C4 ll 1.6 VTi moje putovanje

ZVAJ

Skoro zreo
Pokušat ću se prisjetiti svih ili barem većine događaja vezanih uz avanturu C4 ll 1.6 VTi motor naravno brnzinac projektiran u čuvenom BMW koncernu. Ugrađivan u Pežoe, Mini Morrise i eto u Citroen. Dakle dostiglo se više od 9godina i oko 127tkm. Počelo je sa kvarovima. Prvi je bio na samom početku nešto je lupkalo na neravninama. Mijenjali su letvu volana pod garancijom a uzrok je bio banalan. Nosač motora gore lijevo je trebalo samo malo podmazati. Zatim je bilo prokuhavanje motora, nestajala je tekućina iz posude za vodu. Svi servisi su se čudili, ne treba divljati sa vožnjom pa ovo pa ono. Na kraju je stigao poziv doći u servis na doradu. Ugrađen je nekakav senzor temperature u blok motora i prestao je bacati vodu na čep.

Onda se pojavio problem sa petim vratima. Ne zaključavaju svaki puta kad se zatvore. Rješenje je bilo udari jače. I za divno čudo, tako radi i danas i nijedna žaruljica za sjetlo na tablicama nije od toga izgorila. Projektanti su malo ukakali gume za brtvljenje na zadnjim vratima pa su tvrde brtve skinule lak i boju na pregibima. Slično je bilo i na amortizerima petih vrata dodirivali su karoseriju i skidali boju. Bljak. Završna plastika na prednjem vozačevom staklu nije bila zalijepljena pa se i dan danas može odmaknuti od "šoferšajbe" i pogledati dosta duboko u pregradne limove. Kako to stoji sa korozijom danas ne znam. Zaštitni filc pod haubom koji prekriva poklopac filtera kabine davno je propao. A može i bez njega. Cijevi od klime koje vode u kabinu kroz prostor motora sam izolirao sa pjenastom gumom na više mjesta još na novom autu i klima iako sa nešto slabijim kompresorom solidno radi svoj posao.
Radio u autu i zvučnici naprijed izvrsno rade svoj posao, čuju se duboki tonovi odlično a visokotonci su dobrodošli. Obloga na ručici mjenjača je zamijenjena kožnom sa jedne kožne jakne. Sašivena je kod obućara prema originalnom predlošku za male novce. On je sve i uglavio u plastični okvir. SUPER.

Na otprilike 75tkm nešto je cvililo oko remena povremeno. Zamijenjena je tarna remenica. Na nju je nanešen sloj neke gumene mase i njome se pokreće pumpa za vodu. Guma je bila dosta ispucana pa je zamijenjena novom. E tu sam prvi puta "oženjen" u ovlaštenom servisu u Buzinu. Prodali su mi mikro remen koji kod Auto-kreše dođe cca 85kn za nekih 270kn. Čudo kako cijena može narasti. Nudili su mi i metlice brisača po nekoj astronomskoj cijeni. Ne bih ja to ni znao da nisam slučajno bio u toj trgovini u Zg i čovjek kupuje remen za C4 isto godište. I sad prodavač mu nudi remen po cca 70kn kao jeftiniji il skuplji po 120kn ali ima i jedan po cijeni oko 85kn i pogledam isti omot kao i onaj ugrađen na servisu.
Na 89tkm je procurio termostat. Doslovce procurio na mjenjač. Pukotina sa gornje strane cca 3cm. Nije baš lako dostupan pa je mehaničar poprilično spominjao Citroen. E onda je oko 90tkm nešto počelo lupkati oko motora, slično klepetanju ventila. Povuci potegni i pronađemo što je. Naime procurio je semering radilice. Ulje je tako vremenom letjelo okolo i nahvatalo se na mikro remen sa gornje strane. Kako ovaj motor ima ima prijenosnu remenicu za prijenos trenja na pumpu za vodu a koja osim laganog osciliranja lijevo desno može ići i prema gore nailaskom na neravninu na remenu stalno je poskakivala i lupkala. I tako, zamijenjen je semering, pumpa za vodu, role za zatezanje remena i sam remen. Ujedno je odrađen i servis motora, ulje, svi filteri i svjećice. NOVI MOTOR! Kao vurica. Nije dugo trajalo. Opet je semering procurio. Reklamacija, doplata za RENCO semering. Trajao je godinu dana. Sad opet slini pomalo.

Na 105tkm promijenio sam diskove i pločice. Dotad ništa nije rađeno a koči izvrsno. Što je potrošeno potrošeno je. Možda se moglo tokariti diskove, ali Kod Auto-kreše su uz popust 50% pred zatvaranje trgovine kupljeni komplet diskovi i pločice Bramboo, stvarno povoljno. I tako bilo je sve ok do neki dan. Najednom trešnja u vožnji, ventilator punom snagom ajmeee. Odlazak kod prvog mehaničara, procurilo ulje na prvu svjećicu! Drži ne daj, na kraju je šlep služba imala posla. Auto ne možeš upaliti pravac ovlašteni servis. Spominjalo se i spaljen BSI ali na kraju 4 nove bobine i 4 nove svjećice. Nova brtva dekla ventila. Auto radi tika taka, ali je putno računalo u potpunom rasulu. Na onom pomoćnom displeju datum radi, pređeni km radi, trenutna potrošnja divlja. Interesantno kad ubrzavam pokazuje recimo 18L/100kn pa počne padati prema dolje, a kad oduzmem gas počne rasti prikaz potrošnje i stane na 999L/10km. Ukupnu potrošnju prikazuje oko 13L/100km. Dakle veselju nikad kraja.

Eto vlasnici C4 ll ovo su moja iskustva, pa usporedite sa svojim benzincima. Sad tražim dobrog električara pa da vidim što mu se pobrkalo.
Pozdrav svima koji su imalo strpljenja čitati.
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zašto? Garantni rok je uredno odradio... ostatak nije njihov problem. I veća šteta od prekršajne prijave i troškova nego zapaljenog auta :D
 

dinko1981

Well-known member
A joj sta sve ljudi dozive sa autima ova prica je kamilica.Realno gledajuci to su sve relativno mali troskovi a par stavki si platio i vise nego je bilo potrebno, za remen si sam skuzio a ovo pred kraj ja sam 100% siguran da nije bilo potrebe mijenjat sve 4 bobine al ajde, bolje i to nego mjenjat ili reparirat injektore na nekom dizelu. I prije nego te opet ozene u nekom servisu napravi sam bsi reset vezano za putno racunalo.
 

mali_BB

Active member
Čitajući ovo dođe mi da ga lagano stavljam na njušku haha. Moj ima samo 52 000km. Za sad osim redovnih servisa, otišla lambda sonda. Ali da je taj auto neka vrhunska kvaliteta, budimo realni, nije. To je nažalost ono što si mi možemo priuštiti. Ameri voze aute koji im bez problema dolaze do 200 000 milja. Oni vole japance (posebice Toyote). Auti sa 120 konja su tamo smijurija. U Europi je druga priča. Gledam npr koliko Hyundai Kona ima na cesti od kad je izašla. Čak ima i nekoliko potpuno električnih. Najviše je 3 cilindraša sa 100ak konja. I taj auto najjeftiniji košta oko 115 000kn. Što je popriličan novac za većinu. Ali još nekako i cijena, ali davanja za državu....porezi svake godine do 10te godine starosti, registracija, eko norme, davanja za cestu...
 

dinko1981

Well-known member
Ljudi nemojte biti u zabludi da se taj c4 kvari sjetno vise od jednog golfa te generacije. Malo proucite sve muke po tfsi motorima od prve do zadnje generacije. Prije 100tkm imaju obavezno ciscenje kompletnog usisa i ventila, totalke zbog pucanja lanca, pucanja glave i sl. Ono sto je osjetno je nabavna cijena, ja sam polovnog c4 kupio za barem 50% manje love od tog istog golfa, a takodjer tu je i faktor srece, kako netko naleti na bas los primjerak.
 

La Marche

Iskreni optimist
Kad sam kupovao svoj C4II, mehaničar mi je rekao, ako Citroen, onda isključivo HDI. Poslušao sam ga, iako sam zapravo htio benzinski motor.
Evo, sad je 9 godina, kod novog vlasnika i koliko znam dalje radi bez problema. Šteta da to s tim benzinskim bije uspjelo.
Ovi novi tri cilindra su navodno jako dobri. Izvor: drugi mehaničar. Onaj prvi RIP.
 

Cutac

Prèkaroš
Šta ja znam, moj ima 9 godina i još malo okruglih 150 tisuća i nije imao nekih problema. Poklopac ventila, brtva kilera ulja, pumpa vode i aktivator, termostat, kiler kabine(ali to nije do motora toliko), kvačilo radi druk lagera(škljocao je, inače kvačilo je imalo još toliko km u sebi).
Je, 1.4 je i dere se na autocesti jer ima 100 konja i 1400 kubika, ali i dalje je tiši od dizela :D

Najviše me jebe što se ne da očitati razina ulja sa šipke, pa moram dijagnostiku svako toliko spajati ili čekati da upali lampicu, pa ulijem litru.
 

dinko1981

Well-known member
Šta ja znam, moj ima 9 godina i još malo okruglih 150 tisuća i nije imao nekih problema. Poklopac ventila, brtva kilera ulja, pumpa vode i aktivator, termostat, kiler kabine(ali to nije do motora toliko), kvačilo radi druk lagera(škljocao je, inače kvačilo je imalo još toliko km u sebi).
Je, 1.4 je i dere se na autocesti jer ima 100 konja i 1400 kubika, ali i dalje je tiši od dizela :D

Najviše me jebe što se ne da očitati razina ulja sa šipke, pa moram dijagnostiku svako toliko spajati ili čekati da upali lampicu, pa ulijem litru.
Zasto nemozes ocitat razinu ulja sa sipke?
 

ZVAJ

Skoro zreo
Jer se ništa ne vidi na njoj.
Pa nije valjda pojeo onu gumu na šipki. Tamo ima ispod crte, sredina i previše ulja. DOVOLJNO.

DODATAK od danas!
Eto jako sam sretan. JAKO. Danas sam natočio gorivo, resetirao sve one pokazivače prijeđenih km i sve je uredno PRORADILO.
Dakle svi prikazi su suvisli i normalni. Mislio sam ono ručno pratiti potrošnju. Na 100km ponovo natočiti, kalkulator u ruke pa računati da vidim gdje sam sa potrošnjom ali eto SVE RADI! Neće auto ići na njuškalo.... :)
Da zaboravio sam reći mijenjan je i hladnjak/grijač kabine početkom ove godine . Jednostavno na nižem broju okretaja nije uopće grijao a u samoj vožnji onako za u kaputu biti. Veli serviser na pežoima je toga promijenio ne zna broja i ne vrijedi ispirati. Jednostavno negdje se začepi i ne grije.
 
Posljednje uređivanje:

ZVAJ

Skoro zreo
Kakvu gumu?
Moja ima neku crvenu plastiku hrapavu kao mjericu.
Pa dobro, plastika, guma ne znam što je točno. Uglavnom nije otpalo sa šipke. A sad u mililitar, jbga. Meni je dovoljno da ima ulja malo iznad polovice te plastike. I tako ga i dosipavam.
 
Na vrh