BX 19 TRS by ExOduS442xb

ExOduS442xb

Racing
Da vam predstavim svoju crvenu jurilicu (ili je barem ja tako volim zvati :) ). Radi se o modelu BX, točnije 19 TRS. Brojka označava kubikažu motora a TRS - Turbo RS, heheh ipak nažalost nije :D.

Cijela prica priča počinje negdje 1975 kada otac prodaje Fićeka 850 Deluxe i kupuje GS-a. Na prijelaz sa GS-a na BX-a se odlucio 1984 te otisao u Sloveniju i uplatio za BX-a no bila je tolika potražnja za automobilom da je na njega čekao godinu ipol.
I tako poslije godinu i pol dobija poziv da je auto stigao u Sloveniju i on sa kumom sjeda na vlak i putuju u Sloveniju gdje preuzima BX. Valjda je bio prvi ili drugi u Vukovaru a kakva je trenutno situacija bit će i zadnji heh. Auto je stvarno svašta preživio, bio je Parizu, Instanbulu, Solunu, itd.
Neto prije početka rata kada se vidjelo što se sprema vojska je počela uzimati sve veće aute za svoje potrebe i tako je otac odvezao auto u malo mjesto pored Dubrovnika i vratio se u Vukovar busom a mene i braću je na moru ostavio. Kada je poceo napad na Vukovar sakrili su se i nakon nekog vremena su kroz kukuruze uspjeli izaći sa maminom peglicom odakle su se spustili preko Bosne do Dubrovnika, uzeli BX-a pa preko Zadra gdje se pucali na sve strane, nije se smjelo stati ni na piš pauzu do sigurne zone.
Roditelji su htjeli prodat BX-a i otići za Francusku avionom no kako je poceo rat sve zemlje su ukinule te vize ili što već i iz države se nije moglo izaći.

Tijekom progonstva najviše smo vremena proveli u Rijeci odakle 1998 idemo za Vukovar a otac kupuje Mitsubishi Carismu (prvi ne Citroen nakon Fićeka :D ) i 2003 prodaje i uzima C5 a BX-a od 99 vozi mama do negdje 2004. Od Tada pa do negdje 2008 auto je stajao, malo paljen, malo vožen i to stajanje ga je ubilo skroz, korozija se proširila po LHM cijevima ispod auta ali osim toga sve je više manje bilo u dobrom stanju.
Ja sam auto naslijedio, ipak je to bilo bolje nego kupovati neki polovni auto u koji se iovako mora uložiti novaca kao i u BX-a ali je razlika ta što sreća pa otac zna BX-a uzduž i poprijeko tako da sve sami popravljamo.
BX je skoro 30g, motor je 1905cc sa 105ks i dvogrlim Solex karburatorom i to ga tjera na 9.5sec do 100km/h, ja sam imao na 402m u Osijeku na Street Race-u oko 17.4 ili 17.6sec. Automobil nema blokade na motoru tako da je max brzina negdje oko 200km/h, osobno sam vozio nešto sitno preko 190km/h no niz malo strmiju nizbrdicu kao npr na autocesti ZG-RI može se uhvatiti 200km/h ako ne i više.
Što se tiće mehaničkih dijelova automobil je imao kompletan servis više/manje na svim dijelovima. Evo upravo smo prije par dana izvadili motor i stavili identičan 1.9 motor iz drugog BX-a i jučer ga stavili unutra. Sva LHM gumena crijeva, sva benzinska crijeva pa uskoro i sva crijeva koja odvode plinske pare će biti zamjenjena kroz koji dan i može se reći da je auto kompletno nov, barem što se mehanike tice.

