Bok ekipa, evo nije me bilo dugo, treba naci vremena napisati nekakvu recenziju tj. dojmove o Citroenu c4 II 2.0 hdi exclusive. Prešao sam preko 3000 km sa njime. Imam 12ak godina vozačkog iskustva, prošao sam puno km sa golfom 2, mazda 323f 2.0 ditd, peugeot 206cc 1,6 benzinac i mercedes c220 cdi pa su moji dojmovi uglavnom bazirani na tim autima, točnije na zadnja 2; peugeota i merđe.
Vozna svojstva:
Citrač ko citrač, full udoban za naše ceste, trenutno sam na zimskim gumama (16") i nemam prigovora ni na udobnost ni na šumove. Pretpostavljam da će biti tvrđi na 18" ljetnima. Nisam ga nešto stiskao u zavojima zbog vremena, na otvorenoj cesti me jedino smeta lagano zanošenje uslijed bočnog vjetra ili čega već nakon prestizanja kamiona/busa.
Treba se naviknuti na volan, na prema ostalim autima koje sam vozio nije toliko izravan, kao da taj servo nije progresivan. mogli su to i bolje izvesti. Sa kočnicama sam prezadovoljan.
Ne znam zakaj svi pljuju po citroenovim mjenjačima, ima malo duži hod, meni je skroz ok, u početku mi je jedino teško bilo pogodit 6.u brzinu, ali to valjda jer ju na prijašnjim autima nisam imal.
Tempomat je već standard u ovoj klasi, ali meni je limitator nesh novo; u ovo vrijeme kada su pooštreni prometni zakoni što se tiče brzine dobro dođe. Odredite brzinu koju ne želite prijeći i koliko god gasa dali, on ne prelazi sve dok ne stisnete kick down. Nisam se još na manualcu susretao sa "kick downom".
Eksterijer
Ovaj zakretni biksenon mi je pravo otkriće, stvarno se lijepo vidi cesta u zavojima, gušt je cimati volan i gledati kako svjetla slijede cestu.
Parking senzori dobro rade, sam kaj je lagani problem dok se emyway ne digne, ni ti senzori baš ne šljakaju, a za to treba nekih 10ak sekundi.
Fora su mi prednji brisači, em što brišu od sredine vjetrobana prema rubu (ni na jednom autu nisam vidio da tako veliku površinu brisači mogu obrisati) em što ta automatika na njima super dela.
Stražnji kraj, tj. stražnje staklo je furt zmazano, tj. kad god je cesta mokra odmah su kapljice na njemu, tako da mi stražnji brisač češće radi nego prednji. Ne znam od kud te kapljice, ali valjda na uštrb dizajna jerbo se ne sjećam da je na golfu i mazgi tak bilo.
Panorama krov je skroz kul, baš prosvijetli unutrašnjosti. Na žalost, zvijezde videl kroz njega još uvijek poradi vremena vidio nisam.
E da, i ponekad se čuje na rupama i onim sitnim ležečima da radi, onak kao da kvrcne. Imao prije kabrija, on je pak cijeli kvrcao prilikom prelaska preko neravnina i u zavojima, ovaj tu i tam, mene ne smeta jer znam da nemre bez toga.
Ova pomoć pri paralelnom parkiranju šljaka, ali po meni je potrebna eventualno početnicima, a i u zadnje vrijeme rijetko nailazim na takva parkirališn mjesta.
Nadzor mrtvog kuta super šljaka i meni je dosta koristan.
Nikak da se naviknem na čudo koje upozorava na prelazak preko trake bez uključenog žmigavca iznad 80 km/h, jerbo u tom trenu zavibrira strana sica s obzirom na kojoj ste strani traku prešli, a meni to vibriranje oko guze stvara nelagodu. Izgleda da gej lobi postoji i u Citroenu.
Led svijetla ispod retrovizora lijepo osvijetljavaju auto u mraku kada ga otključavate/zaključavate kao i ksenon. Pametno su napravili da se po danu pale samo pozicije, tako da se ksenon žarulje bezveze ne troše kada to nije potrebno.
Interijer
Materijali u unutrašnjosti su super, ali da su barem i bočne stranice ispod stakla od istog materijala kao i armaturna ploča, ovako je ona tvrda plastika kao u peugeotu 206 koji se proizvodio još u prošlom stoljeću.
Sicevi lijepo izgledaju, dobro griju, udobni su, ali baš i ne drže u zavoju. Lumbalna masaža je za preseravanje, ugodna je, ali neku ozbiljniju funkciju i nema.
Parkirna kočnica, hill holder, za sada samo pohvale.
Osobno mi se volan sviđa, a i raspored tipki mi je skroz ok, brzo sam se naviknuo i rijetko kada koristim tipke na navigaciji, u biti koristim ih samo kada pišem adresu.
Središnji samozatamnjujući retrovizor i nema neku funkciju s obzirom da su stražnja stakla zatamnjena. Bilo bi bolje da je bočni suvozačev retrovizor samozatamnjiv.
Inače nisam neki ljubitelj digitalnih brzinomjera, oku su mi ugodniji analogni. Ali ako su baš i morali napraviti digitalni, u citraču su to ok izveli. Drago mi je što brzinomjer ne registrira trenutno stanje brzine, već valjda svaku sekundu i nešto jer bi od tih promjena brojeva bolila glava. Prikaz promjene stupnjeva u višu brzinu radi štednje goriva nije loša ideja, meni osobno nepotrebna, ali koliko sam čuo, za par godina će po EU zakonima to morati imati svi novi auti. Ono što me živcira je digitalni prikaz količine preostalog goriva u tanku. Nekak mu ne vjerujem. Ali još iritantniji je prikaz koliko još km možete napraviti sa gorivom koje imate u autu. Malo brže se vozite i padne za 100 km, pa malo sporije vozite pa se digne. Najvjerojatnije je do mene, ali meni to ubija volju za vožnjom jer cijelo vrijeme mi oko bježi na taj brojač. Mislim da bum neku naljepnicu sa 10000 km zaljepil preko toga da to ne gledam i ne usporim svako malo kada autonomija padne za 100 km.
Malo o
eMyWay - veliki šit. Razočaran, jako. Lepo izgleda i to je to. Mislim da je 386 imala jači procesor od tog gofna. Kada pokrenete auto, treba mu nekoliko sekundi da se pokrene, tj. da ga možete koristiti. I prilikom pisanja adrese kada okrenete kotačić, ne krene odmah, pa vi još jednom okrenete kotačić, pa se on naglo probudi i zabilježi oba pokreta tako da niste na onom slovu koje ste htjeli.
Ugrađeni bluetooth koristim cijelo vrijeme za razgovore u vožnji i super radi što se tiče zvuka, ali tu priča staje. Sinkronizacija sa android telefonom je očajna, navodno ni sa iphone-om nije bolja. Na stranim forumima kažu kako je u biti sinkronizacija jedino dobra sa non-smartphone uređajima. Može pohraniti 400 kontakata, ali smartphoneovi osim broja sadrže i mejlove, adrese, datume rođendana i to ga buni; razdjeljuje taj jedan na nekoliko kontakata i onda nastane katasrofa tako da mojih tristo prikazuje kao 500 i nešto i na kraju ne prenese sve kontakte. I očito ima nekaj protiv moje drage jerbo njen broj niti jednom nisam vidio da je pohranio u memoriju kao ime već samo znamenke od broja telefona.
I rekao sam već na početku da mu treba neko vrijeme da se probudi, pa prilikom isparkiravanja trebate pričekati 10ak sekundi da se prikaz udaljenosti vašeg auta od prepreke prikaže na ekranu.
U prtljažniku kukica, mrežica i inih gluposti do mile volje, mjesta ko u priči i fora lampa za osvjetljavanje prtljažnog prostora koja se može koristitit i kao ručna svjetiljka.
Budući da su sada na njemu čelične felge sa zimskim gumama, nakon tridesetak km upali se lampica service i na emywayu piše kako je greška u ventilima i da ne može izmjeriti tlak u gumama. To bih trebao otići u servis i reći im da mi iskljuće, pa kad stavim ljetne, ponovno u servis da ukljuće. Bilo bi bolje kad bih sam mogao to uključiti/isključiti a ne nakon vulkanizera u servis.
Zaključak :
Auto sam kupio jer mi je lijep, i u toj klasi za tu cijenu nitko ne nudi više opreme. I da, važna napomena, kupio sam ga rabljenog 9 mjeseci i sa 20000 km, za dosta nižu cijenu. Mislim ga voziti 5 godina, mjesečno radim oko 2000 km i nadam se da će izdržati toliko. Potrošnja mi je ok, radim četrdesetak km od kuće, od kojih 10ak otpada na zg, potrošnja mi prema boardu iznosi 6.3, a prema mojim mjerenjima 6.1. Možda je to zbog manjih guma. Karoserija je malo viša nego kod ostalih automobila te klase i laganini ljuljava, tako da za neko ozbiljnije ganjanje u zavojima i nije iako auto puca od snage. Znam da je recenzija subjektivna, ali sam pokušao biti što objektivniji/iskreniji. Pozz!