Ležaj(i) getribe?

sasa2k0

New member
- čini se da moja Xsara I Coupe, 1.4i, 2000. g. popušta u zadnje vrijeme, postaje mi sve veći trošak
- sa 12 g. na grbi i 183 000 km je to valjda normalno
- uglavnom, danas mi je meho poslušao auto i kaže da su najvjerojatno otišli ležaj(evi) u getribi, a popravak cca 1500 kn
- još bi to preživio da nisam prošle godine mijenjao cijelu spojku
- sad mene zanima kako se kreću cijene takvih popravaka sa materijalom, jel u redu cijena od 1500 kn i gdje i koje ležaj(eve) nabaviti?
- ovlašteni servis mi je nažalost preskup, iz Zg-a sam


hvala na odgovorima
 

fullcool

New member
Re: ležaj(i) getribe?

polovnu bi mogao naći za 100-njak eura, ali bi još morao platiti ugradnju, staviti nove smeringe i opet bi došao na otprilike istu cifru.
sad ako za 1500kn dobiješ kvalitetno odrađenu svoju getribu sa svim novim ležajevima i semerinzima onda je to OK. jedino što sad ne znaš dali su u tvoj istrošeni zupčanici ili ležajevi.
kakve u stvari imaš probleme sa getribom?
 

sasa2k0

New member
Re: ležaj(i) getribe?

- problema nema sa šaltanjem, ne znam uopće kako bi opisao taj zvuk, kao da je nešto van centra, čudan nepravilan zvuk, ništa ne lupka
- počelo je u jesen i malo po malo to se čuje sve više, najjače se čuje kad ubacim u 4. i lagano vozim na cca 2000 okretaja, u mjestu se to ne čuje
- koliko sam ja njega shvatio to nije 100%
- jedino kaj me kopka je da se to čuje kada u vožnji ubacim u ler, pa ne znam jel to sa getribom i ležajevima 'drži vodu'
 

fullcool

New member
Re: ležaj(i) getribe?

dok god se kotači okreću zajedno s njima se okreću i dijelovi u mjenjaču.
ako je motor ugašen, mjenjač u leru i spojka otpuštena, onda će primarna osovina u mjenjaču mirovati, a sekundarna i diferencijal će se vrtjeti sa kotačima. u tom slučaju će mirovati i svih pet parova zupčanika, pa ako se i tad čuje zvuk znači da nije od tih zupčanika i nije od ležajeva primarne osovine.

primarna osovina se vrti u skladu sa motorom kad je otpuštena spojka, a sekundarna i diferencijal u skladu sa obrtajima kotača, ako to razumiješ onda možeš pobliže odreti odakle dolazi zvuk.

evo nešto što možeš probati kod kuće:
1. podigni prednji kraj tako da ti oba kotača slobodno vise
2. ubaci u bilo koju brzinu, motor ugašen, spojka otpuštena
3. vrti rukom jedan od kotača, drugi će se vrtiti u kontra smjeru, ako se čuju čudni zvukovi onda je to iz diferencijala, poslije toga probaš ovo:

mjenjač izbaciš u ler, jedan kotač blokiraš(spustiš sa dizalice) a jedan vrtiš, tako ćeš preko velikog zupčanika difa vrtiti mali zupčanik na sekundarnoj osovini pa možda sad čuješ nekakve zvukove.

možda tako nešto otkriješ, iako je ovo bez ikakvog opterećenja pa se možda neće javiti nikakvi zvukovi.

još možeš probati rukom uhvatiti poluosovinu blizu difa i mrdati da vidiš ima li lufta na ležajevima koji su u difu, to je trebao majstor već probati.

i pogledaj ležaj koji drži desnu osovinu, ako ga ima onda je u nosaču motora.
 

c5 dr

Member
Re: ležaj(i) getribe?

najjače se čuje kad ubacim u 4. i lagano vozim na cca 2000 okretaja, u mjestu se to ne čuje
Isto tako sam ja imao na xsari i bili su ti zupčanici neki(trkači) samo je meni to otišlo na 35000 km
 

sax

New member
Re: ležaj(i) getribe?

nisu ti otisli svi lezajevi nego samo 2 i to na strani kontra lamele,tj oni vanjski
imas if za uzet u SKF-u i dodu oba sva cca 300kn i nije ih problem zamijenit
 

sasa2k0

New member
Re: ležaj(i) getribe?

@fullcool
hvala na detaljnom objašnjenju, samo nažalost ja to nemam gdje isprobati. napomenuti ću ovom svom kaj će mi to raditi, pa ćemo vidjeti što je od svega toga.

@c5 dr
da li si to popravljao?

@sax
ovo znaš iz iskustva, može malo pojašnjenje zašto samo ta dva? ako imaš kakvo štivo kako to izgleda drage volje bi malo proučio.




hvala svima na odgovorima
 

sax

New member
Re: ležaj(i) getribe?

@fullcool

@sax
ovo znaš iz iskustva, može malo pojašnjenje zašto samo ta dva? ako imaš kakvo štivo kako to izgleda drage volje bi malo proučio.

hvala svima na odgovorima
zato sto su 2 unutarnja lezaja stalno u ulju,a ova dva manje i u orginalu imaju plasticni drzac kuglica koji se razvali pa kuglice "plešu" pa se i onda vise cuje
AKo ti se ne cuje jako kupi aditiv za mjenjace,a ako je to vec jako glasno onda moras mijenjat.Lezaje sam kupio u SKF-u prema dimenzijama lezaja
CItroen service book online mi je pomogao da znam sta i kako moram skidat,ali ako ti ne mislis radit nema ti to nekog smisla gledat
I racunaj na to da ce te u citroen servisu tako odrat da ces za te pare moc uzet 2 polovna mjenjaca
 

sasa2k0

New member
Re: ležaj(i) getribe?

zato sto su 2 unutarnja lezaja stalno u ulju,a ova dva manje i u orginalu imaju plasticni drzac kuglica koji se razvali pa kuglice "plešu" pa se i onda vise cuje
AKo ti se ne cuje jako kupi aditiv za mjenjace,a ako je to vec jako glasno onda moras mijenjat.Lezaje sam kupio u SKF-u prema dimenzijama lezaja
CItroen service book online mi je pomogao da znam sta i kako moram skidat,ali ako ti ne mislis radit nema ti to nekog smisla gledat
I racunaj na to da ce te u citroen servisu tako odrat da ces za te pare moc uzet 2 polovna mjenjaca

Ok, hvala na pojašnjenju. Nisam ni mislio to raditi sam, već me čisto zanima kako to funkcionira, volim biti upoznat sa stvarima, a što se tiče ovlaštenog nisam imao namjeru tamo popravljati, već eventualno pitati za ležajeve, da vidim kako 'dišu'.


pozdrav
 

sax

New member
Re: ležaj(i) getribe?

Ok, hvala na pojašnjenju. Nisam ni mislio to raditi sam, već me čisto zanima kako to funkcionira, volim biti upoznat sa stvarima, a što se tiče ovlaštenog nisam imao namjeru tamo popravljati, već eventualno pitati za ležajeve, da vidim kako 'dišu'.


pozdrav
nemoj pitat jer ne zelis znat,siguran sam:whistling:
 

Sk1968IT

New member
sasa2k0 kako si na kraju riješio problem ? nešto slično se meni događa , nemam problema sa šaltanjem a u vožnji mi ide flu-flu- flu -flu......
majstor mi pregledao ležaje , poluosovine i sve ostalo što je mogao i zaključio da je problem u gumama , ja kupim nove gume (stare su bile srvarno za baciti)
al problem nisam riješio i dalje se čuje taj flu-flu-flu......
auto nit se trse nit vuče u stranu ma sve je ok samo taj prokleti zvuk !
ima tko kakvu ideju šta bi moglo biti ?
 
Posljednje uređivanje:

topolino

Member
cijena od 1500kn ti je realna,jedino je problem ako su otišli trkači u diferenijalu,oni ti poderu
satelitkutiju i onda imaš zavijajuči zvuk,ako je otišao samo koji ležaj to nije problem riješiti.
 

deda

New member
Na xsari je skoro uvjek problem u diferencijalu,popravak je skup,najbolje da negdje nađeš rabljenu,ali da ti je i oni ugrade i daju garanciju.
 

Sk1968IT

New member
kod mene je problem na c3 , 1.4hdi , al sam tu našao sličan problem pa da ne otvaram temu .......
to s tom satelit kutijom , dal se može dijagnosticirati bez skidanja getribe
 
Posljednje uređivanje:

topolino

Member
kod mene je problem na c3 , 1.4hdi , al sam tu našao sličan problem pa da ne otvaram temu .......
to s tom satelit kutijom , dal se može dijagnosticirati bez skidanja getribe
kak se nebi moglo,mislim da svaki malo iskusniji mehaničar poznaje taj zvuk,ko da se voziš u tamiču.što si u višoj brzini jače zavija a kad pustiš gas ko tramvaj kad se zaustavlja.
 
Na vrh