C5 Zadnji kraj spušten

Kt17

New member
Nov sam na ovom forumu i najpre želim da pozdravim sve članove foruma.
Vozim Citroen C5 2.0 Hdi, 2003.godište.
od skora mi se javio problem: zadnji kraj je potpuno spušten, prednji kraj dobro stoji, nikakve poruke ne daje na displeju, ne reaguje na dugmad podići/spustiti (mislim, prikazuje ih na displeju, ali niti ga diže niti ga spušta), ne čuje se da pumpa radi (odnosno, kod otključavanja vozila ne čuje se ono zujanje ni nivelisanje). Šta bi mogao biti uzrok ovog problema,savet...?
Pozdrav
 

Kt17

New member
Svaka čast i hvala na veoma brzom odgovoru Zmix.
Ja sam se zabrinuo da nije slučajno otišla pumpa hidraulike odnosno motor hidraulične pumpe, jer se ne čuje ono "zujanje" kod otključavanja vozila.
Zmix, kada kažete "Zadnji korektor visine" da li se to odnosi samo na senzor ili to ide u kompletu?
 

Kt17

New member
To je onda "jeftinija" varijanta, zar ne (mislim, senzor zadnjeg korektora visine) nego da je otišla pumpa hidraulike odnosno motor hidraulične pumpe. Sve me brinulo da nije pumpa tj. taj motor hidr.pumpe, jer se ne čuje "zujanje" pumpe a i ne dolazi do nivelisanja kod otključavanja vozila. Očigledno je onda "neki" servis hteo da me "ošiša" za pumpu ili motor hidr.pumpe.:hm:
A s druge strane, čudno mi je bilo što je prednji kraj dobar, ne reaguje na dugmiće podigni/spusti, a nikakvu poruku nisam primetio na displeju da nešto nije u redu.
Hvala vam forumaši na pomoći i na savetima.
 
Posljednje uređivanje:

DStipic

Member
Možda nebi bilo loše provjeriti jednu banalnu stvar - akumulator, jer mi se desila ista stvar. Spakirao stvari za more u prtljažnik i nisam gledao/skužio da pumpa nije odradila, stražnji kraj pod opterećenjem ostao spušten prijavio grešku na ovjesu - max 90km/h, na tipke više nije reagirao...odspojio-spojio akumulator, zaključao-otključao auto i nakon toga je proradio, s tim da je nakon 2 tjedna akumulator potpuno krepao i onda smo zapravo skužili što se zapravo dogodilo.
 

Kt17

New member
mozda je osigurac 40A-naranđasti za hidrauliku, skriven u kutiji ispod:whistling:
Hvala belmondo - skinuo sam poklopac... osigurač od 40A mi izgleda sasvim Ok (ili ne znam da utvrdim kako izgleda kada pregori - nikada do sada nisam se susretao s takvim osiguračima, nikada nisam "čačkao" oko toga)

...odspojio-spojio akumulator, zaključao-otključao auto i nakon toga je proradio.....
Hvala na odgovoru DStpic - probao isto to, nije pomoglo na žalost.
Samo da nije pumpa ili motor hidr.pumpe ili pumpa.
 

DStipic

Member
Doduše, nije ni meni odreagirao na prvu pa dok sam 2. put čupao osigurače i nakon ponovnog spajanja uspio sam ga dobiti da odradi na tipku, ali samo za spuštanje u donji položaj, tj. spustio je prednji kraj. Tek nakon toga je pumpa odradila normalno...
 

Kt17

New member
Doduše, nije ni meni odreagirao na prvu pa dok sam 2. put čupao osigurače i nakon ponovnog spajanja uspio sam ga dobiti da odradi na tipku, ali samo za spuštanje u donji položaj, tj. spustio je prednji kraj. Tek nakon toga je pumpa odradila normalno...
hm...ja sam probao samo jednom da skidam kleme sa akumulatora, i pošto nije odradio, odustao sam, da ne bih često resetovao komp.
Nisam bio precizan: posle skidanja klemi, zadnji kraj se digao. Upalio auto i onda probao da ga dignem/spustim. Spustio se zadnji kraj ponovo na najniži nivo, i posle više nisam uspeo da ga podignem. Znači: vrato se u prvobitno stanje - zadnji kraj spušten, a prednji stoji kako treba.
A što se tiče osigurača od 40A - neko mi je rekao da to nije onaj "mali" narandžasti osigurač odmah ispod poklopca koji pokriva grupu osigurača, već neki veći (po veličini) ispod te kutije. To mi je skroz ne poznato, niti znam kako da dođem do njega. s druge strane, ako je on i pregoreo, logično bi bilo da postoji neki uzrok/razlog zašto je on pregoreo, zar ne?

Zadnji korektor visine.
Kako mogu biti siguran da je u pitanju zadnji korektor visine (senzor), a ne npr. pumpa hidraulike odnosno motor hidraulične pumpe ?
Odnosno, kako se manifestuje kada je u pitanju zadnji korektor visine (senzor),a kako ako je je u pitanju pumpa hidraulike odnosno motor hidraulične pumpe - u čemu je razlika?
 
Posljednje uređivanje:

mn16

New member
Kako mogu biti siguran da je u pitanju zadnji korektor visine (senzor), a ne npr. pumpa hidraulike odnosno motor hidraulične pumpe ?
Pa ako je otišla hidr.pumpa, pao bi ti i zadnji i prednji kraj.
 

Zmix

New member
Pumpa hidraulike kada počne da riknjava vuče previše struje i zato osigurač crkava.
S obzirom da zadnji kraj auta pada, najverovatnije je zadnji korektor (senzor) visine.
Da li negde curi LDS?
 

Kt17

New member
Pumpa hidraulike kada počne da riknjava vuče previše struje i zato osigurač crkava.
S obzirom da zadnji kraj auta pada, najverovatnije je zadnji korektor (senzor) visine.
Da li negde curi LDS?
Nigde ne curi LDS, a nisam siguran da mi je otišao osigurač, tj. iskreno rečeno ne znam da utvrdim. Ja sam video jedan narandžasti osigurač odmah ispod crnog poklopca (iznad poklopca od akomulatora) od 40A. On mi izgleda sasvim Ok. Neko mi je rekao da ima još jedan od 40A , po gabaritima veći, ali da se nalazi ispod te kutije - to nisam proveravao, ne znam ni da li bih znao da dođem do njega.:whistling:
Još jedno "konkretno" pitanje: da li bi komp.autodijagnostika tačno ukazala šta je u pitanju, tj. koji je deo otišao ?
 

Profiler07

Well-known member
pa dragi ljudi zasto jednostavno momku ne preporucite OVLASTENI SERVIS i ljudi ce odmah reci sta je...oko hidraulike se ne treba igrati i nagadjati...
 

misa

Active member
pa dragi ljudi zasto jednostavno momku ne preporucite OVLASTENI SERVIS i ljudi ce odmah reci sta je...oko hidraulike se ne treba igrati i nagadjati...
Slazem se...pogotovo ako covek ne zna kako izgleda pregoreli a kako ispravan osigurac.
 
Na vrh