Je li normalno da senzori polude u kišno razdoblje ako auto odstoji na travi

maxxy

New member
Radi se o neobicnom problemu, koji se evo javio i jucer, a danas sve OK pa ne mogu auto odvesti u servis. Auto je C5 iz 2009. god (proizvodnja u prvom kvartalu 2009.god.), motor 2.0 hdi, oprema Exclusive.

Dakle, ovih dana su bile velike kise. Auto sam jucer parkirao na travu i na njoj je proveo kojih par sati. Na povratku doma dok sam vozio niz stranu, odjednom se pojavi poruka da elektricna rucna nije ispravna, i upali se lampica za ESP i ABS. Stanem, ugasim auto, pricekam malo, upalim ga ponovno i pritisnem dugme za dijagnostiku, ali kaze nema greske.

Ok. Pritisnem kocnicu da bih otkocio rucne kocnicu i onda senzori opet polude. Pojavi se poruka da mi noga mora biti na rucnoj kocnici ako zelim otkociti rucnu, opet se upali ESP i ABS dugme. Rucno sam pokusao aktivirati ESP, ali pojavi se poruka da ESP ima gresku i da se ne moze aktivirati.

Tako sam vozio do doma ali ovaj put ga parkirao na asfalt. Evo jutros posao u servis, upalim auto i sve ok. Vise puta sam aktivirao rucnu ne bih li iscenirao istu gresku kao sinoc, ali nista.

Moje pitanje je mogu li senzori ovako poludjeti zbog kise? Ako mogu, kako to da su tako lose zasticeni i zasto bas uvijek senzor oko rucne kocnice?

Auto je bilo na dijagnostici prije 3 mjeseca bez errora. Je li moguce da je u medjuvremenu nesto crklo oko senzora na papucici kocnice?

Je li me ovakve greske trebaju zabrinuti u smislu da je nesto ozbiljno poremeceno u elektronici auta? Na samom sam rubu da prodam auto iako ga vozam nepunih godinu i pol tek. Ne bih htio da svako malo moram davati par tisuca kuna zbog kvarova uslije neispravne instalacije.

PS. prije pola godine mi je odjednom krepao ekran od navigacije. Imam strasan osjecaj da bi to moglo biti povezano s mojom idejom o losoj elektronici.

PPS. Mislim (naglasak mislim) da je auto u prvog vlasnika imao udes jer sam primijetio tragove bojenja na vozacevim vratima, a i serijski broj na vjetrobranskom staklu je kao poguzvan. Udes je mogao biti na strani vozaca, vjerojatno udar u vozaceva vrata. Takodjer u prilog ovoj tvrdnji ide i cinjenica da vjetrobranska stakla koja okruzuju ovo podrucje imaju noviju godinu od 2009 (mislim 2010 i 2012). Mogu li ovakvi sudari poremetiti elektroniku?
 

Automatic

Well-known member
Oće takve stvari zezat (nekad i na mom),pošto i abs ,i esp sve je to povezano sa jednim te istim senzorom samo kompjuter radi svoje i razdjeljuje podatak.Najvjerojatnije je došlo do greške prilikom kretanja sa trave(okrenuo kotaće,pa time aktivirao esp,pa malo blata na kotaćima),u takvim slućajevima se hoće i BAS upalit i tempomat prestane radit,to je kemija i na drugim markama auta.Mislim da niš strašnog jer se sam briše iz pod memorije.Sudari ne mogu poremetit elektroniku ako je sve dobro napravljeno.Ali ako neke stvari nisu primjećene onda oće.Pogledati senzore na kotaćima da se nije koji olabavio ,gubi kontakt ,ili je preblizu ili daleko od nazubljemog dijela preko kojeg očitava,neki auti imaju i u zadnjem ležaju senzor pa nekad i to hoće zezat.
 

balki

Active member
Pregledati ozicenje od ostecenja i konektore naspricati masnim kontakt sprejom. Vlaga negdje prodre pa radi zbrku potencijalno.
 

maxxy

New member
Ocito je da ja necu pregledavati senzore :D nego ga moram odvesti u servis.

E sad, mozete li im reci sto tocno da im kazem da pregledaju? Vec sam i prije ovo spominjao, ali uvijek kazu sve je OK. Znajuci nase ljude, nece nesto ni pogledati dok im tocno ne kazes sto ili dok dijagnozer ne prijavi neki error.

Je li onda pametno bjezati od trave kad je kisilo? Ono da sebi uvedem to kao pravilo. Je li isto vrijedi onda i za parkiranje nad lokvom (posebice sad kad je toplo pa se brze isparava)?
 

Automatic

Well-known member
Je pa kaj ga buš del pod staklo.Pa valjda ovi u servisu znaju ak im veliš kaj je bilo kaj da pogledaju.Mislim glupu mi da komentiram njihov posel zato jer zbog dvije :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:e se nemre krivit servis kao servis ,već voditelj servisa koji ne vidi da ovi nemaju pojma.Ali ima idobrih mehaničara samo je pitanje koliko se tko hoče potrudit.
 

maxxy

New member
U idealnom svijetu, bilo bi tako. Ja sam im vec govorio o tome, ali "gledali su" i "sve je ok".

Zato sam mislio da im konkretnije kazem sto pogledati. nista, opisat cu im sto mi se desilo pa neka pogledaju.

A sto je s pravilom o neparkirati iznad lokve ili iznad trave radi kise? Jel pametno to uvesti kao pravilo tj jel tko to prakticira?
 

maxxy

New member
Kakvo je to pravilo? :confused:
Ma samo pitam je li pametno izbjegavati parkiranje iznad lokvi i trave radi isparavanja da sprijecis zezanje senzora. Pa da to uvedem kao pravilo. Mislim na visesatno parkiranje, ne od par minuta.
 

Damaj

Active member
Ne znam kako je sa drugim markama ali Citroen ima problema sa utjecajem vlage na elektroniku, par puta sam se zatekao u servisu gdje su ljudi reklamirali Elektroniku nakon pranja vozila (npr. hidrauličar C5 ne diže ili ne spušta itd...).
 

Automatic

Well-known member
Ma ne znam meni je glupo imat auto pa pazit da ga ne polije voda.Po svakom senzoru od abs i esp smije doči voda (oni koji su u ležaju za njih neznam ).Po meni je gluposz išta izbjegavati .To treba složiti i prekontrolirati(ak se opet upali ,ili ostane upaljena ),i riješiti kvar.Ja sam svog c5 pral i po pumpi za hidrauliku i po motoru i oko osiguraća i nikad nikakav problem što se elektronike tiće.Sused ima c5 već 10 godina i nikad problem sa elektronikom.
 

Konrad

New member
vjerojatno je stop prekidac ali nek naprave full test svih centrala i ako su mutavi neka ocitaju DNEVNIK GRESAKA jer tamo su sve greske cak i ako ih vise nema u drugim racunalima jer se nisu ponovile
 
Na vrh