Buka iz prednjeg kotača

ZoxPa

Member
Pozdrav,
nakon zadnjeg servisa gdje mi je majstor mijenjao prednju lijevu oprugu od amortizera, pojavio se zvuk lupkanja kod vožnje u prednjem lijevom kraju. Nešto tipa tup tup tup a ritam zvuka ovisi od brzine vožnje: ako vozim sporije(<10 km/h) lupkanje je u sporijem ritmu a ako vozim brže( do 30 km/h) onda je brže, preko te brzine se i ne čuje(vjerotano se previše bzo okreće). Pretpostavljam da je nešto vezano za poluosovinu i cijeli taj sklop točka. U gumama nema stranih tijela, sve je pregledano.
Znam da je teško napamet dati dijagnozu ali možda netko zna o čemu bi moglo biti riječi. Majstor je rastavljao sve do kugle kada je mijenjao oprugu.( skinuo amortizer i kompletan sklop, poluosovina se pomjerala , ulje curilo iz mjenjača, kada je vraćao morao je skidati sve do kugle da bi vratio natrag amortizer)
Auto je prešao 160 tkm. C3 1.4i 2003.god.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Vijerovatno nešto sa poluosovinom, moguče da se odpustila šelna na manđeti pa lupka po glavčini, digni haubu pa nek sedne neko lagani na vezni lim, pa ga lagano provozaj 10-ak metara da čuje dali zvuk dolazi iz getribe ili iz kotača.
ja obično stavim ženu na vezni lim kod takvih stvari:D:D pa ju provozam po sokaku:D:p:wub:
moli Boga da lupka u kotaču.
 

ZoxPa

Member
nadam se da je nadolio ulje u getribu nakon sto mu je iscurilo...
Naravno da jeste.
Buka je jedva primjetna, treba isključiti ventilatore i dobro se koncentrirati da se čuje zvuk ali on ipak postoji.
 

ZoxPa

Member
Nadam se da je promijenio i semering poluosovine do diferencijala (mjenjača), obavezno ide novi ako se poluosovine vade.
Nije to ništa mijenjano, poluosovina je ispala van kod promjene opruge, majstor je to samo vratio u mjenjač.Kakva bi mogla nastati šteta ako se ne promijeni semering?
 

Damaj

Active member
Nije to ništa mijenjano, poluosovina je ispala van kod promjene opruge, majstor je to samo vratio u mjenjač.Kakva bi mogla nastati šteta ako se ne promijeni semering?
vremenom počne sliniti ulje - valjda iz mjenjača. To se meni dogodilo, a primjetio sam tek kada sam vidio masne fleke na plastičnoj oblozi podvozja. Nakon detaljnijeg pregleda utvrdili smo da se ulje cijedi sa poluosovine, a na taj semering se posumljalo čim sam napomenuo da sam mijenjao kvačilo pod jamstvom, gdje je potrebno vaditi poluosovine. I naravno da u sevisu nisu odmah promijenili semering, mada je uredno stojao u računu. Isprika je bila - nekvalitetan zamjenski semering, mo'š mislit.
Dakle mogao bi početi gubiti ulje u mjenjaču, pa sada sam zaključi koliko je to štetno. Ako se ne varam semering košta oko 60 kn.
 

ZoxPa

Member
Majstor je danas dizao auto na dizalicu , sve je dobro pritegnuto, ne curi ulje iz mjenjača, problem je to tiho gotovo neprimjetno lupkanje kada se kotač okreće, gotovo kao zvuk kada se uključi neki relej.Valjda neće ništa otići dok ga ne otjeram o ovlašteni servis, naručio sam i drugu oprugu, valjda će oni naći u čemu je stvar.
 

ZoxPa

Member
kakvo je vaše mišljenje: majstor je dosuo u mjenjač ulja, tko zna kakvog, novo je ali..
može li naškoditi miješanje ulja u mjenjaču i da li da mijenjam ulje kompletno i koje?
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
kakvo je vaše mišljenje: majstor je dosuo u mjenjač ulja, tko zna kakvog, novo je ali..
Prvo je mišljenje da ovo nije tema o getribi. :whistling:

može li naškoditi miješanje ulja u mjenjaču i da li da mijenjam ulje kompletno i koje?
Naravno da je preporučljivo uraditi kompletnu izmjenu. Ne znam čemu uopće ideja o polovičnoj izmjeni. :confused:
Ali, ako je iste gradacije, mislim da ne bi smjelo biti nekih problema. Pitanje je sad je li majstor imao pojma što dolijeva? Na tvom mjestu bih to iscijedio i stavio novo. Treba vidjeti što piše koje ti ide unutra 75W85, 75W90...
 

ZoxPa

Member
ak je ulje nadolijevao isti taj koji ne zna šta lupa, možda bi bilo dobro da promijeniš majstora :eek:
To je bio majstor iz nužde,
nikada nisam ni servisirao auto nigdje drugo osim u ovlaštenom servisu.
Pukla mi je opruga amortizera a u ovlaštenom im je trebalo 7 dana za nabavku nove + šlepanje 80 km. Ovako je ispalo da sam naručio kod Tokića i dobio za 2 dana + popravka na parkingu( nadam se da neće biti skuplja pita od tepsije:hm:).
Naručio sam i drugu oprugu i kada dođe pravac servis na totalni pregled i zamjenu dijelova + redoviti servis.
 

RI-C3

New member
tako sam se i ja zeznuo
išao sam promjeniti pumpu goriva kod jeftiijeg majstora a na kraju mi se čini da ću još popušit.ova nova pumpa je neka kineska jer zuji u vožnji a original se nije nikad čula.
možda je nekad i bolje dati kunu više pa si na miru.

A nije mi jasno kako to taj majstor kod kojega si bio da ne može otkriti što to lupa??pa kakav je to majstor ako ne može otkriti od kuda se čuje lupanje
 

Nicol

AK HBT Racing
:Dne kažem ja da treba ići u ovlašteni servis samo, ipak je to jako skupa varijanta. za novi auto naravno da ćeš ići jer je pod garancijom. al u majstora moraš imati povjerenja i mora imati razumne cijene. uostalom, tvoj život je u neku ruku u njegovim rukama.
kak je meni jedan tatin "prijatelj", vrsni meštar, fino ostavio odtegnute kotače kad mi je diskove mijenjao. samo ih je zašarafio s rukom, žena zvala na ručak, i j***, zaboravio zategnut. nemreš takvu stvar zaboravit. ne možeš... ne možeš ne znat šta lupa.....ne možeš :D jer pare sigurno zna uzeti i za to što ti kaže dobar dan....:rolleyes:
 

ZoxPa

Member
A nije mi jasno kako to taj majstor kod kojega si bio da ne može otkriti što to lupa??pa kakav je to majstor ako ne može otkriti od kuda se čuje lupanje
Pa nije to baš lupanje kao da neko čekićem udara, kažem lupkanje ako se može tako i nazvati jer se čuje samo pri malim brzinama, kada je pogašena ventilacija i jakooo dobro se načulji uho. Na desnoj poluosovini koja nije dirana ne čuje se ništa a na lijevoj koja je ispala kod zamjene opruge amortizera čuje se taj zvuk ,kao da neka plastika ili nešto struže kod okretanja, možda nešto nije dobro uklopilo kod vraćanja poluosovine ili kao što neko reče treba novi semering. A što se tiče cijena ovlašteni servis gdje ja vozim i nije toliko skup(meni) redoviti godišnji servis izlazi cca 800 kn a a na 100 tkm veliki servis je izašao cca 2000 kn.
 

Konrad

New member
semering ti nema nikakve veze s lupkanjem...

prvo ti sebi u glavi rascisti i izbrisi cinjenicu da je prednji kraj slagan pa razmisli da li se prije cuo taj zvuk jer sad si poceo vise paznje obracati kad znas da je nesto slagano ti na autu i LAKO moguce da se taj zvuk i prije cuo ali nisi obracao paznju i sad nakon popravka si sam sebe uvjerio da nesto nevalja...

i da nadodam, lupa ti letva volana
 
Na vrh