Izgorio osigurač klime (F2 30A), auto više ne pali

sina xx3

New member
Auto više ne pali,molim hitno pomoć!

06.07.

Pozdrav!

Imam kvar na XM-u 2.5 TD iz 95.god. koji ne znam riješiti pa molim Vas iskusnije za pomoć.
Naime prije dva tjedna punio sam klimu i prošlo testiranje i vakumiranje o.k. da bi pri testiranju rada klime nakon punjenja izbacio F2 osigurač u "motor-boxu".
Zamijenio osigurač i sve lijepo radilo 10 dana da bi jučer ponovo osigurač izbacio i zagasio se kompletni Aircon (mislim da je to ime za dgt ventilacijski panel).
Pokušao ponovno zamijeniti osigurač no pošto sam pročitao da je to "bolest" XM-a odlučio sam provjeriti da se kutija s osiguračima nije s donje strane od grijanja rastopila (...naravno da je :mad:) te premostiti taj vod.
Stavio novi osigurač,provjerio instrumentom prolaznost vodova i krenuo upaliti auto....kad vidi iznenađenja...auto "vergla" ali neće upaliti.
Poznanik mi je savjetovao da izvadim i odspojim ventilator koji puše zrak u kabinu jer je on vjerojatno u "kratkom spoju" što sam i napravio no auto i dalje ne pali i Aircon je "mrtav",nema napajanja i ne svijetli te ne radi.
Zanimljivo da mi sada lampica grijača svijetli cijelo vrijeme tj. ne gasi se nakon 5-6 sekundi i nema onog "klika" releja.
U kutiji s osiguračima u motoru kod zračnog filtera imaju samo osigurači za ABS,ventilaciju te svjetla (blendanje) pa mi se čini da paljenje auta nema baš veze s tom kutijom....ili se varam?
Još mi je čudnije da mi je auto najnormalnije palio sa "mrtvim" Aircon-om i motorom ventilacije sve dok nisam išao mijenjati F2 osigurač.

Svaka pomoć ili savjet iskusnijih su naravno dobrodošli:)

Ako netko pak ima volje i viška vremena da mi pogleda i popravi ovu zbrku voljan sam platiti popravak.

Unaprijed zahvaljujem.


........................................................................................................................................................................................................................................................
07.07.

Evo danas mi je prijatelj koji se razumije u auto-elektriku pogledao auto i situacija je sljedeća:

Ventil na Bosch pumpi ne otvara naftu i auto vergla "na prazno" tj. nema nikakvog dima iz auspuha.

Grijači rade cijelo vrijeme tj. po njegovim riječima relej koji bi ih trebao isključiti neradi.

On nije znao gdje je taj relej a niti smo ga mogli locirati unatoč XM servisnoj knjižici gdje se točno nalazi i koji od njih je u pitanju.

Može li nas tko uputiti što da radimo jer sam pred zidom koji nadilazi moje (naše) sposobnosti.

Unaprijed zahvaljujem,...lp.

P.S. I dalje stoji ponuda da platim popravak ako netko ima volje i vremena!

Možete me kontaktirati i na 095/905-9050 Siniša
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
postoji i osigurač F23 (15A) u osiguračima u kabini, koji je zadužen za jako puno raznih stvari, uključujući i klimu, pa možeš i njega provjeriti.

osigurač F3 (10A) u osiguračima u kabini isto je povezan za klima uređaj uz još nekoliko stvari.

osigurač F15 (15A) ako je auto nakon redizajna 95. isto je vezan za klimu i još puno stvari.

relej koji bi trebao biti za paljenje motora je relej broj 5 u relejima u kabini (di su i osigurači).

u osiguračima u prostoru motora za klimu je F2 (30A).

kako kažeš da se kutija sa osiguračima u kabini rastopila :confused:, tko zna što je sve dobilo
 

sina xx3

New member
Dalibor...hvala na brzom odgovoru i pomoći:)

Nije se rastoplia kutija sa osiguračima u kabini,rastopla se plastika sa donje strane F2 osigurača u kutiji osigurača u motoru (prišerafljena za zračni filter).
Pregledao sam sve osigurače u kabini instrumentom pa i F23 i F25 kao i sve ostale a releje nisam tamo ni vidio,....gdje su točno smješteni ti releji?

Ma nije se tu desilo vjerojatno ništa specijalno,...auto sam upalio,preparkirao u hlad,zamijenio i očistio F2 osigurač u kutiji osigurača u motoru i kad sam auto htio upaliti te opet preparkirati....ne pali:eek:

Glupo da nemože biti gluplje,.....lud sam zbog ovakvih stvari:mad:,..a neznam nikoga tko bi mi pomogao,...svi prijatelji/poznanici kad im kažem XM nađu izgovor,...nemogu vjerovati!

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

nadopuna:

pogledao ponovno no ja nevidim niti jedan relej kod kutije sa osiguračima ispod volana u kabini.
Jedino u motoru na desnoj suvozačevoj strani imam "electronic control unit" crnu veliku plastičnu kutiju sa elektronikom a u njoj su dva elektronička modula i dva releja,....neznam niti od čega su ta dva releja a nisam ih ni dirao.

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

akcija ponovo i opet nadopuna:

dao si još malo truda pa rastavio komplet plastike ispod volana da vidim tu kutiju sa osiguračima odozada gdje bi trebali biti releji.
Ljepo se da izvući kutija sa osiguračina tako da se može bez problema do releja a kod mene ih ima ni više ni manje nego sedam (7) komada sa zadnje strane kutije sa osiguračima.
Zasad ću stati na ovome a nadam se da sam barem malo olakšao posao auto-električaru,...pošto neznam koji je relej za šta a nigdje nemam shemu niti releji imaju neke redne ili brojne oznake,neznam na koji da se "fokusiram".

Dalibor...dali možda imaš kakav link ili sliku (shemu) rasporeda releja sa njihovom funkcijom,...bio bi ti jako zahvalan,...tražio po net-u,nije da se nisam trudio ali ništa nisam našao.

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

ipak uspio naći nešto o releju:

http://www.club-xm.co.uk/forum/viewtopic.php?p=23836

kaže čovjek da je relej 848 "engine running relay"....dali je to relej br.5 (kojeg Dalibor spominje) i dali je on "glavni sumljivac" u ovoj priči?
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
trebalo bi se pozabaviti sa time, jer treba prvo pronači što je prvi puta skurilo F2.

meni se čini da sam negdje onako usput čuo da su te kutije sa osiguračima na XM-ovima znale biti problematične, i da su se cijele mijenjale.

ima i ova tema: http://www.citroenforum.hr/citroen-xm-136/elektronika-xm-447/, pa možeš i nju pogledati.

sigurno će se javiti neki forumaš vozač XM nakon kupanja, koji je bolje upoznat sa problematikom.
 

sina xx3

New member
Hvala Dalibor :)

Ma Jurapz mi je već radio na autu mehaniku,zvao sam ga i sad ali zauzet je do kraja idućeg tjedna a inače se dečko ponudio pomoći,...samo mi je bed čekati tako dugo i biti još tjedan dana bez auta zbog naizgled glupog kvara.

Što se tiče izgaranja F2 osigurača koliko sam čitao to je "zajednička bolest" instalacije XM-a sve do 1997. kad su navodno poradili na samoj izvedbi kutije i instalaciji pa mlađi modeli nemaju taj problem.
Već činjenica da mlađi modeli tu imaju 40A osigurač a stariji 30A dosta govori.

Siguran sam da ima dosta ljudi kojima bi ovo bila laganica za riješiti no ja nemam tolko znanja pa evo opet molim za pomoć što prije,...uslugu bi naravno platio,..jer platiću ionako bilo kojem auto-električaru kojeg pozovem a znam da ovdje ima ljudi koji imaju XM u malom prstu.
 

damir22

New member
Hvala Dalibor :)

Ma Jurapz mi je već radio na autu mehaniku,zvao sam ga i sad ali zauzet je do kraja idućeg tjedna a inače se dečko ponudio pomoći,...samo mi je bed čekati tako dugo i biti još tjedan dana bez auta zbog naizgled glupog kvara.

Što se tiče izgaranja F2 osigurača koliko sam čitao to je "zajednička bolest" instalacije XM-a sve do 1997. kad su navodno poradili na samoj izvedbi kutije i instalaciji pa mlađi modeli nemaju taj problem.
Već činjenica da mlađi modeli tu imaju 40A osigurač a stariji 30A dosta govori.

Siguran sam da ima dosta ljudi kojima bi ovo bila laganica za riješiti no ja nemam tolko znanja pa evo opet molim za pomoć što prije,...uslugu bi naravno platio,..jer platiću ionako bilo kojem auto-električaru kojeg pozovem a znam da ovdje ima ljudi koji imaju XM u malom prstu.
Kratko vezano za F2 osigurač, i na modelima iza 97. isti problem , na oba xm 2,5 iz 2000. kutija osigurača je otopljena, kao i na predhodnom iz 97., izvučen osigurač van (van kutije), nakon toga nije bilo problema. Kod mene jedini problem sa paljenjem je bio (kod oba 97. i 00.), s ventilom prije pumpe, vraćao je gorivo, nalazi se na motoru sa bočne strane (blizu posude za lhm, zračnog crijeva na kojem je mjerač protoka), drugih problema sa paljenjem nisam imao. Nažalost, jedinog električara kojega mogu preporučiti je iz Crikvenice, čovjek riješava sve problema, al je daleko i meni a i Vama iz VG.
 

sina xx3

New member
Kratko vezano za F2 osigurač, i na modelima iza 97. isti problem , na oba xm 2,5 iz 2000. kutija osigurača je otopljena, kao i na predhodnom iz 97., izvučen osigurač van (van kutije), nakon toga nije bilo problema. Kod mene jedini problem sa paljenjem je bio (kod oba 97. i 00.), s ventilom prije pumpe, vraćao je gorivo, nalazi se na motoru sa bočne strane (blizu posude za lhm, zračnog crijeva na kojem je mjerač protoka), drugih problema sa paljenjem nisam imao. Nažalost, jedinog električara kojega mogu preporučiti je iz Crikvenice, čovjek riješava sve problema, al je daleko i meni a i Vama iz VG.

Znači ipak im je to "generalno" bolest bez obzira na starost i model.
Jooooj,...popiz..it ću :twisted:, nemogu nikoga naći raspoloženog da mi pogleda auto,...svi su ili na moru ili popravljaju isključivo "made in Germany"....molim hitno nekoga za pomoć....plaćam uslugu!
 
Posljednje uređivanje:

sina xx3

New member
Gledajući danas ponovno detaljno našao ispod kutije sa osiguračima u motoru jednu crvenu žicu sa klemom (neznam dali je tvornički-sumljam,mislim da je nečiji "ručni rad") koja je vjerojatno bila priključena negdje na kutiji,samo sad neznam gdje je bila:mad:
Ta žica nema u sebi struju +12V niti je povezana na masu (nema prolaz na masu) pa neznam čemu bi uopće služila:hm: ,...možda čak nije niti bila priključena na kutiju?:thinking:

Ma ta kutija osigurača u motoru kod zračnog filtera je običan "most" i u njoj su samo osigurač za klimu/ventilaciju,A.B.S. i blendanje dugih svjetla,...znači po nekoj logici ništa što bi bilo vezano sa paljenjem!

Pregledao sam i bravu za paljenje,...ništa nije rastopljeno ili crno,...sve ko novo!

Poludit ću!,...već mi peti dan auto stoji na parkingu a nisam se makao ni milimetra sa rješenjem,....svi elektičari ovdje čim čuju za Citroen pa još XM odmah "nemaju vremena"....bukirani su do početka zime.

Molim neku dobru dušu ako imao još kakvu ideju sa rješenjem,...bio bi mu jako zahvalan.

Naravno ponuda da plaćam nekome tko je raspoložen za popravak još stoji,....plaćam dolazak,....klopu,cugu i popravak:)

P.S. Puno bi mi pomoglo ako bi netko imao volje da uslika kutiju sa osiguračima u motoru (prišerafljena za kutiju zračnog filtera) odozdola da vidim raspored žica,...možda je ona crvena ipak "ključna karika ove priče"

nadopuna:

Ipak se našao prijatelj/poznanik auto-električar raspoložen za malo "igranja".
Problem konačno rješen!!!,..."vrisnuo" relej br.848 tj. "engine running relay".
Nemogu vjerovati da je u prvoj (tvorničkoj) ugradnji Talijanski no odradio je on ipak 18 godina pa nije ni čudo što je krepao,...valjda mu je došlo vrijeme.
Stavljen Bosch za 50KN i plaćena runda cuge i to je to.....što bi reko pokojni Ðuro Utješanović.
Hvala svima na pomoći i do iduće prilike pozdrav!
 
Posljednje uređivanje:

damir22

New member
Ajd nek si riješio, žalosno da zbog banalnih stvari čovjek treba da izgubi živce, a banalna je stvar da je malo pravih majstora u hrvata koji znaju sa citroenom, kad se sjetim svega u zadnjih 30 godina, bilo bi tu pisanja i pisanja.
 
Na vrh