Ne rade grijači i ne pali

sina xx3

New member
rastavi svoj relej i vidi u cem je kvaka.
ili ga odnesi nekom tko se kuzi,da se on i reparirat mozda nije za otpis.
Nosio sam ga ovdje kod mene lokalnom auto-električaru koji je na vrlo dobrom glasu a kojeg neću zbog ljubaznosti i stručnosti ni imenovati (no dovoljno je reći da mu je nažalost radiona puna auta a struju na autima provjereno radi poznatim auto-kućama).

Èovjek je primio relej u ruke i doslovno rekao: "Šta je ovo :cenzura::cenzura::cenzura:eek:te...ovakav relej još nisam vidio..." na što sam odmah htio odustati od daljnje rasprave ali mi se uvaženi serviser ponudio kvar "rješiti" za 500kn i da dođem naravno sutra jer je "danas jako velika gužva pa nema vremena":)

Kad sam ga pitao hoću li u tih 500kn dobiti novi relej rekao je "..ma vidjet ću kad auto počnem raditi...neznam dok nevidim...ostavi auto pa se čujemo sutra popodne":aplauz::palacgore::aplauz:

Naravno da sam se isti tren okrenuo i otišao iz radione,...ljudi moji,..kod nas svi isto,...fušeri i prevaranti sa imenom i pedigreom:cool:

Gledao sam kako bi relej rastavio ali je potpuno zaliven pa bi ga morao potrgati a pošto nemam rezervni tko zna dali bi auto više uopće upalio jer bojim se da bi ga pri trganju sigurno trajno uništio.

Ako netko ima rabljeni ispravan relej za 2.5TD oznake Bosch 0 281 003 004 može mi ga slobodno ponuditi naravno po nekoj "normalnoj" cjeni.
 

Lakii

Well-known member
Nasi vrli mehanicari, autoelektricari i ini.
Da, nisu se nikad susretali s time ali eto, malo za pomoc, taj relej ti se ugradivao u:

ALFA ROMEO 155, 164
CITROEN XM
FIAT BRAVA i BRAVO I
FIAT CROMA, MAREA
PEUGEOT 605
RENAULT ESPACE III
Ugl. novi original ce te doci oko 600-1000 kuna.

Stari mozes probati lagano pilom kuciste rastaviti i vidjeti sto se dogada. Mislim da su kontakti na samom relej puni garezi ili izgorili.
 

sina xx3

New member
Nasi vrli mehanicari, autoelektricari i ini.
Da, nisu se nikad susretali s time ali eto, malo za pomoc, taj relej ti se ugradivao u:

ALFA ROMEO 155, 164
CITROEN XM
FIAT BRAVA i BRAVO I
FIAT CROMA, MAREA
PEUGEOT 605
RENAULT ESPACE III
Ugl. novi original ce te doci oko 600-1000 kuna.

Stari mozes probati lagano pilom kuciste rastaviti i vidjeti sto se dogada. Mislim da su kontakti na samom relej puni garezi ili izgorili.

Evo saznao sam cijenu novoga Bosch releja,.. 628kn novi a preko prijatelja u Tokić-u imam 30% rabata pa bi me izašao 440kn šti mi je i dalje puuuno previše za sadašnje financijsko stanje :eek:
 

emajan

New member
Ne želim ovu temu dizati iz pepela, ali sve mi se čini da je ovaj XM završio kod mene.... grijači na taster, "mrtva" crvena žica, rastopljen dosjed osigurača.... pa ako je taj auto prodan u Bjelovar, bilo bi mi drago da mi se prijašnji vlasnik javi kako bi mi podario "povijest bolesti" ...
 

emajan

New member
Auto je općenito katastrofalno bio održavan, a pogotovo hidraulika. Od malih nogu družim se sa hidrauličarima i imao sam GA sa kojim sam napravio 380.000 km, pa GS, CX 2,4 GTI Prestige - neka posebna izvedba sa faking milimetarskim gumama koje su koštale da boli glava, pa sam na kraju imao BX 1,9 i ....Ovo mi je prvi susret sa HA, ali hidrauliku u ovako lošem stanju nisam još vidio. ali nisam dao neke velike novce pa u konačnici mislim da će biti dobro. Krenuo bih polako redom to dovoditi u normalno stanje. simptoma ima da ne stanu u poruku: zadnje kugle tvrde kao kamen :hm:, mislim da nema smisla ni puniti ih jer su vjerojatno otišle, pa ću uzeti nove pucam na confort. kad na mjestu držim kočnicu za 3-4 sekunde zadnji kraj se spusti na nulu, volan teško ide kad iz centralnog položaja počnem motati u desno, zapne i onda najednom krene, to vjerujem da je krivo što je posuda sa lhm-om puna pjene i negdje vuče zrak. Samim tim dio tog zraka dospio je i u kočioni sistem što se lijepo očituje pod nogom kad stisnem papučicu. LHM-a u posudi naravno da nije bilo dovoljno :hm:. Da li je moguće da vuče zrak još negdje osim na usisnom crijevu? Prvo ću promijeniti usisnu cijev nekom prozirnom za probu. iz pumpe lagano slini lhm po alternatoru, to bi se trebalo dati riješiti O-ringovima (Pumpa sa 2 izlaza).... Prednje kugle vidim da su mijenjane ne tako davno i za sada su mekane i rade ok, no ionako me čeka provjera ostalih kugli, pa tako i njih. Ne znam kad je mijenjan lhm, pa ću i to morati odraditi u skorije vrijeme, tako da računam da još bar 400-500 :wtf: ojrića bude izletilo iz novčanika.
Maglenke ne rade, moram provjeriti da li je u pitanju osigurač ili relej. Ista stvar i sa zadnjim brisačem koji također ne radi, pumpice za vodu brisača ne mrdaju. Naravno, u posudi za tekućinu bila je :shock: voda :shock: koja je na staroj godini izgledala da bi mogla potopiti titanik. Pretinac za rukavice ispred suvozača – bravica ne funkcionira i amortizerčić otkopčan da se ne podiže. Prednje desno dugo svjetlo ne radi, ne dobiva struju na + žici. Displej sat/temperatura – sat uopće ne radi a temperatura je -88,8 . Nemam podataka kada je mijenjan zupčasti (znači još oko 200 ojrića) tako da ću i to preventivno riješiti. A usput i vodenu pumpu jer mi se čini da na je ona uzrok kapanja antifriza, osim ako nakon rastavljanja ne pronađem da curi negdje na crijevu/šelni ....

Ovaj auto je san za :wub: hidrauličarofile :wub: koji boluju od „uradi sam“ simptoma :grin:

No kada to sve dovedem u red, mislim da bih par godina trebao biti miran od izdataka, osim redovitog održavanja i voziti se u, po meni, jednoj od posljednjih pravih krstarica.
 

jurapz

New member
Pazi auto nije imao ovakve probleme sa hidraulikom dok je bio u zg-u, kada je otisao u bjelovar jedini cilj je bilo preprodati i nista ne uložiti, tako da je to vrijeme ostavilo traga ne njemu. Ako pjeni u posudu vuce zrak na usisu prvo to rješiti, ovo za tvrd pozadi je vjerovatno kriv zadnji elektroventil sumnjam da je do kugli. Primio je udarac u zadnji desni tocak pa tu treba vidjeti sta se desilo...
Zubcasti je mjenjan kada je glava varena prije par godina, mogu ti dati broj vlasnika prije sinise pa pitaj
I tako u zadnje vrijeme je dozivljavao dosta zanemarivanja pa treba malo dok nadode:grin:
 

emajan

New member
Hm, zar se ne bi tada trebalo očitovati tako da je cijeli auto u hard ili soft modu ako je elektroventil ne vrši svoju funkciju? Koliko shvaćam, njegova uloga je upravo hard/soft mod kontrola i upravljan je signalom iz kompjutera koji ga dovodi u (ne)naponsko stanje. Uz to, prednji kraj je mekan, dok je zadnji konstantno tvrd.

ISPRAVAK: HAII ima dva elektroventila i moguće je da je zadnji kraj u hard modu dok je prednji u soft, ako zadnji EV ne obavlja svoju funkciju

Mislim da ćemo se čuti pa da obaviš dijagnostiku. No na meni je da prvo riješim zrak u sistemu...

Ako je u pitanju elektroventil, ide li tu reparacija, novi, ili polovni; i koliko krznenih životinjica košta takva avantura?
 
Posljednje uređivanje:

fullcool

New member
Ako kažeš da curi LHM iz pumpe, onda ti tu vuče i zrak kad pumpa radi. Za H2 si skužio sistem, ali moraš razlikovati tvrde kugle i neispravne (prazne) kugle, a može biti i da radi ventil ali prazna hidraktiv kugla, ili da ne dobija struju ventil a on je ispravan itd. uglavnomm da se sve srediti, samo polako.
 

jurapz

New member
Treba pogledati, moguce da je pukla zadnja hidroaktiv kugla, jer koliko se sjecam samo je centralna nova stavljena. Ali vjerojatnija opcija je ventil, novi skup kao dragi kamen 1580kn:meh: polovne dobre teško naci, može se probat reparirat ali šanse su male:( .
 

emajan

New member
Ma jasno, ljudi putuju u svemir, a da se hidraulika ne bi dala srediti :grin:
Istina, nemam iskustava sa HA ovjesom i ne znam koliko bi u stvari hard mod morao biti tvrd. No mislim da je ipak problem u kuglama, da li su u pitanju zadnje kugle ili HA kugla, nisam siguran. Kada na mjestu stojim i pritisnem kočnicu, zadnji kraj se spusti, kada pustim, polako se nakon par sekundi počne dizati. Znači, kada se element u kočionom cilindru pomakne da propusti lhm iz zadnje suspenzije, nema dovoljno akumuliranog tlaka i to malo tlaka što ima se jednostavno "prelije" iz suspenzije u kočioni sistem. Sad se tu javlja i upitnik nad stupnjem funkcionalnosti pumpe koja bi taj pad tlaka trebala kompenzirati, pa pitanje kočionog cilindra koji možda propusti previše ulja koje se povratom vrati nazad (iako sumnjam da je to jer bi tada zadnje kočnice trebale kočiti prevelikom silom)... a možda i u svemu tome griješim i pucam ćorke.
Sutra ću provjeriti da li ventili rade. kad otvorim vrata ili dodam kontakt trebali bi se čuti. ne vjerujem da su elektromagneti toliko tihi da se ne čuju. nakon zatvaranja + 30 s trebali bi se isključiti.
Da li slini na pumpi ili ne, još nisam siguran. Alternator je mastan, no ne znam da li je to posljedica prijašnjih kupanja u ulju ili sadašnjeg stanja.
Nema svrhe da mlatimo praznu slamu. Prvo trebam riješiti problem zraka u sistemu pa onda polako dalje.

Uglavnom, HVALA vam na posršci. Ugodno je vidjeti da ima na forumu aktivnih ljudi koji pročitaju i post od nas novajlija :D
 

jurapz

New member
Uglavnom ti ne stoji prica, nego možeš ti cuti da radi el. ventil ali to opet ne znaci da otvara protok prema hidroaktiv kugli
 
Na vrh