Tlak u gumama

Paladin

Member
Danas sam stavio Resolfen aluminijumske 205/50/17, prednje su djelovale malo izduvane pa sam ih na pumpi naduvao ali nisam znao na koliko, čuo sam da ide na 2 ali kad sam ih naduvao toliko prednje su djelovale izduvanije od zadnjih pa sam ih sve naduvao na 2.2 ali opet prednje djeluju izduvanije. Sad gledam ovde na forumu i po internetu i na jednoj stranici za C4 205/50R17 ali i za 195/65R15 piše da ide 35 PSI (i prednje i zadnje) a konvertor to prikaže kao 2.41 bara. Znači da ih trebam još naduvati. Ali me zanima zašto mi prednje djeluju izduvanije od zadnjih? Da li njih onda treba naduvati više nego zadnje? Koliko više? Zna li neko na koliko tačno treba naduvati prednje a koliko zadnje za 205/50/17?
 

Mrèela

New member
Danas sam stavio Resolfen aluminijumske 205/50/17, prednje su djelovale malo izduvane pa sam ih na pumpi naduvao ali nisam znao na koliko, čuo sam da ide na 2 ali kad sam ih naduvao toliko prednje su djelovale izduvanije od zadnjih pa sam ih sve naduvao na 2.2 ali opet prednje djeluju izduvanije. Sad gledam ovde na forumu i po internetu i na jednoj stranici za C4 205/50R17 ali i za 195/65R15 piše da ide 35 PSI (i prednje i zadnje) a konvertor to prikaže kao 2.41 bara. Znači da ih trebam još naduvati. Ali me zanima zašto mi prednje djeluju izduvanije od zadnjih? Da li njih onda treba naduvati više nego zadnje? Koliko više? Zna li neko na koliko tačno treba naduvati prednje a koliko zadnje za 205/50/17?
E,druže pa jbg ima vulkanizer i to besplatno. :whistling:
Ima ih na svakom ćošku.:D
 

brezC4

New member
Ali me zanima zašto mi prednje djeluju izduvanije od zadnjih? Da li njih onda treba naduvati više nego zadnje? Koliko više?
nemaš brige za to. na prednjoj osovini ti leži motor pa zbog toga. prednje idu na 2.4, zadnje na 2.1 (podaci sa vrata) ili zadnje na 3.1 ako je opterećenje.

imaš naljepnicu na vratima (ako je netko nije otrgnuo) sa podacima.
 

Mrèela

New member
nemaš brige za to. na prednjoj osovini ti leži motor pa zbog toga. prednje idu na 2.4, zadnje na 2.1 (podaci sa vrata) ili zadnje na 3.1 ako je opterećenje.

imaš naljepnicu na vratima (ako je netko nije otrgnuo) sa podacima.
Sve to stoji,međutim ako nije orginal ta dimenzija,17 onda nema.
Kod mene na Citroenu su gume 215-55 ,R-16 i na toj nalepnici piše: prednje 2,5 ,zadnje 2,3 opterećen 2,5. I da,normalno je da prednje izgledaju kao da je manji pritisak.
Meni je već dosadilo objašnjavati prolaznicima i komšijama e,guma ti je prazna.
Mislim da vulkanizeri imaju najtačnije barometre,pa bih preporučio njih,a i treba da znaju.:cool:
 

Paladin

Member
Hvala na odgovorima.

Imao sam jedan problem kod zamjene točkova, jedan šaraf na zadnjem lijevom točku je veći, ne samo "glava" već i onaj dio sa navojem, deblji je, kad sam auto kupio tada je sa čeličnim felugama došao i taj jedan deblji šaraf ali nisam imao takav za aluminijumske feluge pa je sada taj točak na tri šarafa, tetak koji je sa mnom mijenjao kaže da može da se vozi na tri šarafa dok ne nađem odgovarajući. Sad trebam negdje da pokušam naći šaraf za alumijumske točkove (duži je od onih za čelične) a sa debljim navojem. Možda bi vulkanizeri mogli da imaju, ne znam.
 

Mrèela

New member
hmmm...



možda vulkanizeri ili autootpad možda ili čak ovlašteni servis. a koliko znam, ugrađuje se šaraf za felgu jedan veći i koji se mora i sa posebnim ključem skidati i zatezati
Tako je taj šaraf služi protiv krađe,treba i posebni ključ. Vulkanizeri imaju sigurno.:cool:

Hvala na odgovorima.

Imao sam jedan problem kod zamjene točkova, jedan šaraf na zadnjem lijevom točku je veći, ne samo "glava" već i onaj dio sa navojem, deblji je, kad sam auto kupio tada je sa čeličnim felugama došao i taj jedan deblji šaraf ali nisam imao takav za aluminijumske feluge pa je sada taj točak na tri šarafa, tetak koji je sa mnom mijenjao kaže da može da se vozi na tri šarafa dok ne nađem odgovarajući. Sad trebam negdje da pokušam naći šaraf za alumijumske točkove (duži je od onih za čelične) a sa debljim navojem. Možda bi vulkanizeri mogli da imaju, ne znam.
Svi ti šarafi imaju po dve podloške,tako ide na aluminiske,a kada menjaš čelične skida se jedna ili obe podloške sa šarafa jedino tako paše,kod mene je tako ,imam rezervnu čeličnu i tako se montira ,a taj ''specijalni'' šaraf nemm.:cool::D
 

Paladin

Member
Tako je taj šaraf služi protiv krađe,treba i posebni ključ. D
Ono što ja imam i što sam vidio sad kad smo stavljali točkove to je da od 16 šarafa za 17" točkove 4 su drugačiji, neki "osigurači", i zavrću se po jedan na svaki točak pomoću posebnog "ključa" koji se koristi zajedno sa standardnim alatom za zavrtanje i odvrtanje i ostalih šarafa, na njega se stavi taj dodatak i samo preko njega se može zavrnuti taj jedan šaraf na svaki točak, i to je protiv krađe.

Ali ovo kod mene je nešto drugo, jedna rupa na samom autu gdje idu šarafi je veća od ostalih a nisam siguran da je to fabrički jer ovih 16 šarafa za niskoprofilne gume su standardni, ni jedan nije deblji, a ti šarafi i ti točkovi su došli uz auto, 17" Resolfen feluge, dođu uz model od 1.6 HDi 110 KS. Prijatelj kaže da je možda neko ranije previše zategao jedan šaraf ili tako nešto pa su tu rupu morali proširiti i onda su na njoj koristili deblji šaraf koji je i došao uz auto ali on je za čelične feluge, sad mi treba takav jedan deblji ali za niskoprofilne.

Mjerio sam, prečnik običnih šarafa je 9-10 mm a prečnik ovog jednog debljeg je 12-13 mm.
 

Mrèela

New member
Ono što ja imam i što sam vidio sad kad smo stavljali točkove to je da od 16 šarafa za 17" točkove 4 su drugačiji, neki "osigurači", i zavrću se po jedan na svaki točak pomoću posebnog "ključa" koji se koristi zajedno sa standardnim alatom za zavrtanje i odvrtanje i ostalih šarafa, na njega se stavi taj dodatak i samo preko njega se može zavrnuti taj jedan šaraf na svaki točak, i to je protiv krađe.

Ali ovo kod mene je nešto drugo, jedna rupa na samom autu gdje idu šarafi je veća od ostalih a nisam siguran da je to fabrički jer ovih 16 šarafa za niskoprofilne gume su standardni, ni jedan nije deblji, a ti šarafi i ti točkovi su došli uz auto, 17" Resolfen feluge, dođu uz model od 1.6 HDi 110 KS. Prijatelj kaže da je možda neko ranije previše zategao jedan šaraf ili tako nešto pa su tu rupu morali proširiti i onda su na njoj koristili deblji šaraf koji je i došao uz auto ali on je za čelične feluge, sad mi treba takav jedan deblji ali za niskoprofilne.

Mjerio sam, prečnik običnih šarafa je 9-10 mm a prečnik ovog jednog debljeg je 12-13 mm.
Onda kod majstora da napravi isti takav šaraf.
Za ovo nisam znao da je jedan šaraf deblji.
Jel' to samo jedan točak ili na svima?
Ako je na jednom onda je sigurno neko sredio navoj.:confused:
 

Dujo

New member
Tu dimenziju po svemu ispod 2,4 bar-a nebi trebao pumpat..
Inace prijeti ti opasnost da na obicnom nalijetanju nekeg prokopa na cesti ili rubnjaka sredis ili gumu ili felgu, cak vjerojatno obadvoje..Jer "veliki" tlak stiti gumu od ugibanja na neravninama, samim tim sprijecava doticaj te "neravne" podloge sa felgom te gnjicenja gume izmedju podloge i felge..
Naravno da prednje gume radi optrecenja uvijek izgledaju "manje" napumpane od straznjih..

Taj vijak i navoj kako je vec netko rekao vjerojatno prijasnji vlasnik je "unistio" i napravio novi. Znaci izmjeri promjer sarafa, korak navoja i u svakim boljim ducanima guma/felgi ces naci odgovarajuci..
Na tri vijka se nije pametno voziti, mada je moguce naravno..Ali s vremenom ce kad-tad popustiti i tetku bi bilo zao da shvati na taj nacin da bas i nije sve sa najbolje sa "tri" ... :grin:
 

Paladin

Member
Za ovo nisam znao da je jedan šaraf deblji.
Jel' to samo jedan točak ili na svima?
Ako je na jednom onda je sigurno neko sredio navoj.:confused:
Na samo jednom. Danas sam bio u Citroen servisu ali sam zaboravio ponijeti taj šaraf :hm:, rekli su mi da ga donesem taj deblji šaraf sa čeličnih feluga da tačno vide debljinu i raspored navoja pa će potražiti od nekog drugog modela isti takav deblji za niskoprofilne.

Prije toga sam bio kod vulkanizera, on me i uputio da za šaraf odem u zvanični servis. Vidio sam naljepnicu na vratima, zadnje idu na 2.1 a prednje na 2.4, u slučaju opterećenja zadnje na 2.7. Rekao sam mu da sam pumpao sve na 2.2 a on je pitao gdje (u pitanju je bila benzinska pumpa) pa je rekao da su svi bili na 1.5 (?!?). Sve u svemu naduvao je kako treba i sada prednje gume ne djeluju izduvanije od zadnjih.

Inače na toj naljepnici na vratima pišu te vrijednosti ali i piše da se odnose na baš taj profil 205/50/17. A šta sa običnim profilom, mislim da je 195/65/16 ili tako nešto (imam takve i ljetne i zimske)? Na koliko one idu?

Inače na ovim niskoprofilnim piše M+S a ima i pahuljica.
 

Paladin

Member
Pozdrav svima. Što se tiče problematičnog vijka u međuvremenu je nabavljen drugi, u Citroen salonu su izmjerili i našli odgovarajući ali od nekog drugog modela pa ga je trebalo prepraviti (smanjiti na zadnjem dijelu) da bi mogao proći kroz felugu, to je urađeno i vijak je stavljen a nabavljen je i ključ tj. alat za tu dimenziju tako da ga mogu sam skidati i stavljati.

Sad me zanima sledeće, uskoro bih trebao voziti na more, biće nas četvoro u autu uz dosta stvari, točkovi su sada po specifikaciji naduvani na 2.4 (prednji) i 2.1 (zadnji), piše na vozačevim vratima baš za ove 205/50/17 da idu na toliko ali da u slučaju opterećenja zadnje idu na čak 2.7. Da li da to uradim, da ih doduvam? I da li da zadnje "dignem" baš na toliko (jer mi 2.7 djeluje puno više nego 2.1 koliko je sada, a i solidno više od prednjih 2.4)? Ne bih volio da ih preduvam. A ne bih volio ni da su slabo naduvane. Kakva su vaša iskustva? Inače u svom okruženju nisam vidio da neko doduvava gume pred put, svi na put sa opterećenim autom voze kao i po gradu.

Danas mi je iskusniji brat u mailu napisao ovo: Ako gume preduvas, pogotovo prednje, to utice na upravljanje jer je kontakt sa podlogom manji, a I ponasaju se kao balon pa ti auto skakuce I osjetis svaku neravninu. Tokom vozje ti se gume I griju, (pogotovo ljeti, zbog vrelog asfalta) pa ti samim tim I pritisak u gumama malo raste.
 

deda

New member
Pusti priče i savjete,drži se uputa,jer one su bazirane na tvorničkim testovima koje sačinjava cijela vojska stručnjaka sa ogromnim iskustvom i znanjem.
 
Na vrh