XM Skače kao lopta

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

haro

New member
ljudi pomoc molim ....kupio sam xm prije dva mjeseca dopao mi se oblikom i sa svim sta ima bio je u pocetku malo tvrd poskocio bi samo na nekoj vecoj neravnini.... ali sad skace da glavom udaram u krov klimam se kao jahaci na konjima... lhm mi je kapao na povratu iz amontizera to sam resio opet isto u vlasnika prvog izgleda da je izbio amontiser dok je nesti pregradivao sa nekim limom oko solji . xm je tvrd da ga skoro nemozem zaljuljati rukama i nato sve mi poce curiti lhm iz zadnje bombe izgleda da je pukla od skakutanja sta da radim..
 

ccccxm

New member
Evo što ćeš napraviti:
1-Odmah ga prestani voziti.Hidraulične kugle su ti ostale bez plina što znači da nema pražnjenja sila koje se prenose sa podloge na ovjes,odnosno nema amortizacije i možeš ga sjebati ako već nisi.
2-Skini sve kugle koje imaš na automobilu i odnesi majstoru na provjeru i punjenje.Neka vidi da nije slučajno kojoj pukla membrana onda moras naći zamjensku.Ljepo ih vrati natrag kupi novi lhm odzrači hidrauliku i miran si pet godina.Kugla na citroenu ima ulogu apsorbiranja sila sa podloge kao i same sile hiodrauličnog ulja koje stvara pumpa,prema tome ako prednja kugla koja se puni na tlak od 50 bar dođe na 5 normalno je da više nema funkciju i auto ostaje bez amortizacije.
Znači skinuti sve kugle napuniti ih plinom.uliti novi lhm i to jeto:)

Nema nikakvog pregrađivanja limom to su čista sranja.
Ravno u dućan kupiti OBAVEZNO obe nove kape amortizera i miran si 10 godina.
To sranje što je vareno baci u pm to rade neznalice.
 

haro

New member
hvala ti da znam sta moram raditi...jgb nadam se da ga nisam sjeb.. vozim ga tako 3mj jer sam u proble finasiskim zato ga nisam radio.. ok skinucu kugle ali ako nadem de da ih punim kad kod mene nema nikakvog servisa za nj...samo jos jedno pitanje zasto mu ne radi kilometar sat jel to do elektronike kad ne radi ni svirena ne baca vodu na brisace ..badza se ne otvara...on se dize u 5..6 sekundi i to je to
 

ccccxm

New member
Očito da je taj auto bio u pravim rukama :(ali nema veze kilometar sajla ti je vjerovatno pukla nema to veze sa elektronikom.Što se tiče struje na trubi i brisačima provjeri dali uopće primaju struju ili ga odvezi električaru ali pravom a ne nekom falšem pa da još nešto ne sjebe.Kod nas ti je punjenje po kugli oko sto kuna znači oko sto eura za sve.Gledaj jednu stvar sve za njega ima i servisa i djelova i ljudi koji su ti voljni pomoći,ali jednu stvar shvati to nije bilo koji auto to je xm i kao svi citroeni predsedničkog kalibra traži pažnju, i ne prašta muljanje zato ako nisi financijski u stanju osnovne stvari na njemu srediti neće ti biti lako održavati tako nešto.
 

Lakii

Well-known member
XM nije auto na kojem se moze stediti!
Ustedi sada 100-200 kuna (tj. maraka) i za mjesec dana ce ti se vratiti kao bumerang od 1000-2000 kuna troska! A to je u vecini slucajeva smrtna presuda za taj auto. Sto je ogromna steta jer se radi o rijetkom i posebnom autu!
Vecina je vec zapustena i na odlasku zbog toga. A radi se o samo malo truda, znanja i snalazljivosti.
Molim te, ne vozi taj auto dok ne sredis kugle, to je prioritet. Nije mi jasno kako mozes mjesecima voziti neispravan auto, to nije samo neudobno vec i opasno. Po tebe i ostale sudionike u prometu! Ne mozes voziti auto bez amortizera! A to upravo radis. Unistiti ces ovijes, sasiju, hidrauliku i jos stogod. A i skucati se u nekoga kada ti u voznji otkaze nesto od gore navedenog!

Kugle ti ne pune servisi i ovlasteni serviseri. To je recimo nesto sto majstori rade "ispod pulta". Di si u Bosni? Pogledaj koga ima iz bosne na forumu i raspitaj se malo za dobrog mehanicara koji ti moze raditi. Naravno, ako imas volje, puno toga mozes i sam, samo pitaj, mi cemo ti objasniti!

PS. truba i voda za brisace su cisto stvar losih kontakata...
 

haro

New member
hvala vam ljudi sad znam sta moram ja sam mislio da su to takva auta tvrda ...skino sam sve kugle ni jedna nije pukla samo jedna bila se odvrnula malo zato je pustalo... sad samo da nadjem majstora da mi napuni kugle ako bude samo to nadam se da nije nista drugo
 

ccccxm

New member
Gledaj moj čovik kugla ti ne pukne bukvalno gledano nego unutra ima gumenu menbranu koja probije,xm kao i ostali citroeni starije škole su najudobniji automobili uopće i nije mi jasno kako si zaključio da je to normalno da nema amortizera.Ne vidim načina da ti dočaram zapravo što si uopće kupio.
Xm je način življenja dio uskog kruga individua koji kroz njega reflektiraju u okolinu sam svoj karakter i pogled na svijet,znači to nije auto za voziti cimenat opeke kokoši i sl.Taj auto traje dok traje i osoba koja je vezana sa njim.Govorim ti iz vlastitog iskustva nekada smo ja i moj xm kao glavne face odlazili u praonu nedjeljom na kavu malo se pravili važni na nekom skupu citroenista.I onda sam ja potonu financijski i više ne živim kao prije i sad je moj xm parkiran u garaži i skuplja prašinu.Nadam se da si shvatio što voziš.Znači nema kod njega kao kod fiat punta promjeniti čemo ovo na idućoj plaći.Ili jesi ili nisi jebiga to ti je tako.:thinking:Večinu tih auta i je uništilo neodržavanje ili još gore jednostavno ljudi koji su ih kupili a ni sami nemaju pojma zašto
 

Dalibor

Dado Tornado
to je prokletstvo svih velikih citroena, kada uđu u neke godine nude se za nevelike novce i onda ih kupe oni koji vide "velik auto za malo novaca"...
nakon xantie i xm, to možemo vidjeti u zadnje vrijeme i za C5 (i na forumu).
 

haro

New member
znam sve sam te razumio i ja sam ga zavoleo na prvi pogled dao sam za njega 1500e nergistrovanog i jos 350e za registraciju sve mi kolege vicu da nisam normalan da mogu kupiti golfa ali ja kazem ja zelim ovu AJKULU..tako ga ja zovem i ostace u mene dok god mogne se opravljati....
 

jurapz

New member
Ako ti je skako kako si rekao, tebe vrlo vjerovatno čeka zamjena 3-4 kugle na amortizerima, i još ti ostaju dvije hidroaktive od kojih je jedna sigurno otišla, a možda 2/2 i još centralna kugla . Ako si tako vozio neko vrijeme možeš odmah krenuti tražiti druge kugle koje ćeš napuniti jer od ovih nema ništa. Možda će se dati napuniti ali od toga nema ništa jer ti garantirano neće držati dulje od mjesec-dva.

Nemoj bacati novce na punjenje, jer majstori će ladno uzeti 10-15 eura za punjenje po kugli od kojeg nećeš imati nikakve koristi. Meni nije jasno kako naši majstori uopće mogu puniti kuglu koja je skroz prazna i koja ima ulje sa druge strane, takva se kugla baca i stavlja se druga. Zato i imaju učinkovitost 2-3/6, a onako je učinokovitost 96/100.

I da nadaj se da ti se nije oštetila manžeta od zadnjeg cilindra kada si skidao kuglu jer vjerovatno nisi znao proceduru za skidanje zadnjih kugli:whistling:
 

haro

New member
ljudi pomagajte bombe sam zamjeno poprlilicno je udoban nije vise tvrd zamjenio sam lhm neznam dali sam ispravno zamjenio skinuo sam crijevo sa pumpe i izlio sve iz boce vratio nazad nasuo novo upalio auto izracio na racvi maticu 12 prvu ljevo...sam sam skidao bombe i stavljao druge da znate.. ali sad imam probleme nece da dize dok ne namotam volan u jednu stranu tek onda dize zadnji kraj i kad digne polako vracam volan ali prednji skoci odjednom u zrak na kompjuteru mi ocitava stop i krug sa uzvicnikom kad istekam konektor ispod auta sa vozaceve strane iz neke racve onda mi nepokaziva greske i nepada zadnji kraj kad drzim kocnicu a cim je uklkjucen cim stisnem kocnicu pada i nece da ga vraca dok opet ne namotam volan
 

Lakii

Well-known member
Kada si mjenjao ulje, dali si ocistio filtere LHM-a?

Osim sto si nasuo ulje u auto, tu ima malo vise stvari koje treba napraviti.
Za auto imas servisnu knjizicu ili uputstva. ako ih nemas, trebao si ih nabaviti ili nas pitati dali bi ti ih. u njima ti pise da se ulje hidraulike mjenja svakih 60 000 km i da se moraju ocistiti filteri. I da se svaki drugi-treci interval zamjene treba staviti i sredstvo za ciscenje sustava, hydraunicarge.

Uglavnom, sustav ti je zaprljan i ne dobiva dovoljan tlak.
e sad, moze biti vise razloga za to! Mozda se radi samo o zapljanju a mozda o kvaru, recimo pumpe!

1. dali si zavrnuo onaj vijak na kojem si odzracivao dobro?
2. dali su ti cisti filteri i ulje LHM?
3. dali su sve cijevi na rezervaru ulja i pumpe cvrsto i dobro spojene?


Isto tako, trebao bis auto 10-ak puta podignuti i spustiti, sa najvise na najnizu visinu, da se ovijes razradi.
 

haro

New member
laki sve sto sam osarafio i zaserafio sam ali nisam znao za te filtere za lhm gdje to stoji znaci da izlijem opet ulje i da ulijem to sredstvo za ciscenje i vozim koliko dugo dok se neo ocisti da bi nasuo opet lhm .... i gdje se zrace kocnice malo sam dosadan ali ja bi da mi xm bude tip top
 

haro

New member
LAKI sve sam uradio ocistio bocu filtere lhm ..kocnice zadnje izracio prednje nisam kad nemogu naci gdje ,nema nista na cilindru za zraciti nema kao pozadi .sve je uredu voziti udobno volan nekad mekan nekad malo tvrd .. samo zasto nece da podize nikako dok ne namotam u jednu stranu do kraja da pumpa pocinje skripati tek onda dize zadnji kraj kad digne zadnji pocnem vracati volan predni skoci odjednom u zrak ..da nije do kakvi regulatora visine i gdje stoje

i ne klikce vise nikako citavu noc nespusta se nikako
 

Dalibor

Dado Tornado
samo zasto nece da podize nikako dok ne namotam u jednu stranu do kraja da pumpa pocinje skripati tek onda dize zadnji kraj kad digne zadnji pocnem vracati volan predni skoci odjednom u zrak
kada namotaš volan do kraja nabije jači tlak pa ima snage za podizanje.
ovo mi zvuči kao da imaš zraka u sistemu, ili manje ulja ili prigušenje neko
 

Lakii

Well-known member
To mu razdjelnik protoka proradi.
Ja jos uvijek pikiram da je cijev usisa ulja, ili kod pumpe, ili kod rezervara slabo pricvrscena. One elasticne kopce koje dolaze original s autom treba zamjeniti pravim selnama.
Isto tako treba dobro provjeriti da sama cijev nije negdje napuknula.
Ako to ne pomaze, trebao bi dobro, dobro ocistiti sustav hidraulike. znaci, za pocetnike Hydraunicarge, za naprednije i rastavljanje i ciscenje korektora.
Ako se sve to pokaze ispravno, preostaje jedino da je pumpa pri kraju...

Evo ti zadatak! upali auto, pusti ga da se dize i radi. Ti otvori haubu i skini cep LHM-a. Lampicom si osvjetili u rezervar, ako treba, i pogledaj kakvo se ulje vraca u rezervar. Dali je cisti mlaz ulja ili se vraca bijela pjena. Ako ti stvara pjenicu, znaci da vuce zrak u pumpu.

Kada upalis auto, koliko ti dugo svijetli STOP i (!) ?
Kada pomaknes volan, sto se dogodi s tim lampicama?
Kako ti radi servo? dali je podjednako stalno slab? dali je slabiji samo na jednu stranu? Dali otvrdne kada stisnes kocnicu?
Koliko cesto regulator pritiska radi (ono kliktanje)?
Nemoj dirati volan, dali se stanje promjeni kada das gas?
 

haro

New member
stop i uzvičnik (!) svjetle stalno, a kad okrećem volan na sekund nestanu.
Ima jedan konektor ispod vozaceva sjedista kojeg dok ištekam ne svijetle ni stop ni uzvičnik
 

haro

New member
To mu razdjelnik protoka proradi.
Ja jos uvijek pikiram da je cijev usisa ulja, ili kod pumpe, ili kod rezervara slabo pricvrscena. One elasticne kopce koje dolaze original s autom treba zamjeniti pravim selnama.
Isto tako treba dobro provjeriti da sama cijev nije negdje napuknula.
Ako to ne pomaze, trebao bi dobro, dobro ocistiti sustav hidraulike. znaci, za pocetnike Hydraunicarge, za naprednije i rastavljanje i ciscenje korektora.
Ako se sve to pokaze ispravno, preostaje jedino da je pumpa pri kraju...

Evo ti zadatak! upali auto, pusti ga da se dize i radi. Ti otvori haubu i skini cep LHM-a. Lampicom si osvjetili u rezervar, ako treba, i pogledaj kakvo se ulje vraca u rezervar. Dali je cisti mlaz ulja ili se vraca bijela pjena. Ako ti stvara pjenicu, znaci da vuce zrak u pumpu.

Kada upalis auto, koliko ti dugo svijetli STOP i (!) ?
Kada pomaknes volan, sto se dogodi s tim lampicama?
Kako ti radi servo? dali je podjednako stalno slab? dali je slabiji samo na jednu stranu? Dali otvrdne kada stisnes kocnicu?
Koliko cesto regulator pritiska radi (ono kliktanje)?
Nemoj dirati volan, dali se stanje promjeni kada das gas?
LAKI imali kakve ucinkovisti sa ovim alkoholom sta kazu za ciscenje sistema posto ga imam 2l a kod mene se nemoze naci to ulje hidrocarge
 

fullcool

New member
Za alkohol kažu da 0.5 litara se može dodati i da prestanu sitna curenja jer alkohol osvježi brtve. Ako već misliš mijenjati ulje onda probaj alkohol staviti u staro ulje pa voziti neko vrijeme i onda komplet novo ulje staviti.
Nekad su stavljali i benzin u ulje, ali benzin više nije isti kao nekad pa ne znam da li je to pametno.
A ovo što tebe muči sa dizanjem je problem u regulatoru protoka, on ti stoji sa prednje strane, na njega ide 5 cjevčica, cijev sa pumpe ide na njega pa na regulator tlaka. Ako imaš drugi, probaj ga zamijeniti, rastavljati ne vrijedi ako nemaš set za reparaturu.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh