Berlingo benzin-plin

Nemorensis

New member
U planu je kupnja rabljenog Berlinga II. Imamo dva psa od po 25kg koje vodimo sa sobom na sva ljetovanja, kampiranja, izlete, kod staraca itd. Već neko vrijeme razmišljamo o kupnji auta ovog tipa, a sad čekamo prvo dijete pa ćemo sigurno trebati dodatni prostor.

Trenutno vozimo starog japanca na plin koji troši malo ispod 10l plina na 100 km. Znači, vozi i nikada ne razmišljaj o cijeni goriva (oko 160 kn za 420 km). Godišnje napravimo do 10.000 km, od čega mooožda 2.000 po autoputu.

Volio bih da s potrošnjom goriva na idućem autu imam sličan odnos, odnosno volio bih kupiti benzinca i u njega spičiti plin.

E sad, jasno mi je da je auto tipa Berlingo velik, aerodinamički u banani, težak i da je zbog toga preporučljiv dizelski motor, a da je benzinac za njega nešto lošiji izbor, i da ga plin dodatno oslabi. Dizel mi se čini kao loša opcija zbog skupljeg održavanja, jer kupujem polovnjaka (bar mislim da je to dobar razlog).

Ponuda rabljenih benzinaca je u ovom segmentu dosta slaba, iz čega zaključujem da je benzinski motor stvarno jako lošija opcija pa me zanimaju vaša mišljenja i prijedlozi.

Hvala svima!

P.S.

Karavan + mjesto za punicu na krovu nam se ne čini kao dovoljno dobra opcija, u smislu prostora.

Velik sam mamlaz pa je vozački sic uvijek naslonjen na stražnju klupu, što je plus za Berlinga.

Budžet za kupnju nije bajan, ali za nešto pristojno će se naći.

Žena i ja se za Berlingačima okrećemo kao tinejdžeri za sisatim konobaricama.
 

Doomsday

U prolazu...
Evala...

I mene plin nešto kopka, pa sam došao do zaključka ako budem ugrađivao, idem na Vialle LPi sustav bez isparivača... Je nešto malo skuplji od kvalitetnih klasičnih sustava, ali definitivno ima prednosti, nema redovnih servisa, filtera itd. jer plin ubacuje u tekućem stanju...

https://www.vialle.nl/en/products/lpi

U okolici Zagreba ga ugrađuje Autoplin Mišić, a u okolici Splita Gasolina Autoplin...

http://autoplin-misic.hr/

https://hr-hr.facebook.com/gasolina.autoplin/

Za Berlingo imaš kod Vialle LPi tri opcije, za tri motora, razna godišta...

1.6i 16V 80kW - motor NFU - od 2003.
1.6i 16V 66kW - motor NFR - od 2008.
1.6i 16V 72kW - motor 5FK - od 2010.

Naravno, i klasični sustavi sa isparivačem idu bez greške, ali kad izbaciš isparivač iz kombinacije, riješiš se gomile problema, manji gubitak snage, varijacije pri različitim temperaturama i vlažnosti zraka itd...

OK, ostane ti pumpa kao slaba točka kod LPi, ali i to je sve bolje rješeno, sad vidim da imaju pumpu odvojeno, ne mora biti integrirana u spremnik...

Injektori za plin nisu ništa veći problem od dizelskih ili benzinskih, dapače vjerojatno manji od dizelskih...

Bitno je samo da se kvalitetno ugradi...

Valjda...

:D
 

Ax boy

Well-known member
Opaaa mudar izbor u tvom slučaju kolega za Citroen Berlingo hahh. Moj je 2011 HDI i ko grom ide, ne troši ništa skoro i tako. Nego moja preporuka ako ćeš kupovati njega, obavezno dizel bez obzira koliko radio godišnje. Em je bolji, kvalitetniji za tu mrcinu hahhh ( Berlu) em jače vuče i sve. A plin na Berlu niti slučajno jaoo, svaka čast koji stave plin ali ne znam koliko snage ima ?. Plin umanjuje snagu. Svako vozi što mu se sviđa. Jer pretpostavljam da ga stavljaju oni koji malo prelaze s njim cca do 15000 maksimalno,ali za tako malo godišnje, čemu velikog Berlu uzimati,to sam se uvijek pitao kad vidim Berlingo, naprijed Lpg.:) Sretno,možda ste se, ako si iz Zagreba, okrenuli i za mojim plavim,tko zna hahahahhah
 

Nemorensis

New member
@Doomsday
Bome lijepo si se raspisao. Vrlo kvalitetan post, sigurno će biti od pomoći.
U koji auto planiraš stavljati plin?

@Ax boy kakva je potrošnja, ak smijem pitati?
 

Doomsday

U prolazu...
Eh, ne znam, sad će me napast jer nije Citroen... :grin:

Škoda Fabia 2014. 1.2 12V 60KS... Prešla oko 80000 km...

Sad, nije mi najnužnije na svijetu, ali kako je mislim ostavit duže vremena, a ako žena nastavi svaki dan prelazit min. 50-60 km, isplatilo bi se jer bi na razliku goriva mjesečno otplatio plin...

OK, ovaj Vialle LPi bi trajalo jedno 3 godine dok ga otplatim, dok bi neki dobar klasični otplatio za 2, a baš neki najpovoljniji i za manje, 1 ipo možda...

Ali, za stavit i ne mislit više uopće o plinu, tu je Vialle LPi najbliži, pogotovo jer bi auto držao još bar jedno 7-8 godina, a i sa tim sustavom pad snage je minimalan, isklučivo zbog drugačijeg pogonskog goriva, bez gubitaka na isparivaču...

Jedino nije sigurno da će žena nastavit radit di radi, pa se još nisam odlučio... Jer, ako prestane radit bar 17-20 k km godišnje, nema smisla...

A ako da, iako nije neka kilometraža, nakon te 3 godine, čisti dobitak, a te 3 godine nikakav extra trošak, obzirom da bi ionako toliko benzinu platio...

Valjda...

:D
 

dinko1981

Well-known member
Trenutno je aktualna akcija ine sa partnerima koji ugradjuju plin. Naime plati se oko 6500 kn te se za tu lovu dobije lovato sistem i inina kartica vrijednosti 2000kn za kupovinu plina, tako da sam plinski sustav izadje oko 4500kn. Ja sam ugradio prosle godine taj sistem na 1.4vti i za sada sam zadovoljan.
 

Ax boy

Well-known member
Eee Nemorensis, hvala na pitanju, prosjek mu je sad 6.4l/100km ,vožnja van grada,i svaki dan do posla 10,15km ovisi,da li od zaručnice u trnovčici ili od mene sa zapadnog dijela hahhhah. Varira naravno potrošnja,po zimi došla jednom,čini mi se lani u 12tom i do 7.4l. Zadovoljan sam potrošnjom iskreno, em je dizel ali ne samo zato već unatoč što je rekao pokojni Deda sa foruma,berla 'velika i teška kištra'.
Doomsday, čestitke za Fabijicu,simpa je pogotovo taj model, međutim tata mi je imao nju kratko preko orix-a kada je zlatko bio u defektu i gradska potrošnja ga je turbo razočarala ali ionako nije za njega jer godišnje radi cca 35000. Kako tebe služi,ma što pitam. Vidim sjajno.
 

Doomsday

U prolazu...
Provjerih kod Gasolina Autoplin, INA ima tu akciju do 08.07. ove godine, i dobra stvar, ne kažem...

Ali, recimo Vialle LPi ne ulazi u tu akciju... Išla bi neka klasika od recimo Lovato, Stag itd... Ako se kvalitetno ugradi isto sve radi OK, a povoljnije...

Što je opet super ako auto nećeš držat duže vremena, 3-4 godine max... I ako imaš od INA-e benzinsku sa plinom blizu...

Ali, mene nekako vuče taj LPi Vialle sustav, na duže staze, a prst u uho što se redovnog održavanja tiče, ukoliko nema baš kvarova...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Pa, čisto kalkulacija...

Klasični sustav ima cca. +/- 500,00 kn redovnog održavanja i servisiranja godišnje, pa ako mi instalater kojem vjerujem preporuča klasični sustav od 8-9 tis. kn a Vialle LPi je 12 tis. kn, nakon tih 3-4 godine klasični sustav me počinje koštat više...

Prednost Vialle LPi je prst u uho i bez redovnog održavanja, pa ako će se auto vozit 5-6-7 ili više godina, neovisno o broju km definitivno je isplativije i komfornije vozit na taj sustav...

Ako ćeš auto stvarno puno vozit i to samo 2-3 godine, onda gledaš ugradit što povoljniji klasični sustav a da je uredan i uredno ugrađen i redovno održavan...

Valjda...

:D
 
Na vrh