Što se tiće mojih planova za auto ne znam tocno gdje poceti pisati:
Zadnja svijetla tj. lampe (lampe) DONE
Spojler DONE
Volan sa GTi modela DONE
Školjkasta sjedala iz GTi-a DONE
AluFelge OZ Superturismo WRC DONE
Ugradnja plina PENDING (vjerojatno iduci mjesec)
Nabavljanje dva dvorgla karbusa PENDING
Ugradnja Klime PENDING
Supercharger (Kompresor) PENDING
Ventilirajuce diskove sprijeda PENDING
Cijelogkupno farbanje je zadnje PENDING

Više/manje to je to, želim doći na negdje 170-200ks. Staviti jace kocnice, možda malo ''ukrotiti'' hidrauliku da bude malo tvrđa ( kao npr na 16v koji ima drugaciji pritisak u kuglama ako se ne varam). Staviti dva dvogrla karburatora i time sa 105ks doći do 130-150ks, poslije toga staviti Supercharger na remen (ne želim Turbo). Poslije svega toga na kvalitetno bojanje i auto je spreman za iducih 15 godina ;)

Motor smo izvadili i radovi na njemu u vezi karburatora/klime/superchargera bi trebali poceti a ideja je to obaviti do kraja iduce godine i ubaciti motor nazad unutra. Sa 9.5sec doci na nekih 6sec do 100km/h. Toliko ukratko i zahvaljujem se Daliboru što mi je omogućio da prepravim prvi post, hvala ;)


Evo nekih slika nabrzaka, sprema se nevrijeme i pocinje kisa.



 

Lakii

Well-known member
Re: BX iskustva

Odlicno mu stoje!


PS. preseli onu HR naljepnicu pored tablice! I ofarbaj onaj crni rub ispod spojlera! :cool:
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: BX iskustva

ExOduS442xb, hoćeš da ti sa gornjim postom otvorimo temu pod Moj BX?

jeli ti BX bio nedavno farban?
boja je :palac-gore:
 

ExOduS442xb

Racing
Re: BX iskustva

Imam jednog BX-a za dijelove sa 1.9 motorom. Sad kako smo ga izvadili i kako se motoru moze pristupiti vidim da se zatezač nalazi na zanimljivoj lokaciji. Može li recimo teoretski tamo sjest kompresor? Ima se di uglavit. I teoretski moze li to raditi na karburator sustavu?
Volio bih naci 2 dvogrla karburatora i stavit kompresor i doci na nekih 170+ ks a u međuvremenu ojačat kočnice, stavit klimu. A ono što me najviše muci je dotrajala plastika u autu, evo prekjucer sam slomio konzolu na dijelu za aktiviranje sva 4 žmigavca. Sreća moja pa smo uzeli sa rashodovan bx-a konzolu i pa je ojačali, zaštitili pa sad ne puca i ne škripi. Plastika je odradila svoje.
Samo zbog nedostatka para taj ce projekt ici malo sporije heheh
 

zanny

New member
Re: BX iskustva

Imam jednog BX-a za dijelove sa 1.9 motorom. Sad kako smo ga izvadili i kako se motoru moze pristupiti vidim da se zatezač nalazi na zanimljivoj lokaciji. Može li recimo teoretski tamo sjest kompresor? Ima se di uglavit. I teoretski moze li to raditi na karburator sustavu?
Volio bih naci 2 dvogrla karburatora i stavit kompresor i doci na nekih 170+ ks a u međuvremenu ojačat kočnice, stavit klimu. A ono što me najviše muci je dotrajala plastika u autu, evo prekjucer sam slomio konzolu na dijelu za aktiviranje sva 4 žmigavca. Sreća moja pa smo uzeli sa rashodovan bx-a konzolu i pa je ojačali, zaštitili pa sad ne puca i ne škripi. Plastika je odradila svoje.
Samo zbog nedostatka para taj ce projekt ici malo sporije heheh
prednji amortizeri ? podizaći stalaka 2 kom ?
jel ima ?

[email protected]
 

Lakii

Well-known member
Moras stavljati stitnik za sunce. bilo bi dobro tokom cijele godine a po ljeti obavezno! i naravno uvijek malo ostaviti otvorene prozore da se unutrasnjost ne kuha na ugodnih 80 C!
Plastici ces samo tako produziti vijek. i naravno oni smjesni sprejevi za kokpit koji u sebi imaju glicerina i anti-UV stvari!

