Mogući problem s ventilatorom hladnjaka

Damaj

Active member
Iako sam duže vrijeme vlasnik C4 (4 god), a sada sam i vlasnik novoga C4, do sada na ovom ili inim forumima nisam se prijavljivao, tako da sam ovdje skroz frižak. Posjedujem C4 VTi 120 1.6 i za razliku od prošloga (C4 VTR 1.4 16V) radi perfektno, osim "sporijeg" kvačila. No jedan me detalj toliko zaintrigirao i već sam bio u servisu. Naime, svaki puta kada ugasim motor uključi se ventilator hladnjaka koji vrti neku minutu. Zanimljivo je da je u dijagnozi prikazana postojana tem. rashl. tekućine od 105°C u leru, navodno koliko mu je i propisana, a čim se motor ugasi ventilator se uključuje-ali baš svaki puta kada se ugasi motor, a to je čudno pri temp. zraka od 18°C, a termostat prije gašenja pokazuje otvorenost protoka tekućine 2-6%. Može li mi još tko potvrditi da li se ivama događa da se vent. hlad. redovito pali kod gašenja motora?!:confused:
 

Zdravac

New member
Evo, ja ti mogu potvrditi da i kod mene ventilator radi još neko vrijeme nakon gašenja auta.
Mislim da je već bio upit na ovom forumu za to, i odgovor je bio da je to u redu i da tako treba. - Iso imam novi C4 1.6 VTi

Pozdrav i dobrodošao na forum!
 

Marko

Well-known member
Neka radi bar se hladi... Kad neće da hladi počet će vaši jadi... Šala! :) Ali tak je...
Mali motorni prostor nakrcan svim i svačim, a toplina treba izaći van - zamislite si kak je tek vruće Clijaću sport s 2.0 mašinom.
 

amorphis

Member
Pridružujem se potvrdama kako ventač radi još neko vrijeme po gašenju motora, vjerujem da je to normalno:angel: (također 1.6 VTi)
 

igp

New member
potvrdjujem i ja da je kod mene ista stvar. - 1.6 vti.
i meni je bilo cudno, ali izgleda da je tako.

btw - pozz svima na forumu sa indijskog oceana. internet mi je na brodu spor, pa se ne logiram, nego samo citam, ali ovo sam morao potvrditi. iako je logiranje trajalo bolnih 4 minute....
 

greensky

New member
možda se čovjeku ventilator doslovno UPALI kad ugasi motor, neovisno da li je radio tokom vožnje (odnosno nije radio u vožnji - kratka relacija i sl.)
A prema njegovom pisanju radi se o tome a ne o nastavku rada nakon gašenja motora... to bi svakako bilo čudno?
 

Dalibor

Dado Tornado
to sa ventilatorom tako je već stoljećima kod citroena...
to je za ostavljanje dojma pred djevojkama...
nema brige
 

1587 VTS

New member
možda se čovjeku ventilator doslovno UPALI kad ugasi motor, neovisno da li je radio tokom vožnje (odnosno nije radio u vožnji - kratka relacija i sl.)
A prema njegovom pisanju radi se o tome a ne o nastavku rada nakon gašenja motora... to bi svakako bilo čudno?
I ja sam covjeka tako skuzio i svakako bi to provjerio. Npr. na mom C2 ventilator radi normalno, nekad ostane raditi nakon gasenja ali ako je prethodno vec radio u voznji..
Može li mi još tko potvrditi da li se ivama događa da se vent. hlad. redovito pali kod gašenja motora?!:confused:
..i nikako ne svaki put nakon gasenja kao pravilo, kako Damaj pise. I na saxu mi je radio na opisani nacin.
 

Damaj

Active member
možda se čovjeku ventilator doslovno UPALI kad ugasi motor, neovisno da li je radio tokom vožnje (odnosno nije radio u vožnji - kratka relacija i sl.)
A prema njegovom pisanju radi se o tome a ne o nastavku rada nakon gašenja motora... to bi svakako bilo čudno?
Bravo čovječe ti me jedini razumiješ, ono sa curama je O.K., ali nedaj Bože da to žena pročita morao bih odmah na servis. Šalu na stranu, ali problem je u tome da se ventilator zaista upali svaki puta nakon gašenja motora, a kada motor radi ventilator miruje. Bio sam već na dijagnozi, te sam tamo osim ovoga primjetio još nekoliko nelogičnosti. Zadana radna temp. antifriza je 105°C i kada antifriz dostigne tu temp. (ali doslovno tada), tek onda računalo zada termostatu da se otvori nekakvih 2-6%. Tako je on radio oko minutu sa opisanim parametrima, onda je tip iz servisa dodao gas (3000-4000 obrtaja), te ga tako držao isto oko minutu. E sada tu je nelogičnost- termostat se otvara oko 80%, a temp. antifriza pada na 80°C, dalje ne znam na kojoj bi se temp. zaustavila, jer je tip prekinuo turažu. To mi je malo preniska temperatura, pa u starijim autima tu je oscilacija od 102-94°C. Dakle rashladni sustav ima potencijala spustiti temperaturu motora, ali termostat sve do temp. od 105°C drži otvoen protok antifriza na 2-6%. Dakle zaključujem, ne bi mi bilo čudno da se i upali ventilator ali samo ako je prethodno i termostat otvoren 100%. Ovako motor radi na max. dopuštenoj temp., a termostat otvoren 2-6%!?? Tu sam još zaboravi napomenuti da su majstori nakon turaže ponovno pustili auto u leru da dostigne 105°C, a negdje na 90°C ventilator se uključio i kratko provrtio u manjim obrtajima, nakon čeg se isključio i nije se više palio sve dok majstori nisu ugasili motor. Odmah nakon gašenja ventilator se uključio????

Imam ja još jedno iskustvo na prošlom C4 sa problemom temperature antifriza. Imao sam ugrađen plin i u periodu najnižih temperatura zimi plin redovito počne štekati, ali samo na temperaturama zraka nižim od -10°C. Nazovem majstora plinskih sustava, a on ko iz topa da mi je temperatura motora niža od 65°c, te plinski sustav niti ne može funkcionirati kako treba, a i ja sam na temperaturnoj skali primjetio da nešta nije uredu jer mi je znao sa 1 crtice odmah prijeći na 3. (normalna rad. temp.), a tijekom vožnje je znao i sa 3. prijeći na 2. crticu, dakle niže od normalne radne temp. Mislim da te nekakve mušićavosti i nelogičnosti termostata upravljanog računalom Citroen nije uspio riješiti do dana današnjeg. Valjda su zato i ukinuli temperaturnu skalu da se manje zabrinjavamo.
 

macola

New member
bome ! meni se još nije ni jednom upalio ,makar i nemam puno km, ali dođe ti da se zapitaš
stari u servis pa :pali -gasi pred njima i nek riješe dok je garancije ( može bit protok vode ili samo senzor , bilo meni na laguni 180 kn senzor i ops sve5 )
 

greensky

New member
Bitno da smo se razumjeli... kao što je macola napisao nazad u servis i bez previše HIGH TECH dijagnostike i postotaka otvaranja termostata lijepo nek ti objasne zašto se kod hladnog auta prilikom gašenja motora pali ventilator?! To nije normalno (po meni) a oni se mogu jedino pravit blesavi da je! .. i nek otklone kvar (nekakav senzor šalje krive podatke ili je obrada tih podataka u ECU u banani, nisam dovoljno stručan ali vuče na to)

Meni se čini da svi samo mažu oči s tom dijagnostikom jer je u većini slučajeva sve OK, a vozač (zdrave pameti) gotovo sigurno zna da nije!
 

ZVAJ

Skoro zreo
C4-II VTi 120 dakle nakon cca 8km vožnje (valjda se motor zagrije !?), kad ga ugasim ventilator uredno ostane raditi cca 20-30sek. Ako upalim motor i samo ga malo promrdam naprijed nazad i ugasim NE pali se ventilator. Dakle ipak od nekud povuče informaciju da se hm! NEKOLIKO zagrijao.
 

Damaj

Active member
Kako sam sada već prešao 1500 km od zadnjeg javljanja, ventilator se sada ne uključuje baš svaki puta. Kao da se tu nešta malo popravilo, a i primjetio sam ako ga malo brže potjeram i u višim obrtajima, onda se ne uključuje. Valjda se malo razradio...
 

Damaj

Active member
Eto,samopopravljajuci auto :D
Da, da, najnovija Citroen tehnologija - prvo te izludi, iza toga majstori ne nalaze nikakav kvar, i onda pobjedonosno "Citroen selffix tenologija" popravi samog sebe na sveopće zadovoljstvo kupaca, prodavača, te na kraju i proizvođača!!! :wub:
 
Na vrh