Aparati za gašenje požara

mladenbl

New member
Kada smo vec kod ovih aparata, ja imam ovakav aparat, dosao uz auto kada sam kupio, nikada ga nisam koristio ( hvala Bogu ) i nadam se da mi nece trebati, pa me zanima, da li ga treba nositi na kontrolu ispravnosti, kao sto sam negdje procitao da bi bilo dobro da se nosi jednom godisnje?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma to je zakon nekad zahtijevao (za aute na firmu i sl.)... možeš ga svakih par godina odvest u servis, ima ih.
Po meni je još bolja opcija, ako imate djecu - da ga potrošite s njima svake recimo tri godine.

Naloži vatricu i daj im da gase. Bit će im to vrijedno iskustvo... čak ne i samoj djeci, vjerujem i da mnogi odrasli nisu nikad gasili s aparatom.

Tako da se isplati kupit svake tri godine novi, vježbat, novi... i tako u krug.
 

Mirage

Well-known member
Ako aparat ima manometar na sebi onda mora biti u zelenom području ma vidjeti ćeš ako je pritisak ok aparat je ispravan.

Sva teretna vozila u RH moraju imati aparat za gašenje pa bio i to teretni berlingo ovisno o NDM je i veličina aparata i mora jednom godišnje na kontrolu i pregled tj. atest ako je sve ok košta neki 60-70 kn.

Meni je na kamioni ispustio pa su ga punili aparat ovisno o vrsti se može nekoliko puta puniti i s plinom i prahom kakvi su u vozilima.
 

visaluteju

Well-known member
Mi smo skoro imali na poslu obuku o vrstama i korištenju tih aparata i ja baš pitam za malo auto koje nije obavezno da ima aparat, pa ako ja kupim radi sebe da li ima neki "rok trajanja" i kažu mi da se gleda manometar, a da bi svaki aparat trebao da može da stoji bar 5-6 godina a i više i da bude upotrebljiv.
 

Milosh

Test
Mi smo skoro imali na poslu obuku o vrstama i korištenju tih aparata i ja baš pitam za malo auto koje nije obavezno da ima aparat, pa ako ja kupim radi sebe da li ima neki "rok trajanja" i kažu mi da se gleda manometar, a da bi svaki aparat trebao da može da stoji bar 5-6 godina a i više i da bude upotrebljiv.
I meni su isto rekli kad sam nedavno kupio sestri Pastor "Car Edition" aparat od 2 kg. Ima manometar i kaže čovjek "samo gledaj je li u zelenom području".
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Milosh, hvala na ideji i preporuci!

Bio sam bacio sam oko na HAK-ovu ponudu. Za one koji nisu članovi, a ja nisam, "redovna cijena" i nije nešto povoljnija u odnosu na druge dobavljače.

Gledao sam Pastorovu ponudu. Imam dilemu. 2 KG ili 3 KG aparat? Računam da je više bolje, zlu ne trebalo. Ima li neki razlog protiv većeg aparata osim što zauzima više prostora?
 

visaluteju

Well-known member
Litra je mala, mislim da su 2 litre ok. Velicina je taman da ne zauzima previse prostora a ima tu dovoljno za gasiti nesto ( ne daj boze sto se kaze :) ) Kolega je uz pezoa 407 dobio original pezoov montiran pored suvozaca u dnu (na strani do vozaca) od 2 litre. E sad ako ces ga vec drzati u gepeku mozes se voditi sa tim sto vece to bolje, ali ako ga planiras naprijed - pri ruci, ispod sica i to onda ce ti svaki cenat igrati ulogu
 

Milosh

Test
Tako je, ako ti onaj od 3 l nije prevelik, uzmi njega. Neko mi je prije pričao da je kod nas u BiH za vozila na LPG obavezan aparat i da je po zakonu minimum 3 kg.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Prije nekih deset i više let mi je nastao požar na motoru tegljača. Ne znam točno više na čem točno je počelo. Moral bi iskati zapisnik od policije. Imal sam 2x9kg u kabini i na prikolici. U trenu dok sam krenul prskati ti od dima ne vidiš di gori ni koliko. Tak da sam kratikm mlazovima sprašio prvih 9 kg i moral sam po drugi i tek sam s njim ugušil plamen. Nije da sam šprical ko bedak. Šteta nije bila velika kolka je mogla biti.
U Picassu isto imam taj od 2kg i uvek mislim kak je to više duševna sigurnost. Ne želim saznati, al mislim da je to u praksi, bez da se uspoređuje tegljač i auto, vrlo malo za uspješnu intervenciju.
Meni je i nakon pet let taj manometar u zelenom. Ko zna dal on uopće i ispravno prikazuje.

Dodatak da ne mislite da lupetam, sad sam izguglal i tuđu priču koju znam i iz prve ruke:

"- Iz još meni neobjašnjivih razloga eksplodirala je guma. Došlo je do trenja osovine i zapaljenja. Stao sam na zaustavnoj traci i istrčao s aparatom za gašenje. Potrošio sam, ali vatru nisam ugasio. Uzeo sam potom i drugi aparat i njega sam potrošio, ali vatra je i dalje gorila. Dok sam gasio, pozvao sam vatrogasce. Na svu sreći, iza mene je desetak minuta vozio kolega Damir Fulir (38) iz moje firme, također natovaren s kamionima. Potrošili smo i njegova dva vatrogasna aparata, opisuje Nihad i dodaje da su se zabrinuli zbog mogućnosti da sve ponovno plane. "

36 kg praha su išpricali :)

https://www.24sata.hr/reporteri/kamion-poceo-goriti-za-vrijeme-voznje-vozac-je-gasio-pozar-372975

Dodatak 2: 1 kg traje cca 10 sec.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=To9Jt1YZ_tU[/ame]
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma nemoj to niti govoriti :D

Veli jedan vatrogasac, što se auti tiče... ako vidiš plamen, gotovo je. U smislu da se plamen probija iz auta, zatvorene habe, odozdola, iza kotača... Aparat ne pomaže.
Ako se primjeti dim i odmah udre po izvoru, onda može pomoći.

Ali mislim da je ideja da više ljudi ima te aparate, pa da se udruže snage. Barem da se uspori širenje vatre dok svi putnici nisu na sigurnom.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Hebi ga ja sam mislio s1kg udrit i na sumski pozar :D mogu izgleda samo opuske :( Kad vidim onu kolonu izgorjelih auta u Grckoj... ni kanader ti nepomaze
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nama se jednom fićo zapalio na maškarama... znate svi koliki je to auto, mašinica nemaš šta vidit. Iz onih otvora na haubi se lagano plamen već vidio.
Ja sam 1kg potrošio, još neki gospon sa ceste isto, al ugasio ga je tek neki građevinac sa velikom bocom.

Inače je ostatak puta Citrać vukao Fiću, to su bili zadnji dani orginalnog kuplunga ehehhe to su bili dani :D
 
Na vrh