Promjena kompleta zupčastog remena

darko

Member
U kojim intervalima bi trebalo promjeniti zupčasti remen (+vodena +...)?
Na mom Picassu 2.0 HDI to je napravljeno na cca 120tkm, a sad ima cca 220tkm. Prosječno godišnje radim 15tkm (ako je to bitno) i auto je redovito servisiran (ulje, filteri...).
 

deda

New member
Zavisi sa kakvim je dijelovima rađen servis,zamjenskim ili originalnim.Max interval je 140 000 km,preko toga je već kockanje.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Al opet gledaj da ga ne držiš duže od 5 godina, pa makar napravil samo 10tkm
u tvom slučaju je zrel za izmjenu ako si napravil 100tkm a radiš 15tkm godišnje, jer tvojih 90tkm ti je več 6 godina..
 

darko

Member
Mislim da mi onda ne gine promjena, koji komplet (proizvođača) bi mi preporučili za promjenu?
Koliki račun otprilike mogu očekivati?
 

lageros-zg

New member
Darko pozdrav!

ja obično svoje kupce savjetujem da to nakon već odrađenog prvog velikog servisa na sljedeći idu najkasnije za 5 godina ili oko cca 100tkm jer već samo vozilo i njegovi elementi više nisu u tvorničkim tolerancijama te zbog raznih mogućih odstupanja je preporučljivo to učiniti na tom vremenskom razdobilju i samo tako će se pravilno održavati samo vozilo da ne uzrokuje veće probleme, a uz sve to je svakako najbitnije odabrati kvalitetnog proizvođača/brand koji je od povjerenja, a na kraju svega, imati dobrog i poštenog majstora koji će odraditi posao kvalitetno i s potrebnim alatom.
 

lageros-zg

New member
Postoji više mogućih brandova koji se ugrađuju u prvu ugradnju, što za neke dijelove ovisi i o tržištu kamo se izvozi koji model vozila.
Uglavnom, brandovi prve ugradnje koji se nalaze i u Citroenu su sljedeći:

INA
SKF
SNR
DAYCO
HUTCHINSON
GATES
PIERBURG
DOLZ (Vezan je uz Ford ali kako Ford i PSA surađuju ima dijelnjenja komponenti)
ATE
TRW-Lucas
BOSCH
CORTECO
ELRING
SASIC
.. ima toga još, a bitno je napomenuti da nema pravila da je svaki remen, bio to zupčasti ili kanalni, od istog proizvođača, već npr zupčasti je od firme Dayco, dok kanalno remenje od Hutchinsona ili Gatesa. Isto tako kad su kočnice u pitanju, proizvođači vozila imaju i do 3 moguća dobavljača rezervnih dijelova samo za diskove i pločice, dok npr kočioni sistem (kočione čeljusti i popratni pribor) mogu biti na prednjim kotačima od TRW-Lucasa, a na stražnjim od BOSCH-a ili nekog trećeg, a diskovi i pločice mogu biti od totalno nekih 10-ih brandova.
S druge strane, u aftermarket pakiranjima, kao i u Originalnim pakiranjima se isto tako nalaze različiti proizvođačai, pa tako niti SKF ili INA ne proizvode sve što je u njihovim kutijama, pa tako (u mom slučaju na Focusu) u svim boljim aftermaket kutijama na tržištu, kao i originalnoj, nalazi se brand Dayco za natezač zupčastog remena i nema šanse da ako inzistirate na brandu SKF ili INA u njihovoj kutiji nađete proizvod s njihovim imenom, već samo i isključivo Dayco. Èesto se dogodi da stranka traži isključivo jednu marku proizvoda, nebitno o cijeni (npr INA natezač kanalnog remena) i onda u kutiji, za skuplju cijenu, dobije isto ono što i u drugoj kutiji po jeftinijoj cijeni.
Ja sam to na žalost naučio na teži i neugodniji način, jer su mi sami kupci dolazili sa tim i takvim slučajevima gdje je moj proizvod brandirane marke bio skuplji (i to dosta) u odnosu na drugu kutiju gdje je bio taj isti proizvod.

Dakle, na kraju svega, osobno se uvijek vodim da nudim par opcija koje imaju neke razlike, kao npr setovi zupčastog remena u kojima imate ove opcije (iako danas na remenu piše logo branda čija je kutija) pa npr to izgleda ovako:

- setovi zupčastog remena i brandovi remena u njima (natezači su uglavnom kod svih jednaki, a na remenima piše logo čiji set zupčastog remena je)

INA set zupčastog remena = Contitech remen
SKF set zupčastog remena = Gates remen
HUTCHINSON set zupčastog remena = Hutchinson remen
SNR set zupčastog remena = Dayco remen
HEPU set zupčastog remena = Contitech remen
CONTITECH set zupčastog remena = Contitech remen
GATES set zupčastog remena = Gates remen
DAYCO set zupčastog remena = Dayco remen

Kako se iz ovoga može vidjeti, sve je to izmješano jedno s drugim. Svi od navedenih su proizvođači prvih ugradnji i čak po više njih može biti vezano za jednog proizvođača vozila. Pa recimo u VAG koncernu u originalnim setovima zupčastog remena možete naći i Contitech i Gates i Dayco, s druge pak strane Hutchinson je vezan za Francuze (kao francuski brand), ali i Dayco i Gates isto tako su u francuzima.
S druge pak strane, SNR, Contitech i HEPU uopće ne proizvode španere remenja, ali pakiraju u svoje kutije INA, SKF, DAYCO, HUTCHINSON, LITENS (Kanada), GATES i na taj način međusobno prebijaju međusobne suradnje.
Inače uz sve njih se još može "uglazbiti" i brand RUVILLE koji je isključivo pakirač koji je pod "okriljem" SCHAEFFLER grupacije (INA, LUK, FAG) te isto tako sve španere pakiraju kao i gore navedeni, ali ne mogu dokučiti čiji je remen pod njihovim logom, premda mi po izgledu vuče na DAYCO, ali isto tako može biti i Contitech zbog grupacije koje već surađuje s Contijem, a može biti i Gates.

Uf, al sam se raspisao, ali nadam se da je pitanje donekle zadovoljeno i da je ovo koristilo ostalim korisnicima ovoga foruma na dobar način.

Za sada toliko i u slučaju dodatnih pitanja stojim na raspolganju.

LP

Anđelko

Lageros d.o.o.
 

lageros-zg

New member
Nema na čemu!

Garancija je vezana isključivo za majstora, jer bilo koji servis što se odrađuje na vozilu u vlastitom aranžmanu ili kako bi neki rekli šupa servis i slično, ne podliježe garanciji.
Dakle, ako je majstor koji daje garanciju na svoj rad i ima sve potrebne alate za pravilnu ugradnju rezervnih dijelova, garancija je prisutna svakako.
Mi imamo slučajeve kada nam iz ovlaštenih servisa šalju stranke (jer im je tamo preskupo) da kupe robu kod nas i da će im na tu robu dati istu garanciju kao da su tamo kupili taj rezervni dio, jer je jednak onom što i oni prodaju u originalu. No, to su interne stvari, jer se o ovakvim stvarima i ne govori previše radi "čuvanja tajni" kojih uglavnom više nema.

Dakle, najbitnije od svega je to da majstor/servis bude kvalitetan i da odgovara za svoje radnje i postupke, a mi kao firma podržavamo i ovaj zakon koji je važeći u EU, samo ovdje kod nas se to baš i ne prakticira:

Prema važećem europskom zakonu, imate pravo na servisiranje Vašeg automobila:

1. u servisu po Vašem izboru

2. uz odabir rezervih dijelova po Vašem izboru

3. od prvog dana, čak i za vrijeme jamstvenog perioda

Iskoristite svoje pravo kao vlasnik vozila na slobodan izbor servisera i rezervnih dijelova, jer to je Vaše vozilo i vaša imovina!


http://www.r2rc.eu/


Dakle, ako mijenjate filtere i ulje izvan ovlaštenog servisa, onda taj servis odgovara za taj dio odrađenog posla, a ako se pokvari motorić brisaća u jamstvenom roku vozila, bez ikakvih problema se mora odraditi taj reklamacijski problem u ovlaštenom servisu.

Bitno je znati i napomenuti da svi oni proizvođači koje sam gore više naveo su ekvivalent originalu odnosno često puta i sam original ali bez pečata proizvođača vozila, a čak se dosta puta u tim aftermarket kutijama može naći proizvod sa kojeg je odstranjeno na vidljiv način dio "mesa" na kojem je pisao originalni broj ili pečat/logo originala.

I to sam već ovdje i pisao, da postoje 3 razine dijelova:

1. Original = aftermarket brandovi koji rade za original
2. Aftermaket = original, jer to su brandovi koji proizvode za prve ugradnje
3. Zamjenski = low cost brandovi čija proizvodnja ne spada u kvalitetnije, iako i kod njih raste razina kvalitete, i često su jako jeftini, a na žalost kod nas vrlo rasprostanjeni te zbog tih i takvih proizvoda koji su često prejeftini u odnosu na aftermaket brandove, u problem dolaze i aftermarket brandovi koje svi nazivaju istim imenom (zamjenski), a to zapravo nisu, premda tehnički gledano da, mogu se i tako nazivati, ali opet s druge strane tehnički gledano kad dobijete isti proizvod u originalnoj kutiji i aftermarket, kako to onda nazvati?
Proizvođači vozila ne proizvode niti svoju značku, već na natječajima ugovaraju i dogovaraju poslove sa više dobavljača da bi i sebi skinuli nabavnu cijenu, pa čak platili i niže nego li i ja plaćam aftermarket dijelove, da bi u konačnici krajnji kupci platili popriličnu cijenu "originala" koji isto tako neće dobro raditi ako ga ugradi fuš majstor ili majstor bez znanja i potrebnog alata.
Ja sam konkretno imao slučaj iz Citroen ovlaštenog servisa da sam čovjeku iz servisa dao naputak za ugradnju ležaja prednjeg kotača koji ima na sebi ABS magnet za čitanje ABS-a te da ga pri montaži okrene na pravu stranu da ne bi bilo da ABS ne radi. Na to se čovjek nasmije i kaže mi da što ja mislim, da su oni bezveze ovlašteni servis i da kao nemaju pojma. Nakon 2 dana zovu me iz tog servisa da kažu da imaju reklamaciju na ležaj, da neradi ABS. Na moje pitanje kako su okrenuli ležaj kod ugradnje, oni meni postavljaju pitanje da zar to ima kakve veze?!?!?!
Rekao sam im da isprešaju ležaj van i okrenu ga na drugu stranu i da će problem nestati.
Tako je i bilo.

Dakle, ako majstor nema znanje niti oko običnog ležaja za ugradnju, osobno se bojim takvom majstoru dati i bilo što drugo da napravi na mom vozilu, pa makar to bio i ovlašteni servis.

Nadam se da sam ovim odgovorom još malo proširio pogled na općenito stanje i prava koje imate kao krajnji korisnici, samo je pitanje kako se to pravo sprovodi kod nas.
A ja iza svojih proizvoda stojim svojom glavom i bradom, kao i mnogim zadovoljnim kupcima/korisnicima koji već godinama ih koriste, pa neki i sa ovoga foruma.
A isto tako ne bježim od odgovornosti da je moguće da se dogodi problem i kod ovih kvalitetnih brandova, ali naravno to je u velikoj manjini u odnosu na one jeftine zamjenske brandove.
I za kraj, činjenica je da postoje i lažni proizvodi na tržištu, te stalno od svojih dobavljača dobivam obavijesti da se pojavio na tržištu lažnjak i da se oni ograđuju od tih i takvih tvrtki.

Znam, sve ovo zvuči komplicirano, ali na žalsot takvi su moji radni dani i svakodnevno dođe netko novi sa istim ili sličnim pitanjem, a ja za sada još uvijek žalim za time što nemam vlastiti servis, jer to bi onda bilo najidealnije jer za svaki odrađeni posao i ugrađeni dio bi išla garancija na proizvod i rad.

LP

Anđelko
 

darko

Member
Dobio sam ponudu od Citroenovog servisa iz SLO...
Garnitura (SKF) + posao = 193€.

Ono što me zbunilo kod njih je (ako sam dobro razumio) da preporučuju interval izmjene na 160tkm ili čak 10 godina. :eek:
 

lageros-zg

New member
Jako je bitno navesti što je sve u toj garnituri obuhvaćeno i po meni, to je samo pola posla.
Osobno ja tu ne radim kompromise i uvijek pod obavezno preporučam izmjenu svih natezača i svog remenja na vozilu (naravno, postoji opcija da je kanalno remenje i natezači već mijenjano iz nekog razloga), kao i pumpu vode.
A kad je u pitanju novo vozilo, najdalje do 6 godina starosti dijelova ili do 150tkm, a kad je vozilo već jednom imalo takav servis, onda najdalje do 5 godina ili oko 100-120tkm. Naravno, to isto tako ovisi o proizvođačima vozila koji imaju kraće servisne intervale, a ima ih još koji servis moraju napraviti na čak 60tkm.

To je jako bitna stvar i tu nikad ne radim kompromise, jer pametnije je promijeniti te dijelove i 2 godine ranije, nego 1 dan kasnije, tu igre nema.
Ja ne mogu platiti iz svog džepa havariju na motoru i tako djelujem sukladno tome.
 

lageros-zg

New member
A cijena je onda onako, sve ovisi koliko kod nas majstor bi uzeo za taj servis.
Jer ako uzmemo da je Hutchinson set zupčastog 405,00 Kn/set (natezač,klizač,remen) + pumpa vode DOLZ (inače brand koji radi sa SKF, konkretno i tu pumpu) po cijeni od 187,00 Kn/1 kom. To je sve skupa 592,00 Kn. Ako uzmemo da je tečaj eura 7,6 onda 193€ je cca 1.467,00 Kn što ostaje razlika 875,00 Kn za ruke ovdje u Hr.
I kak osam preporučio, bilo bi dobro na ovoj kilometraži i godini proizvodnje promijeniti i simeringe bregaste i radilice na strani z. remena (oba su 78,00 Kn) jer bi mogli prosliniti kroz neko vrijeme i kod mene nisu izdržali do 300tkm, već su procurili ranije.

Vama je u Krapini inače bliže do SLO, ali mi se čini da se može i ovdje kod nas proći povoljnije.
 
Na vrh