Saxo 1.0i by Leprechaun

Leprechaun

Member
Pozdrav svim sadašnjim i budućim članovima foruma! Vidim da je forum nov, a i ja sam odnedavno vlasnik Citroen Saxa. Nadam se da će s vremenom doseći kvalitetu i kvantitetu Škodinog foruma (www.skodacroatia.com), čiji sam vlasnik bio prije (Favorit). Dizajn foruma je oku ugodan i funkcionalan, toliko sam do sada primijetio.

U načelu, ne razumijem se u automobile, pod tim mislim u dijelove od kojih su sastavljeni i detaljan način kako funkcioniraju, već mi je automobil više prijevozno sredstvo "od točke A do točke B", no to ne znači da me moj autić ne zanima, baš suprotno, želim mu pružiti dobro održavanje, ali očekujem da mi on to i vrati :)

Saxo mi je, nakon Favorita, moj drugi auto, a uzeh ga rabljenog, dobro očuvanog s nepunih 60000 km i za sada sam vrlo zadovoljan. Uvijek sam imao averziju prema francuskim automobilima, što zbog na forumima i newsgrupama pročitanog, što zbog predrasuda, što zbog iskustava prijatelja i poznanika. Zato se nadam da sa Saxom nisam pogriješio, pogotovo što u mom primjerku nema gotovo nikakve elektronike, radi se o osnovnom modelu, a poslije Favorita meni je i to luksuz :eek:

Eto, prvi post, više uvodni, recimo da ću se ponekad javljati s pitanjima oko Saxa, a nadam se da ću ponekad nekome moći i pomoći. A vi forumaši, nema nas trenutno puno, napišite ponešto što znate o Saxu, vlastita i/ili tuđa iskustva, kako Hladno pivo kaže: "Koliko troši benzina u zimskim uvjetima i koji je limar najjeftiniji" :)
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: Pozdrav!

Živio i dobro nam došao!

Saxo je bio moj prvi autić. Kupio sam ga rabljenog sa 85tkm. Svi djelovi su bili originalni. Ništa krupnije, osim brtvi vrata suvozača, nisam mjenjao. Prijašnji vlasnik ih je pokidao "nasilnim" otvaranjam dok su bile smrznute. Tako da je malo voda curkala. Nisam to ni skužio dok nisam slomio ručicu za dizanje stakala. Onda sam išao skidati unutarnju oplatu i vidio da je unutra sve vlažno i hrđavo. :D

Osim redovnih srevisa jednina krupnija izmjena su mi bile gume... :) Kasnije sam ga s 190tkm prodao nekom klincu. :)

Pisao bih više, al moram ići.
 

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

Kod mene se suvozačko staklo ne spušta skroz u vrata, već pri kraju malo zapinje i ostane jedno 5 cm u zraku. Nije da me živcira, nadam se samo da mehanizam neće skroz otkazati s vremenom, možda je najbolje da to riješim na proljeće, jer sad su mi prozori ionako čvrsto zatvoreni, zbog ove hladnoće.

Također sam primijetio da one ručice za podešavanje ratrovizora i nemaju baš neki efekt na ogledalo, ali bitno mi je da se ogledala fino mogu namjestiti ručnim namještanjem izvana :D Oboje me podsjeća na moju Favoritku :rolleyes:

bjelivuk, znaš li možda treba li se kod davanja kontakta (testa) upaliti i crvena žaruljica od termostata? Moj model nema kazaljku termostata (glupo, no hajde), već je predviđeno da se samo upali lampica kad motor postigne kritičnu temperaturu - nekako mi logika govori da bi se onda ta lampica trebala upaliti na kontaktu (da se vidi je li ispravna), a kod mene se ne pali. Ako ne znaš, kopat ću po uputstvima.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: Pozdrav!

bjelivuk, znaš li možda treba li se kod davanja kontakta (testa) upaliti i crvena žaruljica od termostata? Moj model nema kazaljku termostata (glupo, no hajde), već je predviđeno da se samo upali lampica kad motor postigne kritičnu temperaturu - nekako mi logika govori da bi se onda ta lampica trebala upaliti na kontaktu (da se vidi je li ispravna), a kod mene se ne pali. Ako ne znaš, kopat ću po uputstvima.
Jel tvoj model instrument table gdje je indikator tanka na sredini (između turcelera i spidometra)?
 

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

@ bjelivuk

Da, indikator tanka je na sredini gore, lijevo je lampica termostata bez kazaljke, a desno lampica ulja;

@ Laky

I po mojoj logici bi se trebala upaliti, upravo zbog nedostatka kazaljke, no morat ću potražiti u priručniku.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: Pozdrav!

Na toj instrument tabli ti se (koliko ja znam) ne pali lampica kod davanja kontakta. Isto ko što ti se na desnoj strani ne pali lampica za ulje? Palila bi se da nema kontakta sa senzorom grijača.
 

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

Kod davanja kontakta upali mi se lampica ulja. U vožnji su obje pogašene, naravno. Morat ću sutra proučiti knjižicu s uputstvima, pa ću javiti što sam pronašao...
 

