Nema na čemu!
Garancija je vezana isključivo za majstora, jer bilo koji servis što se odrađuje na vozilu u vlastitom aranžmanu ili kako bi neki rekli šupa servis i slično, ne podliježe garanciji.
Dakle, ako je majstor koji daje garanciju na svoj rad i ima sve potrebne alate za pravilnu ugradnju rezervnih dijelova, garancija je prisutna svakako.
Mi imamo slučajeve kada nam iz ovlaštenih servisa šalju stranke (jer im je tamo preskupo) da kupe robu kod nas i da će im na tu robu dati istu garanciju kao da su tamo kupili taj rezervni dio, jer je jednak onom što i oni prodaju u originalu. No, to su interne stvari, jer se o ovakvim stvarima i ne govori previše radi "čuvanja tajni" kojih uglavnom više nema.
Dakle, najbitnije od svega je to da majstor/servis bude kvalitetan i da odgovara za svoje radnje i postupke, a mi kao firma podržavamo i ovaj zakon koji je važeći u EU, samo ovdje kod nas se to baš i ne prakticira:
Prema važećem europskom zakonu, imate pravo na servisiranje Vašeg automobila:
1. u servisu po Vašem izboru
2. uz odabir rezervih dijelova po Vašem izboru
3. od prvog dana, čak i za vrijeme jamstvenog perioda
Iskoristite svoje pravo kao vlasnik vozila na slobodan izbor servisera i rezervnih dijelova, jer to je Vaše vozilo i vaša imovina!
http://www.r2rc.eu/
Dakle, ako mijenjate filtere i ulje izvan ovlaštenog servisa, onda taj servis odgovara za taj dio odrađenog posla, a ako se pokvari motorić brisaća u jamstvenom roku vozila, bez ikakvih problema se mora odraditi taj reklamacijski problem u ovlaštenom servisu.
Bitno je znati i napomenuti da svi oni proizvođači koje sam gore više naveo su ekvivalent originalu odnosno često puta i sam original ali bez pečata proizvođača vozila, a čak se dosta puta u tim aftermarket kutijama može naći proizvod sa kojeg je odstranjeno na vidljiv način dio "mesa" na kojem je pisao originalni broj ili pečat/logo originala.
I to sam već ovdje i pisao, da postoje 3 razine dijelova:
1. Original = aftermarket brandovi koji rade za original
2. Aftermaket = original, jer to su brandovi koji proizvode za prve ugradnje
3. Zamjenski = low cost brandovi čija proizvodnja ne spada u kvalitetnije, iako i kod njih raste razina kvalitete, i često su jako jeftini, a na žalost kod nas vrlo rasprostanjeni te zbog tih i takvih proizvoda koji su često prejeftini u odnosu na aftermaket brandove, u problem dolaze i aftermarket brandovi koje svi nazivaju istim imenom (zamjenski), a to zapravo nisu, premda tehnički gledano da, mogu se i tako nazivati, ali opet s druge strane tehnički gledano kad dobijete isti proizvod u originalnoj kutiji i aftermarket, kako to onda nazvati?
Proizvođači vozila ne proizvode niti svoju značku, već na natječajima ugovaraju i dogovaraju poslove sa više dobavljača da bi i sebi skinuli nabavnu cijenu, pa čak platili i niže nego li i ja plaćam aftermarket dijelove, da bi u konačnici krajnji kupci platili popriličnu cijenu "originala" koji isto tako neće dobro raditi ako ga ugradi fuš majstor ili majstor bez znanja i potrebnog alata.
Ja sam konkretno imao slučaj iz Citroen ovlaštenog servisa da sam čovjeku iz servisa dao naputak za ugradnju ležaja prednjeg kotača koji ima na sebi ABS magnet za čitanje ABS-a te da ga pri montaži okrene na pravu stranu da ne bi bilo da ABS ne radi. Na to se čovjek nasmije i kaže mi da što ja mislim, da su oni bezveze ovlašteni servis i da kao nemaju pojma. Nakon 2 dana zovu me iz tog servisa da kažu da imaju reklamaciju na ležaj, da neradi ABS. Na moje pitanje kako su okrenuli ležaj kod ugradnje, oni meni postavljaju pitanje da zar to ima kakve veze?!?!?!
Rekao sam im da isprešaju ležaj van i okrenu ga na drugu stranu i da će problem nestati.
Tako je i bilo.
Dakle, ako majstor nema znanje niti oko običnog ležaja za ugradnju, osobno se bojim takvom majstoru dati i bilo što drugo da napravi na mom vozilu, pa makar to bio i ovlašteni servis.
Nadam se da sam ovim odgovorom još malo proširio pogled na općenito stanje i prava koje imate kao krajnji korisnici, samo je pitanje kako se to pravo sprovodi kod nas.
A ja iza svojih proizvoda stojim svojom glavom i bradom, kao i mnogim zadovoljnim kupcima/korisnicima koji već godinama ih koriste, pa neki i sa ovoga foruma.
A isto tako ne bježim od odgovornosti da je moguće da se dogodi problem i kod ovih kvalitetnih brandova, ali naravno to je u velikoj manjini u odnosu na one jeftine zamjenske brandove.
I za kraj, činjenica je da postoje i lažni proizvodi na tržištu, te stalno od svojih dobavljača dobivam obavijesti da se pojavio na tržištu lažnjak i da se oni ograđuju od tih i takvih tvrtki.
Znam, sve ovo zvuči komplicirano, ali na žalsot takvi su moji radni dani i svakodnevno dođe netko novi sa istim ili sličnim pitanjem, a ja za sada još uvijek žalim za time što nemam vlastiti servis, jer to bi onda bilo najidealnije jer za svaki odrađeni posao i ugrađeni dio bi išla garancija na proizvod i rad.
LP
Anđelko