Kvačilo

tommy133

New member
DS9 hvala na opširnom odgovoru, još sam samo htio napisati da sam primjetio da auto najviše trese kad se kreće tj. ako krećem u lijevu ili desnu stranu pod kuplungom

Dobro promjenit ću taj cijeli set kvačila i tražit da promjene i to transmisiono ulje pa ćemo vidjeti dalje što će biti

A koliko košta taj kuplung set i ruke, s obzirom da je to standardna procedura onda se zna vjerojatno i okvirna cijena, čisto da znam da ne padnem u nesvijest kod servisera, bolje da me vi odmah sad šokirate pa ću biti spreman :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Kao što možeš da vidiš Tomi, ono sam malo više pisao - jer cena delova nije naivna, najpre zbog zamajca. Ako se menja samo korpa, lamela i druk_lager/potisni_ležaj, a što se uglavnom i jedino menja kod motora koji imaju fiksni zamajac (tj. nemaju plivajući) cena seta je retko više od oko 200 evra (za 1,4 HDi koji ima fiksni zamajac je npr. 100 evra).

Plivajući zamajac i jeste smišljen/konstruisan da amortizuje tzv. udarna opterećenja/vibracije, tj. da motor/auto što manje trese pri kretanju (time zamajac na sebe upija vibracije koje bi se prenosile na druge delove motora, pa se može reći i da na njegovu štetu drugi delovi ostaju duže čitaviji). Kako stoje stvari verovatno je on problem, ali će se to tek znati kada se skine set i kada majstor bude proverio zamajac.

Što se lamele tiče, tj. njena potrošenost se relativno lako proverava, klasičnim majstorskim testom - kreni trećom dajući gas na veću uzbrdicu, ako krene ili se ugasi onda je ok, ako samo zaurla motor i povećaju se obrtaji bez kretanja - lamela kandela, gecrkt.


Sad, manje ili veće trešenje obično zavisi od zamajca...mnogi zbog visoke cene trpe trešenje dok mogu, dok ne skupe pare ili dok se zamajac sasvim ne raspadne... Ako je (samo) lamela pred samim krajem svog života, imaš verovatno još par dana dok auto ne postane nekretnina.

U suštini, ovo nije baš neobično, za očekivati je da polovnom autu posebno dizelu potrošni delovi budu za zamenu nakon prodaje/kupovine. Zaboleće, ali kad se to sredi, verovatno će jedino o kočnicama trebati da se razmišlja ne računajući naravno godišnje servise. Ako zaista ima samo nekih 90,000 km, veliki servis mu dođe tek za isto toliko ili 5 godina (jer je interval 180,000 ili 10 godina).
***

Imam pitanje za tebe Spallato - je li u tvom kompletu išao plivajući zamajac ili fiksni? Ta cena od 700 evra liči da je išao plivajući jer Valeo varijanta za 1,6 HDi sa fiksnim zamajcem mislim da košta oko 500 evra i niže, bar ovde u Srbiji. To pitam jer za neke varijante 1,6 HDi i ne vidim da Valeo (na svom web katalogu) nudi plivajući zamajac, već samo conversion kit sa fiksnim.
 
Posljednje uređivanje:

Spallato

Active member
U pitanju je dvomaseni zamašnjak. Ali i cijene variraju, od dućana do dućana. Moj prijatelj, mehaničar, ima popust 30% i zato je cijena takva.

Istu cijenu mi je rekao i Anđelko, iz Lagerosa, ali mi to baš nije bilo praktično, jer ja sam iz Splita, a on je kraj Zagreba.
U slučaju da bi nešto trebalo mijenjati, to bi potrajalo.

Isti set, u jednom dućanu je koštao 7200 kn.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Dalibor

Dado Tornado
Što se lamele tiče, tj. njena potrošenost se relativno lako proverava, klasičnim majstorskim testom - kreni trećom dajući gas na veću uzbrdicu, ako krene ili se ugasi onda je ok, ako samo zaurla motor i povećaju se obrtaji bez kretanja - lamela kandela, gecrkt.
ne kužim ovaj test kretanja u trećoj na uzbrdici, zar nije normalno i da se ugasi i da zaurla :confused::confused::confused:

test za lamelu je da se u najvišem stupnju prijenosa brzo pusti gas na mjestu, kada se sa dobrom lamelom auto mora isti čas ugasiti, a što više sekundi nastaviti raditi to je lamela u lošijem stanju. iako su svi ti testovi za lamele urbane legende, ona ili radi ispravno ili ne
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Pa, u pravu si, u smislu da radi ili ne radi ispravno. Ovo što sam opisao je kako moj mehaničar testira dizele da li da skida set (ili savetuje mušteriji da može još da izdrži), inače ima blizu 60ak godina. Mislim, normalno je da na većoj uzbrdici zaurla i da se ugasi kada je ispravna lamela, i da se ne ugasi kada nije ispravna nego samo urla, a obrtaljka skoči.

Dvaput menjan set na mom 1,4 HDi nakon takve probe. U prvom slučaju lamela je došla do nitni, u drugom slučaju je zatečena relativno još uvek dobra lamela maltretirana nekih 50,000 km gradskom vožnjom, ali zamašćena transmisionim uljem pa je proklizavala. Pošto je set jeftin menjao se ceo.

***

U vezi montiranja fiksnog umesto plivajućeg zamajca, ukoliko postoji mogućnost za tako nešto, a postoji ukoliko za taj 1,6 HDi odgovara Valeo varijanta sa fiksnim zamajcem (ceo set odnosno conversion kit i jeste predviđen za one sa plivajućim zamajcem) - verovatno bi moglo i da se o njemu razmisli ako je dovoljno velika razlika u ceni, tipa da nije manja od nekih oko 200 evra. Majstori koji su ih ugrađivali kažu da sasvim korektno funkcionišu. Sad, sigurno je kretanje od nule najudobnije sa plivajućim, tj. sa najmanje trešenja.
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Vozio sam dva auta (često vozio i prije zamjene i poslije) na kojima je stavljen fiksni zamajac umjesto plivajućeg i nije bilo apsolutno nikakve razlike između plivajućeg i fiksnog, ni pri kretanju, ni pri vožnji. To nije bio samo moj utisak već je i još po jedan vozač isto tvrdio.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Spallato

Active member
Ekipa, zna li slučajno netko od vas, koji je direktan email Citroen Francuska?!

Zvao sam Citroën Hrvatska ali mi ne žele dati mail, a na internetu ga ne nalazim. Našao sam sve ali email ne mogu.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Spallato

Active member
Hvala vam, poslao sam upit preko tog obrasca pa ću vidjeti hoće li se netko javiti. Iskreno, i ja mislim da njih nije briga.

U međuvremenu, servis u kojem je moje vozilo, poslalo je odgovor Citroën /Peugeot službi u Zagrebu, koja je navodno zadužena za takve stvari.

Kažu sa je sad naručen i taj drugi dio (elektro motor), i kada stigne, da bi to trebalo biti riješeno.

Po njima, trebalo je promijeniti taj dio koji su već zamijenili (izvršni član, 9500 kn).

Ispada da se sve to pokvarilo, cijeli blok (izvršni član + el. motor), a ja za takav slučaj još nisam čuo (pročitao).

Zvao sam razne servise, neki od njih nikad nisu mijenjali bilo šta od toga, neki su mijenjali samo el. motor ili kompjuter, a neki su takve probleme riješili zamjenom zamašnjaka.

Znam da će oni sada pokušati opravdati razlog, zašto su naručili taj skupi dio od 9500 kn, jer ako ga ne uvale meni, ne znam šta bi sa njim.

Vlasnik servisa me izbjegava nazvati, već danima mu ostavljam poruke, a u njegovo ime me nazvao mehaničar koji radi na autu od prvog dana. Nije me trebao ni zvati, kada mi nije znao reći šta je naručeno i koliko to košta.

Očito znaju broj s kojeg sam ih zvao, pa se nisu htjeli javiti, jer, kada sam nazvao s drugog broja, javili su se iz prve.

Zvao sam i državni inspektorat, i znam šta su bili dužni napraviti, i znam koja su moja prava. Samo da znate (ako niste znali, po zakonu, Èlanak 12,za sve preko 500 kn vrijednosti, trebate dobiti pisanu ponudu, a ja to naravno nisam dobio).

Ima toga još, ali to ću zadržati za sebe, u slučaju eventualne tužbe ili nečeg sličnog.

Jad i bijeda od servisa i vlasnika, sramota!
 

Memphis

Active member
Baš uljeva nadu kad mehaničar koji radi na autu ne zna koji dio je naručio/naručen. Kak će onda znat sastavit a kamo li popravit?
 
Pratim ovu temu i naježim se pošto imam isti model sa istim motorom samo iz 2013-te. Spallato tebi treba dat orden za strpljenje definitivno.
Ja bi ili zavrsio u psihijatriji ili zatvoru do sad ,pa ne mogu verovati da se u Splitu ne moze naci neko da rjesi auto za toliko vremena nego nagadjaju i narucuju delove i šta sad ti treba da finaciras njihovo neznanje ?
Ja bih auto preuzeo i zahtevao da ga vrate u prvobitno stanje tu predamnom .
Šlepa pa kući i polako razmislio sta dalje ,ovi indijanci definitivno nemaju pojma.
Znam da je lako nama pametovati al eto nisam napisao post jos iz doba xsare picassa ova tvoja agonija me bas dojmila. puno srece i da sto pre popravis auto
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Vrh:palac-gore:

Možda Linda i odgovori, refrenom :D

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=qYS732zyYfU[/ame]


Bez zezanja, u svakom slučaju puno sreće Spallato :palac-gore: Bojimo se da će ti trebati.

Svojevremeno na CFS-u, zbog sličnih problema sa tadašnjim ovlašćenim uvoznikom/servisom Citroena za Srbiju, u jednoj sličnoj temi, čisto da napomenem da to nije usamljen slučaj pomenuh ovo

https://www.theguardian.com/money/2011/feb/05/citroen-warranty-worthless
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh