Trendovi u autoindustriji

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
jutarnji.hr

Presudili mu SUV histerija i postojanje Škode Superb: VW otkazuje sve planove za novi Passat
Piše: Zvonimir Jurčić Objavljeno: 28. studeni 2020. 00:01

3 minutes za čitanje


Podsjetimo, Volkswagen je planirao preseliti proizvodnju modela Passat iz Emdena u Njemačkoj u novu tvornicu VW Grupe u Turskoj gdje bi s traka silazila iduća generacija. Međutim, sukobi u Siriji natjerali su njemačkog automobilskog giganta da promijeni planove, pa su odlučili milijardu eura vrijednu tvornicu planiranu za Passata izgraditi u Bratislavi u Slovačkoj.

image

Nova generacija omiljene VW limuzine srednje klase s traka je iz nove tvornice trebala silaziti od 2023. godine nakon što bi se sestrinski model Škoda Superb preselio iz češke tvornice u Kvasinyju.
Međutim, u novom se izvješću Automotive News Europe tvrdi da je VW odlučio ukinuti Passat u Europi, nakon što je ista odluka već donesena za američki model Passata koji se proizvodi u Chattanoogi u Tennesseeju. Američki je Passat tehnološki inferioran u odnosu na europski koji se bazira na modernoj MQB platformi, no bez obzira, do 2023.godine oba odlaze u povijest - navodi se u izvješću.
Ipak, za utjehu, za variant karavansku izvedbu planovi su drugačiji i ta će karoserijska varijacija u novoj formi obliku živjeti i nakon gašenja limuzinskog Passata.


Osim golemog ulaganja u gradnju potpuno novih električnih modela i "mega ekspanzije" SUV i crossover modela, jedan od razloga tog poteza, navode u Automotive News Europe, jest i "kanibalizam" koji već dulje vrijeme vlada unutar koncerna na relaciji VW Passat - Škoda Superb, a česka limuzina je kroz nekoliko generacija do danas doista i postala - bolji Passat.
Nažalost i po cijeni jer se s vremenom ušteda kod praktičnijeg i dostupnijijeg Superba u odnosu na skuplji VW Passat - istopila.


U izvješću se dalje spominje kako je za razliku od Passata sljedeća generacija Superba potvrđena, a ciljat će na kupce iz zemalja srednje i istočne Europe gdje su limuzine i dalje popularne, dok će Passat koji ostaje kao karavan mamiti kupce iz zapadne Europe.
Izvori iz tvrtke upoznati s programom VW Grupe rekli su za Automotive News Europe da će tvrtka nakon Passata još veći fokus preusmjeriti na SUV modele i još jaču zastupljenost električnih modela. Posredno, kraj Passata znači i kraj Arteona, uglađenije verzije Passata koji neće doživjeti novu generaciju.


Na koncu, VW je već potvrdio planove za pokretanje proizvodnje novog električnog vozila Aero s četverim vratima u tvornici Emden od 2023. godine koji će se koncepcijski temeljiti na konceptu ID Space Vizzion pokazanom prošle godine.
 

Pavel

Lepi™
Mislim da to nema veze sa Superbom. Vidio sam kod Vojkovića status kako su Česi sjebali Švabe i kako si VW sad sigurno razbija glavu. Na stranu njegovo potpuno nerazumijevanje vlasničke strukture i autoindustrije u cijelosti ali ovo nema veze sa Škodom, a pogotovo sa Superbom.

Limuzine odavno nemaju budućnost. C5 je nestao, Mondeo, Talisman sustvar prošlosti a po prodajnim rezultatima i Avensis galopira u tom smjeru. Optima je davno prdnula, i40 da ne govorim. D segment je na izdisaju i pomama je za SUV modelima u svim segmentima (B, C, D i E).

Karoq je 2019. imao 15.000 prodanih vozila manje od Passata, gotovo 60.000 više od 508, 70.000 više od Mondea..Talisman i ostali debelo začelje. Limuzine bilježe pad iz godine u godinu. Sve limuzine. Premium segment i nepremium segment. Čak je Superb prodao 10.000 manje vozila 2019. nego 2018., svega 67.000 modela (2019) naspram Passatovih 124.600 (2019). Tako da ne kužim kako je to točno Superb ugrozio Passata kada mu je jednako loše.

EU je prihvatila 2024. kao zadnju godinu nakon koje ide EuroVII. Britanci planiraju korak dalje i uvode zabranu prodaje ICE vozila. Europski proizvođači se protive ali realno nemaju nekakav utjecaj. Komisija je odlučila, a spas u obliku Angele Merkel neće dočekati.

Ostaje za birati. Ulupati milijarde u razvoj ICE vozila koji će ispuniti EuroVII normu ili se okrenuti elektrifikaciji. Prva opcija je izuzetno skupa a rizična. Motori ako i ispune uvjete, nitko ne garantira da će gradovi dozvoliti ulazak takvih vozila u svoje centre ili da će UK dignuti ban sa kupnje ICE vozila.

Svi modeli koji neće biti zanimljivi tržištu idu u prošlost. Pa tako i jedan Passat..Otišla je i Buba, otišao je TT, otišli su razni kultni automobili. Prošla su vremena kad je 5 E60 pogonio V10 nastao u suradnji s BMW Sauberom F1. Suzuki i Mitsubishi će napustiti EU tržište jer ne mogu ispunjavati ove norme. Jimny se ugasio prije nego je procvjetao. Ne znam..

Ja sam razmišljao o kupnji električnog automobila. Kona je bila favorit..Domet ajde, još bi se i dalo. Ima vozila s dobrim dometom. No ne mogu prežvakati da mi svako punjenje mora biti planirano kao ljetovanje za vrijeme GO. Sa C5 stanem na benzinsku, za 5 minuta idem dalje. Sa e-Kona moram naći punionicu i moram računati na 2-4 sata lufta. Ubacit ručak i razgledavanje ako je lokacija prihvatljiva. Ako je punionica na sred autoputa usred ničega, onda u k..ac..Vrijeme je novac, a sjediti 2-4 sata negdje na pola puta čekati dolazak u destinaciju je nešto što mi ne pada na pamet.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Vidio sam kod Vojkovića status kako su Česi sjebali Švabe i kako si VW sad sigurno razbija glavu.
Moraš uzeti u obzir da je Vojky običan fan-boy. Svega. Mislim da izvan struke ne razumije puno toga, a stav zauzima na temelju onoga što mu se osobno dopada ili kopira stavove ljudi koji mu se dopadaju. ;) Jedno vrijeme je bio žestoki promotor klasičnog liberalizma, a onda bubne neku gotovo marksističku.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
SUV oblici u pravilu dižu co2 10% naspram standardnog pandana. Dakle tržište nije briga za ekologiju.
Ni zabrinuta europa nema potrebe to kontrolirati, nemaju potrebe ni forsirati plin (još 10-15% manje emisija).
A i sami znaju da el. automobili neće napraviti ništa značajno po pitanju ukupnog co2, uz sve druge nove probleme koje otvaraju..

Ali uvijek ima pametnih glavica koje nešto kuhaju... sljedeće godine bi španjolci trebali predstaviti sistem koji bi u potpunosti uklanjao co2 iz ispuha preko nekakvih keramičkih membrana. Trebala bi biti moguać ugradnja na postojeća vozila, odvojeni co2 bi se odvajao u zaseban spremnik, a pražnjenje (ili čak realno otkupljivanje) bi se moglo odrađivati na benzinskim postajam.
Kad se eliminira co2 u vožnji, ICE auti su opet u puno boljoj poziciji od električnih kada se gleda ono što je ostalo, proizvodnja vozila i goriva
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
da el. automobili neće napraviti ništa značajno po pitanju ukupnog co2, uz sve druge nove probleme koje otvaraju..
Taj protokol i sve javne politike imale bi smisla kada bi se to obavezivalo i odmetnute diktature poput Rusije i Kine. Samo Kina je odgovorna za više od četvrtine Co2 u atmosferi.
S drge strane EU gura eko-legislativu kao da je zaseban planet s vlastitom atmosferom. Što zapravo i ne čudi kad vidiš da su u vrhu EU ljudi poput npr. Biljane Borzan. Liječnice koja u Burxellesu štiti prava kupaca vešmašina. O ekonomiji i tržištu pojma nema, ali će rado gurnut nogu u vrata i lobirati za regulaciju ovog i onog bez ikakvog pojma što to može ići se značit za cijenu porizvoda. Tako EU funkcionira.
 

Pavel

Lepi™
Moraš uzeti u obzir da je Vojky običan fan-boy. Svega. Mislim da izvan struke ne razumije puno toga, a stav zauzima na temelju onoga što mu se osobno dopada ili kopira stavove ljudi koji mu se dopadaju. ;) Jedno vrijeme je bio žestoki promotor klasičnog liberalizma, a onda bubne neku gotovo marksističku.
Žao mi je što nemam mogućnosti komentirati na njegovom profilu. Uporno gura tezu da si on kao sveučilišni profesor sa 11400 neto ne može priuštiti Octaviju. I ljudi to gutaju. I onda baca fore da srednji sloj ne može kupit kompakta.

