E-Citroen?

Blaster

New member
Pozdrav ekipa, prvo sam mislio spomenuti ovaj video u kontekstu vlade Norveške vs naše vlade, ali da ne ulazimo u politiku, preformulirat ću temu na sasvim drugu stranu.

Tesla je u ovom videu zapravo sporedna uloga, unatoč činjenici da ga se spomene svako 15 sekundi. Video sam slučajno pronašao i fascinirao me pričom o svim tim nekim zelenim razmišljanjima Norveške.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=zSjYra7cYqY[/ame]

Što vi inače mislite o E automobilima? Posebno o nekom 100% čistom E- Citroen modelu? Kakav pogled imate na tu temu?

Kako vam se čini video (odnos države prema el. pogonjenim osobnim autima), i kako komentirate onaj dio "dvoličnosti"? To jest, da najveći EU izvoznik nafte u svom dvorištu ne želi da se kapljica razlije...
 

Cutac

Prèkaroš
Ja sam za E aute i podržavam da se razvije potpuno čisti oblik transportacije.
ALI, nikako nisam za zabranjivanje auta na fosilna goriva. Vrlo rado bih htio imati E auto koji se napaja strujom dobivenom iz obnovljivih izvora. Recimo da kokošinda sva ona propala polja po Slavoniji, sve one Paške goleti i Velebitski krš prekrije solarnim kolektorima i vjetrenjačama - vjerujem da bi nam struja na fosilna goriva trebala u mizernim količinama, ako i toliko. Da se u to ubaci pogonjenje tvornica baterija na struju iz obnovljivih izvora(koliko je samo neiskorištene Afrike i ostalih "sunčanih" teritorija), tada bi proizvodnja električnih auta bila znatno čišća(jer sada jedan eko auto onečišćuje sve u šesnaest, a da ni u salon nije dospio) i tada bih ja htio električni auto.

Auto nastao uz minimalno zagađenje, puni ga se strujom koja je nastala bez nusprodukata - savršeno vozilo.

Žarko bih htio veš mašinu za grad, ti auti su kao stvoreni za to. Bez smoga(a smoga ima hrpetina, čudno da već svi nemaju 4 raka pluća), bez buke i najbitnije, bez šaltanja! Još da se umreže auti sa gradovima i izvrsno.
Makar bih ja te E aute dao Uberu i zabranio vožnju autima po gradu, osim vozilima hitnih službi. Svi bi svuda stizali, ne bi bilo problema s parkiranjem, ne bi auti smetali pješacima, ...
U gradu bih imao bicikle i rent-a-vozače koji bi razvozili ljude u električnim autima.


Ali, budući da tako neće biti, htio bih imati električni auto za po gradu i benzinca za sve ostalo.
Naravno, to je neki minimum, htio bih i još jednog električara za autocestu(zamislite tišinu u električnom Rollsu, ili hibridnom Rollsu koji ima domet od 500 km na baterije!), a ostalo bi popunili dobri stari benzinci :D

Evo i fotka raka iznad Zagreba. Kako je tek onda u Rijeci recimo, gdje nema niti jednog drvceta ili parka.
 

Doomsday

U prolazu...
Ma kakve solarne panele na potencijalno produktivna polja ili nedirnutu prirodu, jesi ti normalan...?!!! :eek:

Ima rješenje, a doće i vrime za to... Nije još, ali oće... :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Roadways

I eto rješenja za auta na struju... Uvik blizu za tankirat... Ni zimi se ne zaledi, nema više zimskih guma... A višak struje lipo u mrežu... Kad još mrvu ta tehnologija solarnih ćelija uznapreduje, pa onda tehnologija baterija, i da vidiš onda... Koliko površine je pod asvaltom, to je ogromna investicija, ali pod određenim uvjetima izuzetno inteligentna, i sigurno se vrati... :cool:

I onda da vidiš kako će bit jednostavno implementirat auta bez vozača, pogotovo kamione... Ja se samo nadam da će uz AUTO ostat i MANUAL opcija upravljanja... :whistling:

P.S. evo francuzi krenuli lagano, a i južni Koreanci nešto slično, nije loše... :weeabooface:


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=4qDELab7AT8[/ame]



Iako, USA i Canada kad su išli razvijat ove gori šta san prve linka, bilo je bitno uz to da daju struju, i da imaju još drugih prednosti, kao da ne dopuštaju zaleđivanje, da se kvarovi automatski diagnosticiraju jer svaki modul je 'inteligentan', itd itd... :)

