XM by emajan

emajan

New member
Evo prihvaćam prijedlog jednog starog forumaša i otvaram novu temu u ovom podforumu da se zabilježi i moja kalvarija sa dovođenjem zapuštene krstarice u red.

Auto je općenito katastrofalno bio održavan, a pogotovo hidraulika. Od malih nogu družim se sa hidrauličarima i imao sam GA sa kojim sam napravio 380.000 km, pa GS, CX 2,4 GTI Prestige - neka posebna izvedba sa faking milimetarskim gumama koje su koštale da boli glava, pa sam na kraju imao BX 1,9 i ....Ovo mi je prvi susret sa HA, ali hidrauliku u ovako lošem stanju nisam još vidio. ali nisam dao neke velike novce pa u konačnici mislim da će biti dobro. Krenuo bih polako redom to dovoditi u normalno stanje. simptoma ima da ne stanu u poruku: zadnje kugle tvrde kao kamen , mislim da nema smisla ni puniti ih jer su vjerojatno otišle, pa ću uzeti nove pucam na confort. kad na mjestu držim kočnicu za 3-4 sekunde zadnji kraj se spusti na nulu, volan teško ide kad iz centralnog položaja počnem motati u desno, zapne i onda najednom krene, to vjerujem da je krivo što je posuda sa lhm-om puna pjene i negdje vuče zrak. Samim tim dio tog zraka dospio je i u kočioni sistem što se lijepo očituje pod nogom kad stisnem papučicu. LHM-a u posudi naravno da nije bilo dovoljno . Da li je moguće da vuče zrak još negdje osim na usisnom crijevu? Prvo ću promijeniti usisnu cijev nekom prozirnom za probu. iz pumpe lagano slini lhm po alternatoru, to bi se trebalo dati riješiti O-ringovima (Pumpa sa 2 izlaza).... Prednje kugle vidim da su mijenjane ne tako davno i za sada su mekane i rade ok, no ionako me čeka provjera ostalih kugli, pa tako i njih. Ne znam kad je mijenjan lhm, pa ću i to morati odraditi u skorije vrijeme, tako da računam da još bar 400-500 ojrića bude izletilo iz novčanika.
Maglenke ne rade, moram provjeriti da li je u pitanju osigurač ili relej. Ista stvar i sa zadnjim brisačem koji također ne radi, pumpice za vodu brisača ne mrdaju. Naravno, u posudi za tekućinu bila je voda koja je na staroj godini izgledala da bi mogla potopiti titanik. Pretinac za rukavice ispred suvozača – bravica ne funkcionira i amortizerčić otkopčan da se ne podiže. Prednje desno dugo svjetlo ne radi, ne dobiva struju na + žici. Displej sat/temperatura – sat uopće ne radi a temperatura je -88,8 . Nemam podataka kada je mijenjan zupčasti (znači još oko 200 ojrića) tako da ću i to preventivno riješiti. A usput i vodenu pumpu jer mi se čini da na je ona uzrok kapanja antifriza, osim ako nakon rastavljanja ne pronađem da curi negdje na crijevu/šelni ....

Ovaj auto je san za hidrauličarofile koji boluju od „uradi sam“ simptoma

No kada to sve dovedem u red, mislim da bih par godina trebao biti miran od izdataka, osim redovitog održavanja i voziti se u, po meni, jednoj od posljednjih pravih krstarica.

Popratit ću slikama malo ovaj napredak koji najviše ovisi o krvnoj slici novčanika :grin:

Usput, riješen problem prednjeg dugog svjetla koje je bilo umrtvljeno. Problem je bio u osiguraču koji nije izgorio, već ga jednostavno nije ni bilo. Nalazi se (barem se trebao tamo nalaziti) u boxu u motornom dijelu kod filtera zraka, F9

 

misa

Active member
U ovoj posebnoj temi se obavezno stavljaju slike auta. ;)

Uglavnom,ako je auto toliko zapusten i ako hoces da ga dovedes u pristojno stanje,tih 400-500 eurica ti nece bas puno pomoci...pa sve i da sam sve pakujes.
 

Automatic

Well-known member
Ovo kaj ti se pjeni najvjerojatnije vuče na servo pumpi zrak kroz semering ispod remenice ,iako netreba na tom mjestu slinit ulje ali hoče potegnuti zrak ako je loš semering(tak je meni bilo na taurusu a i pumpa se čula pojačano ko da je neispravna ,kad sam zamjenio semering popuno tiha i nije se pjenilo ulje).E sad neznam kak to ima tvoj auto jer on ima i pumpu na motoru pa možda i ona negdje vuče ali možda je netko ulio nekakvo drugo ulje.Moj savjet je da prekontroliraš da negdje ne curi i promjeniš kompletno ulje pa probaš.A jura pz ti ima svakakve kugle i confort i obične ,piše da na više komada popust pa se dogovori
 

emajan

New member
U ovoj posebnoj temi se obavezno stavljaju slike auta.
Ma stavit ću, samo hvatam priliku da ga operem :)

Jučer sam sredio maglenke - također bio izvađen osigurač.

E sad... otpojio sam originalno LHM usisno crijevo i stavio privremeno novo, prozirno. Namjerno ga nisam zalio uljem i pumpa je bez problema povukla ulje iz posude. ali...



crijevo prepuno malih sitnih mjehurića. pustio da radi, 4-5 puta podigao i spustio auto da procirkulira,ali u posudi se i dalje pjeni. Odlučio sam otvoriti posudu i provjeriti usponsku cijev i usput očistiti filtere ako su prvljavi.

Nakon otvaranja posude i pogleda na filtere uslijedio je :shock:








Pregledao sam usponsku cijev u kojoj je filter, nisam pronašao nikakvih pukotina gdje bi zrak mogao olaziti u crijevo. Znači, što se zraka tiče, vjerojatno slijedi predihtavanje pumpe. Nakon više od sat vremena čišćenja filtera i nekoliko litara benzina vratio filtere i upalio auto. Reakcija je bila više nego zadovoljavajuća. Podigao ga i spustio nekoliko puta i sada lijepo ravnomjerno diže, bez zastajkivanja, odaziv na promjenu položaja je brži. Kada sam na mjestu stisnuo kočnicu, zadnji kraj je poskočio za par cm u sekundi. No nakon toga više se nije spuštao na pritisak na kočnicu. Vratio sam original crijevo i krenuo na test vožnju. Utisak više nego zadovoljavajuć. Volan radi besprijekorno, servo u punoj snazi, od jedne do druge krajnje točke radi bez ikakvih promjena u otporu, glatko i ujednačeno. Na pritisak na kočnicu zadnji kraj se ne spušta. Nitko sretniji od mene. Sjeo sam u prtljažnik, korektor visine je uredno odradio i vratio vozilo u prvobitni položaj, a isto tako i nakon rasterećenja. Vozio sam po lošijem putu, ista dionica od 2 km, nekoliko puta naizmjence uključivao sport i normal mod. Očito je da je na sport modu auto kao i zadnji kraj tvrđi nego u normalnom. Po tome pretpostavljam da je EM ventil u redu. Ali imam osjećaj da mi je zadnji kraj ipak tvrđi nego bi trebao biti. Ili možda previše očekujem od XM-a u odnosu na prijašnji BX i CX? No generalno, stanje sa suspenzijom se dosta popravilo nakom čišćenja filtera.

A sad... jutros sjednem u auto, upalim ga... lijepo radi, ne pali upozorenje o niskom pritisku kao što je do sada na 4-5 sekundi uvijek nakon 6-7 sati stajanja. Nakon par minuta, stisnem kočnicu na mjestu i bacim pogled u retrovizor, kad ono, zadnji kraj počeo opet propadati :meh: Ne toliko jako kao prije, ali počne se spuštati.
Provozao se 10-tak km počinjem opet osjećati blage promjene na volanu, ne tako očite kao što su bile, ali nije to više ono što bi trebalo biti. Jučer napravio 50-tak km i sve bilo ok.

Sad se pitam da li možda u sistemu ima toliko prljavštine da se filteri ponovno polako začepljuju. Naravno, samo je jedan način da to provjerim...

Razmišljam i o još nečemu. Nekako mi je sumnjiv plovak LHM rezervara. Pokazuje da ulja ima na maximumu, ali nivo u posudi mi se čini nizak. Bio bih zahvalan nekom od vlasnika XM-a ako bi izmjerio koliko cm u njegovoj posudi ima od čepa do nivoa ulja u najvišem položaju. Èisto da provjerim plovak.
 

fullcool

New member
Nivo ulja gledaš kad je auto u najvišem položaju, ali to tek kad riješiš mjehuriće, sad ti je ulje većeg volumena jer je pjenušavo od mjehurića. To da se pjeni unutra si mogao vidjeti i bez prozirnog crijeva, ali kad ga već imaš, digni ga u zrak koliko god ima dužine, i napuni do vrha pa gledaj jel na pumpi negdje curi, tako ćeš visinskom razlikom povećati tlak u pumpi, kad motor ne radi naravno. I nemoj da te bune mjehurići u crijevu, ulje preko povrata ide u posudu, gdje god da uvuče zrak ulje će biti pjenušavo u posudi pa ga takvog pjenušavog pumpa uvlači, kružni tok je u pitanju. Kugle sa Jurom dogovori da ti pregleda i napuni.
 

emajan

New member
Znam da se gleda u najvišem položaju, tako sam i gledao. To je abeceda hidrauličara. Prozirno crijevo sam upotriebio da eliminiram propusnost originalnog.

Danas me počeo zezati brzinomjer.
u vožnji padne na 0, a nakon par "uvjeravanja" rukom po instrument tabli ponovno proradi. Na trenutke sam se osjećao poput Mr. No-a i njegovog pajpera :grin:
 

misa

Active member
To sto ti km/h pada na nulu u voznji je uglavnom standardna boljka.Problem hladnih lemova.

Izvuci instrument tablu i prelemi je i reseno.Ako ne umes da lemis,odnesi je kod bilo kog elektricara(auto,tv)i prelemice ti to za 10min.
 

jurapz

New member
To što ti propada zadnji kraj na pritisak kocnice kriva je antisinc kugla, stavi nju novu posto je na zeznutom mjestu pa nebi bas svaki dan skidao:grin: , ako i dalje pjeni u posudi imaš problem, nisu sigurno filteri krivi za to.
Nece ti momentalno prebacivati sport i obican mod kako ti prekidac prebacuješ, samo se mjenjaju parametri na kojim prebacuje u sport mod
 

emajan

New member
To što ti propada zadnji kraj na pritisak kocnice kriva je antisinc kugla, stavi nju novu posto je na zeznutom mjestu pa nebi bas svaki dan skidao:grin: , ako i dalje pjeni u posudi imaš problem, nisu sigurno filteri krivi za to.
Nece ti momentalno prebacivati sport i obican mod kako ti prekidac prebacuješ, samo se mjenjaju parametri na kojim prebacuje u sport mod
Znam da neće momentalno prebaciti i da je za razliku od HAI samo su pomaknute tolerancije parametara za reakciju, zato sam u nekoliko navrata prelazio istu dionicu pod oba moda. Naravno da filteri ne stvaraju pjenu, ali za problem sa volanom bi mogli biti, ipak je on najveći potrošač. Ovo sa anti-sink kuglom mi zvuči logično :palac-gore:
Sada je vrijeme loše, a ja garažu nemam, pa ću malo pričekati sa sljedećim korakom koji će biti da predihtam pumpu i konačno se riješim tog zraka iz sistema. Prije toga, sve je drugo besmisleno.

Ima li negdje tutorijal kako da izvadim instrument ploču?
 

fullcool

New member
Prljav usisni filter i dobroj pumpi oteža posao, čišćenje filtera i posude se podrazumijeva i za ispravan sistem, u svakomslučaju to je dobro napraviti.
Sad pumpu srediti tj. to uvlačenje zraka ako je na pumpi, pa onda kugle i ozračiti kočnice jer je sad puno zraka u cijevima.
Zašto skidaš tablu, tabla je iz dijelova, koji dio hoćeš skinuti?
 

fullcool

New member
Tabla je sve ono ispred vozača i suvozača, pogrešno si se izrazio, instrumenti, radio, pretinac za rukavice, ventilacioni otvori, sve je to ugrađeno u tabli. Ti znači želiš izvaditi instrumente iz table, nećeš skidati tablu, samo instrumente.
 

emajan

New member
Tabla je sve ono ispred vozača i suvozača, pogrešno si se izrazio, instrumenti, radio, pretinac za rukavice, ventilacioni otvori, sve je to ugrađeno u tabli. Ti znači želiš izvaditi instrumente iz table, nećeš skidati tablu, samo instrumente.
Moj grijeh :oops: Mislio sam samo na instrumente

Nadođe samo, ali tek nakon što ugasim i ponovno upalim auto, ali nije pravilo, ponekad ne reagira ni dva - tri paljenja/gašenja
 

charllie

Active member
Halo kolega jel tvoj zmaj jedinica tj. stariji model,kolko znam on ima kilometar sajlu pa te ona zeza.:angel:

postupak skidanja table nije tezak al koji je tvoj model?
 

emajan

New member
Halo kolega jel tvoj zmaj jedinica tj. stariji model,kolko znam on ima kilometar sajlu pa te ona zeza.:angel:

postupak skidanja table nije tezak al koji je tvoj model?

s2 - sa integriranim zadnjim spojlerom, 4-krakim volanom i znakom na sredini maske, pa ako ne griješim, onda je s2.

Ne vjerujem da je sajla kad na šamar reagira
 

charllie

Active member
Nije sajla na s2,vec je na getribi senzor al tebe zeze steker u ins.tabli samo kontakt i mene je to :cenzura::cenzura::cenzura:-lo.Skines prvo plastiku iznad volana (ne svolana).Izvuces volan i mislim da ga treba spustit kolko ide(ne ga rastavljat)kraj njega su ti dva sarafa,lijevo od njega ispod te plastike mislim opet dva,mislim tri na desnoj strani ispod prekidaca klime.Zatim izvadis sasvim desni gumb onaj ispod otvora ventilacije u sredini (lagano malim odvijacem sa strane)iza njega ti je saraf,plasticni poklopac u kojem je kotac ventilacije(TE SREDNJE iznad klime)TAKODJER LAGANO ODVIJACEM iza se skriva jos jedan sarafic.Mislim da su svi bus videl zatim nadignes tu plastiku i otkacis u sasvim jievoj strani,dalje je lakse jer su iznad instrumenata dva vidljiva sarafa ,sad je tabla vidljiva i sarafi sto je drze nema vise skrivenih prijatelja.Izvuces pazljivo jer je malo mjesta i mislim da je to drugi zdesna steker al mislim da tablu ni netrebas vadit jer su stekeri ispod nje(valjda se dobro sjecam;CAK I ONU PLASTIKU S GUMBIMA NETREBA SASVIM IZVADIT).Mores se tak vozit jer ostaje sve spojeno i drmas taj steker pa bus videl da te zeza kontakt.Izvini kaj nije bas lijepo objasnjeno al neda mi se u knjizi iskat a imam devet debelih knjiga od njega(radionicke)od struje ,limarije,hidraulike mehanike opisa gresaka...no bus skuzil nist strasno.:angel:
 

emajan

New member
Nije sajla na s2,vec je na getribi senzor al tebe zeze steker u ins.tabli samo kontakt i mene je to :cenzura::cenzura::cenzura:-lo.Skines prvo plastiku iznad volana (ne svolana).Izvuces volan i mislim da ga treba spustit kolko ide(ne ga rastavljat)kraj njega su ti dva sarafa,lijevo od njega ispod te plastike mislim opet dva,mislim tri na desnoj strani ispod prekidaca klime.Zatim izvadis sasvim desni gumb onaj ispod otvora ventilacije u sredini (lagano malim odvijacem sa strane)iza njega ti je saraf,plasticni poklopac u kojem je kotac ventilacije(TE SREDNJE iznad klime)TAKODJER LAGANO ODVIJACEM iza se skriva jos jedan sarafic.Mislim da su svi bus videl zatim nadignes tu plastiku i otkacis u sasvim jievoj strani,dalje je lakse jer su iznad instrumenata dva vidljiva sarafa ,sad je tabla vidljiva i sarafi sto je drze nema vise skrivenih prijatelja.Izvuces pazljivo jer je malo mjesta i mislim da je to drugi zdesna steker al mislim da tablu ni netrebas vadit jer su stekeri ispod nje(valjda se dobro sjecam;CAK I ONU PLASTIKU S GUMBIMA NETREBA SASVIM IZVADIT).Mores se tak vozit jer ostaje sve spojeno i drmas taj steker pa bus videl da te zeza kontakt.Izvini kaj nije bas lijepo objasnjeno al neda mi se u knjizi iskat a imam devet debelih knjiga od njega(radionicke)od struje ,limarije,hidraulike mehanike opisa gresaka...no bus skuzil nist strasno.:angel:
mislim da je jednostavnije da uhvatim miša i počnem ga dresirati pa nakon obuke pustim kroz ventilaciju da obavi posao... ali se bojim da mi nakon dresure ne kaže da radi samo na njemačkim autima :D
 

charllie

Active member
Ne cvikaj,za pol vure to rastavis(ak nemas dve leve)a 15min bude skupa,trebas sam torx 20 izvijac i mali srafciger.Sredi to pa gremo dalje,hitro,hitro...
 

emajan

New member
Nabasao sam na neki citroenov VIN dekoder, rekoh, ajde baš da vidim.... izbacio mi sljedeće:
http://prntscr.com/5t7fdw
http://prntscr.com/5t7g5g
http://prntscr.com/5t7gh7
http://prntscr.com/5t7gus
http://prntscr.com/5t7h1u
http://prntscr.com/5t7h7v
http://prntscr.com/5t7hd7
http://prntscr.com/5t7hlh
http://prntscr.com/5t7hso
http://prntscr.com/5t7hyn
http://prntscr.com/5t7i4k
http://prntscr.com/5t7iao

Nije me nešto impresionirao, fulao dosta stvari... počevši od godine proizvodnje, prednjih maglenki, tempomata, grijanog desnog retrovizora i još ponešto... ili je ovaj moj nesretnik sklapan od 5 različitih....
 
Na vrh