Pumpa goriva povlači zrak

kameni

New member
Pozdrav ekipi jopet, trebam savjet.... natuknicu... bilo šta!

Radi se o Berliću 1.9D 2001.g.
Kod mene je sad će biti 4 g. nakon kupovine dva-tri mjeseca počeo mi se javljati jedan neugodan problem, povlači mi zrak.
E sad... montiran je nepovratni ventil na crijevo goriva ali bez pomoći, no ono što je bitno naglasiti jeste da sam/smo skužili da NE povlači zrak kada mu je guza na povišenom.
Ako se ostavi na ravnoj površini dulje od 5-6 sati jednostavno posisa zrak i onda nastupa prljanje šapa sa ozračivanjem (mora se odvrniti vijak na pumpi inače neće da ozrači kako spada)
Kontaktirao sam mnoge pa čak i onog majstora prek maila (Mejić) ne znam sad točno, nek se ne ljuti..... prema njemu uzrok je na pumpi (ali pez preciziranja)

moji zaključci:
1. pumpi visokog tl.
2. ventil na pumpi
3. kučište filtera goriva u sklopu sa pumpicom (vlaži na pumpici kada se pumpa)
4. ......

da li je netko imao nešto ovako i da li bi mogao znati gdje bi točno bio kvar?
 

Sale123

New member
Ja sam imao identičan problem sa Xantiom 1.9d - to bi trebao biti isti motor kao u Berlingu

Èim bi auto malo dulje stajao verglao je pun k... dok bi upalio ili bi zapalio puno lakše ako bi mu nadrukao gorivo na onu pumpicu prije filtera goriva.

I tako ja fino mijenjao tu pumpicu za drukanje goriva ali nije pomoglo, stavljao neprovatne ventile, mijenjao crijeva isto ništa, bušio čep na rezervaru (jer sam mislio da je neki vakum u rezervoaru) ali ni to nije pomoglo, na kraju sam već bio lud jer gorivo nije nigdje curilo a sve sam skoro zamijenio.

Taman kad sam se htio okomit na Busch pumpu skužim ja da na kučištu filtera goriva ima neki ventil za štelanje (ne znam čemu služi), čim sam ga malo okrenuo začuo se neki zvuk zraka (kao kad otvoriš mineralnu). Skinuo sam kučište filtera i taj ventil zablindirao nekim plastičnim kitom za čamce.

Nakon toga je palila kao mina, mogla stajat i po 7 dana i na svim nagibima i palila je bez problema, uglavnom banalan kvar ali me je stajao živaca.
 

deda

New member
Taj ventil je za ispuštanje vode iz kučišta filtera i ustvari ne treba ga nikada dirati,jer ako poćne sliniti,padne nivo nafte u kučištu i onda neće povući kod paljenja.
 

Sale123

New member
Taj ventil je za ispuštanje vode iz kučišta filtera i ustvari ne treba ga nikada dirati,jer ako poćne sliniti,padne nivo nafte u kučištu i onda neće povući kod paljenja.
Nisam mislio na taj...ima još jedan sa bočne strane (isto je pri dnu) i on regulira protok goriva ispod kučišta filtera.
 

Sale123

New member
Evo slike da se bolje razumijemo.

1) gumica na dnu kučišta - koja isto hoće često zezet,
2) ventil za ispuštanje vode iz kučišta filtera (koji je deda spomenuo),
3) ventil koji regulira protok goriva ispod kučišta filtera (taj je mene j...)
 

Prilozi

fullcool

New member
mogu biti dva tipa filtera, kao taj na slici ili može visit negdje na šasiji.
evo nekih pravila i mog iskustva

1. ako auto upali, pa mijenja obrtaje, ili se odmah ugasi. pa kad se nadruka opet upali pa mijenja obrtaje, onda uvlači zrak prije bosch pumpe.

2. ako teško pali, trese se prilikom paljenja kao da ne rade svi cilindri, onda vuče zrak na samoj bosch pumpi

u drugom slučaju, pošto je bosh pumpa pod nekim malim tlakom dok auto radi, trebalo bi gledati jel gdje curi na pumpi dok je auto upaljen.

u prvom slučaju, trba nadrukati pumpicu da bude tvrda, i držati je stisnutu, i gledati od pumpice do bosch pumpe jel negdje flisa, možda neće odmah početi flisat dok ne istjera zrak, treba držati neko vrijeme.
ako nema rezultata, ostaje jedina mogućnost da pušta negdje između rezervoara i pumpice, što se ne vidi jer tu ne flisa nego uvlači zrak, ali ima sistem i za to.
odvojiti crijevo koje ide sa pumpice na filter, staviti kraj tog crijeva u prozirnu bocu, ugurati do dna, pumpati na pumpicu da se boca djelomično napuni, sad treba gledati dali se pojavljuju mjehurići u gorivu koje se dalje upumpava u bocu, i na kraju ostaviti bocu da se vidi dali će iz nje povući nazad gorivo.

eto uz malo logičnog razmišljanja metodom eliminacije može se pronaći kvar.

Pozdrav ekipi jopet, trebam savjet.... natuknicu... bilo šta!

Radi se o Berliću 1.9D 2001.g.
Kod mene je sad će biti 4 g. nakon kupovine dva-tri mjeseca počeo mi se javljati jedan neugodan problem, povlači mi zrak.
E sad... montiran je nepovratni ventil na crijevo goriva ali bez pomoći, no ono što je bitno naglasiti jeste da sam/smo skužili da NE povlači zrak kada mu je guza na povišenom.
Ako se ostavi na ravnoj površini dulje od 5-6 sati jednostavno posisa zrak i onda nastupa prljanje šapa sa ozračivanjem (mora se odvrniti vijak na pumpi inače neće da ozrači kako spada)
Kontaktirao sam mnoge pa čak i onog majstora prek maila (Mejić) ne znam sad točno, nek se ne ljuti..... prema njemu uzrok je na pumpi (ali pez preciziranja)

moji zaključci:
1. pumpi visokog tl.
2. ventil na pumpi
3. kučište filtera goriva u sklopu sa pumpicom (vlaži na pumpici kada se pumpa)
4. ......

da li je netko imao nešto ovako i da li bi mogao znati gdje bi točno bio kvar?
ako flisa na pumpici onda je to problem, kad radi auto ne flisa jer onda pumpa vuče gorivo, pa na tom mjestu usisava zrak pomalo.
 

kameni

New member
poz... flisa i na pumpici i na onom el. ventilu na bosh pumpi kada se ozračuje, bio sam u Citroen servisu i nema za naručiti taj ventil posebno... kažu dolazi u sklopu s pumpom (wtf)... a kučišta ima ali i košta...
Ovo što Sale kaže... u kučištu postoje dva ventila tako su mi u servisu preko programa pokazali... možda se poigrati s time..
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

fullcool

New member
poz... flisa i na pumpici i na onom el. ventilu na bosh pumpi kada se ozračuje, bio sam u Citroen servisu i nema za naručiti taj ventil posebno... kažu dolazi u sklopu s pumpom (wtf)... a kučišta ima ali i košta...
Ovo što Sale kaže... u kučištu postoje dva ventila tako su mi u servisu preko programa pokazali... možda se poigrati s time..
jel filter kao sa saletove slike? na slici je naopačke, a sale je označio šta je šta, imaš "čep" za ispuštanje vode, i neki ventilić pri dnu gdje je ulaz gorriva.
skini to cijelo kućište, izvadi taj ventil, na njemu je o ring, skini ga i po njemu traži isti, ako nema po trgovinama autodijelova onda idi kod onih što prave crijeva za hidrauliku za bagere, hansaflex ili tako nešto.
ventil na boš bumpi se može kupiti u trgovinama autodijelova, košta oko 200kn, ako pušta kroz plastiku onda mora ići novi. i slikaj mi boš pumpu i označi taj ventil da vidim koji je.
 

kameni

New member
ja bih rekao da je... samo po njegovom ventil br. 2 ne može biti na vrhu kučišta, kako bi vodu ispustio.... a za ovaj el. ventil su i meni govorili da se može naći za po 200tinjak kuna, ja tražio i nema... :X
Budem rastavio kućište drugi dan, pa vidio... jer mi gužvica sad... pa se javim
 

Prilozi

fullcool

New member
sad vidim i slike. taj ventil na pumpi bi mogao biti za čok, onti i pravi probleme jer na njega izlazi gorivo iz same pumpe. probaj kod bošista tražiti drugi, onaj drugi ventil, što stoji između cijevi visokog tlaka, se može kupiti i košta oko 200 kn, za ovaj ne znam. ako je od čoka onda ti je potreban samo zimi, vidi koliko košta kod bošista, ako je skup i ako jest čok, onda ga možeš blindirati, istokariti čep i staviti umjesto njega.

kod tebe je koliko vidim lucasova pumpa, malo je drukčiji tvoj filter od onog saletovog i onaj stoji naopačke zato je ispust za vodu gore. riješi prvo to na pumpi, a pumpica možda ni neće pravit probleme, možda samo flisa kad pumpaš s njom.
 

kameni

New member
ne razumijem se baš u pumpe... ima pločicu Delphi, budem potražio taj čok ventil, a kučište rastavim pa pogledam.... javim se, lp
 

Sale123

New member
Ovo kučište filtera što sam ja stavio je drukčije od tvojeg. koliko vidim tvoje je kučište kao na Xsarama 1.9 d.

najbolje ti je krenuti metodom eliminacije i to od jeftinijih stvari.

jesi provjerio da ti vakum iz rezervara ne cica gorivo preko crijeva od povrata, rupica na čepu od rezervara ne smije biti zaštopana ili napraviš novu i nebi se smijeli ćuti nikakvi zvukovi kad otvaraš poklopac.

Jedan majstor mi je pričao da vakum zna izdeformirat cijeli rezervar, sad ne znam jel pričao lovačke ili se to stvarno može desit
 

kameni

New member
imao je on nekakvu gumicu na kraju pričvrščenu vezicom.... kolega mi radio veliki servis nedavno, pa sam mu rekao da pogleda malo oko toga i on je primjetio da piška kod te gumice (kada se pumpa gorivo) pa ju je skinio.... da baci oko.. i nije ju vraćao jer isto je s njom i bez nje....
Ponavljam, ventil sam nije moguće kupiti, bio sam u ovlaštenom servisu.... kod poznatog nam Vlade hehe... ne znam... nisam pametan

nisam to gledao.... budem, iako imam nepovratni ventil ugrađen
 

Olaf

New member
Moze se kupiti u kompletu ventil i gumica original a u ducanima je dosta jeftinije
A ono pricvrsceno vezicom je samo kapica
 

maksolino

New member
pozdrav svima
"kameni" je u prvom postu lijepo opisao i moj problem tako da već par godina pokušavam pronaći parking na ravnom ili na nekoj nizbrdici (sto je prilično glupo).
Nažalost sada ne mogu nikako napumpati gorivo u filter. Dovod od rezervara je u redu(ispitano starom metodom sa punih ustiju nafte) tako da je vjerovatno problem u pumpici.
Vjerujem da kad bih uspio uspostaviti cirkulaciju nafte, tj upaliti motor ne bih imao
daljnih problema jer sam popravio mjesto uvlačenje zraka a to je bilo na spoju sa odvodom do niskotlačne pumpe. Vidi na slici pumpa od "kamenog"
Pitanja
1 : da li se može popraviti pumpica tj dali ima koju membranicu, ili nepovratni ventil
2: da li motor u radu stvara neki podtlak za dobavu nafte tako da kad bih ručno natočio
naftu u filter mozda bi ga uspio upaliti i stvoriti potrebnu cirkulaciju
lp
 

fullcool

New member
pumpica mora imati dva nepovratna ventilčića inače ne bi mogla pumpat, malo prljavštine je dovoljno pa da ne dihtaju dobro.

ako natočiš dizela u kućište filtera trebao bi moć upaliti, samo opet će ostati čepovi zraka koji će praviti probleme.

probaj napuniti kućište do pola dizelom pa onda pumpati dok je kućište otvoreno, možda ti tako proradi pumpica.
 

maksolino

New member
hvala ti Care
kad sam napunio kućište do pola pumpica je proradila.
Nakon pet dana muka,i što sam dva puta punio akumulator,a da ne spominjem
miris nafte na sebi pa u cijelom stanu konačno je moj berlić upalio.

Pitanje:
znam da bi bilo dobro ugraditi nepovratni ventil ali neznam gdje jer nema puno prostora ispod kućišta. Da li to mogu učiniti na samom dovodu (gore na lijevoj strani gledano sa prednje strane).

Sorry ako je kriva tema ali ja sam se samo nadovezao na prvi post.
lp
 
Na vrh