Citroen GS

zuti

New member
pitanje za one koji su ga imali ili imaju iskustva s GS-om, kakvi su za održavanje?
Koliko su komplicirani, pouzdani, slabe točke, mane, vrline, dostupnost dijelova, optimalan motor ( konkretno 1.3), limarija, itd.?:)
 

deda

New member
Kakav dizel,Citroen nikada nije napravio ni jedan dizel motor.Bilo je nešto samo u probnoj seriji još prije drugog svjetskog rata.Svi dizeli koji su ugrađivani su Peugeotovi i prije CXa postojao je samo HY sa pugovim motorom od P404.
 

deda

New member
Pa Peugeotovi,odnosno PSA.Kada je Citroen 1974 potpao pod PSA poćeli su se ugrađivati Peugotovi motori,pa je tako i dizel ugrađivan u CX,Visu, BX,kombije serije C i od onda dalje u sve ostale.Zadnji pravi kompletni Citroen je bio GS i GSA.Nekadašnji stari citroenov kombi HY je imao žabin motor benzinac i Pugov dizel.Njegov nasljednik je C25, C35,ali to više nema veze sa Citroenom jer su rađeni u sklopu Peugeota i Fiata,kao i danas,sve je isto samo se stavljaju značke razlićite.
 

fullcool

New member
HY je imo Perkinsonov dizel motor, a CX je imao citroenov dizel i taj isti iz CX-a se ugrađivao u kombije C25 i J5.
CX nije imao nikakve veze sa pežoom, nijedan dio na CX se ne može naći da nije od citroena, osim motora 2.0 koji je kasnije ugrađivan.:whistling:
 

Dalibor

Dado Tornado
i meni se čini kak je CX imao citroenov dizel, koliko se sjećam, a tad sam se tek rodio pa mi je to maglovito, ali dizelski CX je imao neku cool reklamu kak je prvi auto koji ide 200 na dizel il tak nekaj...

GS je razvijen za boxer motor tako da pitanje kako bi uspravna mašina poput dizela stala pod haubu
 

deda

New member
Dečeci,nekaj ste zmešali,Citroen nikada,ama baš nikada nije radio dizel motore.CX je bio najbrži dizel u serijskoj proizvodnji,ali nije motor bio citroenov,čak dapače,prvi CXovi su imali žabine motore.
Onaj kombi HY je imao toćno, i Perkinsonove dizele,ali i Peugotove 1,9.
Nasljednik im je bio C25 i 35 i Peugeotov J5.ali svi su imali motore PSA.
1974kada je Citroen potpao zbog bankrota pod PSA grupiciju,zbog zaostalih motora koje je Citroen proizvodio,znaći boxeri u Spačekima i ostalim A serije i Visi,te GS motor i žabin motor koji je vukao porjeklo iz TA nisu imali motore koji su bili konkurentni na tržištu,zato su i grozničavo radili promašaje za promašajem,kao što je bio preinaćen Maseratijev motor u SMu i sa njemcima zajedno sa NSU razvijali propali projekt Wankela.Wankel sa tri komore je trebao saživjeti u CXu.Psa im je jednostavno ukinuo proizvodnju tih nekonkurentnih motora i u sva citroenova vozila uvaljao svoje motore koji su još dan danas jedni od najboljih.
 

BlueOne

Member
aha, znači ako sam dobro :thinking: shvatio u PSA brak svatko je donio nešto:
- peugeot - pouzdanost,
- citroen - štedljivost :whistling:

:grin:
 

deda

New member
Dok je Andre bio živ napravljen je motor koji je čak dočekao sa nekim izmjenama i poboljšanjima i CX,toliko je bio dobar.U žabama su ti motori prelazili milion km bez imalo problema.Ali nažalost nakon njegove smrti Citroen je počeo fušati sa motorima i glavni akcenat je bacio na inovativnost i u tome je bio nenadmašan,a i trebalo je imati muda napraviti legendarni futuristčki dizajn na Žabi,pa poslije CX i GS,a o hidropneumatskom ovjesu da i ne pričamo.Ali međutim platili su danak nerazvijenim motorima koji su već u sedamdesetima bili zastarjeli,a oni nisu imali razvijen novi pogon koji bi se uspješno nosio sa konkurencijom.Pa još su popušili na razvoju Wankela i Maseratija,a i naćin proizvodnje žabe i A serije je već u ono doba bio preskup i to ih je sve koštalo bankrota.A citroen je nacionalni ponos Francuske i vlada jednostavno nije dozvolila da propadne po treči put,pa je nađeno rješenje sa PSA.Danas Citroen iskljućivo radi opet na osebujnom dizajnu,makar tu i tamo povlađuje kupcima,ali to mora da opstao,ali legenda se pomalo vrača.A mehanizaciju su prepustili Peugotu,jer njihova je mehanika vrlo uspješna.Niti jedna marka u Svjetu nema takav pokret među vozaćima kao Citroen,toliko zaljubljenika i fanova,uostalom to se i vidi koliko ima klubova,okupljanja na susretima,koliko se njihovih starih modela s ponosom vozi dan danas.Vjerojatno to ima neko znaćenje,vjerojatno je to poseban sloj i karakter ljudi i vjerojatno su to posebni ljudi koji se razlikuju od učmale gomile ostalih.Imaju i druge marke svoje vjerne poklonike,ali nitko takve i toliko kao Citroen i da opet kiksnu i nestanu sa auto scene to bi uvelike promjenilo poglede na automobile.
 

fullcool

New member
deda, cijenim te kao starog citroenaša ali moram ti reći da si podlegao utjecaju zlih anticitroenovskih sila:mad:
cx je pušten u prodaju 74. kad je i došlo do udruživanja citroena i pežoa, i nikako nije mogao imati pežoovu mehaniku jer je auto već bio gotov.
svi motori u cx su su derivati ajkulinih motora, osim 2.0 benzinca.
svi mjenjači u cx su su citroenovi.
svi mjenjači u kombijima C25,J5 pa čak i u fiat ducatu su citroenovi.
dizeli 2.5 i 2.5td u C25 i J5 su bili citroenovi dok je u Ducatu bio Ivecov(Sofim) motor 2.5 i 2.5td ali i sa tim motorima je bio citroenov mjenjač.
1.9 dizel je bio motor nastao u psa grupi, dakle ne onaj koji je pežo imao prije udruživanja sa citroenom, dok je ducato imao 1.9 dizel od fiata.
i jedna zanimljivost, CX-a turbo dizela sa 120ks je zamijenio XM turbo dizel sa 110ks, a priča se o citroenovim zaostalim motorima. motor je bio konstrukcijski zastario, ali je bio dobar.
i zašto sam rekao da je deda pod utjecajem zlih anticitroenovskih sila, pa tehnologija napreduje, zato se više ne proizvode motori koji su ugrađivani u CX-a, ali citroen je 1934. zadnji pogon zamijenio prednjim, postepeno su ga prihvatili i drugi, no neki nisu, šta onda reći o njihovoj zaostalosti:grin:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Pogledajte ovaj sjajno očuvani primjerak;http://www.oldtimeri.hr/katalog-vozi...%ABn-gs-pallas

Vlasnik ga pazi mazi...
Vlasnik je i na forumu, ako ne griješim: http://www.citroenforum.hr/garaza.php?do=viewvehicle&vehicle_id=1003

deda, cijenim te kao starog citroenaša ali moram ti reći da si podlegao utjecaju zlih anticitroenovskih sila:mad:
cx je pušten u prodaju 74. kad je i došlo do udruživanja citroena i pežoa, i nikako nije mogao imati pežoovu mehaniku jer je auto već bio gotov.
svi motori u cx su su derivati ajkulinih motora, osim 2.0 benzinca.
svi mjenjači u cx su su citroenovi.
svi mjenjači u kombijima C25,J5 pa čak i u fiat ducatu su citroenovi.
dizeli 2.5 i 2.5td u C25 i J5 su bili citroenovi dok je u Ducatu bio Ivecov(Sofim) motor 2.5 i 2.5td ali i sa tim motorima je bio citroenov mjenjač.
1.9 dizel je bio motor nastao u psa grupi, dakle ne onaj koji je pežo imao prije udruživanja sa citroenom, dok je ducato imao 1.9 dizel od fiata.
i jedna zanimljivost, CX-a turbo dizela sa 120ks je zamijenio XM turbo dizel sa 110ks, a priča se o citroenovim zaostalim motorima. motor je bio konstrukcijski zastario, ali je bio dobar.
i zašto sam rekao da je deda pod utjecajem zlih anticitroenovskih sila, pa tehnologija napreduje, zato se više ne proizvode motori koji su ugrađivani u CX-a, ali citroen je 1934. zadnji pogon zamijenio prednjim, postepeno su ga prihvatili i drugi, no neki nisu, šta onda reći o njihovoj zaostalosti:grin:
Ovo mi je promaknulo. Koristan post :palac-gore:
 

abebe

New member
Mislim da zuti nije dobio odgovor na pitanje, a i mene zanimaju iskustva ostalih sa GS-om pošto imam ozbiljnu namjeru za kupnju jednog:)
 

Arsen

Member
Jel ti kupuješ novi C3 pa te zanima kako leži u zavoju i koja je potrošnja ili auto koji je izašao prije 40 godina i po današnjim kriterijima nema veze s pameću?

Takva pitanja se ne postavljaju kad kupuješ starog hidrauličara.
 

deda

New member
Bolje da pita,ako mu se takav auto sviđa,jer ako nezna kaj ga čeka,razočaraće se.GS nije u stanju nitko održavati ako ga dobro ne poznaje,ili nema nekog frenda koji će mu iz prijateljstva ili nećeg drugog održavati.Auto je izuzetno komprliciran za sredivanje i svaka greška ili neznanje vraća te na početak i sve ponovo.Problem je kod njega što se ni najmanja sitnica ne može napraviti kao kod ostalih automobila toga toba,nego se svaki puta mora sve ponovo raskopat i vadit kompletan motor,ništa se ne može popraviti dok je u autu.Za onoga tko zna kako i što,nije problem i kada se jednom sredi služiće dobro.Nema improvizacije,ni polovićnih rešenja,sve što se skida,mora se staviti novo ,inaće će stalno zezat.Dijelova ima,ali treba znati gdje tražiti i daju se nać jako jeftino ili jako skupo,zavisi koliko si upućen u tu tematiku.Ahilova peta kod tog auta je motor,drugo sve je jako pouzdano,ali ne da motor brzo rikne,nego ga zeza brtvljenje,grijanje usisne komore,auspuh.Sve to ako nije kako treba,auto je nemoguće vozit,jer će te ugušit smrad spaljenog ulja i ispušni plinovi,ako negdje nešto pušta,jer ima grijanje preko zraka kojim se hladi motor.Jedno osnovno pravilo je kod tog motora,nikada ne smije pasti nivo ulja na minimum i treba voditi računa da je kiler ulja uvjek čist,u suprotnom će se pregrijavat kod duže i brže vožnje,naročito ljeti i onda sve ode u pm.Podere karike i cilindre,prolupa radilica i motoru je kraj.Inaće pravilnim održavanjem napravi 300 000 km bez problema.Potrošnja ne smije nikada biti veća od 8l i ulja potorši do 1,5l na 5000km,sve iznad toga je znak da nešto ne valja.Tko ga jednom proba vozit,zaboravit će sve njegove nedostake jer vožnja u tom autu je jedinstvena i ne može se uspoređivat ni sa jednim drugim autom iz te klase i nakon njega ni jedan drugi auto te neće zadovoljit u udobnosti i osjećaju da se voziš u letećem tanjuru.Nažalost naročito kod nas,skoro su svi auti baćeni i završili na otpadu,upravo zbog njegovog teškog održavanja,jer se nikome nije dalo s njim zezat i svi mehaničari su bježali od njega,jer zahtjeva strpljenja i dosta vremena i znanja, da se nešto napravi,a to niti su vlasnici bili spremni platit,ni mehaničari mogli naplatit.Za isti posao na njemu u usporedbi sa drugim markama trebalo je puno više vremena i posla i strepljenja jer je specifičan i ne koristi znanje ni od jedne druge marke automobila.
 

BlueOne

Member
8l ?!? :confused:
koje je to vožnje? prosijek? Èini mi se nekako jako..jako..jako... malo ...
meni je stari vozio GS-a (onih godina, kada su se ti auti i vozili ) .... baš ću ga pitati koliko je njemu trošio po Rijeci ... :whistling:
 

Delboy

Žac
eto da vam se i ja javim malo. da taj GS pallas je moj, auto je odličan, nikakvih problema, nije bio restauriran, stanje je originalno, neznam Deda kaj znači odgovor "na slikama samo"? auto ima sada 79000 kilometara, i toči i vozi....
 
Na vrh