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

Provjerih upravo stanje kontrolnih žaruljica kod kontakta u priručniku. Pali se sve kako treba, kontrolka od ulja treba zasvijetliti, a kontrolka termostata ne. I ostale se sve pale po propisu :)

Ovo sa odspajanjem senzora od temperature je odličan savjet, svakako ću to s vremena na vrijeme provjeriti (tj. moj majstor), čisto radi mirnog sna.

Još jedno pitanje za sve. Auto je 10 godina star, 58000 km. Da li mijenjati zupčasti remen, iz preventive? Jedni kažu ne, nema 100 000 km, drugi mijenjaj zbog godina. Nije neki trošak, a miran san puno znači. I da li dirati još što? Hvala!
 

r2-d2

New member
Re: Pozdrav!

Provjerih upravo stanje kontrolnih žaruljica kod kontakta u priručniku. Pali se sve kako treba, kontrolka od ulja treba zasvijetliti, a kontrolka termostata ne. I ostale se sve pale po propisu :)

Ovo sa odspajanjem senzora od temperature je odličan savjet, svakako ću to s vremena na vrijeme provjeriti (tj. moj majstor), čisto radi mirnog sna.

Još jedno pitanje za sve. Auto je 10 godina star, 58000 km. Da li mijenjati zupčasti remen, iz preventive? Jedni kažu ne, nema 100 000 km, drugi mijenjaj zbog godina. Nije neki trošak, a miran san puno znači. I da li dirati još što? Hvala!
Radije promijeni! Mom frendu je pukao remen na Saxu 1.0 i na kraju ga je popravak došao skoro kao drugi takav auto. Inače prije toga nikakvih problema nije imao. Ako je auto u tako dobrom stanju kako kažeš - ne isplati ti se riskirat za nekih cca 1200 kn (možda i manje)...
 

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

Svakako ću promijeniti zupčasti remen, zbog rizika od havarije motora. Hvala svima na savjetima!

Jučer i danas bavio sam se instalacijom radia, uzeo sam si Kenwood KDC-4047UGY i 13 cm LG zvučnike, premda mi je unutra bio Blaupunkt kazetaš i poluispravni zvučnici. Moram se pohvaliti da sam sve to sam instalirao, prvi put, hehe :cool:

Nego, ne radi mi osvjetljenje komandi ventilacije. Otkako sam uzeo autić primijetih da se ponekad pojavi osvjetljenje, no zatim opet nestane. Nisam ništa dirao, a zadnjih dana nisam primijetio da se više uopće uključivalo osvjetljenje. Mogu li što sam provjeriti/ popraviti, kako se uopće dolazi do lampica, ili žica ako dotične gube kontakt negdje? Nije valjda kroz otvor za autoradio, taman sam ga ugradio kako treba? :rolleyes:
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: Pozdrav!

Leprechaun,reci jesi riješio problem ? Neznam kak je to rijšeno na saxu (vozio ga dvaput u životu-od nećaka), al i na Xsari a i sad na piksaću,osvjetljenje ventilacije se pali tek kad upališ svjetla.. tko zna, možda je riknuo osigurač ili je fakat riknulo osvjetljenje :confused:
 
Posljednje uređivanje:

Leprechaun

Member
Re: Pozdrav!

@ mirda69

Evo, neki dan sam vozio malo dužu relaciju noću i osvjetljenje ventilacije mi se na neko vrijeme pojavilo. Danas sam također vozio noću i ventilacija niti u jednom trenutku nije bila osvjetljena. Ne znam na koju se foru pali (sa kratkim svjetlima/ s pozicijom kad motor radi/ ???), ali pretpostavljam da kod mene žice negdje gube kontakt. Danas sam malo čačkao oko radia (umetao papiriće da metalni nosač ne proizvodi vibracije :D ), pa sam lagano prodrmao žice za koje smatram da vode do osvjetljenja ventilacije, no bez rezultata...
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Pozdrav!

nije ti greda mjenjati te žaruljice. ako ne nađeš na netu slike, stavim ti slike s nesaxa. princip je kada izvadiš radio, da gledaš gdje su ti šarafi, i kako odšarafljuješ i skidaš djelove armature, tako ti se pojavljuju drugi djelovi s novim šarafima. rastavljaš dok ne dođeš do onoga kaj ti treba. te žaruljice bi mogle biti 1,2W... moglo bi ih biti 6 ili 7...

opremi se s torx šarafcigerima, obično su takvi djelovi armature sa torx šarafima...
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: Pozdrav!

nije ti greda mjenjati te žaruljice. ako ne nađeš na netu slike, stavim ti slike s nesaxa. princip je kada izvadiš radio, da gledaš gdje su ti šarafi, i kako odšarafljuješ i skidaš djelove armature, tako ti se pojavljuju drugi djelovi s novim šarafima. rastavljaš dok ne dođeš do onoga kaj ti treba. te žaruljice bi mogle biti 1,2W... moglo bi ih biti 6 ili 7...

opremi se s torx šarafcigerima, obično su takvi djelovi armature sa torx šarafima...
Eto,znao sam da će ti neko iskusniji znat pomoć u tome..:D:D Dalibor,kolko vidim ima puno žganaca pojedenih s citraćima :D:D
 
Na vrh