Motorna ulja - općenita tema

drago_st

Well-known member
Donator foruma
Zanima me koje ulje ide u 2.7 hdi motor?

Svi stavljaju 5w30, tako sam stavia i ja..

Ali u service i owner’s manualu pise da je 5w30 zabranjeno i jos napomena ispod ni slucajno 5w30?
 

Cutac

Prèkaroš
Pise prohibited FAP, znaci kao motoru nis ne bi trebalo biti. Ne znam kakve veze gradacija ima sa DPFom, mozda jer jer je 30 ulje sklonije sagorijevanju pa da se smanji kolicina produkta koji prolazi kroz DPF.
Ovo je nagadjanje, ali 5W30 ima smisla jedino ako 6 dana u tjednu vozis auto na relacije od 3 kilometra.
2.7 motoru treba normalno ulje, a ne to eko sranje.
 

drago_st

Well-known member
Donator foruma
Znam da nece motoru nisa bit, ali kad zacepi dpf crknit ce i on..

Ma prominit cu ulje ponovo pa sam miran..
 

Dalibor

Dado Tornado
Ali u service i owner’s manualu pise da je 5w30 zabranjeno i jos napomena ispod ni slucajno 5w30?
ključ je u godini proizodnje auta, i kakva su tada bila ulja. rasprostranjenost fap filtera popratila je i tribologija.
samo provjeri koja je PSA norma za taj motor, i odaberi ulje koje zadovoljava
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Neki intervali ko intervali ne postoje, u ovlaštenom bi vjerovantno rekli da se ni ne mjenja... ja bi radio sve kad kuplung dođe na red, obično do 200tkm
 

DS9

Active member
Zanima me koje ulje ide u 2.7 hdi motor?

Svi stavljaju 5w30, tako sam stavia i ja..

Ali u service i owner’s manualu pise da je 5w30 zabranjeno i jos napomena ispod ni slucajno 5w30?
Taj navod stoji takav u service i owners manualima iz godišta do neke 2004 - a te godine je ACEA prvi put uvela novu kategoriju ulja tj. ACEA C (tzv Catalyst compatibility oils), pri čemu je kategorija ACEA C2 tri godine kasnije (dakle 2007. god) poslužila kao osnova da PSA formira svoju specifičnu normu namenjenu HDI sa FAP/DPF koja je poznata pod nazivom PSA B71 2290, odnosno da Total u saradnji sa PSA kreira novo ulje - Quartz Ineo ECS 5W-30 koje se i dan danas često koristi.

Suština je da se u pomenutom navodu zabranjuje upotreba 5W-30 gradacije - jer tada nisu ni postojala ulja u bilo kojoj gradaciji (pa ni u 5W-30) koja su bila specifična za dizele sa FAP/DPF, pa se računalo da bi sa upotrebom tadašnjih full SAPS 5W-30 ulja bilo veće potrošnje ulja a time i bržeg nakupljanja nesagorelih materija u DPF, nego da se koristilo Full SAPS 5W-40 ili 10W-40.

Ako se, međutim, pogleda zvanični servisni PSA navod o upotrebi motornih ulja iz 2016. godine, a koji obuhvata i sve motore u poslednjih dve decenije, pa i taj 2,7 HDI motor tj. DT17, kodne oznake UHZ - videće se sasvim drugi smisao sa obzirom da su u međuvremenu razvijena namenska ulja.

Prvo
, može se uočiti da PSA na teritoriji Evrope (od krajnjeg severa do krajnjeg juga, uključujući i državu Hrvatsku) favorizuje upotrebu ulja po normi PSA B71 2290 (Quartz Ineo ECS 5W-30) za sve motore kojima su i takva ulja (pored ostalih koja zadovoljavaju PSA B71 2296 i PSA B71 2300, tj. Quartz 9000 5W-40 i Quartz 7000 10W-40, respektivno), dozvoljena odnosno autorizovana za upotrebu,
i drugo, da su tom DT17 motoru odgovarajuća i ulja po normi PSA B71 2290, a koja su isključivo u 5W-30 gradaciji (Odgovarajuće su jer su low/mid SAPS. tj. jer između ostalog zadovoljavaju normu ACEA C2)

Prvo piše na 3. strani, a drugo piše na 20. strani donjeg DPF dokumenta.

https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0m8/17_10_2016 - Preporučena sredstva _ Motorna ulja.pdf
Još jednom, hvala Guletu iz Viteza, sertifikovanom PSA serviseru, što je ovaj dokument postavio na srpskom nezavisnom forumu ljubitelja Citroen-a, tj. CFS-u - i dao na slobodno svima na uvid. gule gule je, ako se dobro sećam član i ovog CFH foruma.

***


Inače, sa obzirom da taj motor više nije nov, i ko zna koliko kilometara ima iza sebe, kao što su gore već naveli, može biti zgodno upotrebiti viskoznija ulja iz npr. 0W-40 ili 5W-40 gradacije, a koja npr. zadovoljavaju normu ACEA C3.
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

Colnago

Active member
Donator foruma
MOTUL SPECIFIC 2312 0W-30, TOTAL ENEO FIRST 0W-30 oba PSA B71 2312, ACEA C2 razlika u cijeni višestruka, skoro pa 3 X.
Zna li netko da li postoji logika koja to opravdava, tražim način kako smanjiti potrošnju ulja - zapravo karbonizaciju ulaznih ventila ?
catch can nije opcija u postavljenom pitanju. :)
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Može informacija, koje je 3 puta skuplje?
MOTUL
Traži ulje sa što manjim NOACK-om.
Danke.
Šteta što nema te teme u "for Dummies" ali našao
The Noack volatility of an oil is defined as the weight loss of the oil when it is held under isothermal conditions at 250 °C for a period of up to one hour, depending on result collected from the reference material, under a constant flow of nitrogen.
MOTUL

Danke.
Šteta što nema te teme u "for Dummies" ali našao
The Noack volatility of an oil is defined as the weight loss of the oil when it is held under isothermal conditions at 250 °C for a period of up to one hour, depending on result collected from the reference material, under a constant flow of nitrogen.
Našao ATO24_Ölanalysen_ACEA_C2_0W30 (ograđujem se od nekorektnih podataka)
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Kako i reče Cutac, u okviru ulja koja zadovoljavaju istu normu, po pravilu su kvalitetnija ona sa nižom isparljivošću.

S tim što na osnovu ovih tabela će teško da se odluči (u nameri da smanji potrošnju ulja zbog karbonizacije ulaznih ventila) neko ko traži isključivo ulje koje ima odobrenje/approval po normi PSA B71 2312, a koje imaju navedeni motul specific i ineo first - jer su u toj brošuri ulja koja nemaju odobrenje po PSA B71 2312, nego neka od njih imaju odobrenje po normi B71 2290, dok npr. ravenolov FES ima preporuku za normu PSA B71 2312 (ali nema odobrenje), što je i logično sa obzirom na njegov (nizak) radni viskozitet.

Da je isto pitanje postavio neko ko traži ulje sa zvaničnim odobrenjem po normi PSA B71 2290 - iz tabela bi lako zaključio da mu je najzgodnija Shell ECT ili Mobil varijanta jer one imaju najviši viskozitet, uz relativno nižu isparljivost po Noack-u.

Suština je da ulja koja imaju odobrenje po PSA B71 2312 ne mogu imati viši kinematički viskozitet od 9.8 mm2/s na 100 C, dok ona koja imaju odobrejne po PSA B71 2290 taj viskozitet mogu imati i iznad 11 mm2/s, odnosno ulja koja po viskozitetu i HTHS zadovoljavaju ACEA C3 - što može biti značajno za potrošnju ulja.

Ukoliko je dotičnom motoru (čiji tip ne znamo) odgovarajuće/propisano ulje i po normi PSA B71 2290 - onda je za veću verоvatnoću manje potrosnje ulja odgovor lak, dakle shell ili mobil varijanta.
 

DS9

Active member
Tek sam sada primetio, ovo je tema o motoru 2,7 HDI tj. DT17 čija je kodna oznaka UHZ.

Prema gore u temi pomenutom dokumentu iz 2016. - tom motoru i ne sme da se sipa ulja po normi PSA B71 2312, nego su mu propisana ulja po normi PSA B71 2290 (primarno preporučeno za upotrebu na teritoriji Evrope), PSA B71 2296, i PSA B71 2300 - dakle ulja kao što su Quartz Ineo ECS 5W-30, Quartz 9000 5W-40 i Quartz 7000 10W-40, respektivno.

Ako je u Colnagov 2,7 HDI prethodno korišćeno neko ulje po PSA B71 2312, to otvara zanimljiva pitanja, tipa - ko je to uradio, zašto je to uradio, kao i zanimljive detaljnije opservacije oko rada motora i potrošnje ulja. :oops:
 
Posljednje uređivanje:

Colnago

Active member
Donator foruma
Tek sam sada primetio, ovo je tema o motoru 2,7 HDI tj. DT17 čija je kodna oznaka UHZ.

Prema gore u temi pomenutom dokumentu iz 2016. - tom motoru i ne sme da se sipa ulja po normi PSA B71 2312, nego su mu propisana ulja po normi PSA B71 2290 (primarno preporučeno za upotrebu na teritoriji Evrope), PSA B71 2296, i PSA B71 2300 - dakle ulja kao što su Quartz Ineo ECS 5W-30, Quartz 9000 5W-40 i Quartz 7000 10W-40, respektivno.

Ako je u Colnagov 2,7 HDI prethodno korišćeno neko ulje po PSA B71 2312, to otvara zanimljiva pitanja, tipa - ko je to uradio, zašto je to uradio, kao i zanimljive detaljnije opservacije oko rada motora i potrošnje ulja. :oops:
U pitanju je 1.6 THP benzin i poznati njegovi efekti :)
 
Na vrh