Citroen C5 TEST

Sale123

New member
http://www.index.hr/clanak.aspx?id=561065


Citroen C5 HDI 200 Exclusive: Francuski express
petak, 19.8.2011 09:45


Tekst i foto: Miljenko Nikolić

REDIZAJNIRANU francusku krstaricu testirali smo u dosad najprestižnijem izdanju što osim najnaprednije opreme i tehnologije donosi i odličan dizelski motor koji puca od snage i ne troši previše.



Novi C5 s kojim je francuska tvrtka zaokružila jednu epohu i otvorila novu s potpuno novim pristupom u okviru filozofije tzv. kreativnih tehnologija predstavlja se u novom ruhu. Estetski odlično pogođen model nedavno je redizajniran što je donijelo još moderniji izraz. Najkraće rečeno, estetika je osvježena novim svjetlima, prednjim s LED tehnologijom.



Dodatna atrakcija su dvostruki završeci ispušnih cijevi skladno uklopljeni u masivan stražnji odbojnik. Upakira li se sve to u bijelu boju s bisernim efektom te poveće alu naplatke kao dio najluksuznijeg paketa opreme C5 ulazi u red oku najugodnijih limuzina na tržištu.

Nimalo čudno s obzirom da je osnova odlično pogođena, a kombinira aktualne trendove s bogatom povijesti marke. Pogleda li se stražnji kraj vozila s konkavnim staklom i posljedično usječenim poklopcem prtljažnika sve postaje jasno.



Međutim, pravi razlog testa nije nam vizualni doživljaj automobila već novosti vezane uz vozne osobine. Uz pretpostavku na dosadašnjim iskustvima koja kaže kako je C5 vrlo udoban, no daleko od statusa dinamičnog vozila za vozački užitak u zavojima, pomalo rezervirano smo krenuli u istraživanje potencijala koje nudi kombinacija moćnog motora i hidrauličkog ovjesa. No, prvo upoznajmo glavne glumce ove priče.

Prvi i ujedno najznačajniji iz Citroenove ladice novosti za ovu godinu svakako je motor. Turbodizelaš ima radnu zapreminu od 2,2 litre, a nudi sve što i prijašnji 2,7 V6, pa čak i više. Konkretno, u pitanju je čak 204 KS maksimalne snage i nevjerojatnih 450 Nm maksimalnog okretnog momenta suspregnutih putem automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.



Unapređenja motora uključuju common rail sustav 3. generacije s maksimalnim pritiskom ubrizgavanja povećanim na 2.000 bara. Smanjena kompresija (16:11) donosi nižu buku i manje štetne emisije, dok je prednabijanje riješeno bi-turbo sustavom prilagodljivog rada.

Drugi za vozne osobine jednako bitan čimbenik svakako je ovjes. Provjereni Hydractive Plus sustav već se dokazao sa stanovišta pružanja vrhunskog komfora. Osim ugođaja brodske plovidbe osigurava sigurno zadržavanje putanje, a nekoliko modova rada omogućuju prilagodljivost različitim kvalitetama podloge i uvjetima okoline.



Osim dva dodatna stupnja podešavanja visine ograničene na 10, odnosno 40 km/h maksimalne brzine tu je i Sport mod koji će omogućiti optimalnu potporu pri višim brzinama. Na potonji će se nadovezati Sport mod rada mjenjača i tako osigurati više agilnosti.

I doista, 2,2-litreni dizelaš plijeni pažnju snagom i proizašlom potporom koja će C5 tjerati konstantnom brzinom ne obazirući se na zadana opterećenja. Naravno, najbolje se snalazi na otvorenom, posebno autocesti gdje Citroenova limuzina otkriva krstaške osobine. Nećemo puno zgriješiti proglasimo li upravo ovaj automobil najudobnijom limuzinom na tržištu kad je u pitanju srednja klasa.



Naravno, komfor će upotpuniti odlična zvučna izolacija, kao i vjerojatno najudobnije "fotelje" na tržištu. A ako se izabere top linija opreme onda tu dolaze dodaci u vidu kožnih presvlaka, grijanja, masaže, višesegmentnog električnog podešavanja itd. Da, sve rečeno vrijedi samo za sjedala, dok ostatak možete pronaći na popisu u donjoj tablici. Vjerujte na riječ, all inclusive ponuda je ovdje uključena.

Naprasno prekinutu priču o motoru nastavljamo još jednim pomalo neočekivanim adutom. Vjerovali ili ne, ovako motorizirani C5 na otvorenom troši oko 6 litara, na autocesti se potrošnja penje tek za koju litru, dok maksimum od 9 l/100 km popije u najvećoj gradskoj gužvi, i to s uključenim svim potrošačima (klima, svjetla, itd). Konačno, na prosjek od svega 7,4 l/100 km nitko se neće žaliti. Podsjetimo, radi se o brojnoj konjici vođenoj automatskim mjenjačom čije su karakteristike više nego solidne.



Kočnice su u skladu s provjerenom mehanikom, dok je servo upravljač prvenstveno naklonjen gutanju kilometara, a ne skidanju vremena u zavojima. Najkraće rečeno, temperament pogonskog sklopa ovdje ima samo jednu namjenu, a to je što udobnije, a potom i brže dovesti vas do (udaljenog) cilja. Za kraj recimo kako C5 hvata 100 km/h za 8,3 sekundi i postiže maksimalnih 230 km/h.



Što se same unutrašnjosti tiče nema se puno novoga za reći. Sve je u načelu ostalo isto, pa je tako zadržan i fiksni centralni dio upravljača, ali i prepoznatljiv dizajn mjernih instrumenata. Automatska parkirna kočnica štedi prostor, kao i središnji info zaslon kao dio navigacijskog sustava. Nažalost, centralni stup obiluje malim tipkama, a sada i kojom više (Citroen Assistance).

Pametnije bi bilo ugraditi neki višefunkcijski kontroler ili jednostavno unaprijediti filozofiju upravljanja perifernim sustavima. Svi odrasli na "gumenom" Spectrumu znat će koliko je ponekad teško pronaći i pritisnuti pravi prekidač. Što se ponude prostora tiče, kao i kvalitete materijala C5 u svom top izdanju ulazi na vrata prve klase, a ponudom opreme ju debelo nadilazi.



>> Baza automobila: Citroen C5

Citroen C5 u redizajniranom izdanju starta na 166.900 kn, a ponuda se penje sve do granice od četvrt milijuna kuna koliko stoji i testni primjerak. Vrh je to ponude i trenutni maksimum Citroena, ali i maksimum srednje klase u pogledu ugode u komforu vožnje. Ovakav C5 nije samo obiteljski već i sjajan poslovni automobil na kojem će pozavidjeti i vlasnici osjetno skupljih njemačkih limuzina. Imaju i na čemu.





Citroen C5

Važnija serijska oprema (razina Exclusive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga
Zračni jastuk za koljena vozača

Hydractive 3 Plus podvozje
Automatski mjenjač - šeststupanjski

ABS/ASR/ESP

LED dnevna svjetla

Pomoć pri parkiranju straga
Višeslojna akustična bočna stakla + zavjese

Tempomat

Senzor kiše i svjetala

Automatska el. parkirna kočnica

Automatski klima uređaj (dvozonski)

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo volan podesiv po visini i dubini

Grijana prednja sjedala, djelomično u koži
El. podešavanje sjedala + lumbalno + memorija
El. podizači svih stakala (impulsni)

El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori

Audio sustav (6xCD, MP3)

Putno računalo

Samozatamnjujući unutrašnji retrovizor

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Dodatni tepisi spijeda i straga

Zatamnjena stražnje i bočna stražnja stakla

Prednja svjetla za maglu

Usluga Citroen e-Touch

18" alu naplatci Atlatique, gume: 245/45 + TPM

Dodatna oprema Cijena (kn)

Metalik boja
3.980

19" alu Adriatique + nadzor tlaka
3.800

Paket Xenon: - zakretna bi-xenon svjetla, - kutna svjetla,
- vanjski elektrokromne retrovizori,
- PDC sprijeda i straga
- mjerenje mjesta za parkiranje
8.900

Koža Claudia mistral
15.000

Paket Glazba:
- NaviDrive 3D - Hifi sustav
20.000

Citroen C5 HDI 200 aut. Exclusive
261.400

Cijena testiranog vozila
313.080

Osnovna izvedba (1.6 VTi Attraction) 166.900

Cijene uključuju aktualni popust od 26.000 kn
 

RI-222

Member
prije saxa nisi imao ax-a? ako ne sve ispocetka:p

predivan je ovaj c5 samo neznam za ove kromirane lajsne inace to služi kad otvoris vrata da razvalis u to a ne da moras jos i brisat krpicom:hmmm:
 

ExOduS442xb

Racing
Prekrasan je, nadam se da ce ako bude prilike da zamjeniti trenutni C5 u obitelji. Jedina stvar koja me ubija jest ta što nema 5 vrata:thinking:

Inace
Dizajn: 5
Motori: 4 (zakaj nema benzinca V6 od 280ks + 4x4:twisted:)
Sve ostalo 5:D
 

sharky07

New member
:p
videotest

Taj carbuyer mi ima najbolje i najrealnije testove za sva vozila i baš veli kak je sa svim manama i vrlinama.

A što se ovog C5 tiče---predivan auto i sigurno je super ali apsolutno preskup. Kada bi ga netko kupio i prodavao kasnije, za njega bi dobio isto koliko bi dobio i onaj koji uzme New Buisness sa 163 KS koji dođe 115 tis kn manje.
C5 sa cijenom iznad 300 tis kn debelo ulazi u sferu trojke, A četvorke koji su ipak top premium vozila.
U ovom C5 će najviše guštati vlasnik i naravno onaj koji ga bude kasnije kupio za neke smiješne novce.
Po meni je inače auto pretežak, bar bi trebo imati 200-250 kg manje i nikako 18 " već 17 " kotače.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Prekrasan je, nadam se da ce ako bude prilike da zamjeniti trenutni C5 u obitelji. Jedina stvar koja me ubija jest ta što nema 5 vrata:thinking:
Mislim da im je to stvarno nedostatak. Sa petim vratima, po potrebi može se utovariti i perilica. Sa ovakvom luknjom teško da če nešto gabaritno ući.

Možda su htjeli ljude natjerati na Tourer?
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Citroen C5 New Business 2.0 HDi - gutač kilometara

Citroen C5 učinio je potencijalnog nasljednika C6 potpuno nepotrebnim i to je najbolji kompliment koji možemo dati ovoj limuzini

U nešto manji paket Francuzi su uspjeli upakirati atraktivan dizajn, dojmljive vozne osobine, besprijekornu završnu obradu i pregršt mjesta za četvero odraslih putnika. Ne treba stoga čuditi što je C5 često viđen na našim cestama. Testna izvedba bila je opremljena modernim dvolitrenim turbodizelašem s direktnim ubrizgavanjem te automatskim mjenjačem i hidropneumatičkim ovjesom čime je C5 postao jedan od najudobnijih automobila u klasi.

Tretman u unutrašnjosti je doslovno kraljevski. Veoma udobna sjedala nude odličnu potporu tijelu, ovjes bez greške upija svaku neravninu, a automatski šestrostupanjski mjenjač dovoljno je brz i gladak u izmjeni brzina da smo ga rijetko prebacivali u manualni režim. Razlog za ovo je jednostavan, premda se sa 163 KS C5 može voziti veoma brzo ovo je automobil koji jednostavno nije stvoren za prolaske zavojima 'na nož'. Spomenuti motor puca od snage i izvrsna je mjera za ovaj automobil. Raspolaže s dovoljno okretnog momenta i isporučuje ga već od niskih okretaja pa će C5 rado za sobom povući i oveći teret.

Ako vozač tako zahtijeva, C5 će žestoko odraditi i pokoji zavoj, no pritom neće ostavljati pretjerano graciozan dojam. Umjesto jurnjave zavojem C5 se mnogo bolje snalazi na autocesti gdje kilometre guta kao od šale. Uistinu se ne sjećamo kad smo zadnji put nakon duže vožnje iz automobila izašli odmorniji.

Isto će reći u putnici straga kojima može uzmanjkati prostora za glavu samo ako su dvometraši. Mjesta za koljena zato neće nedostajati, a i prtljažnik je dovoljno raskošan sa 460 litara da zadovolji i zahtjevnije.

Kad se podvuče crta, teško je ostati ravnodušan prema vjerojatno ponajboljem Citroenu koji smo vozili u posljednje vrijeme. Naravno da nije sve savršeno. Ergonomija prekidača, posebice onih na središnjem grebenu mogla bi biti bolja, a i ne bismo se bunili da se koji manje nalazi na kolu upravljača. Pozicija za upravljačem mogla bi biti i bolja, a ako se doista volite voziti udobno preporuka je da uzmete i col manju felgu od naše 18-ice.

Proizvođač: Citroen
Model: C5 2.0 HDi New Business
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 2.000-3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,0/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.779/1.860/1.451
Cijena do registracije: 213.900 kuna (172.000 kn za osnovni model)



















http://www.tportal.hr/lifestyle/autozona/201603/Citroen-C5-New-Business-2-0-HDi-gutac-kilometara.html
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Za te novce C5 i je najbolji u klasi. Po mojem, a i sudu mnogih, vjerojatno i bolji od predvodnika klase - Mondea. Ako budeš ikad imao prilike, zamoli nekoga da ti dade krug, pa "možeš" nešto napisati. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
a vuče jesi našo predvodnika klase :D

ali ta unutrašnjost...
podsjeća me na unutrašnjost prethodnih bmw-ovih serija 3 i 5 - plastično crnilo i srebrni alu detalji.
valjda me ZX previše razmazio.
 
Na vrh