Xsara 1.4i '98. god. - Pitanja, problemčići

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

ahbab

New member
Prije nekoliko dana postao sam vlasnik Xsare 1.4i / 55KW / 98god. / 173.000km! Auto sam kupio preko oglasa, tako da ne znam puno o vlasniku i o njegovom stilu voznje. Auto je dugo lezalo tj. nije vozeno pa sam najvjerovatnije zbog toga imao nekih manjih neugodnosti prvih 500km. Nakon sto sam uradio veliki servis (remenje, filteri, ulje, vodena pumpa), koji je bio prilicno jeftin 140€, auto se solidno ponasa za svoje godine i kilometre. Kad vec spomenu kilometre, malo sam skeptican da su to pravi kilometri ali nije mi to sad toliko bitno.

Citajuci po forumu vezano za Xsaru, naisao sam na slicne probleme-kvarove kao i kod sebe...no ipak bih zelio cuti vase misljenje i savjete. S obzirom da sam prije vozio VW-a i Seata, Citroen je potpuno novo iskustvo za mene pa mi se mozda cini da neke stvari nisu uredu iako mozda jesu.


1. Nemirno radi tj. lergas varira

2. Auto se gasi u voznji
Auto mi se par puta ugasilo u voznji i to kad zelim prebaciti iz vece brzine u manju, u trenutku kad pritisnem kvacilo auto se ponekad ugasi. Auto sam vozio kod mehanicara koji mi je povecao malo lergas, usput mi je rekao da je vec neko nesto dirao na tom motoricu za lergas. Po njegovom misljenju to gasenje moze biti uzrokovano i od dugog stajanja.

3. Tvrdo kvacilo
Za moj pojam auto ima tvrdo kvacilo za razliku npr. od VW-a. Pustanjem kvacila cuje se neki zvuk opruge ili federa. Prilikom kretanja moram pritisnuti malo jaci gas da mi se auto ne ugasi jer jos nisam nasao balans izmedju gasa i kvacila.

4. Mjenjac, prva brzina, rikverc
Povremeno mi se desava da mjenjac tesko ide u prvu brzinu, kao da zapinje negdje. Pokusam usaltati u neku drugu brzinu, ide sve, zatim vratim u prvu i ide bez problema?! Sto se tice rikverca, ponekad se cuje kao da struze kad saltam u rikverc.

5. Trzanje
Imam osjecaj da auto trza lagano, pogotovo kad smaknem nogu s gasa ili kad drzim skroz lagan gas. To trzanje se osjeti najbolje u 4. i 5. brzini na 50-80km/h.


Toliko za prvi put, svaki savjet je dobrodosao! :)
 

Zmix

New member
1. Proveri step-motor (motor ler gasa)
2. Leptir gasa, pumpa goriva, regulator pritiska, MAF senzor
3. Kvačilo je pri kraju
4. Sajle menjača, ulje u menjaču, poluga rikverca, simptomi pod brojem 3
5. Broj 2
 

Mrèela

New member
1. Proveri step-motor (motor ler gasa)
2. Leptir gasa, pumpa goriva, regulator pritiska, MAF senzor
3. Kvačilo je pri kraju
4. Sajle menjača, ulje u menjaču, poluga rikverca, simptomi pod brojem 3
5. Broj 2
Svaka čast ,kratko i jasno!
To je to.:cool:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Sto se tice rikverca, ponekad se cuje kao da struze kad saltam u rikverc.
Većina mjenjača tako radi na mnogim autima.

Rješenje: ler, stisni kuplung, prva, pa iz nje u rikverc. 99 posto da neće strugati.
 

Kanader

Active member
Stavi omv 100 i propuši auto na otvorenoj cesti pa javi da li i dalje drhti i gasi se. Jako je osjetljiva na loš benzin.
Ja ne mislim da je kvačilo pri kraju. Xsare jednostavno imaju takvo kvačilo.
Trebaš dodati više gasa jer je auto dosta težak za svoje malobrojne konjiće.
Ovo za struganje u kvačilu ne znam.
Što se tiče vožnje unatrag prije ubacivanja ručice u taj položaj malo pričekaj i stisni kvačilo do kraja.
Za mali test kvačila i ručne kočnice:
Zategni ručnu do kraja i dodaj nešto gasa kojeg drži ravnomjerno pritisnutim. Polagano otpuštaj kvačilo. Moraš osjetiti da auto "legne". Ako uspiješ tako krenuti tada je kvačilo za zamjenu ili ručna ne drži kako valja.
 

ahbab

New member
Stavi omv 100 i propuši auto na otvorenoj cesti pa javi da li i dalje drhti i gasi se. Jako je osjetljiva na loš benzin.
Ja ne mislim da je kvačilo pri kraju. Xsare jednostavno imaju takvo kvačilo.
Trebaš dodati više gasa jer je auto dosta težak za svoje malobrojne konjiće.
To mi je savjetovao takodjer jedan radni kolega, on ima ZX-a i to mu je navodno pomoglo. Sto se tice kvacila kontam moze li se negdje nesto podmazati (WD40) npr. sajla za kvacilo :weeabooface: ili popustiti, dotegnuti, da mi bude samo malo lakse jer voznja kroz grad kreni-stani bude pravo naporna. :thinking:


1. Proveri step-motor (motor ler gasa)
2. Leptir gasa, pumpa goriva, regulator pritiska, MAF senzor
Mozes li mi objasniti gdje se sta nalazi te nacin kako pravilno ocistiti i ispitati ispravnost tih dijelova! Citao sam po drugim forumima da se ispravnost MAP senzora moze ispitati mjerenjem otpora? Ako je to tacno trebao bih normalne-ispravne vrijednosti da mogu porediti sa svojima!



3 - leptir gasa
4 - motoric lergasa
6 - map senzor
...

btw. Jesi mislio na MAF ili MAP senzor?
 

Dalibor

Dado Tornado
moze li se negdje nesto podmazati (WD40) npr. sajla za kvacilo :weeabooface:


MAF ili MAP senzor?
xsare i ZX imaju MAP.

podmazuj sa litijskom masti, a nakon što sve pomažeš kada se ugrije u vožnji ona će se fino rasprostrijeti i unutar šupljina u koje je nisi mogao prstom staviti...
 

Konrad

New member


3 - leptir gasa
4 - motoric lergasa
6 - map senzor
...

btw. Jesi mislio na MAF ili MAP senzor?
1 – usisna grana
2 – drzac
3 - leptir s vijcima
4 – motoric ler gasa
5 i 7 – nisam siguran koji su senzori
6 – potenciometar leptira gasa
8 – senzor tlaka usisa MAP
9 – kevron
10 – brtva
11 – brtva

MAF mjeri protok i temperaturu
MAP mjeri lak i temperaturu
 

ahbab

New member
5 i 7 – nisam siguran koji su senzori
5 - taho senzor, mjerac brzine

Nisam znao da Xsara ima toliko senzora i sondi. Razmisljam da za pocetak potrazim neki servis koji radi kompjutersku autodijagnostiku, bezze mi je da ista diram ili mijenjam a da ne znam tacan problem ili kvar.

Jel neko radio dijagnostiku na ovom autu? Pretpostavljam da je OBD 1 u pitanju, sta se moze sve ocitati, sprema li auto komp. eventualne greske?
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh