Moj Bleki - Saxo 1.5d by Andree

Andree

zaražen Citro virusom...
Napokon otoplilo, pa evo da ispunim obećanje...

Iako sam jos uvek u gužvi oko novog doma, uhvatio sam vremena da ga dans popdne operem i uslikam za forumski dosije :arryeah:









Kratak opis:
1.5d
2000 god
160000 km
Servo
Klima
Podizači prednjih stakala

Sta ti više treba?! :arrr:

Malo slika enterijera koji nije u losem stanju s obzirom na godine.







I najlepsi detalj po meni je ova kombinacija boja :fakat:




A sada kratak opis stanja na osnovu prvih 500 km:
- prednjintrap treba utegnuti (silenti, kugle, mozda amortizeri, spone su nove)
- jedna od poluosovina je pocela da se cuje kada skrecem udesno
- zadnja torzija zahteva uskoro reparaciju
- posto mi se bas ne svidja kako koci, iz predostroznosti ce pasti zamena diskova, plocica, pakni i UK ulja

Sto se tice ostalog, mtor odlicno pali, ovih dana na minusu je palio na zub. Lepo vuce, s obzirom na tip motora., cuje se remenica radilice, pa cemo i nju da menjamo uskoro. Servis je uradjen pre 5000 mail, a veliki pre 50000. ( i on ce doci na red, ali ipak cemo prvo da sredimo vesanje i kocnice).
Registrovan je do maja.

Prvi utisci su, ako se izuzmu nedostaci koje cu popraviti, veoma pozitivni. Lak za voznju, okretan, unutra dovoljno prostora, oravi auto za gradsku svakodnevicu!

I jos jedan nedostatak estetske prirode je da je boja na krovu i haubi matirala, ali otom-potom. Prvo da ga sredim mehanicki....

Auto je kupljen od devojke koja ga je dobila za 18. rođendan 2012.godine, tako da ima tragova učenja vožnje...



Ako neko zna gde moze da se nabavi ova lajsna, bio bi mu veoma zahvalan na informaciji :klanjase:


Motorni prostor deluje veoma pristojno...


I da se osvrnem na naslov teme. Kada sam ga dovezao kući, mlađa kćerka mu je odma dala naziv BLEKI! I tako ga i ostatak familije zove Bleki...
 

Phantom

Drajver
Prelijep je, ja bih ga odma odkupio. Bio sam također vlasnik saxo , kada se sjetim gdje sam išao s njime a nikada me nije pustio na cijedilu. I danas mi je žao što sam ga prodao.

Ovu lajsnu ti je najbolje na lokalnom autoodpadu naći, sigurno imaju od nekog karambola a ujedno ti je najjeftinije, bar ja tako mislim
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da je nać iste felge kao ratkape :wub:

No auto je baš presladak, crna mu odlično stoji, rijetko se vidi takav... :D
 

Zix

Active member
Lep autić,svaka čast na izboru i kupovini,moj savet je da prvo uradiš veliki i mali servis jer prema km koje si naveo mislim da je to priorit et a ovo ostalo tipa kočioni sistem,vešanje,krov,radkapne,lajsne možeš rešavati nakon toga jer je ipak motor-motor, što si tiče auto otpada najviše ih imaš u Šapcu negde oko 10ak pa pogledaj na netu pod auto otpad ili polovni delovi,ako trebaš neku pomoć javi pa ćemo već nekako rešiti... Pozdrav
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Hvala svima, drago mi je da vam se sviđa!

Ratkape ću promeniti čim nađem neke originalne za Saxa ili kopije...

Što se tiče servisa, mislim da je bezbednost ipak na prvom mestu, pa će se raditi prvo vešanje i kočnice...
 

ZlatkoC4

Well-known member
Auto je pravi dragulj a i veseli me tovje razmišljanje o održavnju vozila od ovjesa, kočnica do motora. svaka čast. Oni su inače poznati kao dobri i pouzdani uz redovno održavanje neče nikad ostaviti gazdu na cesti :cool:
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Zato sam i birao ovu kombinaciju 1,5D + klima + servo jer sam još 2008 8kada sam kupovao Xsaru) čuo sve najbolje o tom modelu...
A 5 vrata sam izabrao iz praktičnih razloga jer sa autom najčešće razvozim decu po gradu, pa je mnogo jednostavnije.
 

Randy5

Active member
Autić k'o bonbončić. Pametna kupnja. Klima je veliki plus, a što se tiče laka, ako Te to tješi, mnogo vlasnika ne samo francuskih marki ima taj problem. Mislim da će Te dugo služiti s minimalnim ulaganjima.
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Hvala Randy!

Ideja koju sam imao na umu prilikom izbora verzije Saxa je bila da ga ostavim kao drugi auto za po gradu, a da čim bude para kupim nešto veće...

Moram d avam priznam da mi se sve više sviđa sa svakim novim kilometrom. Za grad je odličan!!!

O ljuljanju torzje da ne pričam... jako mi je nedostajalo još od Xsare! 307 je bio super, ali je bio tvrd užasno! :gaah:
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Divan dan za cackanje po Blekiju, operacija zamene sijalica komandi ventilacije....




Nije mi radio upaljac. Vidim da je neka zica otkacena. Nakon sto sam skinuo masku, nesto ne stima...

Ovo je slobodna klema...



A ovo su kleme na upaljacu....



Sve mi se cini da ovo nije original upaljac... :confused:
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Hvala na savetu Ivane, ali mislim da ću ipak potražiti original upaljač, koliko se sećam isti ima i Xsara...


Pregledao sam i sijalice prekidaca.. Popravljena od prekidaca klapne ventilacije, dok od prekidaca grejaca zadnjeg stakla nazalost nije. Za nju ce mi trebati radni stol i lemilica i ... malo vise strpljenja

Evo koja slika izgleda otvorenog prekidaca. Uputstvo sam nasao na Saxperience forumu.



Kad vec imam vremena popravio sam i bravicu pregrade za rukavice.



Krivac je opruga koja izgleda dosta slabo. Namestio sam je, ne znam koliko ce izdrzati...



Toliko od mojih aktivnosti za sada.

Bio sam kod majstora na pregledu. Sledeće nedelje menjam diskove, pločice, šolje amortizera, levu poluosovinu i manžete letve volana.

Nakon toga, za koji mesec, sledi remont torzije čim se skupe novci...
 

ZlatkoC4

Well-known member
Svaka čast pomalo i biće to auto uskoro i bolji nego kad je bio nov. :palac-gore:
A poslje svega ovog kad izmjeniš češ ga brižno voziti još godinama :cool:
 

Andree

zaražen Citro virusom...
Iskoristio sam vikend da se malko igram sa Blekijem pa sam odlučio da probam da mu skinem folije sa stakala na prednjim vratima. Em sto nemam atest za njih, em su se ofucale.

Tako da sam poceo na osnovu raznih uputstva sa interneta.


Izgleda da sa dosta kvalitetne jer se ni na jednom mestu nisu pocepale prilikom povlacenja. Verovatno je bio uvezen sa njima....

Nakon sto sam skinuo folije ostalo je dosta lepka, koji je bio bezbojan, kao onaj na vinjetama ili registracionim nalepnicama. Srecom pa je cale imao benzin za kosacicu, jer alkohol nije bio zadovoljavajuce efikasan. Ovaj deo patnje nisam slikao... :arrr:

Ovo je rezultat:




Zadnje cu ostaviti, nadam se da me zbog njih saobracajci nece zezati. Bice ugodnije deci, a i bojim se da ne pokidam grejace zadnjeg stakla.


Posto sam vec bio u hypu hteo sam da se pozabavim sa dve stvari: imam problem sa otkljucavanjem suvozacevih vrata preko centralnog otkljucsvanja jer vrlo cesto ne izadje onaj pipak napolje pa moram otkljucavati izvana kljucem., druga je provera da li zadnja vrata imaju instalacije za zvucnike. Tako da sam pristupio skidanju tapacirunga. S obzirom da mi je prvi put, dobro sam prosao jer sa polomio samo po jednu zabicu na svakom tapacirungu...

Mislio sam da tapacirung pravi problem prilikom otkljucavanja, da mozda onaj pipak zapinje ili sl. Nazalost nije to jer se on i ovako bez tapacirunga tesko otkljucava rukom, a kamoli preko centralnog.


Nazad sam se takodje razocarao jer nisu razvucene instalacije za zvucnike. Tako je to sa malim automobilima iz 90-ih....


S obzirom da se u rukohvatima nalaze srafovi koji drze tapacirung, iskoristio sam priliku da ocistim rukohvateni sredim oksidirale srafove...


Malo sam se igrao sa crnim sprejem koji mi je ostao od letos kada smo zena i ja restaurirali postolje od Singerice.... Rukohvate sam malo brzopleto uradio, ali bolji su nego sto su bili...

 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Neznam kakav si lak koristio, al sa te mekane plastike kao od rukohvata voli otpast farba ako nije bilo primera. Al glavno da se radi, lijepo napreduje ;)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Slažem se sa Ivanom ako nisi stavio prajmer za plastiku brzo će se početi ljuskati. inače sve ostalo super i bravo za volju i trud :palac-gore:
 
Na vrh