staviš takve koji više nikad neće crknut.Ja sam tako napravio odavno i dan danas sve radi bez problema,jer mi je onda bilo glupo kupovati nove za 100€.
 

Lakii

Well-known member
Ne mora znaciti da ce uvijek modul otici na nacin da punom brzinom puse ventilator!

Ugl, ne gine ti skidanje tapecirunga i igranje s konektorima i ventilatorom.
Prvo probaj promrdati konektor, pa ono sto sam prije napisao.
Ventilator ti drze 3 vijka, izvadi ga van i pogledaj u kakvom je stanju. dali se rotor lagano vrti, dali su cetkice pojedene, dali ima oksidacije po njemu i modulu...
Ovako preko interneta tesko nesto mozemo zakljuciti...
 

charllie

Active member
Bok drustvo ,zeza me Ventilator Kabine na Picassu(xsara).Radi sam od sebe i kad je iskljucen i to na vecoj brzini,neda se smanjit ni povecat al kad ukljucim svjetla onda radi u najvecoj brzini.:confused:
I nace sam prije prao Auto a pocelo se desavat nakon 5km mada samprije primjetio miris ko od kratkog spoja.:thinking:
Jel imoko slican Problem,posto mi nije jasno jer kad su mi odlazili moduli na prijasnjim citracima Radio bi samo u najvecoj brzini.
 

charllie

Active member
Halo kolege,evo danas odlucio pogledad Ventilator i odma se zajeebo.Raskopo desnu stranu al djabe jer se nalazi na lijevoj vozacevoj strani.No neznam kak skinut taj poklopac na lijevoj strani ispod volana.Izvadio oba sarafa i cepic no neznam sta jos drzi tu stranicu jer se neda izvadit a nebi htio na silu.Dali jednostavno u lijevo povuc pa otkacit:confused: ja probo ,nece?
 

charllie

Active member
Halo drustvo,evo doso mukom do ventilatora,no kako ga izvadit pitanje je sad.Gledo nesto na eng.stranici no ne kuzim engleski pa sam u problemu.Jel ima dobra dusa koji se svadjo sa ventilatorom kabine da mi pojasni.:angel:

Evo ovak,vu familiji se svi prave englezi a kad treba onda jeebiga.Na YouTube Video Citroen Xsara Picasso Heater Resistor Change od 1min i 10sek. pocinje kaj me jeebe,sta prica cova u vezi te strelice.
Thanks!:confused:
 

szahtila

Well-known member
Prva strelica pokazuje motor, druga konektor. Treća pokazuje plastiku koju morsš lagano podignuti, a onda zaokrenuti motor u smjeru kazaljke sata 3 centimetra. Èetvrta pokazuje otpornik koji morsš zamijeniti. Nadam se da je pomoglo
 

charllie

Active member
Hvala kolega,skuzio sam jer sam nasao na Austrijskom forumu posto sam i tamo clan.No, ne kuzim ove starije kolege,ja mislio da oni spikaju eng. no ocito se prave englezi ili ne zele pomoci.Toga nekad nije bilo,to se pomagalo u sekund,Deda(na veliku zalost pokojni),Bjelivuk,Ivan,Zmix i dosta njih nek izvine sto ne nabrajam.E ova danasnja omladina i vremena,kolega hvala na trudu,vidim da niste svi mladi lijeni i sebicni.:angel:
 

charllie

Active member
Fala kolega Cutac,u teoriji je lako ali u praksi jao,jao,jos ktomu moja ima automatsku klimu(displej)i za razliku od prvog piksaca moj 2006- ide malo drukcije(poklopac lijeve strane Stupa sredisnje konzole ne ide posebno vec treba oslobodit i desnu stranu te malo cimat gore dole te povuc komplet sa srednjim dijelom nazad)jeebeno su ga slozili nema sta.:thinking:
Sad se snostalgijom sjecam mojih XM-ova,mislio da su oni zajeebani,no oni su piickin dim za ove sadasnje.
Naime trenutno Imam malo cajta da srafim,pa da ne zardjam,no polako gubim volju,nebres pric,plastika puca jao,jao.Sutra bu grande finale,drzite fige.:angel:
 
Posljednje uređivanje:

charllie

Active member
Samo da javim,opet radi Ventilator Kabine kak treba.:angel:Nadam se da budu cetkice jos dugo drzale da opet nazaj ne moram to prolaziti:surprised:.Taj regler me doso 382 kune kod Intercarsa u Cakovcu a kod Tokica ne mogu vise nabaviti,steta.:mad:
Mozda sam se zajeebo kajsam rasturil sredisnji stup ispod mjenjaca:mad:,mozda bi nekak isel van i ovak.No nema veze,inace morate skinut ispod volana tekstilnodno drze ga cetiri cepica,pa donju plastiku volana(dva sarafa i u sredini kopca- stisnuti prema gore)zatim maknuti poklopac osiguraca te skinuti 4 sarafa sto drze taj Panel(sdesne unutarnje strane tog pokloca-panela treba gurnuti zakacku prema mjenjacu pa se povuce prema sebi i tad prema dolje).
Pazljivo otpojiti stekere.
Tad se vidi Ventilator,:psnjegove lijeve strane je jedno perce tik iznad onog kvadratnog dijela kucista,to je najveca piiizdarija :confused:jer moras povuci to pero prema sebi da bi preskocilo onaj klin pa da mores okrenut u smjeru kazaljke na satu ca.4cm.Ja sam se snasa i iza pera usteko kajlu da ga gura proc te tada okrenuo Ventilator.Mozda s desne strane zna bit sarafosigurac no kod mojeg je bila samo rupa predvidjena za to.;)
Zatim na peti-sesti pokusaj okrecuci kuciste sam ga nekako dobio van,vrlotesko i knap je bilo,posto se tu nalaze dovodi ili klime ili grijanja.I kad mi smijeh razvuko lice ,opet srraanje,smeta stanga volana te i nju moro iscupat.:(
Na mojem novijem modelu 2007- je krizni zglob gore a dole jesam ustekano u onau cijev-cahuru sto viri iz karoserije.Treba skinut dva sarafa (kljuc 16mm)na donjoj strani konzole i dvije matice na gornjoj,na stangi volana je osigurac gdje ulazi u cahuru,bez cekica i savinutih kombinirka nije islo,treba ga dobit prema gore a ispod njega je O ring(dihtung)ja sam si crtacom iglom obiljezil na cahuri i stangi,da mi poslije volan ne stoji krivo.Prethodno otpojiti AKUMULATOR,zatim povuci prema gore-van iz gornjih sarafa te ga lako naslonit na poprecnu precku-nosac,tek sad morete izvadit Ventilator ak trenutno za smirenje niste popili previse:D vina ili piva.
Na kucistu ventilatora skinuti saraf,izmedju samog propelera i kucista plosnatim srafcigerom sve naokolo gurati propeler van iz kucista,ide lagano van:p,te skinut dva sarafa kaj drze regler.Moj je bil zalijan,inace ima i spoklopcem da se skine pa se more popravit,samo da dodam,mislim da su svi sarafi torx20.

ps.nadam se da bu nekom pomoglo,da znam stavit slike bi bilo bolje no ima na Youtubu Video Citroen Xsaea PicassoHeater ResistorChange
 
Posljednje uređivanje:

Kristian5521

New member
Pozdrav imam isti problem trebao bi zamijeniti ventilator grijanja na citroenu xsara picasso i dosao sam do dijela gdije sve te plastike na vozacevoj strani su skinute i sad sam ja skinuo taj ventilator ali zbog stange volana nemogu ga skinut a prema odgovoru gore od gospodina charile sam skinuo taj jedan saraf od te stange i ispod zgloba ali nekuzim dalje kako to se skine i sad bi ja trebao po tekstu iznad skinut dvije matice 16 naravno skinuo sam plastike oko volana ali tu sam zapeo ako netko zna kako to rijesit dalje da me uputi bio bih jako zahvalan
 
Na vrh