Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Ostali modeli > Oldtimeri
Zaboravili ste podatke?


Oldtimeri Oni su stvarali povijest: 2cv, Dyane, Méhari, Ami 6, Ami 8, Visa, Axel, Ln, Lna, GS, DS, SM, CX, Type A, Rosalie, Traction Av

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 22.4.2011. , 09:59   #1
Novi član
 
Petey2501's Avatar
 
Član od: 06.04.2011.
Zadnja aktivnost: 12.1.2015. 11:09
Lokacija: Zagreb
Postovi: 107
Zahvala: 7
Zahvaljeno 2 puta u jednom postu
Thumbs up Citroen CX

Citroen CX
(1974-89)


Kako je 1976 godine Peugeot potpuno preuzeo kontrolu nad Citroenom (PSA), model CX mnogi smatraju posljednjim pravim Citroenom. Ova velika limuzina nije napravila skok u budućnost kao revolucionarni prethodnik DS («žaba»), što s obzirom na razliku od dvadeset godina i daleko brojniju konkurenciju niti ne čudi, ali moderne fluidne linije i drugima nedostižna udobnost ostale su glavne značajke koje su bile sasvim dovoljne da CX u 70-tima bude jedan od najzanimljivijih automobila.
Citroen CX predstavljen je 1974 godine i došao je kao konačni nasljednik vječno avangardnog, ali ipak vizualno zastarjelog DS-a.

Iako se i po pitanju dizajna CX uspoređivao s linijama prethodnika, istina je da se nova Citroenova krstarica dizajnom bazirala na četiri godine ranije predstavljenom i broju manjem modelu GS. Logično jer je potpisnik dizajna kod oba modela bio Robert Opron. No bez obzira na već viđene linije CX je očaravao širokom i niskom siluetom koja je itekako odskakala od klasične trovolumenske linije konkurentnih limuzina.
Posljednji pravi Citroen bio je zaista poseban. Osim karakterističnog, avangardnog vanjskog i «svemirskog» unutarnjeg dizajna poseban je bio i po unaprijeđenom hidropneumatskom podešavajućem ovjesu koji je u kombinaciji sa širokim i mekanim foteljama CX učinio, po mnogim stručnjacima, najudobnijim automobilom na svijetu. Potvrda tomu je bila i kupnja takvog ovjesa od strane Rolls-Roycea i Mercedesa. Da stvar za CX, odnosno njegove kupce bude još bolja, vožnja osim što je podsjećala na lebdenje ili plovidbu mirnim morem, ovjes i inovativan upravljački sustav («DIRAVI» - preuzet sa ekskluzivnog modela SM) osiguravali su i odličnu upravljivost po zavojitim cestama. Sve te kvalitete bile su prepoznate i bez obzira što se između ostalih u konkurenciji nalazio i začetnik nove ere u automobilskoj industriji, VW Golf, CX osvaja titulu europskog automobila godine.

Iako su u fazi razvoja u Citroenu eksperimentirali i s rotacionim motorom (što ih je dodatno bacalo u financijsku krizu), CX je dobio klasični 4-cilindrični benzinac obujma dvije litre (102 KS, 174 km/h), da bi mu se do kraja godine pridružio i 2.2-litraš (112 KS, 180 km/h). Sljedeće godine se predstavlja i karavanska izvedba, za kojom je uslijedila i ambulatna "Prestige"izvedba, vrlo popularna u 80-tima.

Iste godine na produženoj platformi karavana stiže i limuzinska izvedba «Prestige». Međuosovinskim razmakom od preko tri metra mogao se pohvaliti malo koji automobil, baš kao i prostorom za noge na stražnjoj «mesnatoj» klupi. Ova «predsjednička» izvedba je uskoro zbog još većeg komfora dobila nešto povišeniju liniju krova. Zaista, s ovom izvedbom mogli su se mjeriti tek višestruko skuplji «konzervativni» Rollsi i produljeni Mercedesi.
Godine 1976 u ponudi je i 2.2-litreni dizelski agregat, dvije godine kasnije nasljeđuje ga 2.5-litraš koji je godinama predstavljao najprodavaniji model, a od 1984 u ponudu se uključuje i turbo izvedba istoga dizelaša (128 KS, 195 km/h). U to vrijeme nije bilo brže dizelske limuzine.
Uz dizelske, s godinama su se mijenjali i benzinski agregati (2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.5T). CX je zbog svojih vrhunskih voznih osobina mogao zadovoljiti gotovo svaki sloj vozača, od onih koji su željeli uživati u laganom krstarenju ne osjećajući grbe i rupe na cestama do onih koji su osim toga tražili i dozu sportskog štiha (CX 25 GTi Turbo iz 1984 godine – 167 KS, 8 sek. do 100 km/h, 220 km/h).

Nazivi CX-a su bili Pallas za osnovnu i GTi za sportsku izvedbu dok su se izvedbe s produljenim međuosovinskim razmakom zvale Prestige (benzinski motori), odnosno Limousine (dizelski motori).
Jasno, uz sve kvalitete i prednosti CX je imao i svojih loših strana koje su dovele do toga da je automobil između ostaloga postao poznat i po skupom održavanju. Ironično, problem nije bio u naprednoj tehnologiji, već u dijelovima koji su jednostavno morali biti pouzdani, ali nisu. (lim osjetljiv na hrđu, klimava vrata, kvarljivi starter motora, jednostavna elektronika, ...).
Tako se Citroen CX dobro snalazio na tržištu do 1980 godine kada se prodaja osjetno smanjila, pa Francuzi za 1981 godinu pripremaju dorađeni model. Time su donekle poboljšali antikorozivnu zaštitu, opcionalni poluautomatski mjenjač (C-Matic) je zamijenjen 3-stupanjskim automatskim, dok je vizualnih promjena bilo uglavnom u interijeru (u povijest je otišla karakteristična okrugla pepeljara koja se nalazila na vrhu središnjeg grebena (!)). Nešto veće promjene stigle su tek krajem 1985 godine kada Citroen predstavlja obnovljenu drugu seriju CX-a.

Crni, masivniji, plastični branici bili su jedina veća novost što se vanjskog dizajna tiče, dok je armaturna ploča prošla drastičniju promjenu.

Uz pomoć video-spota Grace Jones («Slave to the Rhythm») Citroen je po posljednji put pokušao privući kupce. Reklama je bila uspješna i CX, pogotovo turbo-dizelska izvedba, uspjeva preživjeti još koju godinu na tržištu.
Iako se još u prvoj polovini 80-tih vidjelo da CX treba zamjenu u Citroenu su bili nemoćni jer je takvu odluku mogao donijeti samo vlasnik, Peugeot. Tako je CX na proizvodnim trakama ostao sve do 1989 godine (karavan do 1991.). O kretanju proizvodnje, odnosno popularnosti CX-a dovoljno govori i podatak kako je od ukupno milijun primjeraka u petnaest godina njih gotovo 600.000 proizvedeno u prvih pet godina. Napokon dočekani nasljednik XM (1989.) nastavio je tradiciju Citroenovih velikih limuzina, ali to je već druga priča.
Bez obzira na visoke troškove održavanja CX je bio i ostao jedan od najposebnijih velikih limuzina iz druge polovice 20-tog stoljeća.
Petey2501 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaši koji su se zahvalili članu 'Petey2501' na postu:
Oglasni prostor
Staro 22.4.2011. , 10:37   #2
Novi član
 
Član od: 15.03.2011.
Zadnja aktivnost: 18.4.2014. 10:58
Lokacija: Karlovac
Postovi: 141
Zahvala: 1
Zahvaljeno 7 puta u 7 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Hvala za super članak!
Ko balavca me frend vozio u CX 2.5 GTI od njegovog starog, nažalost nismo tada ni on ni ja znali kakva je to pila!
darekb je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'darekb' na postu:
Staro 22.4.2011. , 10:48   #3
Profesionalac
 
deda's Avatar
 
Član od: 18.01.2011.
Zadnja aktivnost: 20.7.2016. 06:18
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.422
Zahvala: 0
Zahvaljeno 385 puta u 328 postova
Originalno Re: Citroen CX

CX i BX su bili najpouzdaniji Citraći koji su se ikada radili,tak da mi baš nije ono prav kaj piše da je bilo prigovora o pouzdanosti i kvarovima.Ti auti su jednostavno nepoderivi, a kaj, pa svi se auti kvare.Oba ova modela nisu više pravi Citroeni,jer imaju Peugeotovu mehaniku,zadnji pravi Citroen je bio GS,GSA i DS .
deda je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 11:24   #4
Stariji član
 
Član od: 16.02.2011.
Zadnja aktivnost: 30.10.2016. 11:26
Lokacija: Slavonski Brod
Postovi: 1.031
Zahvala: 4
Zahvaljeno 126 puta u 104 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Citat:
deda: Pregled postova
CX i BX su bili najpouzdaniji Citraći koji su se ikada radili,tak da mi baš nije ono prav kaj piše da je bilo prigovora o pouzdanosti i kvarovima.Ti auti su jednostavno nepoderivi, a kaj, pa svi se auti kvare.Oba ova modela nisu više pravi Citroeni,jer imaju Peugeotovu mehaniku,zadnji pravi Citroen je bio GS,GSA i DS .
nema ti Deda od pežoove mehanike baš ništa na cx-u, cx je 100%citroen.
fullcool je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 11:25   #5
Novi član
 
Petey2501's Avatar
 
Član od: 06.04.2011.
Zadnja aktivnost: 12.1.2015. 11:09
Lokacija: Zagreb
Postovi: 107
Zahvala: 7
Zahvaljeno 2 puta u jednom postu
Originalno Re: Citroen CX

Auto je bio savršenstvo, ja imam xm ali danas sutra kad naučim malo više o slaganju želio bi u svojoj garaži vidjeti jednog cx 2.5 td.
Petey2501 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 11:39   #6
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 20:04
Lokacija: Novi ZG
Postovi: 4.917
Zahvala: 845
Zahvaljeno 457 puta u 389 postova
Originalno Re: Citroen CX

pežo je postao citroen, a ne obratno

evo jedan zanimljiv film o cx-u, sa današnjeg pogleda





i koliko je zapravo brz gti turbo2

Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 11:49   #7
Stariji član
 
Član od: 16.02.2011.
Zadnja aktivnost: 30.10.2016. 11:26
Lokacija: Slavonski Brod
Postovi: 1.031
Zahvala: 4
Zahvaljeno 126 puta u 104 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Citat:
Dalibor: Pregled postova
pežo je postao citroen, a ne obratno
citroen sa pežoovim znakom, J5 dizel, proizveden u italiji
fullcool je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 14:14   #8
Profesionalac
 
1587 VTS's Avatar
 
Član od: 16.01.2011.
Zadnja aktivnost: 11.1.2013. 17:05
Lokacija: Split
Postovi: 1.592
Zahvala: 70
Zahvaljeno 112 puta u 93 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Petey 2501, bravo, odlican post o CX - u

Pripremam i ja uskoro nesto o spaceku, imam dosta materijala, kataloga, brosura, testova i clanaka doma
1587 VTS je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 17:20   #9
Profesionalac
 
deda's Avatar
 
Član od: 18.01.2011.
Zadnja aktivnost: 20.7.2016. 06:18
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.422
Zahvala: 0
Zahvaljeno 385 puta u 328 postova
Originalno Re: Citroen CX

Oćeš reć,o kišobranu na kotačima?
deda je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.4.2011. , 17:30   #10
Profesionalac
 
1587 VTS's Avatar
 
Član od: 16.01.2011.
Zadnja aktivnost: 11.1.2013. 17:05
Lokacija: Split
Postovi: 1.592
Zahvala: 70
Zahvaljeno 112 puta u 93 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Citat:
deda: Pregled postova
Oćeš reć,o kišobranu na kotačima?
Bas to Al ne dirajte mi spaleta, to je legenda, jedan i neponovljiv
1587 VTS je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 24.4.2011. , 22:53   #11
Novi član
 
Petey2501's Avatar
 
Član od: 06.04.2011.
Zadnja aktivnost: 12.1.2015. 11:09
Lokacija: Zagreb
Postovi: 107
Zahvala: 7
Zahvaljeno 2 puta u jednom postu
Originalno Re: Citroen CX

Burazov frend ima plavog spačeka sa žutim krovom, auto je legnda zapadne strane Zagreba.
Petey2501 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.4.2011. , 08:44   #12
Profesionalac
 
deda's Avatar
 
Član od: 18.01.2011.
Zadnja aktivnost: 20.7.2016. 06:18
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.422
Zahvala: 0
Zahvaljeno 385 puta u 328 postova
Originalno Re: Citroen CX

Spaček je legenda cijele auto industrije.
deda je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.4.2011. , 10:11   #13
Novi član
 
Lima's Avatar
 
Član od: 24.02.2011.
Zadnja aktivnost: 4.8.2018. 08:09
Lokacija: Zagreb
Postovi: 125
Zahvala: 41
Zahvaljeno 11 puta u 6 postova
Originalno Re: Citroen CX

Eh, CX mi je bio najbolji auto iako sam ga kupio već 10 godina starog.Žena ga nije mogla smislit (ni dan danas ne znam zašto a bogme ni ona ne zna), no kad sam ga prodao i kupio novi Megane classic pita mene žena mogu li prodati kanticu od megane i kupiti nazad CX.
Lima je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 26.4.2011. , 20:02   #14
Limunofil :-)
 
Član od: 28.03.2011.
Zadnja aktivnost: 1.8.2016. 19:44
Lokacija: Zagreb
Postovi: 125
Zahvala: 35
Zahvaljeno 3 puta u 3 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

nekoliko tjedana sam se vozikao s Xantiom, a od jučer samo opet u CX-u i ... što reći? Ufatila me nostalgija, baš sam sretan što je opet ispred zgrade!

Divota od auta!
darkoooo je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 12:53   #15
Novi član
 
Arsen's Avatar
 
Član od: 26.04.2011.
Zadnja aktivnost: 17.11.2016. 21:02
Lokacija: Zagreb
Postovi: 145
Zahvala: 1
Zahvaljeno 2 puta u 2 postova
Originalno Re: Citroen CX

Uff je, naročito ako je u dobrom stanju što se teško nađe.

Ja već godinu dana u potrazi za dobrim ali nažalost ni jedan takav se ne prodaje.
Arsen je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 12:59   #16
Novi član
 
Sale123's Avatar
 
Član od: 21.03.2011.
Zadnja aktivnost: 21.3.2017. 09:21
Lokacija: Sisak
Postovi: 206
Zahvala: 23
Zahvaljeno 11 puta u 10 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Citat:
Arsen: Pregled postova
Uff je, naročito ako je u dobrom stanju što se teško nađe.

Ja već godinu dana u potrazi za dobrim ali nažalost ni jedan takav se ne prodaje.
nije istina, evo jednog u odličnom stanju i dosta povoljan!!!

http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-...-oglas-2737587
Sale123 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 14:29   #17
Novi član
 
Arsen's Avatar
 
Član od: 26.04.2011.
Zadnja aktivnost: 17.11.2016. 21:02
Lokacija: Zagreb
Postovi: 145
Zahvala: 1
Zahvaljeno 2 puta u 2 postova
Originalno Re: Citroen CX

Povoljan je u svakom slučaju ali za moj ukus presocijalna oprema, i još bez klime...

Ovakvog mi nađi
Arsen je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 20:23   #18
Limunofil :-)
 
Član od: 28.03.2011.
Zadnja aktivnost: 1.8.2016. 19:44
Lokacija: Zagreb
Postovi: 125
Zahvala: 35
Zahvaljeno 3 puta u 3 postova
Garaža
Originalno Re: Citroen CX

Citat:
Lima: Pregled postova
Eh, CX mi je bio najbolji auto iako sam ga kupio već 10 godina starog.Žena ga nije mogla smislit (ni dan danas ne znam zašto a bogme ni ona ne zna), no kad sam ga prodao i kupio novi Megane classic pita mene žena mogu li prodati kanticu od megane i kupiti nazad CX.
tu vrijedi onda izreka:

dao bog da imao, pa nemao
darkoooo je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 21:00   #19
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 20:04
Lokacija: Novi ZG
Postovi: 4.917
Zahvala: 845
Zahvaljeno 457 puta u 389 postova
Originalno Re: Citroen CX

onaj c4 uopće ne izgleda loše uz cx... a oba izgledaju kao da su ista godina
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 27.4.2011. , 21:05   #20
Profesionalac
 
deda's Avatar
 
Član od: 18.01.2011.
Zadnja aktivnost: 20.7.2016. 06:18
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.422
Zahvala: 0
Zahvaljeno 385 puta u 328 postova
Originalno Re: Citroen CX

Pa je,ali samo kaj je CX sto godina ispred C4.
deda je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
citroën

Uređivanje



Sada je 17:42. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2018, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger