ESP/ABS greška - molim savjet/iskustvo

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ima li smisla mijenjati ispravan ležaj prednjeg desnog kotača,zbog pretpostavke da je otišla,tj.oštečena "magnetna" traka koju očitava senzor ABS-a. Često baca grešku na tom točku. Senzor testiran, ispravan. Probali novi,isto. Prošle godine dobro očistio traku na ležaju, držalo cca godinu dana,sada ne uspjeva. Samo malo odgodi. Ako je do toga? Konektor kod senzora ispravan. Imam ESG mjenjač, pa misli da je on u kvaru, pa motor misli da je on. Onda mi ne da preko treće brzine, itd. Resetiram greške i sve 5 neko vrijeme. Kao da se događa većinom na cca 90 km/h. Molim savjet.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Imam EGS, safe mode se pali, to je jasno kao dan. Ako je do ABS senzora, on se zameni. Treba proveriti preko Lexia informaciju o brzini na točkovima. Ako je neispravan, negde ce davati pogresne podatke, i naravno da utice na menjac. Takodje, i recimo neispravan prekidac kocnice(iza pedale) ne omogucava menjacu da radi kako treba. Jer računar ne dobija pravu informaciju. Ako moze auto da se upali bez drzanja kocnice, onda je taj prekidac u pitanju. Da li osim ABS/ESP izbacuje gresku ručne kočnice? Da li izbacuje grešku menjača? Ako je menjač neispravan, neki od aktuatora, ili neki drugi deo, bacace gresku za menjač. Ali nece bacati gresku na ABS zbog menjaca.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
viber_image_2021-12-02_21-13-24-999.jpg
Kad smo testirali brzinu vrtnje točkova bilo je sve uredu,e sad dali nekad dolazi do nekog prekida!Svi majstori bi mijenjali ležaj!
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Neispravan hoce i u situaciji kada auto stoji u mestu, da pokazuje da se točak okreće. Zameni se svakako senzor, a magnet na točku se dobro očisti. Zasto bi menjali celu glavu, kad je senzor van glave, na glavi je samo magnet. Kako on da bude neispravan :)
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
I ja imam tu logiku,iako sam našao po forumima recimo od Golfa 5,da se magnetna traka raspala!Magnet je potpuno čist,senzor ispitan i ispravan,konektor isto.......,a tu i tamo izbaci grešku.Poludio bi da dam cca 400 kn za izmjenu ležaja,a ono opet ista greška!
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Mora se dijagnostikom proveriti, ako je senzor ispravan, mozda gubi kontakt na onom konektoru senzora i ostatka instalacije, to je negde iza točka. Neverovatno mi da neko kaze da je do menjača. Ako menjač uredno menja brzine(kada ne nastupi safe mode). Ne izbacuje grešku menjača, ja ne vidim razloga da uopšte sumnjam na njega. Zasto bi menjac izbacivao gresku ABS? Pa valjda ABS daje podatke menjacu, a ne menjac ABS. Menjac uzima podatke o brzini kretanja, i jos neke parametre da odluči kada da menja brzinu. Ako je nema podatak od točkova, jasno je da ne moze adekvatno da menja brzinu, ubacuje u safe mode i uzima srednju vrednost i na osnovu nje tera auto.
Da li se to dešava kada je vlažno vreme ili nema pravila?
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Nema pravila doslovno.Npr.odem do ZG autoputom cca 130km/h,vozim se cijelim danom po ZG,krenem doma autoput tempomat 130 km/h.......i 2 km prije Osijeka.....odjednom grešku baci!Pa ti skontaj!Taj konektor iza točka smo i provjerili!Nekažu do mjenjača,nego do oslabljenog/oštečenog magneta na ležaju!
Vrijeme bilo idealno,suho
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
I dalje mi nije jasno, magnet ako je oslabljen, oslabljen je stalno. Zar ne bi trebalo da je greška onda stalna? Moze li majstor da zameni magnetni prsten za proveru, pa ako je do njega, ostavi ga na točku. U smislu da nabavi drugi radi testiranja.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
I dalje mi nije jasno, magnet ako je oslabljen, oslabljen je stalno. Zar ne bi trebalo da je greška onda stalna? Moze li majstor da zameni magnetni prsten za proveru, pa ako je do njega, ostavi ga na točku. U smislu da nabavi drugi radi testiranja.
Nažalost magnetni prsten je integriran u ležaj.....,a kad ga jednom ispresaju,nema ga smisla vračati!Oni misle da je kao oštečen,pa da se pri večim brzinama teže očitava!Najgori su ovakvi "kvarovi",koji to možda i nisu!
Senzor stari smo usporedili sa novim senzorom,iste vrijednosti!Kad smo ga postavili,....ista greška,nakon brisanja starih grešaka
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
Jel se mogu zarotirat lijevi i desni ležaj? Ako mogu onda se lako potvrdi
Koji je model- godina? Gledam na A.Kreši cijene od 150 do 300kn
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
Trebalo bi osciloskopom provjeriti izgled signala koji daje senzor. Možda je zbog demagnetizacije magneta signal na manjim okretajima ok, dok na većim brljavi. No dok nađeš automehaničara sa osciloskopom jeftinije ti dođe zamijeniti
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Prebaci senzor na drugi točak - zameni im mesta.
Odlična ideja, bar senzor tako mogu testirati. Upravo se vratio iz Zagreba, 4 puta morao stajati.... i resetirati greške. Uvijek se 7 njih stvori u istoj situaciji, i sve povezano sa ABS-om! Doslovno sada vozim na povratku 130,tempomat cca 150 km bez greške, i onda odjednom evo je. Niti je auto poskočio, niti sam dotakao išta, samo držim volan. Eventualno se vanjska temperatura malo spustila, a on eventualno na udaru hladnijeg zraka, ako to na nešto utiče. Ležaj je vjerovatno uvijek vruč! Iduči puta poslikam sve greške, i probam zamijeniti senzor! Hvala.
IMG_20211203_094753.jpg
...... ovako to bude otprilike!
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh