Ručna kočnica na prednjim kotačima

ExOduS442xb

Racing
Može jedno pitanje da ne otvaram novu temu, to me vec dugo kopka. ZAŠTO Citroen ima ručnu na prednje tockove? (Hidraulicari mahom?)
Jer zbog toga kaj je sila kocenja sprijeda veca? WTF

I jos jedno pitanje, zašto se ja pobogu sa svojim BX-om ne mogu zimi ni na zamrznutoj površini ni onoj sa snijegom, ma na nikakvoj se ne mogu okretat, oce u rikverc, ali sprijeda i kad idem 60 ništa, jedva se nekako mrvicu okrene za 20 stupenjeva i ništa. Jel ja to ne znam vozit po ledu ili je to jednostavno tako? S tim se autom ne moze uopce driftat a koliko vidim i koliko sam probao svi auti bez hidraulike (okretanje bez ručne) se vrte sve u 16. Jel to zbog hidraulike Ili se to meni samo tako cini? Kako se vama sa hidraulicarima auti ponasaju zimi?
 

jura

New member
E moj Exo, ovo su pitanja na koja bi logički trebao znati odgovoriti svaki vlasnik hidrauličara. Ali, ajmo se pravit da si skroz friški pa objasnit. Kad bi nekim čudom ručna kočnica blokirala zadnje kotače prilikom svakog jutarnjeg stajanja zadnji kraj bi ti odvalio o cestu. Probaj nagazit nožnu kočnicu mučki i držati je tako a istovremeno spusti ručicu za nivelaciju u najniži položaj. Naime da bi se auto spustio zadnji kotači moraju biti slobodni i lagano se okretati kako se auto diže i spušta.


Drugo, nema drifra sa BXom, kao ni sa ni jednim drugim hidrauličarem iz prostog razloga, trag kotača na prednjem kraju je poprilično širi od traga kotača zadnjeg kraja i dolazi do jednog famoznog fenomena kojeg njemačka auto industrija nikako ne može shvatiti, a to je stabilnost u svim uvijetima. Naime širi trag kotača naprijed uvjetuje zadnjim kotačima da slijepo slijede zamišljenu krivulju prolaska zavoja jer su u startu postavljeni za podupravljivost. Druga strana je proklizavanje nosa na mokrom ili skliskom, puno češče se događa ali gas to sve poravna relativno lako. Ne sjećam se da sam u ovih 15 godina u citroenu vidio sve skupa 5 kroviranih hidrauličara, al sam se nagledao i golfova, audija, fordova... pa čak i ferrarrrrrrrrrrija. I to sve na običnom hidro ovjesu. O hydroaktivi neću niti trošit riječi. Znam samo jednu Xantiu Activa koja je bila na krovu ali to se dogodilo nakon brutalnog forsiranja zavoja pri brzini od 150 na sat. Ostali auti tu na 80 već proklizavaju.
 

deda

New member
Hidrauličaru skoro da ni ne treba ABS,a o stalim drangulijama da i ne pričam.Stabilnost kod proklizavanja,držanje putanje,upravljivost kod klizanja i ostalog svega.Recimo sa Žabom se bolje upravlja po ledu i koči do besvjesti,nego sa bilo kojim autom današnjice,čak i na neravnom ili nagnutom terenu.
 

Hrvoje Marin

Active member
Može jedno pitanje da ne otvaram novu temu, to me vec dugo kopka. ZAŠTO Citroen ima ručnu na prednje tockove? (Hidraulicari mahom?) Kako se vama sa hidraulicarima auti ponasaju zimi?
Zato što na prednjim ima Peugeot :grin:

Zadnji C5 više nema izgleda.

Imam simpatično iskustvo zbog tog, nije samo meni tako se dogodilo.

Nakon spusta i grijanja kočnica parkiram se na strmini i potegnem 2 zuba i auto stoji, pun ljudi i stvari. Umoran i bedast; ne da mi se u brzinu stavljati jer itako je ručna na prednjim pa zašto onda.

Negdi oko ponoći čuje se neki hrssschk; velim ja u šali nije valjda C5? ali ništa odo spavat.

Sutra ujutro imam viditi; C5 krenuo nizbrdo, ali (kasnije se ispostavilo) srećom na dnu motornog prostora ima U profil od debljine 3-4mm čelika koje je naletio na kamen veći. Cijeli prednji dio kao na dizalici. Svašta je moglo biti ali samo donji poklopac na kraju je trebao.


Što se dogodilo: automobili pored se odparkiravao i promašio vagu i lagano pogodio zadnji branik C5 (malo je popucao lak), kočnice se u međuvremenu ohladile i C5 krenuo, mislim da se lik smrznuo. :D


A što se tiče zime: po ugaženom snijegu sam se isti dan po istoj ulici vozio sa Avensis i C5, Avensis kao divlje magare, C5 ko C5 :).

Jedno mi se ne sviđa, čak i "običan" H3 skruti ovjes kod neravnog volana i ako naletiš na rupu u okuci bam je siguran. E sad zbog tog se drži ceste dobro pa..

A kad sam prvi put kočio u C5, lol, ko u brodu, ne tone prednji ni mm, ali opet, bam ako ima rupa.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
automobili pored se odparkiravao i promašio vagu i lagano pogodio zadnji branik C5 (malo je popucao lak), kočnice se u međuvremenu ohladile i C5 krenuo, mislim da se lik smrznuo.
LOL Točno ga mogu zamisliti. Hehe

Inače, automatik FTW :) Ne znam jesam li ručnu ikad dizao, a možda bih trebao? ;)
 

Lakii

Well-known member
Zato što na prednjim ima Peugeot :grin:
Prije bi bilo obrnuto!

Na prednjim kotacima je rucna kod hidraulicara iz 2 zanimljiva razloga.

1. sigurnost. jer jednostavno nitko nije vjerovao toj cudnoj hidraulici. A ako odkaze, barem imas cime kociti!
2. (ovo se odnosi samo na stare hidraulicare) propadanje zadnjeg kraja. zadnji kraj auta potone preko noci. da je rucna na zadnjim kotacima, zadnje kocnice bi drzale auto u zraku. sve napeto, a to nije dobro!

PS. nema driftanja sa BX-om, sram te bilo!
nema sanse da ti pobjegne zadnji kraj, zato ni ne pokusavaj, razbit ces nos auta!
 

Konrad

New member
Re: Citro druženja i susreti (općeniti neformalni dogovori)

E,vidm ja da si ti novi citroenaš,pak neznaš da se sa hidrauličarem nemreš vrtit u krug sa rućnom,jer su im ručne bremze na prvim kotačima.
ima ih sa rucnom na zadnjim kotacima...
 

deda

New member
Re: Citro druženja i susreti (općeniti neformalni dogovori)

Za novog C5 neznam,stari je imal napred,a ovaj novi ionak ne smatram Citroenom,to je švapski Peugeot 607.
 

Thoma

New member
Pošto sam friški nisam znao da je ručna naprijed, a obzirom da mi je zimi najdraža zanimacija bila potezanje ručne po zavojima i raskrižjima, malo sam se razočarao. No razočarenje je brzo prošlo kad se trebalo parkirati u visoki snijeg ove zime. Svi lopataju da izađu van. C5 k'o kozlić gore, preko nabacanog snijega od ralice, pa se spusti. Neki lik trka ženu laktom, čudom se čude. Preživjeću ručnu sprijeda. :grin:
 

vborovic

C5 modifikator
Aktualni C5 (2008+) ima ručnu na zadnjim kotačima, neovisno o tipu ovjesa, i neovisno o tome da li je ručna ili električna ručna kočnica
 

deda

New member
Svi citrači sa prednjim pogonom,naravno osim ovih novijih koji nisu više citrači,ZX,Ax,Saxo,Xsara,Berlingo,...
 
Na vrh