[CX] Prekid između alternatora i kontrolne table

bacvica

New member
Pozdravcek svima, imam jedno pitanje za vas. Negdje mi je doslo do prekida izmedju alternatora i kontrolne table, pa vise nisam imao pobudu lampicom za rad alternatora, izvukli smo novu zicu sa alternatora i spojili na obicnu zaruljicu i to ostavili u podruciju motora. Problem je u tom da sada vise nemam nikakve kontrole alternatora, pa me interesira dali mozda znate kakvog autoelektricara koji se kuzi u cx-ove, koji bi to mogao pogledati. Unaprijed zahvaljujem na bilo kakvoj info, ja sam inace iz Zagreba.
 

Mrèela

New member
Negdje mi je doslo do prekida izmedju alternatora i kontrolne table
Pa,što nisi pregledao celu tu žicu,a prekid može biti od izgorele sijalice ili osigurača. pregledaj osigurače .:D
 
Posljednje uređivanje:

bacvica

New member
Vidim da moram biti malo opsirniji. Alternator mora imati pobudu da proradi, u ovom slucaju je to lampica-indikator na instrument tabli. Probali smo sve kaj znamo, cak sam i rastavio instrument tablu, ali tamo ima milion zica i tu sam nemocan. Normalno da je kontrola osiguraca bila na prvom mjestu, tamo je sve ispravno. Lampicu sam ostavio u prostoru motora, jer je problematicno provlaciti novu zicu u kabinu. Bez te lampice alternator radi, ali ne puni. Zasto je to tako to najbolje znaju autoelektricari, ja pojma nemam, zato i trazim nekog koji se razumije u cx-ove. Nadam se da sam ovaj put bio jasniji, tnx!
 

deda

New member
Altenator mora imati pobudnu struju da bi punio,inače laufa na prazno,a žaruljica je tako spojena da imaš idikator,da vidiš jel puni kada se ugasi.CX nema ništa posebno nego bilo koji auto,tako da to može popraviti bilo koji autoelektričar,inaće nije autoelektričar.
 

bacvica

New member
Stvarno nisam bas strucnjak, dosta se kuzim, ali ocigledno nedovoljno za pronaci kvar, tnx na info, budem potrazio kakvog starog autoelektricara, jer mladi nemaju pojma bez kompa o takvom autu... a moj cx i komp, kaj god...
 

Lakii

Well-known member
Radi se samo o zici koja ti ide sa reglera na instrument tablu?

Kuzim ja sto je pobuda ali to se rjesava unutar samog reglera, sta ne?
 

bacvica

New member
Tocno tako, zica sa alternatora na instrument tablu na lampicu-indikator alternatora, a koliko ja znam, takve stvari se ne rade na regleru.
 

Lakii

Well-known member
Pa, "moderni" regleri imaju samopobudu, sta ne?
Inace bi se nasli u zanimljivoj situaciji da ti auto ostane bez struje jer ti je izgorila lampica od 0,2W. A svi znamo kako one to vole raditi na Citroenima...
 

bacvica

New member
Interesantno, a zasto je alternator proradio cim smo spojili zaruljicu? Mozda je kod cx-a to drugacije rijeseno u odnosu na druge aute, ma pojma nemam, znam samo da tako dela vec mjesec dana bez problema, svejedno bih zelio da imam klasicnu indikaciju na instrument ploci.
 

zlatkocx

New member
Èitam i podsjetio si me na isti moj slučaj,spojio sam pobudu alternatora sa plusom akomulatora preko sijalice od 2 wata snage,može i 5 W.Kvar može biti na kontaktu u bravici,možda loš spoj na osiguraču ili pregorio osigurač (16 Ampera),možda loš spoj na kontrolnoj tabli kod sijalice ili napuklo-puklo grlo sijalice.
Uz malo strpljenja i instrument možeš naći liniju koja ide do alternatora.
Inače prva serija CX-sa 75-76 godina imala je elektromehanički regler (regulator napona) montiran na strani akomulatora uz unutarnju stranu blatobrana sa tropolnim konektorom.
Najčešće Motorola,Paris-Rhone i Ducellier alternatori,kasnije sa ugrađenim elektronskim reglerom u sam alternator.
Mogu se ugraditi i drugi regulatori napona ali samo iskusni električari koji znaju razliku spoja reglera u minus ili plus granu pobude.
 
Na vrh