Projekt XUD9

Sale123

New member
Dragi forumaši,

krenuo sam u jedan malo luđi projekt promjene motora pa bi molio ako netko ima sličnih iskustva da ih podjeli.

Naime nabavio sam povoljno 1.9d motor sa agregatima iz razbijenog P309 kojeg planiram sad za viken ugraditi u svog Bx-a, tako da bi od vikenda moj Bx postao dizel :euforija::euforija:, a s monopointom kad ga izvadim budem se tak nahitil da to nebu za ljude :boks:

Dakle svaki savjet dobro dođe!!!

P.S.
i nemojte mi samo početi sa tim kak se to ne isplati delat i kak je komplicirano.
 

fullcool

New member
Valjda ga stavljaš zajedno sa pripadajućim mjenjačem i auspuho i hladnjakom i pumpom hidraulike i rezwrvoarom za dizel i relejem za grijače i jačim akumulatorom i izolacijom od buke i jesam li nešto zaboravio :whistling:
Ajd kad več to radiš da ti prodam dijelove od klime, pa oda i to napravi.:cool:
 

Lakii

Well-known member
Pa, Na p309 nema pumpe hidraulike.
Trebat te ti pumpa (ili barem remenica) + remen sa BX dizela i nosaci za pumpu!
Morat ces prepravljati struju na autu, mjenjac ce ti imati lose prijenosne omjere.
Dovod goriva, novi brojac okretaja...
 

Sale123

New member
Valjda ga stavljaš zajedno sa pripadajućim mjenjačem i auspuho i hladnjakom i pumpom hidraulike i rezwrvoarom za dizel i relejem za grijače i jačim akumulatorom i izolacijom od buke i jesam li nešto zaboravio :whistling:
Ajd kad več to radiš da ti prodam dijelove od klime, pa oda i to napravi.:cool:
Vidim da na sve mislite.
- Normaln da stavljam motor sa pripadajućim mjenjačem (ima dvije poluge kao i moj benzinac);
- auspuha ima nekih 10 - 15 cm od grane motora to će mi rješiti servis auspuha u susjedsvu;
- remenicu od hidraulike na bregastoj, hidro pumpu, nosaćem pume, crijevo od rezevoara do pumpe i lajtung od pumpe do regulatora (petog cilindra) sam već nabavio za jeftine pare;

Sad što se tiće struje:
- za alternator i anlaser sam mislio iskoristiti struju od postojećeg benzinca;
- za elektroventil je stari rekao da bi se dala iskoristiti struja od bobine;
- sad jedino ostaju grijači koje sam mislio spojiti samo na taster prekidač bez releja, ne znam kako bi to funkcioniralo?

Hladnjak, obrtaljku, izolaciju i sve ostalo ću probat iskoristit od benzinca...

Jedina stvar koja me brine su poluosovine, ne znam da li će pasati od benzinca!?

Ajd kad več to radiš da ti prodam dijelove od klime, pa oda i to napravi.:cool:
imam doma donora sa klimom, ali mi je 64 ks slabo za klimu:meh:

Pa, Na p309 nema pumpe hidraulike.
kad sam uzimao motor vidio sam da ima predviđene rupe na mjestima gdje idu elementi hidraulike, računao sam na to da ću morati narezivat navoje a poslje sam skužio da su u tim rupama na bloku motora i getribi već narezani navoji:wtf: mislim ćemu to ako je motor tvornički predviđen za Peugeot?

Isto takav slučaj je i sa bregastom. Peugeot je na kontra strani bregaste imao vakum pumpu za kočnice - skinuo sam pumpu stavio semering i remenicu za HP bez problema - sve paše orginal:confused:
 

fullcool

New member
Osovine će mislim pasati, ako je isi tip mjenjač onda nema veze što su prijenosi drukčiji unutra, ali ako nije isti tip onda je problem.
Grijači mogu raditi i na žice spojene ručno, bitno da dobiju struju a da pritom ne spržiš prste, oko 40 ampera je struja.
Nijedan motor nije slab za klimu, motoru je svejedno dali tjera kompresor klime ili vuče natovarenu prikolicu, samo alternator može biti slab jer mora tjerati dodatne ventilatore.
 

Lakii

Well-known member
Samo BE3 mjenjac se ugradivao, i na 309 i na BX (OK, ne bas samo ali na tim motorima 100%), poluosovine ti pasu!
Ni alternator nije problem!
 

igor

New member
- sad jedino ostaju grijači koje sam mislio spojiti samo na taster prekidač bez releja, ne znam kako bi to funkcioniralo?

Hladnjak, obrtaljku, izolaciju i sve ostalo ću probat iskoristit od benzinca...
Zakaj grijače na taster pa od bilo kojeg dizelaša staviš regler on je več predviđen za grijače i struju od veče amperaže tak da to nije neka nauka i relej ti bu odrađival posel kak spada kad mu daš impuls pobudu iliti kontakt struja mu više netreba on grijače drži uključene cca 15-30 sek.
A kaj se hladnjaka tiče bitno je da ima istu zapreminu kakvu je imal dotični dizel motor jer u protivnom dolazilo bu do pregrijavanja sistema od hlađenja odnosno manji kapacitet hladnjaka nebu mogel ohladiti motor, s obzirom da je opčepoznato da se dizel grije više nego benzinac pošto mu je i radna teperatura veča, tak da i to imaj na umu. Inače podržavam ideju samo naprijed :D
 

Sale123

New member
Nijedan motor nije slab za klimu, motoru je svejedno dali tjera kompresor klime ili vuče natovarenu prikolicu, samo alternator može biti slab jer mora tjerati dodatne ventilatore.
Sve to stoji, ali mi se sad trenutno ne da još i sa tim zezat...možda će mi kasnije biti žao...

Samo BE3 mjenjac se ugradivao, i na 309 i na BX (OK, ne bas samo ali na tim motorima 100%), poluosovine ti pasu!
Ni alternator nije problem!
nadam se da će pasati, jer me to trenutno najviše brine!:hm:

Zakaj grijače na taster pa od bilo kojeg dizelaša staviš regler on je več predviđen za grijače i struju od veče amperaže tak da to nije neka nauka
Za početak ću napraviti na taster prekidać pa ću vidjet kak to bude funkcioniralo...

A kaj se hladnjaka tiče bitno je da ima istu zapreminu kakvu je imal dotični dizel motor jer u protivnom dolazilo bu do pregrijavanja sistema od hlađenja odnosno manji kapacitet hladnjaka nebu mogel ohladiti motor, s obzirom da je opčepoznato da se dizel grije više nego benzinac pošto mu je i radna teperatura veča
Šta nema benzinac veću temperaturu?
Imam doma hladnjak od običnog modela 1.6i koji mi se čini veličine kao i kod dizela i imam također od modela sa klimom koji je dosta deblji i duži te ima dva ventilatora.
Sad ne znam kojeg da ugradim?:confused:
Da li netko možda zna koja je zapremina hladnjaka podrebna za 1.9D motor, a koje su kod benzinca 1.6 običnog i sa klimom?
 

igor

New member
Imam doma hladnjak od običnog modela 1.6i koji mi se čini veličine kao i kod dizela i imam također od modela sa klimom koji je dosta deblji i duži te ima dva ventilatora.
Sad ne znam kojeg da ugradim?
Da li netko možda zna koja je zapremina hladnjaka podrebna za 1.9D motor, a koje su kod benzinca 1.6 običnog i sa klimom?
Nije toliko bitna veličina več zapremina ima veze i sa debljinom i koliko ima cjevčica među sačama kud prolazi voda, koliko znam dizel ima veču radnu temp od benz (cajger i nije baš neko mjerilo) Dizel radi na principu stlačenja zraka i goriva u cilindrima pa zato dolazi do zapaljenja i samim time je daleko veča kompresija nego kod benzinca a time i radna temp pogledaj si vrijednosti na termoprekidaču na benz kileru i dizel kileru pa češ vidjet razliku na koiko pali ventilator hladnjaka, a sad koja je točno zapremina hladnjaka neznam.

a sad koja je točno zapremina hladnjaka neznam
Evo provjerio sam ti za benz jer za dizela nemam podatke BX 1990-1993god 1905ccm 8V ima zapreminu sistema za hlađenje 7 litara e sad nek još neko napiše za dizela pa češ lako usporedit i vidjet razliku :rolleyes:
 

Lakii

Well-known member
Nema se tu sta usporedivati!
XU5 motor je imao manji kiler, cca. 2/3 duzine kilera koji se ugradivao na XU9 i XUD9 motore!
Stavi veci kiler jer ce ti prokuhati auto!
Auto sa klimom je opet druga prica jer ima i kiler klime...


Edit: Kiler bi na tvom benzincu trebao biti duzine 425 mm, na dizelu 600 mm! a i ef. povrsina tj. debljina mu je veca!
Stavi ovog sa modela s klimom, taj ti treba!
 

Sale123

New member
Ljudi hvala svima na komentarima i savjetima.

Sutra idem u akciju pa Vam javim kako je na kraju sve prošlo, a možda stavim i koju sliku ;)
 

Sale123

New member
UPDATE:

Danas u 13h uspiješno izvršena transplatacija, XUD9 je u Bx-u; :cool:

Više manje sve paše od benzina, hladnjak je stavljen veći, dužine 600mm, hidraulika je već sva spojena, od struje smo spojili alternator alnaser i još neke indikatore, sutra spojimo elektroventil i grijače i može probno paljenje :euforija:

Što se tiće poluosovina (moj najveći strah) bili ste u pravu - pašu od benzinca;

Od problema koji su se pojavili prvi je auspuh (od dizela je duplo manji) što će se riješiti u ponedjeljak, a drugi je jedna od poluga na mjenjaču - kod peugeota je malo drugačiji položaj jedne od poluga pa smo morali pigati ovu od Bx-a (uglavnom mjenjač se šalta pa ćemo vidjeti hoće li biti nuspojava);
 

Sale123

New member
zar ti pežina poluosovina nema na strani diferencijala 24 zuba, a citroenova 22 zuba?
nisam brojao zube, glavno da je ušla i da vozi :D

Obavezno neki video prvog paljenja i dizanja
A, je...ga s tim sam zakasnio, jučer je napravljen i auspuh tako da više nema ni onaj glasan duboki zvuk..

Uglavnom, operacija uspjela pacijent ponovo na cesti...:cool:
 

Sale123

New member
a homologacija? reatestacija?
rega?
Bx već napravio prvih 100km, a registracija mi istiće tek u 11-om mjesecu tak da ima vremena za te stvari...:whistling:

Zvao sam u institut za vozila u V.G. te su mi rekli da neće biti problema sa homologacijom, samo treba pripremiti kunice:grin: i moram imati ugovor o kupnji motora sa knjižicama vozila iz kojeg je motor izvađen.

Evo baš gledam da stavim koju sliku na forum, ali više nemam onu opciju za prilaganje slika sa računala nego samo sa weba...ili krivo gledam, pošto nisam dosta dugo stavljao slike na forum :eek:

1.9 diesel prije ugradnje;


umjesto vakum pumpe Peugeota montirana remenica i HP;


vađenje benzinca (XU5);


Instalirano je i orginal kućište filtera goriva;


Privremeni rezervoar (dok nismo ispraznili glavni spremnik sa benzinom);


Èak su ugrađeni i neki djelovi od Xm-a 2.0i;


I na kraju ako netko treba povoljno se prodaju dijelovi motora ili cijeli motor 1.6i;
 
Posljednje uređivanje:

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Imaš i dalje opciju stavljanja privitaka iliti attachmenta..;)
Kad klikneš na "odgovori", pojavit će ti se ikona spajalice..klikneš na nju i uploadaj sliku s kompa :cool:

A možeš i ovako postavit slike na forum:

http://www.citroenforum.hr/citrocafe-177/tutorial-postavljanje-slika-na-forumu-2392/

Što je i zgodniji način, jer se onda nemora klikat na sliku privitka :whistling:

Edit:

Mali ispravak..privitke ili attachmente mogu stavljat samo donatori foruma :angel:
 
Na vrh