Kompresor? neznam bas, nije to bas samo nabaciti kompresor, onda ti je lakse naci jedan 2.0 TCT motor sa Xantie ili XM-a! Manje glavobolja. Osim naravno, gdje smjestiti sve dodatne komponente! Stavis naravno bez katalizatora i udri!
Iako, i taj ima manje konja od BX16V ali zato ima momenta i to jos na laganijem autu...
 

zanny

New member
Re: BX iskustva

imam ti ja podizače za prednja vrata, za 150kn doiješ kompletan mehanizam sa motorom za jednu stranu, imam samo za prednja vrata. Za malo više novčića dobiješ cijela vrata sa svim što je na njima.
meni trebaju samo motorići, jer sam sa zadnjih prebacio na prednja, ako imaš motoriće javi
 

ExOduS442xb

Racing
Re: BX iskustva

Narode izvadili smo motor iz bx-a, pocinju veliki radovi na autu i sve ce uskoro biti pod 'moj bx' a za sada evo par slika :D

Tu se nešto ubagiralo, a eto, malo je stajao ali i hidraulika ide na totalnu generalku, dio novih cijevi je već stigao.



Njegov motor je vani.

Ovaj motor sa drugog BX-a ide unutra dok ce se na njegovom motoru raditi neke kemije koje ce ukljucivati ili bi barem trebale neke dvogrle karbuse i supercharger :D
 

ExOduS442xb

Racing
Našao sam karbuse na njuskalo samo ih sad nemrem nikako uzet posto sam se odlucio za ugradnju plina pa tak kroz koji mjesec. Ali imam jedan cudan problem, naime sad kako smo zamjenili motor i sve spojili ne mozemo auto pokrenuti i ne znamo tocno gdje smo pogrijesili. Kad se okrene kljuc ništa se ne dogadja ali se Bendix grije ko' lud tako da to još istrazujemo, struja pretpostavljam zafrkava.

I kako bi bilo najbolje očistiti LHM sustav? Gogi nam je rekao da ulijemo benzina da to sve protjera, jel smije benzin unutra?
 

ExOduS442xb

Racing
Ah, bili smo lijeni naručivat i cekat, ispustili smo svo ulje i stavili novo, odzracili auto i sve 5 samo je izgleda jedna kugla riknula jer ne amortizira kod vozača ništa.

Stavili smo novi motor, kako prede, kako je fin, čist:D
Par interesantnih stvari koje sam otkrio detaljnijim pregledom.
Pojasevi, auto je rađen za zapadno tržište, tj. za francusko pa mi nikako nebi ni palo na pamet da smo i tamo prodavali :D
Anlaser, ova i iduca su sa BX-a kojeg smo kupili za dijelove.
Bobina.
:D
Novi motor.
 

Grga

New member
kak je leeepi...:)

usput da pitam, jel ti na distributoru ona pumpica ok? navodno mora dihtati kad povučeš zrak na cjevčicu koja ide na ferg. nešto ona zakreće u paljenje ili što već, kod ubrzanja.
 

Lakii

Well-known member
Da, to je tocno. Ta vakuum pumpica pomice paljenje. Ako ti je membrana probusena, auto ce ti puno slabije vuci i potrosnja ce biti velika.
Moze biti da ti je samo cijevcica pukla...
 

Grga

New member
Da, to je tocno. Ta vakuum pumpica pomice paljenje. Ako ti je membrana probusena, auto ce ti puno slabije vuci i potrosnja ce biti velika.
Moze biti da ti je samo cijevcica pukla...

hehe...super :p 99% je membrana u banani. izgleda da je sljedeća investicija u distributor. evo sitea za električne komponente, ako kome treba. nije skupo u odnosu na originalne.

http://www.airflowmeters.co.uk/PartDetails.aspx?s_pc=PDD7192&s_vid=
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh