C kategorija

Franz

Well-known member
Pozdrav,

danas sam baš bio s frendom na cugi. Neobavezno me pitao imam li C kategoriju. Rekao sam da nemam, pa nismo naširoko o tome. Ukratko, priča je ta da je prije par godina preuzeo srednje veliku obiteljsku firmu koja se bavi proizvodnjom, izvoze puno u Austriju, Njemačku i Francusku. Imaju dva tegljača i četiri stalno zaposlena vozača. Jedan se razbolio i otišao u mirovinu. Nakon toga je raspisao oglas i tri mjeseca je tražio vozače. U tri mjeseca pojavila su mu se dvojica i nije se uspio dogovoriti. Nitko nije htio raditi ispod 14-15.000 ;) Na kraju je morao tražiti vozače preko granice i našao je vozača iz BiH. Taj isto neće dugo, jer od veljače počinje raditi isti posao u Njemačkoj. ;) On nudi 7500 neto fiksno + dodatke do 10.000.

E, sad. Ja imam VSS i ne zarađujem toliko, pa me zagolicalo. U životu mi do danas nije palo napamet da bih vozio kamion. ;) Malo sam googlao i vidio da je vozački 2800 + liječnički + ispit + razne takse, itd. Nije mi vrag dao mira, pa sam nazvao u AŠ i tamo su mi sve potvrdili. Rekli, nema problema. Možete platiti i početi veću siječnju... ALI, nakon što položim mogu voziti samo za svoje potrebe. Iliti mogu vuči svoj kmaion od 15-20 tona od Portugala do Japana, ali se ne mogu i zaposliti kod nekog da bih radio istu stvar, već moram na nekakvu prekvalifikaciju. To znači da bih ja trebao ponovo ići u srednju školu?

Znam da ovdje ima starih vozača (Zdeslav, Randy), pa me zanima o čemu se radi, koliko je posao težak i jesu li plaće doista takve i je li istina da vozača nema. Isto tako mi je jasno i da je to zanimanje koje će se polako ugasiti u ovom desetljeću, ali hej... Ovako čisto kao ideja mi zvuči interesantno, pa eto... Ako netko može podijeliti osobna iskustva li zna nekog tko zna nekog...
 

Cutac

Prèkaroš
koliko je posao težak
Moj ujak je bio kamiondžija par godina(u 50-ima svog života, ne dvadesetog stoljeća) i vozio je čisto pristojne kamione, ali je uvijek govorio da je jako naporan posao. Što na tijelo radi sjedenja, što na mozak radi umora i malo sna.

Ja bih ti prije preporučio da naučiš raditi u Photoshopu ako imaš smisla za to jer (dobri)grafički dizajneri imaju dobru satnicu. To ne zahtjeva puno vremena(u odnosu na "pravu" prekvalifikaciju), a može se zaraditi.

ispod 14-15.000
Koliko bi to bili kilometara/sati mjesečno? Jer ne čini se previše, pače, ovih 7500 se čini sramotno malo.
 

sir.Oliver

Well-known member
kao prvo ... obavezno C i E ... bez E i ne pomišljaj .
kao drugo ... psicho testovi i KKV ( kvalifikacijska karta vozača ) dosta košta
kao treće .... istina je da nema vozača . ovdje u SK su plaće od 1500€ naviše .... ( oko tisuću je fiksni dio + predjena kilometraža + dijete )
kao četvrto , ne razumjem što si mislio reć kada si pisao da nakon položenog ispita možeš voziti samo za vlastite potrebe ? poznajem ljude koji imaju samo osnovnu školu i vozački C/E kategorije a krstare svetom za volanom tegljača
kao peto ... ti , kao vozač , si odgovoran za vozilo , za teret , za propise , za termin isporuke , ..... spavaš uvijek samo jednim okom .... jako težak posao , naročito na psihiku čovjeka . fizički , danas i nije tako težak ... kabine su komfortne , dobro opremljene , volani imaju servo , kabine su klimatizovane ...... ali opet , ja to nebih ....
 

zacko

Member
Pozdrav, ovako ja imam C kategoriju sto znaci da mogu manje kamione vozit, E ti treba za prikolicu ili tegljac... kad polozis potreban ti je KOD95 koji ja nemam, onda kartica za voznju, novi kamioni vise nemaju listice... Uglavnom ta placa od 7500+10000 je mala placa ako pricamo da mjesec dana nisi doma... drugo je ako vozis samo preko tjedna i tipa cetvrtak ili petak si kod kuce onda je cak i ok... posao je naporan, strada kraljeznica od sjedenja, naravno moras pazit na voznju, na propise jer sve kaznes snosis sam... ako sam sto pogresno napisao neka me netko ispravi.
 

Randy5

Active member
Kolege su u pravu. Osim C i E kategorije moraš imati i položen KOD95 koji vrijedi 5 godina te kvalifikaciju odn. položiti razliku ispita za KV vozača, odn. stručne predmete.
Nakon toga moraš biti spreman naći firmu koja traži "zweitere" odn. posadu s dva vozača gdje možeš steći iskustvo.

U posljednje vrijeme mnogo je vozača iz Hrvatske otišlo raditi u Sloveniju, Austriju, Njemačku i Italiju zbog bolje plaće i odnosa prema zaposlenima.

Posao vozača nije za društvene i ekstrovertne osobe iako je sad lakše zbog novih propisa o roamingu pa se s obitelji i prijateljima možemo čuti svakodnevno.

Kamioni su bolji, s automatskim mjenjačima i retarderima, nema papirologije i čekanja na granicama od Slovenije dalje na zapad, ali su veće gužve, nedostatak parkirališta, naleti kamiona zbog nedržanja odstojanja svakodnevna pojava...

Snijeg i poledica su možda nešto rijeđi (osim u Austriji), ali zato zna bitii neizdrživo ljeti, čak i uz postojanje klima uređaja koji su sposobni donekle rashladiti kabinu na nekolko sati u kamionu parkiranom na užarenom parkiralištu.

Hrana je posebna priča. Jesti sendviče svaki dan nije opcija, kao ni svakodnevni odlazak u restoran ili Autohof. Preostaje kuhanje ili grijanje konzervi s gulašom ili grahom.

Za svaki posao vrijedi da ga je lakše raditi ako ga voliš. Meni se ponekad dogodi da nakon odvožene dnevne smjene upalim laptop i igram Eurotruck simulator ili Spintires.

Drugim riječima, moraš biti malo vudren za raditi taj posao duže vrijeme.

Razmisli. Tebi je lakše jer imaš rezervnu opciju. Budi spreman na relativno veliki početni novčani izdatak, društvena i obiteljska odricanja, kvarove daleko od kuće...
Ako te to ne sprječava, sretno... kolega :)
 

Milosh

Test
*eben posao, bez dileme!

Može li neko od vas profi vozača reći nešto o, ne znam kako da to nazovem, ali recimo o spavanju tokom vožnje.

Prije 5 godina sam povezao jednog profi šofera od Bajakova do Dubice, pa mi je on pričao generalno o tom poslu. Pričao mi je da se kod šofera vremenom razvije kao neka sposobnost polusna u toku vožnje, gdje kad im se to desi nisu svjesni šta rade ali zapravo cijelo vrijeme voze i prate saobraćaj. Pričao je da je on imao slučaj da je vozio i zna koji je kamion bio ispred njega, i da se nakon par minuta trgnuo iz tog polusna i vidio da je taj kamion iza njega, a on se ne sjeća da ga je prestigao.

Zato mi je dao savjet, kaže: "Kad god na autoputu prolaziš pored kamiona zatrubi mu kratko da budeš siguran da je budan". :)

Pitam vas jer stvarno ne znam jel to istina, ne bi me čudilo da je to izmislio ali ne bi me čudilo ni da je istina.

Ovo je malo off topic ali nadam se da ne smeta.
 

Gorski

Member
Ne znam za kamiondžije ali ja ti mogu potvrditi da je tako kod upravljanja lokomotivom noću. Radim to preko 25 g i stvarno, često se ne sjećam većine puta, iako je, rekao bih, na lokomotivi lakše, jer ne moraš držati volan, držati smjer.
A sjećam se dok sam bio školarac, stopirao na Lučkom i stao mi jedan kamiondžija. Do Karlovca mislim da je čovjek pola puta prespavao a cijelo vrijeme je vozio.
 

Cutac

Prèkaroš
Je, moguce je. Koliko sam ja puta dosao iz Zagreba u Sisak, a da se ne sjecam nicega.
Na redditu je bio komentar tipa koji je vozio kroz neku pustopoljinu bez zavoja u americi i jedino cega se sjeca je da mu je policija upalila rotirke na tren i skuzio je da vozi 200 i nesto. Drugi dan otisao u policiju i oni su mu rekli da ljudi upadnu u neki trans i da polocajci redovno ih tako idu buditi.
 
Na vrh