Sve je to 5, ali do tada, maximum klasični Toyota hibrid... Niti Plug-in... Klasični... :angel:
 

Cutac

Prèkaroš
Ma kakve solarne panele na potencijalno produktivna polja ili nedirnutu prirodu, jesi ti normalan...?!!!
Produktivno u hrvatskoj?
Eno ti potencijalno produktivna polja u Slavoniji, tko producira? Nitko, eto tko.
A i polje bi bilo produktivno da ga se koristi za solarne kolektore. Sjeku nam šume i izvoze drvo u Ukrajinu ili di već. Zaboli guzonje za iskorištavanje i napredak, bitno da u džep spremaju.

A i goleti na Pagu i sav onaj planinski krš ničemu ne služi. Pogotovo Pag, strana koja gleda na kopno, kao stvoreno za solarne kolektore.
 

Blaster

New member
Ideja ima na pretek, volje u vodstvu nedostaje. Inače nam mentalitet blokira takve ideje jer su sve isplative na duge staze. Sa druge strane, vrh u politici svojim glasačima obećavaju i svjesni su da neće trajati više od mandata. Zato im se ne isplati tako nešto započeti.
Toliko o politici od mene, da se vratim na temu.

Dakle, jedan Tesla (USA brand ) više izveze model u jednu malu EU zemlju nego što ih kod sebe proda. Još veći paradoks, ta ista EU zemlja je najveći izvoznik nafte u Europi, a u isto vrijeme i najmanji konzument. Idemo dalje, kažu niske temperature unište baterije. Vjerujem, dokazano i fizika tako kaže, ali na neki način oni i to kompenziraju. Guraju svim naporima da imaju svijest, ili je neka pozadina u pitanju? Mislim da nije, ali s obzirom da živimo gdje nas lažu sa svih strana onda je malo teško povjerovati u tako lijepu priču...

E-citroen ili neki drugi sasvim nebitno bih ja osobno volio posjedovati. To su auta za gradskih vožnji spremna već u ovom trenutku. Nema ih još uvijek u nekom broju jer smo zaostali i nismo spremni na tu tehnologiju. Zanima me kako bi prometna izgledala nakon što je MUP popuni. Koliko kubika upisati, što staviti na tehničkom i koliko platiti za okoliš i šume? Naše aplikacije (sustavi) ne poznaju takve slučajeve i teško da bi nešto tako prošlo. Regulative su nam takve da će lakše moskvić izaći na cestu nego Tesla model 1,2 ili koji već. Žalosno..
 

ZlatkoC4

Well-known member
Što mislim o e-automobilu i još ako je Citroen pa sve pozitivno.
iako u svemu ovome je od strane eu komisije dvosmisleno kada je rijeć o automobilima. zašto
pa jednostavno rade na zabranama za dizele i benzince a istodobno ne rade na tome da se poveča broj putnika u tranvajima, e-busevima- željeznicama itd.

pa recimo primjer naše RH u Dubrovnik uplovi jedan kruzer koji ispušta emisiju plinova jednako kao sva vozila trenutno registrirana u RH.

A da ne pričam o voziloma kao što su vojska, vatrogasci itd.

dalje kad je rijeć o e-automobilima valjda je svima jasno da se mora povečati i proizvodnja električne energije a koja neče na žalost biti samo iz solarnih panela, vjetro-elektrana ili oceana. već će biti izgradnji i novih hidro-centrala koje utječu opet na floru i faunu rijeka, jezera. kao i nuklearne elektrane koje su još veče zlo zbog zbrinjavanja njihovog nus produkta.

sve države bih trebale prvo se izboriti da sav javni prjevoz bude jeftiniji dostupniji i na e-pogon. onda bih trebali sva pusta polja koja se ne koriste pošumiti te onad pričati o promjeni naftne auto industrije u e-auto industriju. tek tada bih to sve imalo smisla.

ali podržavam usavršavanje e-automobila i njihovo pojeftinjenje.
zabrane ne podržavam. jer automobil u večini radnih ljudi nije lukcuz već potreba.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Tesla i Norveška nisu baš korisni primjeri generalno govoreći.
Prva je neodrživa gubitaška firma koja se nemože uzimati kao ozbiljan pokazatelj. Implozija je pitanje dana. (ne osporavam ulogu u popularizaciji, eventualni doprinos teh. napretku...).
A Norveška... Unikatna i prije svega bogata zemlja, nemože služiti kao benchmark. Sami su se zaletili s poticajima u biti eksperimentalno jer si to mogu priuštiti. Mi tako nešto nećemo moći još pet-šest-sedam stoljeća, ako i tada.
No niti kod njih neće poticaji biti vječni, vidit ćemo što će onda govoriti mladi norvežani :D
Bitno je reć da EV vozila nisu baš pretjerano izgurali normalne aute sa ceste. Najviše trpi javni prijevoz... u biti ga je brdo ljudi zamjenilo sa EV autima (+2 auto u kući). Plus, ova sirotinja što je ostala u busevima sada kasni okolo po Oslu, jer se strujići mogu voziti po trakama za javni prijevoz :grin:

Sam Citroen... eksperimentira minimalno koliko mora da ispuni propise. Za više od toga ih ne pitajte.

PS
Jedna nuklearka bi nam jako dobro došla, makar fizijska. I bez nje je Zagreb pun radioaktivnog otpada, pa nikog nije briga.
No fuzija je budućnost el. energije, pogotovo ako se naši praunuci planiraju voziti samo na nju.
 

Blaster

New member
Tesla i Norveška nisu baš korisni primjeri generalno govoreći.
Prva je neodrživa gubitaška firma koja se nemože uzimati kao ozbiljan pokazatelj. Implozija je pitanje dana. (ne osporavam ulogu u popularizaciji, eventualni doprinos teh. napretku...).
A Norveška... Unikatna i prije svega bogata zemlja, nemože služiti kao benchmark. Sami su se zaletili s poticajima u biti eksperimentalno jer si to mogu priuštiti. Mi tako nešto nećemo moći još pet-šest-sedam stoljeća, ako i tada.
No niti kod njih neće poticaji biti vječni, vidit ćemo što će onda govoriti mladi norvežani
Bitno je reć da EV vozila nisu baš pretjerano izgurali normalne aute sa ceste. Najviše trpi javni prijevoz... u biti ga je brdo ljudi zamjenilo sa EV autima (+2 auto u kući). Plus, ova sirotinja što je ostala u busevima sada kasni okolo po Oslu, jer se strujići mogu voziti po trakama za javni prijevoz

Sam Citroen... eksperimentira minimalno koliko mora da ispuni propise. Za više od toga ih ne pitajte.

PS
Jedna nuklearka bi nam jako dobro došla, makar fizijska. I bez nje je Zagreb pun radioaktivnog otpada, pa nikog nije briga.
No fuzija je budućnost el. energije, pogotovo ako se naši praunuci planiraju voziti samo na nju.
1. firme koje generalno nisu bile jake i jesu najviše doprinijele revoluciji. Velike kompanije samo evoluiraju

2. gubitaška možda na području u kojem je vidimo (autoindustrije) ALI će sigurno imati jakog utjecaja na razvoj baterija, održivosti el. programa i svih vezanih tema po tom pitanju

3. Ne, nije to BitCoin pa da očekujemo bubble efekt

4. Bogati su i Emirati, i svaka čast što su uočili da neće tako i ostati. Rade maximalno na području gdje bi čovjek rekao da su slabi - turizam. Gdje je HR u turizmu (dobro stoji ali nikako prema potencijalu koji ima).

5. U tome i jest poanta, jer su mogli već da je veće svijesti na globalnoj razini.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
1. Jel Tesla primjer da je proizvodnja EV danas profitabina, i uopće održiva bez gomile novca poreznih obveznika? Nije.
2. Ne osporavam to, piše u zagradi, ali činjenica je da su financijski gubitaši.
3. Tko ti garantira da Donald i ekipa neće zavrnut pipu?
4. Ne razumijem što hoćeš reć, moja poanta je da ne treba vuć paralele s Norveškim primjerom što se ove teme tiče.
5. Ne, nije tehnološki izvedivo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Imam filing da je bila još neka tema o cestovnim vešmašinama, al nemogu sada nać... Već sam davno spominjao taj problem, al naletio sam danas na neke slikice pa me je sjetilo.

Naime, ako se razbijete u A+++ autu, nadajte se da će vas brzo izvući jer će se auto najvjerovatnije brzo zapaliti. I nema tu neke pomoći s današnjom tehnologijom.

