Kakve su nam to ceste?! 🚧 🚦

Damaj

Active member
Ovo ne vodi ničemu, ako nisi skužio da hrvatska trenutno provodi princip neoliberalnog tržišta (čitaj mala skupina moćnika upravlja svime u cilju opstanka krupnog kapitala, a za potrebe maloga čovjeka uopće im nije stalo, niti im je to cilj).
A ovo da možeš srušiti kuću kada poželiš i da radiš s njom sve što hoćeš, šipak malo. Prvo ti treba dozvola za rušenje.
A dokle god je autocesta u hrvatskim rukama barem smiješ inicirati referendum i odlučiti što želiš s njom, dok pod koncesijom narod niti itko drugi ne može nikako uticati na korištenje tih cesta, strategiji razvoja ili bilo kakvog planiranja. Zamisli kako će gledati budući investitori kada shvate da ih koncesionar može ucjenjivati cijenom ili uvjetima korištenja tih cesta.
Ovim bih završio, tema je neiscrpna, kada se sjetimo samo kako smo prošli kod koncesija i privatizacija svega u Hrvatskoj, samo :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a može zaključiti da tako treba nastaviti.
P.s. Ovo :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a ne odnosi se na tebe, nego općenito.;)
 

deda

New member
Razguzili smo omraženi socijalizam i Yugu. Ne vidim u čemu je problem da se okrenemo tržištu i tržišnim pravilima igre.
Razguzili smo mi sami sebe, kakav je režim i ime države bio,je i bude, je nebitno.
:cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:ama možeš tisuću puta dati,pomoći,oni ostaju :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:e i trebaće stoljeća dok od nas :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:a bude nešto,a možda i prije izumremo ko Indijanci.U rezervate nas treba strpati i sve do kraja uzeti i nek gospodare oni koji znaju i umiju.
 

Dalibor

Dado Tornado
istarski ipsilon i zagreb-macelj su već privatizirani... a za ostatak nažalost, po meni, vrijedi ono što sam mislio i o ulasku u EU - u situaciji smo da je skroz svejedno
 

Damaj

Active member
Za Zagreb-Macelj ne znam, ali Istarski Ipsilon je gradio koncesionar i tu je čista situacija - koncesionar gradio i koncesionar ubire pare. Tako se to radi u svijetu da koncesionari grade, a ne da se izgrađene ceste plaćene državnim novcem daju u koncesije.
 

Dalibor

Dado Tornado
možda bi se teško i našao koncesionar za izgradnju zagreb-split, kako čujem ta autocesta ima nekoliko puta manje prometa nego što je potrebno da bi bila isplativa...
pitanje hoće li netko uopće uzeti te naše autoceste, jer je tak bilo i sa HŽ-om, pa su na kraju ostali oni bugari, koji su odustali u zadnjem trenutku
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
A dokle god je autocesta u hrvatskim rukama barem smiješ inicirati referendum i odlučiti što želiš s njom, dok pod koncesijom narod niti itko drugi ne može nikako uticati na korištenje tih cesta, strategiji razvoja ili bilo kakvog planiranja.
Stvar je jednostavna. Nemam problem da ti odlučuješ što ćeš sa "svojom" autocestom, ako ćete vi koji o njoj odlučujete preuzeti obveze te ceste.
Problem nastaje kad ja plaćam tuđe dugove kroz poreze za nešto što uopće ne korisitim.
Kod nas neoliberalizma nema. Za njega doživjeti treba ići na sjever i zapad. Mi ovdje imamo hibrid nacionalizma i socijalizma.
 

deda

New member
Mi ovdje imamo političku,legaliziranu hobotnicu.Jel netko pitao narod kada je trebalo graditi i koje su autoceste bitne,nije,jel tak.Država se zadužila samo zato da se može krasti i prati lova,a narod nek plača.Istina da velika večina tih autoputeva nama uopće ne treba,a ionak ih ne možemo koristiti,jer tko bi bio lud ionak u ovoj oskudici,plačati lihvarske cestarine.
Radim u firmi u kojoj svaki dan imamo relacije,Split,Osijek,Rijeka ,Pula....i moramo vozit po starim cestama,jer cestarine koštaju za popizdit,nitko to ne može plačat,bacanje love.
Stvar je u tome,kad ih sada već imamo i krvavo i plačamo,i plačat će ih naša djeca,dugovi nas neče mimoič,a daćemo ih nekom za siću,koji će ih naplatit,zaradit,a za razvoj i održavanje ih neće biti briga.Kada će možda naši unuci konačno dobit natrag u vlasništvo,na njima će rasti trava i grmlje.
Ugovori i slična sranja na papiru niš ne znače,možemo to objesiti mačku o rep.Niš neće biti drugačije,nego što je sa ostalim resursima koji su prodani u privatne ruke,sve je izmuzeno i otišlo u :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
moramo vozit po starim cestama,jer cestarine koštaju za popizdit,nitko to ne može plačat,bacanje love.
Vidiš da i sam igraš po tržišnim principima. Ideš tamo gdje ti je povoljnije. Dok padne potražnja, past će i cijene.
Ili možda neće. Da, neće. Jer cesta je u državnom vlasništvu, u monopolističkom položaju. Za nju tržišini principi ne vrijede. Ako padne potražnja, razliku gubitka će uzeti iz proračuna. Od svih nas. Isti princip je bio i s ovim našim brodogrdilištima.
Privatnik to ne može. Ako padne potražnja, morat će sniziti cijene.
 

deda

New member
Kvaka je u tome da državni vrh pobira harač za nešto što smo sami financirali,isto tak je i za plačanje parkinga.Otkuda nekome prava da naplaćuje nešto što je javno dobro i svi financiramo.Isto tak se i to može dati u koncesiju,da netko ubire novce za ono kaj je napravljeno iz đepova svih.To je isto ko da se jedan od mojih sinova sjeti i naplaćuje stanarinu bratu, meni i ženi koji smo hižu napravili od svojih primanja.Ili da se sjeti to nekom prodat,pa svi plaćamo,a novce zakurva,kak zakurva svaku kunu ova vlada i sve prije nje,a i oni koji se zdušno bore za fotelje u budućnosti i laprdaju kak je to dobro i tržišna ekonomija.
 

Damaj

Active member
Privatnik to ne može. Ako padne potražnja, morat će sniziti cijene.
Jako griješiš, ako promet opadne država nadoknađuje iz proračuna. Nedavno su obznanili za istar. ipsilon da od 90 mil. eur poreza koji su trebali plaćati država vraća skoro sve i to na ime manjeg prometa, kada je to onda država dužna uplatiti. Isto će se to događati sa ostatkom autocesta, jer će država zbog smanjenog prometa itekako uplaćivati koncesionaru, pa ćemo onda imati situaciju da ne plaćamo silne kredite nego silne dotacije koncesionaru. Još je gore to što vlada planira tim novcem otplatiti dio kredita autocestama, a onda će oni biti ponovno u prilici zadužiti državu jer će zaduženost opet tim potezom pasti ispod 70% BDP-a, a naravno treba im novih kredita za izbornu godinu. Dakle opet ćemo plaćati i kredite i kamate, samo ovaj puta ne kredite autocesta nego kredite države. Dakle čak ni ne bi bio problem dati autoceste u koncesiju , nego je problem šta se to time postiže. Koliko vidim postiže se jedino prostor za novo zaduženje države.

Stvar je jednostavna. Nemam problem da ti odlučuješ što ćeš sa "svojom" autocestom, ako ćete vi koji o njoj odlučujete preuzeti obveze te ceste.
Problem nastaje kad ja plaćam tuđe dugove kroz poreze za nešto što uopće ne korisitim.





A nije ti problem kada ja preko poreza uplaćujem za potpore, državna jamstva, te silna restrukturiranja brodogradilišta - ŠTO JA UOPÆE NE KORISTIM NITI IMAM KORISTI OD TOGA!
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
A nije ti problem kada ja preko poreza uplaćujem za potpore, državna jamstva, te silna restrukturiranja brodogradilišta - ŠTO JA UOPÆE NE KORISTIM NITI IMAM KORISTI OD TOGA!
Problem mi je. I vidim da hrvatskoj slijedi bankrot za 3...2...1...

Sve što sam uštedio, prebacio sam u inozemne banke. Što preporučujem svima. A, od 2015., nakon revizije, moj obiteljski d.o.o. u britaniji postaje l.t.d., a ovdje ostaje samo podružnica.

Èak i priželjkujem da ceste ostanu "naše", da se čak i INA nanovo "nacionalizira", da još više narastu socijalna prava, da država administrativno bude još jača i veća, da kupe još 30.000 novih automobila, da se osnuje još desetak državnih "agencija" s 10.000 novih uhlj.eba, nek još više dijele "poticaje" u poljoprivredi, pa da se ova agonija ubrza, a MMF stigne čim prije. Tad će se napraviti reforme za koje ni jedna HDZSPDHNS vlada nije, niti će imati muda provesti.

Jako griješiš, ako promet opadne država nadoknađuje iz proračuna. Nedavno su obznanili za istar. ipsilon da od 90 mil. eur poreza koji su trebali plaćati država vraća skoro sve i to na ime manjeg prometa, kada je to onda država dužna uplatiti.
Onda čak nisam za davanje u koncesiju nego prodaju. :cool:

Dodatak: Da se razumijemo, o Nulanoviću i kompletnoj vladi ne mislim ništa pozitivno, ali napokon je objasnio. Da su ovako odmah komunicirali, vjerojatno ne bi ni imali referendum za vratom.
http://www.index.hr/vijesti/clanak/milanovic-ne-odustajemo-od-monetizacije-autoceste-ionako-nisu-nase-tek-ih-trebamo-otplatiti/777495.aspx

Jeedino sam protiv ulaska mirovinskih i bilo kakvih kombinacija s tim fondovima. To je nova propast na vidiku.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Sve što sam uštedio, prebacio sam u inozemne banke. Što preporučujem svima. A, od 2015., nakon revizije, moj obiteljski d.o.o. u britaniji postaje l.t.d., a ovdje ostaje samo podružnica.
To je trend sad. Moj bivši kolega se osamostalil u prevozništvu prije tak nekih šest sedam let. Još prije neg kaj je kriza došla. Vel dok mu je pal promet, zgasil je tu firmu i osnoval je u Švabiji ap firmu. Veli da ima računicu i uz manji promet, jer da su davanja drastično manja a posel oko vođenja firme puno manji. Tak da podržavam. :palac-gore:

I malo ontopic. Vrnul sam se prije dva dana s ture iz Turske. Drastičan cestovni napredak u zadnjih sedam godina. Vidi se taj njihov rast BDP-a. Sve je tak fino slickano skroz gore do Azarbejdžana.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Za dlaku izbjegnuta tragedija u Matuljima: Vlak protutnjio, rampa ostala podignuta



MATULJI - Situacija na matuljskom željezničkom prijelazu jučer je umalo bila kobna za četveročlanu obitelj koja tim putem više puta dnevno prolazi, kako bi stigla do svoje kuće u Šmogorima.
Naime, točno u 12.49 sati na navedenom željezničkom prijelazu vlak je protutnjio prugom, a rampa se nije spustila pa su dva auta iz oba pravca u posljednji trenutak stala. Inače na tom željezničkom prijelazu postoje i svjetlosni znakovi i, naravno, redovito se rampa spušta kada nailazi vlak, no to nije bio slučaj i jučer.

– Imali smo sreće. Sa ženom i dvoje djece došao sam do željezničkog prijelaza kojim prolazim više puta svakog dana. Naišao je vlak koji je prošao velikom brzinom, a rampa je bila podignuta.
Da se panično nije zaustavio auto ispred nas, sada bi o nezgodi sa smrtnim posljedicama sigurno netko izvještavao i zato sam imao potrebu odmah ukazati na ovaj slučaj. Stotine automobila prolazi dnevno ovim putem, pa si postavljam pitanje moramo li se svaki put zaustaviti jer nemamo povjerenja u Hrvatske željeznice, govori svjedok događaja u Matuljima Kristijan Kantarević.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mene je sram... medija, ljudi, države svega... go*na smo na kvadrat. Jel stvarno potrebno iz svega radit dramu i ekskluzivu mater im je*em. I novinama i ''svjedoku''.

Cijeli članak je čista fikcija. Osim dijela da je rampa pokvarena.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Mogu razumijeti dramu. :) Ali, npr, da se meni to dogodilo, zadnja stvar, ako i to uopće, bila bi da idem zvati novinare i pripovijedati im o događaju. :) Ok, dogodilo se, nije ti ništa, život ide dalje.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Štos je što se nije ništa dogodilo. U vlaku su znali unaprijed da rampa ne funkcionira, pa je vlak usporio, a strojovođa/radnik je sam izašao na raskrižje i zaustavio promet. Kad je vidio da je sve ok, skočio je nazad i nastavio put vlakom...

I onda nakon toga, pretpostavljam, ovaj tutlek dolazi autom na raskrižje gdje vidi da vlak prolazi a rampa je dignuta. I odmah je on ''gledao smrt u oči'' i zvao novine.
Ako i ako nije to napravio, onda je ovo čista fabrikacija čovjeka koji je plaćen za pisanje provjerenih argumentiranih članaka, bar u teoriji.

Diglo mi tlak odmah na prvu ujutro :D
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
A, ja i moja familija budale, zatvorili automehaniku i sve srodne uslužne dijelatnosti, pa se prije više godina odlučili profesionalno baviti proizvodnjom u poljoprivredi. A mogli smo, kao i sav pošten svijet u poduzetništvu javljati se na javne natječaje.

Evo, za sitnih 320 tisuća kuna Opatija će dobiti čak pet LED-icama osvjetljenih pješačkih prijelaza.

Svjetleći prijelazi: Zebre u središtu Opatije dobivaju podnu led rasvjetu

Plaćajte poreze!!
 
Na vrh