C5 2.0 HDi by ExOduS442xb

ExOduS442xb

Racing
Htio bih predstaviti ovaj auto dok je još kod mene. Radi se o C5 2.0 HDi 110ks prve serije, proizvedenom u 9mj 2002. Auto je u obiteljskom vlasništu od negdje rane 2003 godine, mislim da je bio star nekih 5-6mj kada ga je otac kupio i od onda je našoj obitelji, ja sam ga preuzeo od oca 2019 što bi mene činilo ustvari trećim vlasnikom, ali auto je cijelo vrijeme u našoj obitelji, uvijek na vrijeme servisiran. Dogovor je da i dalje ostane kod nas, no to više nije sigurno, naime bratu ne polazi za rukom prodaja Mazde, imao je nekakvih ulaganja u nju i sad mu ju je žao dati za premalo para, a s obzirom da se to već koji mjesec razvlači rekao mi je da oglasim C5 pa ćemo vidjeti što će na kraju od toga biti. Htio bih napomenuti da nisam imao namjeru prodavati auto, što će se vidjeti i po ulaganjima niže, ali ova ponuda za 3.0 je bila cjenovno dobra pa sam ga uzeo (odradio sam sa 3.0 već oko 5000km od 31.03 kada sam preuzeo auto, vratio se sa mora u petak, napravili 1700km, bez ikakvih problema).

Auto ima otvaranje prozora na ključu, ima 2 stupnja otvaranja, kraći kada se ostavlja npr u gradu bez nadzora i duži kada se otvara dodatnih 5-10cm više npr u dvorištu ili ispred kuće, i naravno zatvaranje prozora što nema ni X7 ( samo zatvaranje, nevjerojatno). Dvozonska automatska klima i ostale stvari koji vi na forumu već znate pa ih necu dalje spominjati.
O većini izmjena postoje threadovi na forumu.

Auto trenutno ima 279.500km i registriran je prošli mjesec. Garažiran.
Od 2020 do 2021 je napravljeno samo nekih 5-6 tisuća km s njime.

Bitnije stvari:
Auto posjeduje 2 seta 15 colnih čeličnih i aluminijskih fegi.
Kupio sam oba seta Premium zimskih i ljetnih guma.
Zimske: Continental TS 860 (stavljene 17.12.2020 godine i napravile mozda 2-3tkm)
Ljetne: Toyo Proxes CF2 (još uvijek zapakirane u podrumu)
Stavljena nova originalna (aluminijska mislim?) ručica mjenjača naručena iz PA dijelova za nekih 320-50k u 12 mjesecu 2020 također.
2020 - 12mj - Stavljene nove žarulje za duga i kratka svjetla:
2020 - Kupljeno ulje za planiranu zamjenu ulja u mjenjaču no to nisam odradio, ulje i dalje u bocama stoji, to će netko drugi raditi.
Duga H4 - Philips Whitevision (oko 170kn)
Kratka H7 - Philips Whitevision (oko 170kn)
Stare žarulje za kratko i dugo i poziciju su ispravne pa sam ih ostavio u rezervi.
(U paketu sa novim žaruljama su došle i 4 žaruljice W5W pa sam ih stavio na poziciju, htio sam i staviti druge dvije iznad tablica ali nisam stigao.)
- Presvukao sam volan "talijanskom" kožom.
- Ugradio sam tempomat prateći upute za french car forum-a. Naime s obzirom da je cijela instalacija sa kablovima već provedena odlučio sam staviti tempomat, i žao mi je što sam ga koristio samo dva puta prošle godine, kada sam išao za Zadar na ljeto i na zimu za Božić.
Postupak je ustvari vrlo jednostavnak, sve skupa me koštalo oko 320kn.
Kupio sam prekidač za kočnicu i ručicu/polugicu od tempomata, sve to smo ja i stari spojili i putem Lexije aktivirali, sve napravili u 30min.
- Prošli mjesec smo stavili novu sajlu desne ručne kočnice (Bosch) jer je bilo problema na tehničkom.
2020 - REMAP - u 2mj sam napravio remap na autu, podignuo snagu na 145ks i ugasio EGR ventil. Nikakvih problema na tehnickom po pitanju ekotesta, sve je jednako, osim što auto ide osjetno bolje i proklizuje u drugoj brzini haha. Nikakvih problema zbog remapa, ionako ne divljam sa autom ali volim imati rezervu snage, nikad se zna kada ce zatrebati.
Remap je napravio: 'HDI Tuning Limited' iz UK.
- Kupljena i stavljena nova plastična zaštita koja ide ispod motora.
- Kupljen novi mehanizam za otvaranje prozora, rastavljen i ugrađen da identično svijetli kao i ostali dijelovi, radi bez greške, svi prozori se otvaraju na kraći ili duži pritisak samostalno.
- Krajem 2020 sam kupio i nove gumene tepihe po mjeri baš za C5 mk1.
- Kupljena i kadica za gepek baš za C5.
- Kupljena pločica za upravljanje klimom (stara je reparirana, imam i nju)

Popravci:
Veliki servis je odrađena na ljeto 2017 (prije 4g). i tada je i napunjena klima (prvi put u 15g, i dalje je radila bez greške, ostalo 30gr plina u sustavu) - Klima na autu se ne gasi, stalno radi na automatici, bez ikakvog problema.
2019 - je zamjenjena (desna ako se ne varam) poluosovina - ima thread o tome.
2019 - je zamjenjeno kvačilo i plivajući zamajac (na oko 264.000 ako se ne varam)
2020 - je napravljen mali servis, stavljen Total Quartz 9000 5w30 (Samo Total stavljam), izmjenio sam sve filtere u autu, od filtera peludi sa aktivnim ugljenom, filtera zraka i naravno filtera ulje. Također, tada sam i skinio MAF senzor i očistio ga sa CRC Mass Air Flow Cleaner-om.
2020 - u 12mj. sam napravio optiku na autu nakon stavljanja novih zimskih guma
2019-2020 - Zamjenjene obe spone balans štange.
2020 - Stavljeni Brembo diskovi i Brembo pakne nazad, napravljeno oko 5-6 tkm sa njima.
2020 - sam stavio i novi (polovni-originalni) cd-radio i naravno kodirao ga preko Lexije jer je pištao kao lud, čak smo skinuli plastiku za starog radia i stavili je na novi jer je u boljem stanju)

Auto ima par ogrebotina što se ne vidi jasno na slikama, moram ga bolje poslikati, već je večer na slikama. Ima tragove od kamenčića na haubi, nema hrđe, ispucao je lak na prednjeg braniku, ali branik nije oštećen, znači treba ga samo obojati. Na vratima od vozača je malo ispucao lak ispod prozora, u širini od 10-15cm i dužine tipa 5cm pa je stari to prebojao istom bojom iz spreja koju smo kupili i nakon toga to malo ispolirali, ispalo je bolje nego sto sam mislio. Oštećeno je kučište desnog retrovizora, ali je staklo čitavo i cijeli mehanizam je ispravan. Malo se odlijepila presvlaka sa sjedala, to je poznat problem na prvoj seriji C5. Također su malo i sjedala oštećena (spužva) ali i to je poznati problem, to se uopce nebi dogodilo da kolegi nije crko auto i vozio sam ga na posao preko pola godine a ima 120+ kg. Sve je bilo ok do tad.

Ne znam što još spomenuti, svašta sam radio na njemu i svašta sam još planirao, kao npr ugradnju parking senzora iza. Sređivanje tih sjedala, ako se nečeg još sjetim dopišem. Evo par slika.
 

Prilozi

ExOduS442xb

Racing
Riknuo mu akumulator, odkad je bijeli tu vozi se 1-2 tjedno a vec je zagazio u 7mu godinu i stajanje ga je sredio. Može neka preporuka za aku? Cuo sam da su solidni akumulator od Ciak-a i da snize cijenu ako se da pokvareni akumulator?
 

ExOduS442xb

Racing
Uzeo sam u Ciaku akumulator 75ah (680a) za 577kn (2g garancije) sa povratom starog a navodno je inače 890 (navodno), trenutno imate i akciju ako nekog zanima. Čim sam onog skinuo i stavi novu aku poceo sam dobijati 'engine immobilizer' i nece upalit, koliko sam pročitao to je nekakva zaštita protiv krađe, međutim pronasao sam na netu rješenje, treba skinut kleme sa akumulatora na 15min - zatim ih spojiti nazad, onda treba kljuc okrenuti do predpaljenja (da upali grijače i itd) i ostaviti ga tako 5min, zatim vratiti ključ na 0 i normalno probati upaliti auto - i radi, greške više nema ali mi nesto klima slabo radi, tako da je sad na punjenju, izgleda ostalo malo plina, tako da se nadam da će to biti to, i vj ide na prodaju kroz 10tak dana, kad se vratim sa puta.
 
Na vrh