Nakon gašenja motora pali se ventilator

freak007

New member
Ponekad se upali ventilator kad ugasim auto i malo smrdi iz motora. Je li to u redu? Ne garim ga jako. Trebam li nešto upalit u autu?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Za smrad ovisi :D ima ih puno. A za ventilator je normalno da hladi koliko je potrebno, pa bilo to i nakon vožnje.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ako smrdi provjeri sa servisom čim prije. Ventilator je ok, ali baš smrada ne bi trebalo biti.
Ipak, da je što ozbiljno već bi auto dao uzbunu, no predlažem da zvrcneš servis i daš im bar neki opis smrada.
A ne razumijem na što si mislio pitanjem:
Trebam li nešto upalit u autu?
 

Krky

Lakerski profesionalac
slabo ga teraš, pa zato smrdi, ko čovek kad se ne pere par dana :D
da vidiš kak ja svojeg jednom tjedno dignem na 5 iljada, pa da osjetiš taj smrad...:cool:
kad na dizlu auspuh pobijeli :hello::hello:
 

gogo

New member
ja sam imao isti slucaj prije par mjeseci

mjesec dana nisam vozio preko 50km/h. Parkiram se jedan dan, ugasim auto a ventilator se cuje i smrdi po paljevini.
cistac krupnih cestica koji se inace pali na vecim okretajima u nedostatku istih se upalio u mirovanju i pustio spaljeno smeche kroz auspuh van.

potvrđeno od servisa.

od tada nikakvih problema.
 

ante66

Active member
Za ventilator je u redu, a smrad je relativan pojam. Možda spržiš kuplung dok parkiraš, možda je visoka temperatura oko motora pa smrde neke gume. Pomiriši po čemu smrdi i odakle smrdi.

Miriše guma ili kuplung. Plastika ili izolacija?

:weeabooface:
 

igor

New member
Ponekad se upali ventilator kad ugasim auto i malo smrdi iz motora
Meni pak na ax-u obratno ako radi dok stignem na odredište i u istom trenu kad ugasim auto ugasi se i ventilator hladnjaka, što je logično jer kaj bu hladil ak sam zgasil motor hladit če se prirodnim putem sam kad motor više ne radi. No međutim na novijim autima sam primjetil da vetilator puše još neko vrijeme dok ne ohladi vodu u hladnjaku, sve je to da ti prije rikne akumulator, svjesno su to konstruirali u tvornici da se lova obrće. Da navedem jedan isto tako banalni primjer sa kuglama i krajnicima na autu, svi američki auti za američko tržište na istima djelovima imaju ugrađenu mazalicu za podmazivanje pa ti djelovi puno duže traju dok kod nas toga nema osim na strojevima traktorima i slično, zašto? da bi autoindustrija zaradila ;)
 

Krky

Lakerski profesionalac
Zanimljiva je stvar da aktivator teme postavio pitanje prije dva dana, i od tog trenutka ga više nema na forumu :confused::D
 

igor

New member
Baš si sasvim uvjeren u točnost obje teorije?
Za kugle jesam jer mi je pričal čovjek koji je u švicarskoj radio 30 godina mehaniku i sad je radi kod nas u hr (otvorio svoj servis), ako laže on lažem i ja.
A vezano za ventilator zakaj bi inače radil kad je motor ugašen jer i auti kojima se gasi ko na mom prolaze puno km odnosno to ne utječe na pređenu kilometražu niti na išta drugo.
 

linkres

New member
Kad auto ugasiš ne radi vodena pumpa i u tom trenutku raste temp.motora još jedno vrijeme, a ventilator baš zato radi nakon kaj se ugasi. To je vrlo lako vidjeti npr. na traktoru, kad ga ugasim onda temp. raste još neko vrijeme, naravno ta nije visoka kao npr. na autima (60-70 stupnjeva).
 

Damaj

Active member
Pretpostavljam da se nakon gašenja motora zatvara termostat, stoga ako ventilator i hladi hladnjak, ne hladi rashladnu tekućinu gdje je najbitnije - u bloku i glavi motora, tako da ne vidim svrhu zašto bi se ventilator uopće vrtio a i vodena pumpa miruje. Zaista čudno!
 

La Marche

Iskreni optimist
I opet smo došli do nepogrešivog zaključka da konstruktori ili ne znaju, ili sve rade kako bi se automobili što brže pokvarili.
A ja isto tako mogu pretpostaviti da, ako se ventilatorom ne može hladiti tamo gdje je apsolutno najveća temperatura, to valjda može značiti da taj dio dobro podnosi tu najveću temperaturu, a da se hlade neki sasvim drugi dijelovi, koji se možda ne griju toliko, ali ne podnose povišenje temperature. Šta ja znam, neke brtve, cijevi... Nemam pojma, ali pretpostavka je pretpostavka.
Isto tako mogu pretpostaviti da ne ugrađuju mazalice zato što su taj problem nekako drukčije riješili, možda su tu i neke eko norme, pa ne kvare se ti krajnici i kugle baš tako svaki čas, da bi to nepodmazivanje bio poseban problem, a baš mi treba još jedna mazalica da na servisu još i to treba raditi, pa ajmo još 100 kn za podmazivanja svakih ... km.
Točne odgovore na ta pitanja mislim da je jako teško dobiti.
A pitanje hoćemo li mi ikad doznati od pokretača teme kako je riješio taj problem.
 

freak007

New member
Zanimljiva je stvar da aktivator teme postavio pitanje prije dva dana, i od tog trenutka ga više nema na forumu :confused::D
Ma tu sam ja......istina auto baš ne garim previše...novi je i za sada ga vozim samo po gradu.....ventilator mi se upalio kada sam išao uz brdo pa sam ga malo stisnuo.....i kada sam ugasio motor čuo sam ventilator i osjetio smrad po spaljenoj gumi.........ima li to veze sa funkcijom REST??? Jel to treba biti upaljeno ili ugašeno?
 

Nono

Èlan
kada sam ugasio motor čuo sam ventilator i osjetio smrad po spaljenoj gumi.........ima li to veze sa funkcijom REST???
Funkcija REST se odnosi isključivo na ventilator u kabini.

I opet smo došli do nepogrešivog zaključka da konstruktori ili ne znaju, ili sve rade kako bi se automobili što brže pokvarili.
Mislim da bi konstruktori prije dizajniranja novog auta trebali konzultirati forume. LOL
 
Na vrh