Ti auti gore jako i nekontrolirano, pa zemlje u kojima su česti imaju posebne timove za njihove nesreće.
Takvi auti moraju u karantenu pod nadzorom vatrogasaca, jer iako u tom trenutku možda ne gore, velika je mogućnost samozapaljenja. Ona Rimčeva prevara se recimo još 4-5 puta palila nakon Hammondove nesreće. Zbrinjavanje je skup proces koji izgleda ovako:





I sada si zamislite da je većina automobila na cesti električno. I da se svaki razbijeni auto mora ovako tretirati.
Vatrogascima bi buđet morao biti višestruko uvećan, plus im trebaju ogromna zemljišta gdje će staviti sve razbijene automobile u karantenu.

Sve u svemu, neizvedivo.

Potpuna elektrifikacija voznog parka sa današnjom tehnologijom nije moguća. Zbog ovog, ali i stotine drugih razloga.
 

Doomsday

U prolazu...
Yup, lion baterije gore da ti pamet stane... :grin:

Zato su meni trenutno jedino isplativo i smisleno rješenje još uvijek klasični Toyota hibridi, benza uz pomoćni elektro sa NiMh baterijama...

Pomaže po gradu, i takav Yaris je dušu da za to... Za više van grada malo veći, Auris, ili Prius, klasični hibrid... Baterije rade OK do jedno 250-300 tis km, kako ljudi kažu... Mislim da im je garancija 100-150 tis km...

A struja... Tek kad baterije budu još kapacitetnije, ugušće primale energiju, u medij koji ne oksidira ka lud izložen zraku nego je u slučaju udesa inertan...

Dok to ne bude, možda uleti i hladna fuzija, pa bude dovoljno struje za sva ta električna vozila... Ili napokon sve vozne površine 'podlože' sa ovakvim solarima ili nešto slično...

http://www.solarroadways.com/

Do tad, po meni za mala vozila LPG, za velika CNG, i pivaj...

Valjda...

:D
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
A struja... Tek kad baterije budu još kapacitetnije, ugušće primale energiju, u medij koji ne oksidira ka lud izložen zraku nego je u slučaju udesa inertan...
Ili: bežićni prijenos el. energije. Nešto što je Nikola Tesla uradio. Samo, "problem" je što bi struja tada bila besplatna, a to nije nikome u interesu. :)

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=fJYBoBmM8XQ[/ame]
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zanimljiv slučaj u meriki....

Tesla se skucala u drvo, nakon što se vozač prebacio na zadnju klupu... htel se je ****iti kako auto sam vozi. Poginuo je on i impresionirani putnik.
No dobro, ti teletabisi nisu poanta...

Rekao bi čovjek da su američani do sada naučili gasiti to smetje, ali ipak ne...

Authorities said they used 32,000 gallons of water to extinguish the flames because the vehicle’s batteries kept reigniting. At one point, Herman said, deputies had to call Tesla to ask them how to put out the fire in the battery.
Kad preračunamo te klaunovske mjere u litre, dobijemo preko 120.000l vode. Suludo.
S time da opasnost od ponovnog paljenja i dalje postoji.
To je ekologija, budućnost?

Ponovno se pitam na što bi sve ličilo da su el. auti većina na cestama. U špici sezone bi sa magistrale mogli komotno ubacivati aute u more...
 

Milosh

Test
ivan222 ivan222 Slažem se, glupa je ta budućnost koju su smislili. A još je gluplja što se tiče ekologije, koliko se samo energije potroši za proizvodnju baterija, koliko za proizvodnju struje, a te baterije je skoro nemoguće reciklirati.

Pametni su oni (čini mi se) Danski vatrogasci koji su cijeli auto ubacili u kontejner pun vode.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, to se navodi kao riješenje... ali logistički je isto kürac od posla.

U takvom stanju ga treba podignuti sa ceste u kamion, pa prevesti do lokacije sa kontejnerima koja je tko zna gdje... pa ako se zapali u vožnji, ****j ga, drži fige da se ne desi u gužvi u tunelu
Ili još kompliciranije, dovest otvoreni kontejner pun vode na mjesto nesreće. Vuče tisuću dodatnih problema...

I to sve u idealnom slučaju gdje se električni auto razbije na dostupnoj lokaciji.

A šta ako se omota oko stabla, uleti u kuću (tipa ono na autocesti nedavno) i unutra krene goriti? Čekaj da izgori i kuća i auto do kraja, pa pomest što je ostalo...
Električni automobili u današnjem obliku i sa današnjom tehnologijom bi bili čisti horor kada bi dominirali cestama.
 
Na vrh