Lik mu odgovori da je Octavia cca. 140.000 i da si ju bez problema može priuštit, onda lik izvuče da nema 280.000 za kompakt. Normalno, svi onak - koji k..ac? On bi plug-in hibrid, automatik i navigaciju jer dosta putuje, kožna sjedala bla bla..I stalno gura togšugavog plug-ina i prodaje priče masi. Onak, prvo taj auto gleda 0.01% RH stanovništva. Drugo srednji sloj nikad nije niti gledao automobile tog cjenovnog ranga.

Sa svojom plaćom, neopterećenom, može si priuštiti kompletan kompakt segment. Ali lakše je prodavat maglu kako eto, nema i država je kriva. Jebiga, i ja bi Jaguar XJL ko direktor MI6 al šta ću, dobar je i Kamiq. Nije automatik ko što je C5 bio, nije udoban ko što je C5 ali prilagodiš se.

I da on je daleko od liberala. Zagovara liberalno društvo gdje je slobodan raditi što želi ali pod uvjetom da drugima određuje što da oni rade. Oke je da on ima slobode ali da se njega pita zabranio bi apartmanizaciju. Ne može smisliti iznajmljivače..A jebiga, daj otkaz na fakultetu pa ajde i ti u turizam.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
telegram.hr

EK je odobrila spajanje Fiata Chryslera i PSA; posao vrijedan 38 milijardi dolara

Europska komisija uvjetno je u ponedjeljak odobrila 38 milijardi dolara vrijedno spajanje talijansko-američkog automobilskog diva Fiata Chryslera i francuskog PSA, matične tvrtke Peugeota, Citroena i Opela.

“Možemo odobriti spajanje Fiata Chryslera i Peugeota SA jer će njihove preuzete obveze olakšati pristup tržištu malih komercijalnih kombija i njihovo širenje”, rekla je potpredsjednica Europske komisije Margrethe Vestager u priopćenju za medije.

Spajanje u prvim mjesecima 2021.

Taj je pristup važan samozaposlenima i malim i srednjim poduzećima u cijeloj Europi, naglasila je Vestager. Uvjeti su uglavnom usmjereni na laka gospodarska vozila. Francuska će kompanija tako produljiti sporazum s Toyotom u tom segmentu, povećati joj kapacitete i sniziti transferne cijene vozila, rezervnih dijelova i opreme.
Fiat i PSA će također konkurenciji osigurati pristup mreži za popravak i održavanje kako bi pomogli novim tvrtkama u širenju na tržištu. Spajanje bi se trebalo dovršiti u prvim mjesecima 2021. godine, čime će nastati četvrta najveća svjetska automobilska grupacija, nakon Volkswagena, Renault-Nissan-Mitsubishija i Toyote.

Europska komisija u lipnju je pokrenula detaljnu istragu planiranog planova zbog bojazni da će ograničiti slobodno tržišno natjecanje u sve važnijem sektoru kombija. EK ima ovlasti postaviti uvjete ili u potpunosti spriječiti spajanja, podsjeća agencija Dpa.
 

Pavel

Lepi™
u sve važnijem sektoru kombija
Ja moram reći da sam primijetio pogotovo u krugu najbližih prijatelja da su kombiji postala nekakva pošast. Ono za treći ili čak drugi auto u obitelji (ustvari više njih za drugi), ekipa uzima Doblo, Ducato, Caddy itd. Mislim i moji razmišljaju o nabavci ali ajde imamo OPG imamo vinograd pa mi stvarno treba. Ali hrpa ljudi uzima mini kombije i kombije. Kad sam pitao zašto, odgovori su uglavnom da im se ne da zajebavat s dostavom namještaja i prijevozom stvari i tak. Pa reko dobro..
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa recimo u fazi useljavanja, gradnje, klinaca, sportovi, poljoprivreda makar usputna... obični moderni auti su prefini za to postali.
Monovolumeni svi glume neke premiume, natrpalo ih nepotrebnom opremom i glupostima... pogledaj na što današnji Scenic liči.

Ti dostavnjaci su više manje jedino riješenje za nekoga kome treba nešto peri/deri... i sam polako se okrećem u tom smjeru
 

Pavel

Lepi™
Pa realno da kužim. Nismo djeca al gradi se, poljoprivreda, moji su ozbiljno razmišljali o Doblo Maxi. Ima 5 sjedala i velik teretni prostor kad ti treba veći izvadis drugi red sjedala. Ali vidim da sve više ljudi uzima te Caddy, Doblo i slične.

Ja bi L200 al nema se. 🤣 Samo čekam da postanemo Texas da krene sezona pickupova
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ja moram reći da sam primijetio pogotovo u krugu najbližih prijatelja da su kombiji postala nekakva pošast.
Istina. Primjetan trend. Odmah nakon SUV-a, rekao bih.
Prijatelj mi je prošle godine kupio VW Caddya (putnički). Razlog, opremao stan, pa da može voziti stvari. :) I što će kad opremi stan, pa eto, trebat će mu - možda još nešto prevesti za more, izlet... Tako kaže. Realno, koristit će ga u punom kapacitetu jednom godišnje, a ostatak vremena će uokolo voziti nepotreban volumen auta. Ali, dobro. Svatko nešto voli.:)
Samo čekam da postanemo Texas da krene sezona pickupova
Dosta njih viđam u oglasniku. Mahom OG tablice. :)
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
dw.com

„Švicarska je Balkan“ | DW | 27.01.2021

List „Blick“ objavio je na svom web-portalu zanimljivu statistiku o tome koje su automobilske marke, tj. modeli auta najprodavaniji po zemljama svijeta. Generalno gledajući, Toyota je najpopularniji proizvođač.
Toyota je i dalje najpopularnija automobilska marka svijeta. Kako piše „Blick", Japanci su u čak 48 zemalja na vrhu liste po broju prodanih vozila. I to s ogromnom prednošću.

Škoda je po pitanju „automobilskog ukusa" druga najomiljenija, brand koji je dio koncerna VW najprodavanija je marka u „samo" deset država. Treće mjesto popularnosti dijele Renault i njegova firma-kćer Dacia. Njihovi automobili najpopularniji su u sedam zemalja.

Što se tiče modela, najpopularniji auto svijeta je, pomalo neočekivano, Hilux! Toyotin „pickup" je top-seller u čak 17 država. Posebno je omiljen u Africi, Australiji, Argentini i Peruu.

Na Srednjem istoku odlično se prodaje Toyotin Land Cruiser – zahvaljujući tome on se našao na drugom mjestu najpopularnijih automobila svijeta. Land Cruiser je najprodavanije vozilo u deset zemalja, uglavnom u arapskom svijetu.

Automobilski mainstream-ukus

Na trećem mjestu u globalnoj konkurenciji je – Škoda Octavia. Ona je prvi izbor u sedam država. Octavia je najomiljeniji model i u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Srbiji, u Austriji, u Češkoj, Poljskoj i – Švicarskoj.

„Time je Švicarska, po pitanju automobilskog ukusa, dio Balkana", piše list Blick na svom portalu.

A kakav ukus prevladava u drugim zemljama? Nijemci najviše vole VW Golf, baš kao i Belgijanci. Francuzi najviše kupuju Renaultov Clio, Grci vole Toyotin Yaris, u Velikoj Britaniji je Ford Fiesta na vrhu liste najomiljenijih modela. U Italiji je to Fiatova Panda, u Španjolskoj Seat Leon, u Turskoj Fiat Egea, u Mađarskoj Suzuki Vitara, a u Japanu Toyota Prius.

Na Kosovu se najbolje prodaje Dacia Sandero, u Crnoj Gori Škoda Fabia, u Sloveniji Renault Clio, a u Sjevernoj Makedoniji Kia Sportage. U Nizozemskoj i Norveškoj na samom vrhu liste je Teslin Model 3.

Najprodavaniji auto svijeta je…

Po pitanju apsolutnih brojki (odnosno komada prodanih vozila), statistika je ipak nešto drugačija: Hilux, Land Cruiser i Octavia su omiljeni u zemljama s relativno malim brojem ukupno prodanih vozila. A za statistiku po ukupnoj prodaji su relevantna ponajprije velika automobilska tržišta, poput onog u SAD-u ili Kini.

U prošloj godini je, kako napominje „Blick" najprodavanija bila Toyota Corolla. Ona je i u SAD-u i u Kini u „top tenu", ukupno je u svijetu prodano 1,5 milijuna Corolla. Na drugom mjestu je Fordov pickup F-serije (1,1 milijun). Na trećem mjestu, s 966.971 komada prodanih vozila, Toyotin RAV4.

Među pet najprodavanijih modela su još Hondini CR-V (2824.897) i Civic (817.902), piše „Blick" koji je za svoj članak koristio podatke online-osiguravatelja Carinsurance.ae iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
 
Na vrh